Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 20 maart 2009, 17:08   #496
Easy_G
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joellie Bekijk bericht
Hey Easy G.

Ik ben nu aan het testen met appelazijn en H&S de witte fles standaard anti roos shampo op mijn neus.. dacht dat ik afgelopen zondag begonnen was. laat volgende week wel ff weten of dit werkt.. In het begin beetje witte plaque laag vorming lijkt nu minder te worden.. maar ik ga alleen voor iets dat 100% werkt. dus zelfs het kleinste schilfertje kan ik niet meer zien.. anders laat ik het vallen en blijf ik doen wat ik al heel lang doe...

Appelazijn op mijn scalp werkt absoluut goed.. dit meng ik dan met Selsun en L'oreal Elvive witte fles met groene rand.. Nu appelazijn met H&S. maar ik was het niet elke dag.. dus zal volgende week ook melden of het ook in het haar werkt.

Die appelazijn heb ik geloof ik heel ff geprobeerd.. dacht dat ik toen wel vrij was.. maar is zo vies.. als je het doet.. volgens mij het beste is om het met honing in water te mengen en niet meer dan max 3 lepels appelazijn erin doen.. er is een speciaal forum over sd mensen met appelazijn. geloof echt dat ze duizenden mensen hebben. wellicht is het interessant om je aan te melden en eventueel ook wat informatie voor iedereen in te winnen.. ik had me aangemeld maar ben blijkbaar niet aangenomen omdat ze selectief zijn.. je moet confrim hun eisen corresponderen. Net of je toegang moet krijgen tot een studentenvereniging ofzo.. dit is de link.
http://health.groups.yahoo.com/group...titis-support/
bij post kun je hun een mail sturen.. moet wel ff een yahoo account fixen maar zeker de moeite waard.. je hebt geloof ik twee support groups. ik ben van de andere lid... onder dezelfde naam. veel info.. mocht je nog meer dingen tegenkomen die goed zijn post ze ook hier.. weinig mensen nemen de moeite denk ik als ze ervan af zijn om het te melden..

dat bericht is denk ik uit 2008 in 2007 is de ontdekking gedaan door Tom Dawson .... google hem maar eens in combinatie seborrheic dermatitis
M. Globosa.. Ik dacht dat ze in het naajaar van 2007 naar mee naar buiten zijn gekomen.

Heb jij nou ooit anti biotica gehad of iets anders....naast die shakes..
ook al is dat een lange tijd voordat je dit Seb. eczeem. kreeg?

grtz,
joel.
Ey Joellie,

Ik heb nooit antibiotica gebruikt of het moet in me eerste levensjaren geweest zijn, dat zou ik aan me moeder moeten vragen.
Ik baal er ook echt van dat ik het heb, ik heb het echt in behoorlijk heftige vorm, gezicht helemaal rood, zijkanten van me nek zijn ook licht aangedaan en soms ook me borst en buik een beetje.
Niemand in mijn familie heeft seborrhoisch eczeem of een vorm van eczeem.
Wat betreft die shakes, die heb ik altijd gewoon zelf gemaakt, lekker met de blender beetje yoghurt, melk, fruit, vrij veel limonade en vrij veel havermout en dat voor het slapen gaan.
Me moeder heeft me nog gewaarschuwd, maar ik ben veel te eigenwijs.
Overigens neem ik die shakes nu al een tijd niet meer hoor en het is niet beter geworden.
Easy_G is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2009, 15:04   #497
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Zeker niet fijn... kan me voorstellen...

Waar op je gezicht ben je rood??? (ook wangen?)
Ziet het er een beetje uit als op het volgend plaatje?
http://2.bp.blogspot.com/_Sy7q_MKLKv4/SAidxVqyCQI/AAAAAAAAAXs/JlZ2ne9e2B8/s320/rosacea.jpg
Je vertelde dat heel het gezicht rood was... dus vandaar ik dit ff mee stuurde... namelijk rosacea (en) wordt ook wel eens verward met se.
Maar ja het kan ook SE zijn hoor. ben benieuwd.

Heb je het ook ergens op je rug?
Heb je ooit andere medicatie gehad (propecia ??)

