Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2009, 11:00   #1
bakamita
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 3
haaruitval 26jr oud witte stukjes aan de haar?

hoi ik heb hier al veel rondgelezen maar ik heb toch nog een paar vraagjes. mijn haar valt sinds 2 jaar uit bij de kruin. het lijkt net of ik roos heb, alemaal witte stukjes, behalve dat er dus altijd een losse haar aan dat witte stukje zit. alsof de inhoud van het haarzakje aan de haar zit.

ik heb nog geen echte inhammen en mijn vader en broers hebben allemaal nog dik haar.

ik was mijn haar 1 keer per week, met gewone shampoo. ik gebruik amper nog gel. ook kam ik mijn haar neit meer tegen de groeirichting in om stekeltjes te krigjen, ik laat het nu gewoon emt de natuurlijke richting meegaan.

het enige is dat ik motorrij, en dus vaak een helm op heb. maar dat is de laatste jaren wat minder geworden maar de haaruitval neemt toe.

is het een hoofdhuid aandoening? is er een soort medicinijn shampoo, of is het gewoon natuurlijke kaalheid, pech gehad?

ik heb hier wat rondgelezen maar ik verzuip in allerlei namen en termen. kan iemand het uitleggen voor dummy's? ik ben nog niet naar de dokter geweest, dat vind ik eigenlijk wat overdreven. of niet?
bakamita is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2009, 17:09   #2
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
De beschrijving die je geeft klinkt als een lichte vorm van seborroisch eczeem. (Al is dit aan de arts om te beoordelen.) Er wordt al veel over geschreven op dit forum, want je bent absoluut niet de enige die hier last van heeft. Volgens mij is het een zwaardere vorm van roos, in combinatie met AGA (mannelijke haaruitval). En de exacte oorzaak is nog niet bekend, dacht ik. In sommige gevallen kan het zelfs tot erg irritererende eczeem op de hoofhuid leiden. Ik weet het niet precies allemaal, maar internet of de arts kunnen je wijzer maken.

Veel gebruikte middelen tegen seborroisch eczeem:
- Ketoconazole
- Rooscure
- Nizoral
- Denorex
- Koolteer
- Topicorte

Er zijn nog veel meer middelen, maar het ene middel werkt bij de een wel en bij de ander niet. Het is dus een kwestie van proberen. Voor sommige middelen is een recept van de huisarts nodig.
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2009, 18:57   #3
bakamita
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 3
ok dus toch maar even naar de huisarts gaan? wat een namen van die middeltjes ik zal het maar opschrijven voor ik het ga halen. (apotheek toch?)
bakamita is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2009, 14:28   #4
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Laat a.u.b. even weten wat de huisarts gezegd heeft. Misschien hebben anderen (met dezelfde klachten) iets aan de info.
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2009, 17:34   #5
bakamita
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 3
oh ja sorry. de dokter vermoedde geirriteerde hoofdhuid en heeft Ketoconazole voorgeschreven,maar ze vreest dat het toch gewoon "naturlijke" haaruitval is
bakamita is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek] haarbevestiging.nl Debby1973 Haarwerken 85 8 november 2012 18:03
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 17:25
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Moeilijk erik 38 Haarwerken 3 29 april 2002 21:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.