Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2002, 19:41   #1
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
onduidelijkheid vergoedingen

Hallo forumleden!

Heb net Petra's berichtje gelezen over het systeem van vergoeden. Dus er zou wel een mogelijkheid voor "totale" vergoeding zijn als je je in een ziekenhuis laat behandelen? Ik schaar me dan meteen achter daniella's opmerking of er wel ziekenhuizen zijn die laseren danwel flitslampen? Volgens mij gaat het altijd om priveklinieken. Ik weet bv dat de kliniek in BoZ ook een tijdje in ons ziekenhuis heeft gebivakeerd maar het bleef daarmee wel een privekliniek. Ik ben daarom benieuwd of en waar die ziekenhuizen dan te vinden zijn die dus onder de overheid vallende laser/flitslampafdelingen hebben. Dus als iemand er eentje kent, ik hoor het graag!
Verder heb ik mijn vezekeringspolis er nog eens op nageslagen en bij het stukje wat gaat over wat er allemaal wel en niet vergoed wordt staat dus ook een kopje Hirsutisme. Hierbij staat dat voor een bedrag X per jaar vergoed wordt voor behandelingen in het gezicht. Nu vraag ik me af, als dit apart vermeld wordt, hoe kan het dan mogelijk zijn dat er in sommige gevallen wel "helemaal"vergoed wordt? Vinden verzekeringsmaatschappijen dat dan nutteloos om erbij te zetten? Want als dat werkelijk zo is, petra, hoe je vriendin dat aan je uitgelegd heeft dan gaan er dus deuren voor ons open. Want de meest van ons hier op het forum hebben toch duidelijk Hirsutisme???? Dus recht op vergoeding, voor welk lichaamsdeel dan ook, lijkt mij. Alleen moeten we dan dus op de hoogte gebracht worden van de ziekenhuizen waarin dit gedaan kan worden. En mocht dit dus zo werken, ik geef toe er zullen mensen moeten zijn die zelf de eerste stappen moeten ondernemen om dit allemaal uit te zoeken en te realiseren, want zo gemakkelijk zal dat allemaal wel niet gaan, de bureaucratie kennende, maar als dat dus eenmaal voor een paar mensen loopt dan moeten we daar ruchtbaarheid aan gaan geven via media of iets dergelijks om deze mogelijkheid in heel NL kenbaar te maken.
Om een begin te maken ben ik dus heel benieuwd of er mensen zijn die ziekenhuizen kennen waar zulke behandelingen gedaan worden en ook daadwerkelijk via het ziekenhuis lopen en wat er precies bij mensen staat in hun verzekeringsvoorwaarde over hirsutisme en het recht hebben op een vergoeding.

Grts, Diana

Ps: wat ik nl heel erg raar vind is het feit dat de meeste van ons er wel mee naar de huisarts zijn gegaan maar niemand van ons, volgens mij, verteld is dat er een mogelijkheid is om te laseren/flitslampen en recht hebben op totale vergoeding als dit in een ziekenhuis gebeurt. Maar oke , ik weet ook dat huisartsen niet van alles op de hoogte zijn, dat het verzekeringsgebeuren redelijk las staat van huisartsen en dat alles vaak langs elkaar heenloopt dus misschien biedt dit perspectieven voor ons.
In ieder geval, hartelijk bedankt Petra voor het zetten van deze info van je vriendin op dit forum. Misschien kunnen we er wel verder mee.
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2002, 20:39   #2
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi!!
Volgens mij wordt er in het Schweitzerziekenhuis in Zwijndrecht geflitslampt. Dat weet ik van Irene, de eigenaresse van het instituut waar ik zelf behandeld word. Vanwege ontevredenheid over de bejegening daar, is ze zelf een instituut begonnen.
Ik weet dus niet of volledige vergoeding van de behandelingen opweegt ten opzichte van de manier waarop je als cliënt behandeld wordt...

groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.

Laatst gewijzigd door Wendy; 11 september 2002 om 14:07
Wendy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.