Als je als baby antibiotica hebt gehad dan hoef je je echt geen zorgen te maken.. de meeste mensen ontwikkelen het meestal direct daarna... maar omdat de spreiding zo langzaam gaat ben je zo 4 a 5 jaar verder voordat het gezicht aan de beurt is en mensen actie gaan ondernemen.

die shakes lijken mij onschuldig.. en ik denk dat als je slaapt de spijsvertering heel langzaam of niks doet.
Heb je een goede stoelgang?




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G Bekijk bericht
Ey Joellie,

Ik heb nooit antibiotica gebruikt of het moet in me eerste levensjaren geweest zijn, dat zou ik aan me moeder moeten vragen.
Ik baal er ook echt van dat ik het heb, ik heb het echt in behoorlijk heftige vorm, gezicht helemaal rood, zijkanten van me nek zijn ook licht aangedaan en soms ook me borst en buik een beetje.
Niemand in mijn familie heeft seborrhoisch eczeem of een vorm van eczeem.
Wat betreft die shakes, die heb ik altijd gewoon zelf gemaakt, lekker met de blender beetje yoghurt, melk, fruit, vrij veel limonade en vrij veel havermout en dat voor het slapen gaan.
Me moeder heeft me nog gewaarschuwd, maar ik ben veel te eigenwijs.
Overigens neem ik die shakes nu al een tijd niet meer hoor en het is niet beter geworden.
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 17:31   #498
Easy_G
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 35
Smile

Ey Joellie,

In eerste instantie ben ik daarom naar de dokter/dermatoloog gegaan, ik dacht ook dat ik rosacea had.
Me moeder heeft dit ook in ernstige maten gehad en is verschillende keren gelaserd.
Er is bij mij een huidbiopt genomen waaruit bleek dat het om seborrhoisch eczeem gaat.
Het begon idd allemaal onschuldig, wat kleine rode vlekjes bij neus/wangen.
Op een gegeven moment werd het erger en ben ik naar de dokter gegaan, die zei in eerste instantie nog acne, daar ben ik toen behoorlijk boos om geworden omdat ik dat een paar jaar heb gehad en dat voelt gewoon heel anders aan.
Ik ben toen nog een keer terug gegaan naar de dokter voor een verwijzing naar de dermatoloog.
Die gaf me ketoconazolcreme en shampoo, dat heeft niet geholpen.
Ik ben ongeveer 2 weken geleden weer een keer naar de dermatoloog geweest, ik wilde na lang wikken en wegen toch een keer een hormooncreme proberen.
Ik kreeg triamcilom of zoiets mee en heb dit 5 dagen achter elkaar gesmeerd en nu is me huid echt helemaal naar de klote, me gezicht is echt overal paars geen eens roze of rood meer behalve rondom de ogen.
Echt een zware tegenvaller omdat dit eigenlijk het laatste redmiddel was wat ik wilde proberen.

Om even terug te komen op je vragen, ik weet niet of ik het op me rug heb die zie ik niet, voorlopig maak ik me al genoeg zorgen om me gezicht.
Ik heb nooit andere medicatie gehad, ik heb tot een jaar of 3 echt bijna nooit een dokterspost of een ziekenhuis van binnen gezien, sinds die tijd woon ik er bijna. 2x neustussenschot operatie gehad,1x kijk operatie enkel gehad wat waarschijnlijk ook nog een 2e x gaat worden en een paar keer voor het seb. eczeem.
Ja er zijn tijden geweest dat ik me stukken beter voelde, maar ja..... keep going strong.
Oh ja me stoelgang gaat wel goed hoor, de stuctuur is af en toe wat variabel maar dat hebben we allemaal wel eens denk.

Hoe gaat ie bij jou op het moment?
Easy_G is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 01:20   #499
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
rosecea??

Hey Easy G.

Ik ken die momenten zeker.. Ok.. ff een paar opmerkingen.
Hoe kunnen ze vaststellen dat het om se gaat als ze nu sinds 2 jaar weten om welk organisme het gaat? Die informatie is volgens mij nog geen eens bij die dermatologen beland.. dat gaat allemaal zo langzaam. Dit hebben ze bij mij ook gedaan destijds en toen konden ze niks vinden..
2. Hoelang heb je die ketaconazol gebruikt? die moet tenminste wel iets doen als het om seb. eczeem gaat..
3. Dat de wangen rood worden is volgens mij niet gebruikelijk bij Seb.eczeem. En paars kleuren dat al helemaal niet..
4. Hoe is je scalp.. heb je ook echt last van roos of gele plakkaten op je hoofd?

