Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2005, 23:09   #1
taschapooh
HaarWeb lid
 
taschapooh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Berichten: 12
Unhappy "Je zal het maar hebben"

Hallo allemaal,


Ik ben nog niet zo lang lid omdat ik nog maar 3 maand weet dat ik TTM heb.
Had wel een vermoeden dat het niet juist is wat ik doe, maar ik had geen flauw idee dat ik niet de enige ben, laat staan dat het nog een naam heeft ook.

De strijd is voor mij pas begonnen.
Op het internet vind je tegenwoordig al heel wat hierover.
Zo ben ik terecht gekomen op de site van BNN.
Meer bepaald aflevering 3 van het programma "je zal het maar hebben". met titel "Psychiatrie"
In het begin van deze aflevering gaat het over trichotillomanie.

Ellis is 33 jaar en heeft al 23 jaar trichotillomanie.
Zij trekt haar wimpers en wenkbrauwen eruit. Om te verbergen dat je het ziet, draagt ze make-up. Pas als je heel dichtbij komt wordt het duidelijk dat ze geen wimpers en wenkbrauwen meer heeft. Of als ze haar make-up eraf haalt...

Velen onder jullie zullen deze uitzending wel op tv gezien hebben. Ik niet (kom uit België)
Dit verhaal heeft me heel hard geraakt.
Het was net of ik zag mezelf.
Ik trek net zoals zij ook geen hoofdhaar maar enkel wimpers en wenkbrauwen.
Ik kon mijn tranen niet bedwingen , moet zelfs nu weer moeite doen.
Ik ben echt net zoals deze vrouw. Zoals zij hier alles beschrijft.
Even slikken hoor.
Het is wel anders dan het bij mezelf te zien in de spiegel.
Vind het nu nog veel erger dat ik dit doe .

HELP, ik verlies weer de moed.

Laatst gewijzigd door taschapooh; 19 april 2005 om 23:19
taschapooh is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 07:42   #2
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi Taschapoeh

niet wanhopen hoor meisje!! Allereerst een heel warm welkom op het forum. Je hebt ondertussen al wel gezien denk ik dat hier heel veel mensen zijn met hetzelfde en heel veel mensen die net als jij soms de wanhoop nabij zijn. Ik hoop dat je daar je troost in kunt vinden. Op haarweb staat enorm veel informatie en belangrijker nog (vind ik) je kan erover praten met lotgenoten, mensen die precies begrijpen hoe jij je voelt, mensen die hetzelfde meemaken als jij. Voor mij personlijk is de beheersing van mijn TTM (ik trek hoofdhaar) begonnen via Haarweb. Ik trek wel maar ik heb ook periodes dat ik niet trek en dat is al heel wat!! Het kan echt hoor, dat geldt voor iedereen maar soms ben je daan nog niet klaar voor. Klinkt misschien raar maar het is zo. DUs kijk hier lekker rond, schrijf als je daar zin in hebt of er de behoefte aan hebt en ik hoop dat het voor jou ook goede dingen zal brengen.
Nogmaals welkom en veel sterkte

Lieve groetjes

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 16:32   #3
Deja
Deja
 
Geregistreerd: 11 maart 2005
Berichten: 25
Hey Tashapooh!

Ik heb het fimpje net ook ff opgezocht, had het ook nog niet gezien, en inderdaad, wat een herkenning. Ik had nog nooit iemand gezien die ook zijn wimpers uittrok (ik ook dus), wist dus ook alleen van mezelf hoe dat er uit ziet.
Die psychiater zei wel dat er een deel (twee-derde, of was het nou een-derde) van de mensen weer trekvrij was, laten we dan maar hopen dat wij daar ook in vallen! Het geeft in ieder geval de hoop omdat genezing bestaat, dat wij dat ook moeten kunnen. Ik hoop niet dat je de moed opgeeft, je klonk zo wanhopig in je post.