Wat je zou kunnen doen is gewoon kijken of de behandeling van Rosecea te doen.. Volgens mij is dat zeker goed te behandelen. Vraag een tweede gesprek met een andere dermatoloog aan.. dat zou ik zeker doen.. en anders gewoon ff op forums gaan buurten voor dat rosecea gebeuren.. volgens mij is daar heel veel mee te doen via voedingsdieten. Dacht ook dat evening primrose oil daar goed bij was. om te nemen als tabletten.

Kijk voor mij zoals je het verteld....is het een simpel rekensommetje:
ketaconazol helpt niet
je hebt rode wangen
acne achtige verschijnselen.. ze noemen het ook wel acne rosecea
triamcicolon werkt niet...
seb.eczeem komt ook niet echt in de hals voor.. zeer zelden. behalve als het spreid over het hele lichaam zeer uitzonderlijk
seb.eczeem komt zeker niet op de buik voor behalve als het spreid over het hele lichaam zeer uitzonderlijk

Ik wil je niks aanpraten en ben geen dokter en heb er niet voor gestudeerd. Maar wil wel mijn mening graag geven.. Dit lijkt meer in de richting dat die desbetreffende arts er naast zit.

Had je bij de neus tussenschot operatie nog een vloeibaarinfuus gekregen.. meestal krijg je toch iets (antibiotica) om mogelijke infecties te voorkomen als ik me niet vergis???

Maar houd vol... Want als je rosecea hebt dan kun je het echt volledig onder controle krijgen ook al lijkt dat nu niet zo te zijn.
Laat me weten welke stappen je gaat ondernemen.

het is behoorlijk droog de laaste tijd buiten dus kan nog niet zeggen of die behandeling met de appelazijn met H&S 100% effectief is.. Natuurlijk helpt die al wel en heb ik nu nog kleine schilfertjes. ik doe het nu een week...

nog ff een tip... als je wel seb.eczeem. hebt is het goed om je huid goed te reinigen.. probeer eens het schuim van de groene zeep.. en laat dat 30 sec op je huid en spoel het af met niet al te warm water. onthoud dat die triamcicolon een paar uur werkt en daarna het vet van die creme fungeert als voedsel voor het gist wat op de huid leeft.. erg belangrijk dus om je huid goed te ontvetten... Die groene zeep is zeker een van de meest effectieve methoden als je erge seb. eczeem hebt om alle roodheid weg te krijgen. doe 1 behandeling per dag voor 4 dagen en daarna om de twee of drie dagen. Dit zou ik echt ff proberen. groenezeep van " driehoek" albertheijn etc..

Ik wist niet dat je het zo erg had man.. en tijdens deze behandeling ff geen cremes smeren. en laat ff weten hoe het verder gaat.

groetjes



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G Bekijk bericht
Ey Joellie,

In eerste instantie ben ik daarom naar de dokter/dermatoloog gegaan, ik dacht ook dat ik rosacea had.
Me moeder heeft dit ook in ernstige maten gehad en is verschillende keren gelaserd.
Er is bij mij een huidbiopt genomen waaruit bleek dat het om seborrhoisch eczeem gaat.
Het begon idd allemaal onschuldig, wat kleine rode vlekjes bij neus/wangen.
Op een gegeven moment werd het erger en ben ik naar de dokter gegaan, die zei in eerste instantie nog acne, daar ben ik toen behoorlijk boos om geworden omdat ik dat een paar jaar heb gehad en dat voelt gewoon heel anders aan.
Ik ben toen nog een keer terug gegaan naar de dokter voor een verwijzing naar de dermatoloog.
Die gaf me ketoconazolcreme en shampoo, dat heeft niet geholpen.
Ik ben ongeveer 2 weken geleden weer een keer naar de dermatoloog geweest, ik wilde na lang wikken en wegen toch een keer een hormooncreme proberen.
Ik kreeg triamcilom of zoiets mee en heb dit 5 dagen achter elkaar gesmeerd en nu is me huid echt helemaal naar de klote, me gezicht is echt overal paars geen eens roze of rood meer behalve rondom de ogen.
Echt een zware tegenvaller omdat dit eigenlijk het laatste redmiddel was wat ik wilde proberen.

Om even terug te komen op je vragen, ik weet niet of ik het op me rug heb die zie ik niet, voorlopig maak ik me al genoeg zorgen om me gezicht.
Ik heb nooit andere medicatie gehad, ik heb tot een jaar of 3 echt bijna nooit een dokterspost of een ziekenhuis van binnen gezien, sinds die tijd woon ik er bijna. 2x neustussenschot operatie gehad,1x kijk operatie enkel gehad wat waarschijnlijk ook nog een 2e x gaat worden en een paar keer voor het seb. eczeem.
Ja er zijn tijden geweest dat ik me stukken beter voelde, maar ja..... keep going strong.
Oh ja me stoelgang gaat wel goed hoor, de stuctuur is af en toe wat variabel maar dat hebben we allemaal wel eens denk.

Hoe gaat ie bij jou op het moment?
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 17:41   #500
Easy_G
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 35
lang verhaal weer maar zal ff kijken wat ik kan beantwoorden.
Allereerst bij mij is het pas van de zomer vastgesteld.
Ketoconazol doet ook wel iets, ik heb dan wat minder last van schilver maar me huid word helemaal strak getrokken.
Volgens mij is me huid een stuk slechter geworden sinds ik naar de dermatoloog ben geweest, het is in ieder geval niet beter geworden.
Op mijn scalp zitten idd ook schilvers.
Het zou natuurlijk kunnen dat ik een combinatie heb van bijde aandoeningen, ik zal in ieder geval aanleg hebben voor rosacea omdat mijn huid altijd al vrij snel rood kleurt en omdat me moeder het vrij heftig heeft gehad.

Wat betreft die groene zeep, gebruik je daar alleen het schuim van? hoe doe je dat dan precies? Wrijf je hard over je huid?

Verder heb ik nog nooit een shampoo gebruikt met zink pyrithion, misschien zo een shampoo wel goed helpt bij mij omdat het ook wat minder agressief is denk.
Easy_G is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 20:19   #501
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
groene zeep

Hey Easy G.

Probeer zeker de Groene zeep.. pak een emmer doe er de dop van die groene zeep ervanin is vloeibaar... en dan emmer met warm water op een kwart vol doen.. kloppen dan heb je schuim.. dat schuim aanbrengen en ff wachten 30 sec en afspoelen.. gezicht droog deppen niet wrijven met handdoek... het kan zijn dat je de eerste 2 a 3 keer witte plak hebt maar die zal weggaan.. na verloop het aantal wasbeurten.

ik zou eerst dit doen voordat ik aan die shampo zou beginnen.. die kan wel irriterend werken.. ik heb de verkeerde appelazijn gebruikt heb nu een betere als het goed is.. 5% acid. dus daar begin ik morgen mee. status nu bij mij. nog steeds schilfertjes klein....

als je groene zeep gebruikt merk driehoek. dan moet je geen cremes gebruiken of iets anders.. laat me ff weten hoe het afloopt.

koop voor je scalp appelazijn en Selsun shampo of die van H&S en mix het
en spoel heel goed na en dan moet als het goed is eigenlijk alles weggaan.

maar bij je moeder is het weg??
hey ennuh had je nog iets van een infuus gehad met spul tegen infecties tijdens die of na de operatie??

Heb gehoord dat het ook beide kan zijn.. maar als ik jou was lijkt het me toch prettig om te weten... want in geval van rosacea kun je het echt helemaal onder controle krijgen..
groetjes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G Bekijk bericht
lang verhaal weer maar zal ff kijken wat ik kan beantwoorden.
Allereerst bij mij is het pas van de zomer vastgesteld.
Ketoconazol doet ook wel iets, ik heb dan wat minder last van schilver maar me huid word helemaal strak getrokken.
Volgens mij is me huid een stuk slechter geworden sinds ik naar de dermatoloog ben geweest, het is in ieder geval niet beter geworden.
Op mijn scalp zitten idd ook schilvers.
Het zou natuurlijk kunnen dat ik een combinatie heb van bijde aandoeningen, ik zal in ieder geval aanleg hebben voor rosacea omdat mijn huid altijd al vrij snel rood kleurt en omdat me moeder het vrij heftig heeft gehad.

Wat betreft die groene zeep, gebruik je daar alleen het schuim van? hoe doe je dat dan precies? Wrijf je hard over je huid?