Heb je het wel eens aan iemand verteld? Ik weet het ook pas sinds kort, (trek al vanaf mijn elfde, en ik maar denken dat ik de enige was) maar heb het ongeveer na een maand sinds mijn ontdekking aan mijn beste vriendin verteld. Voor mij was dit een stok achter de deur, en ze helpt me de aandacht er bij te houden. Misschien werkt dit voor jou ook.

Heel veel sterkte, en houd vooral de moed er in!

Deja
Deja is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 14:58   #4
Nienke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2005
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 21
Taschapooh,

Jouw verhaal klinkt herkenbaar. Ik trek wimpers sinds mijn puberteit, en ben nu 35... Ik ga ook nooit de deur uit zonder make-up en heb het tot voor kort ook voor iedereen geheim gehouden. Hoewel, ik dacht altijd dat iedereen het gelijk
zag bij mij, dus kan ik het niet echt geheim houden noemen. Het is meer dat ik er nooit iets over heb verteld uit schaamte (vreselijk!).
Ik heb ook het filmpje bekeken op de BNN-site. Dat valt niet mee zeg!! Maar aan de andere kant vond ik het ook fijn om te zien dat ik Ellis zo'n mooi mens vind, ook zonder wimpers! Maar ja, van jezelf denk je er altijd anders over he.

Sterkte en groetjes!
Nienke
Nienke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 22:14   #5
taschapooh
HaarWeb lid
 
taschapooh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Berichten: 12
Bedankt allemaal

Hallo iedereen,

Bedankt dat ik hier terecht kan met mijn gevoelens.
Dit doet me echt goed.
Ik ben zo blij dat ik dit forum heb ontdekt.
Hier hoef ik me teminste niet te schamen en ook geen fabeltjes
of leugens te vertellen zoals ik voorheen deed.

Jullie lieve reacties hebben me weer opgekrikt.
Door het lezen van al jullie posts op het forum de voorbije maanden is er bij mij denk ik een knopje omgedraaid in mijn hoofd.


Ik lieg er niet meer over, maar dat wil niet zeggen dat ik er al met
iedereen spontaan begin over te praten.
Alhoewel het me toch wel helpt als ik er over praat met degene die ik echt vertrouw (mijn vriend , beste vriendin,...)en waarvan ik weet dat ze het begrijpen.

Ze steunen me enorm net zoals jullie.
Nu is het niet meer enkel voor mij dat ik deze strijd ben begonnen, maar voor iedereen die nu weet dat ik deze ziekte heb.

Tot hiertoe lukte het aardig.
En de mensen rondom mij beginnen het reeds te merken dat er iets veranderd is aan mij. Degene die ik heb leren kennen toen ik reeds lang TTM had(dus mij nooit met wimpers en wenkbrauwen hebben gezien) bekijken me van kop tot teen. Als je bedenkt dat een tijdje geleden mijn oogleden HELEMAAL kaal waren is het niet moelijk.

Maar na het zien van de uitzending van BNN ben ik bang voor een terugval.
Niet zozeer voor de terugval zelf, maar wel bang hoe de reactie van de mensen rondom mij dan wel zal zijn.
Nu durven ze nog geen vragen te stellen denk ik.

Maar door jullie lotgenoten weet ik nu dat ik op de eerste plaats aan mezelf moet denken en niet aan de reacties van de andere mensen.

Mijn echte vrienden en uiteraard nu jullie ook, steunen me wel.
Dat is al heel wat voor mij.

Nogmaals bedankt meisjes

Dikke kus
Natascha
taschapooh is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 22:38   #6
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Fijn dat we er voor jou mogen zijn!!

knuffels

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zou het echt? Savior AGA - Algemeen 30 25 januari 2019 13:44
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
vanalles wat ik even van me af moet schrijven karin_inline TTM - Algemeen 19 26 januari 2005 15:42
Het gaat goed gretha TTM - Algemeen 13 8 november 2004 17:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.