Verder heb ik nog nooit een shampoo gebruikt met zink pyrithion, misschien zo een shampoo wel goed helpt bij mij omdat het ook wat minder agressief is denk.
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2009, 10:59   #502
Easy_G
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 35
Hey joellie,

Die groene zeep hou ik in me achterhoofd, ik denk namelijk dat het behoorlijk agressief is voor je huid.
Gebruik je gewoon die groene zeep uit zo een potje (vaste vorm).

Ben gistere begonnen met appelazijn op me gezichtshuid te deppen, ik heb het idee dat er vandaag verbetering in zit, ik ga het in ieder geval nog een paar keer proberen.

Selsun heb ik al geprobeerd voor me haar maar daar werd het niet beter van.
Ik wil echt een niet agressieve shampoo (zonder sls, en een lage ph waarde) met zinkpirythion voor me haar, ik merk gewoon dat ketoconazol te agressief is voor me hoofdhuid.

Ze hebben in me infuus alleen een pijnstiller gedaan voor zover ik weet.

Denk toch echt niet dat ik rosacea heb, het ziet er bij mij anders uit zeker als ik het vergelijk me moeder destijds.
Ik laat wel weer weten hoe het gaat met de appelcider azijn.
groeten
Easy_G is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2009, 13:52   #503
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G Bekijk bericht
Hey joellie,

Die groene zeep hou ik in me achterhoofd, ik denk namelijk dat het behoorlijk agressief is voor je huid.
Gebruik je gewoon die groene zeep uit zo een potje (vaste vorm).

Ben gistere begonnen met appelazijn op me gezichtshuid te deppen, ik heb het idee dat er vandaag verbetering in zit, ik ga het in ieder geval nog een paar keer proberen.

Selsun heb ik al geprobeerd voor me haar maar daar werd het niet beter van.
Ik wil echt een niet agressieve shampoo (zonder sls, en een lage ph waarde) met zinkpirythion voor me haar, ik merk gewoon dat ketoconazol te agressief is voor me hoofdhuid.

Ze hebben in me infuus alleen een pijnstiller gedaan voor zover ik weet.

Denk toch echt niet dat ik rosacea heb, het ziet er bij mij anders uit zeker als ik het vergelijk me moeder destijds.
Ik laat wel weer weten hoe het gaat met de appelcider azijn.
groeten

hey Easy G.. maar rood aan de zijkanten van de nek klinkt absoluut niet als seborroisch eczeem... best vreemd.. daar het wel op de borst kan voorkomen en rug.. maar buik???? en op de wangen die rood zijn komt volgens mij ook niet echt voor.. tevens heb ik wel eens gehoord van seb.eczeem combinatie rosecea... ik heb ff gekeken en zag dat er veel gewaarschuwd werd voor gebruik van hormoon cremes omdat die de situatie verergeren... en dat zijn opmerkingen die veel gemaakt zijn.

Ik denk dat groene zeep zeker een van de meest rustige zepen zijn die er maar zijn... er zit heel veel glycerine in. en wat mij betreft een van de meest doeltreffende behandelingen voor seb.eczeem.. wellicht een combinatie appelazijn groene zeep.. Die selsun is agressief.. daar moet je ook heel weinig van gebruiken als je het mixt met appelazijn en normale shampo... Appelazijn op de lange termijn houdt je het eczeem niet helemaal mee weg. bepaalde resistentie treed op.. maar ik weet niet hoe het bij jou gaat omdat je wellicht een combi hebt ofzo..

de groene zeep koop je bij de AH in een fles van het merk Driehoek..
klinkt raar maar werkt zeker bij seb. eczeem.

Hoeveel keer heb je aan dat infuus gelegen?
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 18:28   #504
Easy_G
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 35
Ik ga waarschijnlijk ook nog wel een keer de groene zeep proberen maar wil eerst ff doorgaan met appelcider azijn.
Volgens mij heb ik 2x aan het infuus gelegen.
Krijg je niet een hele droge huid dan van die groene zeep? waardoor de talgklieren weer harder gaan werken dus meer voeding voor de gisten?
Nou we zien het wel bij jou lijkt het heel goed te werken, gelukkig maar.
Gebruik jij ook gel/wax?
Easy_G is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 20:25   #505
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Ook ik heb nog steeds last van SE klachten, maar enkel op de behaarde hoofdhuid. Ik heb het gekregen sinds ik diverse ontstekingsremmers als prednison moest gaan gebruiken. Dat heb ik 6 jaar gedaan. Deze gebruik ik nu al 3 jaar niet meer, maar de SE is gebleven. Dus ik twijfel nu of die ontstekingsremmers de oorzaak zijn geweest. Wel gebruik ik al 2,5 jaar probiotica, maar dat verminderd de SE klachten niet.

Wat Joellie schrijft over Selsun is waar. Het is een goede shampoo. De klachten zijn met Selsun verminderd. (Als ik een schatting moet maken op een schaal van 10 is de ernst van 10 naar 6.5 gegaan.) Helaas is het niet DE oplossing tegen SE, want de hoofdhuid is nog steeds wel rood met schifertjes en haaruitval. Ik wissel Selsun af met Neutral shampoo.

Wat is SE eigenlijk? Is het een schimmel, een bacterie, een gist, een fout in het immuunsysteem, etc? Wie kan het uitleggen?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 22:20   #506
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G Bekijk bericht
Ik ga waarschijnlijk ook nog wel een keer de groene zeep proberen maar wil eerst ff doorgaan met appelcider azijn.
Volgens mij heb ik 2x aan het infuus gelegen.
Krijg je niet een hele droge huid dan van die groene zeep? waardoor de talgklieren weer harder gaan werken dus meer voeding voor de gisten?
Nou we zien het wel bij jou lijkt het heel goed te werken, gelukkig maar.
Gebruik jij ook gel/wax?
Hey easy G, heb daarna ook geen tabletjes meegekregen naar huis waarvan je dacht dat het misschien iets onschuldig was??.

De behandeling van de Groene zeep heb ik eerder gedaan en gaf mij succes.. Sebum is inderdaad voeding... Groene zeep ontvet goed en er zit een hele lading Glycerine wat naar mijn idee de deling van de huid stabiliseert naar een normaal niveau. Als je na een tijdje de huid voelt prikken misschien na twee dagen dan weet je dat je dat er zuur wat geproduceert wordt door dat gist je huid penetreert en celdeling schilfers op gang gebracht worden! dan tijd voor schoonmaak.

daar je hier ook veel tijd mee kwijt bent ben ik gestopt!
je moet het eerst 3 of 4 dagen achterelkaar doen.. daarna om de twee of drie dagen. je huid droogt naar mijn weten niet uit.. ik bracht daarna ook nog wel dactarine destijds aan. en kon dan zo twee dagen 100% schilfervrij en van roodheid zijn in het gezicht.. dit vond ik niet zo relexed omdat je het schuim moet kloppen.. soms komt er geen schuim waarom weet ik ook niet het kost tijd en tijd... en die behandeling die ik nu doe ook en die geeft geen 100%... Maar had met die groene zeep geloof ik een paar maandjes geleden ook daarmee lopen rommelen en toen had ik geloof ik eerst het schuim aangebracht en afgespoeld en daarna het schuim van Selsun erover en afspoelen en droogdeppen.. dit was geloof ik perfect... omdat dit na een of twee keer al optimaal effect had.
soms krijg je witte lagen. plakaten... dat is de huid volgens mij die al aangetast is en die weekt los.. dat kan dus 3 of 4 max behandelingen duren en dan blijft je huid perfect als het goed is.

Binnenkort zal ik dit weer eens experimenteren.. eingelijk heel snel voordat het mooie weer gaat beginnen en dan weet ik niet of het wel de perfecte behandeling is omdat dit nog steeds een goede test periode is.

Ik doe nu H&S met zinc pytiriohne en doe dit samen met appelazijn op het gezicht.. nu heb ik andere appelazijn gehaald omdat die eerste niet veel uithaalde.. de schilfers worden nog steeds minder.. mocht dit nog niet helemaal weggaan doe ik half om half mengen met de H&S selenium (zelfde als Selsun) blauwe fles.. USA.. met de appelazijn..
hopelijk werkt deze want dat zal dan de snelste behandeling zijn.

Maak eerst dit af voordat ik met groene zeep ga beginnen.. maar zal wel ff een post doen die ik eerder gedaan heb over een jongen die het ook gedaan heeft. Tevens is het misschien een goed idee om de groene zeep schuim af te spoelen met appelazijn omdat je daar een heel soepel gezicht van krijgt. (nog niet getest) dacht dat na de groene zeep je gezicht ook normaal bleef. Inderdaad appelazijn helpt ook bij rosecea eczeem die kwam ik nog tegen. Maar het is meestal het beste om de appelazijn te combineren om een optimaal effect te realiseren.

wil je de beste effecten van de appelazijn dan raadt ik je aan om naar dat forum te gaan die ik eerder de link van heb gepost.

groetjes
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 22:26   #507
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Ook ik heb nog steeds last van SE klachten, maar enkel op de behaarde hoofdhuid. Ik heb het gekregen sinds ik diverse ontstekingsremmers als prednison moest gaan gebruiken. Dat heb ik 6 jaar gedaan. Deze gebruik ik nu al 3 jaar niet meer, maar de SE is gebleven. Dus ik twijfel nu of die ontstekingsremmers de oorzaak zijn geweest. Wel gebruik ik al 2,5 jaar probiotica, maar dat verminderd de SE klachten niet.

Wat Joellie schrijft over Selsun is waar. Het is een goede shampoo. De klachten zijn met Selsun verminderd. (Als ik een schatting moet maken op een schaal van 10 is de ernst van 10 naar 6.5 gegaan.) Helaas is het niet DE oplossing tegen SE, want de hoofdhuid is nog steeds wel rood met schifertjes en haaruitval. Ik wissel Selsun af met Neutral shampoo.

Wat is SE eigenlijk? Is het een schimmel, een bacterie, een gist, een fout in het immuunsysteem, etc? Wie kan het uitleggen?
Hey Dankjewel voor je postitieve reactie... Heb jij tevens je gezicht al wel 100% onder controle.. zoja hoe?
Wat ik je aanraad is om die selsun te mengen met appelazijn bijvoorbeeld van de appie. kleine fles..1 euro en nog iets... De Selsun een klein scheutje te gebruiken en ontzettend goed naspoelen. het liefst Elvive loreal wittel fles groene rand dop er ook bij te doen.. of H&S met appelazijn en Selsun.. werkt vast ook prima.. Ik heb mijn scalp echt goed onder controle..
Die Selsun is belangrijk om goed uit te spoelen... overdreven lang.

Ik herinner mij van heel lang geleden dat DENOREX ook wel hielp..maar dat is echt jaren geleden.

voor meer over SE http://www.pgbeautyscience.com/defining-issues.html
op zijn engels Seborrheic Dermatitis.. en onderaand de pagina links onder op what works klikken voor volgende pagina's

groeten
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!

Laatst gewijzigd door Joellie; 26 maart 2009 om 22:28
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 22:47   #508
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
wax

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G Bekijk bericht
Ik ga waarschijnlijk ook nog wel een keer de groene zeep proberen maar wil eerst ff doorgaan met appelcider azijn.
Volgens mij heb ik 2x aan het infuus gelegen.
Krijg je niet een hele droge huid dan van die groene zeep? waardoor de talgklieren weer harder gaan werken dus meer voeding voor de gisten?
Nou we zien het wel bij jou lijkt het heel goed te werken, gelukkig maar.
Gebruik jij ook gel/wax?

Ik gebruik dagelijks Gel.. maakt niet uit welke wissel nog wel eens.. en mijn haar is tot mijn neus. dus wat langer maar meestal achterover..
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 22:54   #509
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Ook ik heb nog steeds last van SE klachten, maar enkel op de behaarde hoofdhuid. Ik heb het gekregen sinds ik diverse ontstekingsremmers als prednison moest gaan gebruiken. Dat heb ik 6 jaar gedaan. Deze gebruik ik nu al 3 jaar niet meer, maar de SE is gebleven. Dus ik twijfel nu of die ontstekingsremmers de oorzaak zijn geweest. Wel gebruik ik al 2,5 jaar probiotica, maar dat verminderd de SE klachten niet.

Wat Joellie schrijft over Selsun is waar. Het is een goede shampoo. De klachten zijn met Selsun verminderd. (Als ik een schatting moet maken op een schaal van 10 is de ernst van 10 naar 6.5 gegaan.) Helaas is het niet DE oplossing tegen SE, want de hoofdhuid is nog steeds wel rood met schifertjes en haaruitval. Ik wissel Selsun af met Neutral shampoo.

Wat is SE eigenlijk? Is het een schimmel, een bacterie, een gist, een fout in het immuunsysteem, etc? Wie kan het uitleggen?

Gist op huid.. en immuunsysteem.. kijk maar weet niet of het voor iedereen hetzelfde is maar onderstaande persoon is er van af.



Over dat eczeem, ik heb er zeker 3 jaar last van gehad maar het
werd haast ondragelijk na een ziekenhuisbezoek waarbij ik een
infuus met antibiotica kreeg... De vlokken ten grote van een vierkante
centimeter dwarrelden van mijn hoofd en de jeuk op mijn hoofd,
voorhoofd en borst was heel erg waardoor k door het krabben en de
stress ook meer haaruitval had...

Schilfers en plekken in mijn gezicht, echt niet fijn... En de jeuk en de
plekken worden erger als je eraan komt (niet aankomen maar afblussen
met water)

Wat ik ervan te weten ben gekomen is dat behandeling van buitenaf
alleen verlichtend werkt, maar het niet weg laat gaan... Het manifesteert
zichzelf op plekken waar je huid dun is en je transpireert... De groene zeep
was hierbij een goeie maar droogt erg uit waardoor je het niet te vaak kan
gebruiken...

Uiteindelijk is het zeer langzaam weggegaan bij het dieet, eerst werd het
erger (is een normale reactie heb ik gelezen) en daarna werd het heel
langzaam minder...

Het dieet heb ik iets meer dan 6 maanden gedaan en bestond uit
het volgende:

- Geen suiker en vooral geen alcohol (ook geen alcoholvrij bier)
- 2 tot 4 tenen verse knoflook per dag in je eten verwerken, het liefst
1 rauw, deze liggen in t koelvak bij de appie...
- Verse oregano kan je bij de groentenboer kopen...
Knoflook en oregano zijn veel sterker dan caprylzuur (maarja die biowinkels
kunnen dat niet verkopen
- weinig fruit, en als je fruit eet alleen in de ochtend
- geen melkproducten behalve yoghurt en kwark, een btje geitenkaas kan wel...
- geen vruchtensappen en frisdranken
- veel groenten
- noten (maar geen cashew en pinda's , en als je koortslip hebt ook geen
amandelen en/of walnoten)
- je brandstof haal je binnen uit volkoren producten, volkoren spaghetti,
en zilvervliesrijst... Dit moet je goed eten want anders val je echt heel
snel af (wat voor mij een ongewenste bijwerking was)...
- en natuurlijk geen witbrood fastfood of snacks
- weinig vlees en het liefst geen varken...

Ook moet je echt goed alles lezen op verpakkingen, zelfs in het meeste
broodbeleg zitten toegevoegde suikers en k heb maar 1 pastasaus
gevonden die geen suiker bevatte (in die grote glazen potten bij de appie)

En je weet t denk ik wel... 1 keer zondigen en alles is voor niets...
Ik vond het vooral de eerste maand moeilijk, ik was echt een
zoetekauw en gewend veel melkproducten te nemen en dat kon
dus niet meer...

Verder ben k wel veel bewuster gaan eten door wat k heb gemerkt
wat voor een impact dat had, en ook zijn mijn kookkunsten door al
die limitaties enorm omhoog gegaan...

De Pro-Biotica die ik heb gebruikt heet Lacto-Pro, en is een poeder
die je moet oplossen in lauwwarm water, een kwartier moet laten
staan, en daarna opdrinken op een nuchtere maag... Dat heb ik
2 maanden gedaan...

En je moet accepteren dat je zo nu en dan naar knoflook ruikt,
maar dat is vele malen beter dan plekken, schilfers en jeuk...

De parasietenkruidenkuur hoef je niet voort te zetten als deze
is afgelopen...
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 08:06   #510
Limbo0366
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 3
seborroisch eczeem

Ook ik had last van seborroisch eczeem. Rode hoofdhuid, jeuk, vette schilfers, roos. Van alles geprobeerd. Totdat ik Selsun ging gebruiken. De eerste 2 weken 2x per week gebruiken. Daarna 1x per week. Voor de rest was ik mijn haar nog 1 of 2 per week gewoon met lauw water. Teveel wassen is nl. niet goed. Het resultaat was al na enkele weken verbazend. Geen jeuk, roos meer. Weiniger haaruitval en zachter haar. Mijn kapper heeft het zelf bevestigd. Dus ik zou zeggen mensen probeer het uit en hou je aan de bijsluiter, dan komt het goed. Groeten, J.
Limbo0366 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.