Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juni 2006, 18:57   #1
nevret
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Berichten: 51
ff naar de dermatoloog---> sterke haren--> huh???wat???

hallo allemaal,

ik ben een maand geleden naar de dermatoloog gegaan, bloed test, 50 haren--->test---> sterke haren, ik hoef niet bang te worden dat ik kaal word of zo--> jaja

ik kreeg te horen dat mijn lever niet goed werkte en dat dat de oorzaak was of zo, maar mijn zus had aan een prof. blabla gevraagd en die zei dat lever niks met de haren te maken heeft. ik zei tegen mijn darmatoloog, ik wil een medichijn of zo, hij zei wacht maar eerst af, ga eerst die lever probleem oplossen, ik zei ik wil toch iets om het sneller te laten fixen ( me haren)

hij schreef me regaine 60ml, 2 keer 1ml per dag

ik heb problemen met inhammen

een maand geleden waren mijn haren 7/8 cm lang, bij douchen raakte ik soms wel 50 haren kwijt, 3 weken geleden 5mm of zo gedaan, laten knippeh he, toen viel bijna niks af, nu zijn ze iets van 1-1,5 cm, bij douchen krijg ik iets van 5 haartjes in mijn haar. douch 2/3 keer per week

wat is deze regaine eigenlijk? ik had minxodile of zo geweeld, ik dacht dat die goed was, op de verpakking zag ik: andere naam voor regaine (zelfzorg is::::::: Minoxidil lotion , lotion 20mg minixidil per ml

zal ik het gebruiken?????? is regaine wel goed???????

er staat ook bij als dit niet binnen enkele dagen helpt, neem contact metje arts

of zal ik eerst deze lever probleem oplossen, volgens de prof heefthet niks te maken, volgens darmantoloog wel

alvast bedankt,

Laatst gewijzigd door nevret; 1 juni 2006 om 20:15
nevret is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 09:10   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
nevret

Volgens mij zit in regaine o.m minoxidil, lees het etiket bijsluiter eens daar zou het op moeten staan.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 09:55   #3
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Ik zou de uitspraken van je dermatoloog serieus nemen en je niet in de war laten brengen door iets dat je via via gehoord hebt.

Ook ben ik het eens met je dermatoloog dat je het stap voor stap moet aanpakken. Als inderdaad iets anders dan AGA de oorzaak kan zijn van je haaruitval, moet je eerst dat probleem (ic iets met je lever) oplossen. Het is in mijn ogen niet logisch een middel tegen AGA te nemen (Regaine), terwijl je niet eens weet of je AGA hebt. Sterker nog, je dermatoloog heeft gezegd dat het door je lever komt.

Regaine is minoxidil 2%.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 10:00   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
nevret

ik heb problemen met inhammen
---------------


Inhammen, kruin is aga.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 10:52   #5
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
ik heb problemen met inhammen
---------------

Inhammen, kruin is aga.
Ja, die patronen horen bij AGA inderdaad. Maar dat doet toch niks af aan het feit dat zijn dermatoloog heeft gezegd dat er iets is met z'n lever? Dat probleem moet hij sowieso oplossen en daarna kan hij altijd nog verder kijken.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2006, 22:26   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
kretos

Ja, die patronen horen bij AGA inderdaad. Maar dat doet toch niks af aan het feit dat zijn dermatoloog heeft gezegd dat er iets is met z'n lever? Dat probleem moet hij sowieso oplossen en daarna kan hij altijd nog verder kijken.

__________________
Yep, maar de dermatoloog zei dat het dus GEEN aga is en iets met zijn lever.. ik bestrijdt natuurlijk helemaal niet dat er geen leverprobleem is.... Maar denk wel dat de dermatoloog weldegelijk toch ook de aga 'over het hoofd' ziet.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 19:51   #7
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas

Yep, maar de dermatoloog zei dat het dus GEEN aga is en iets met zijn lever.. ik bestrijdt natuurlijk helemaal niet dat er geen leverprobleem is.... Maar denk wel dat de dermatoloog weldegelijk toch ook de aga 'over het hoofd' ziet.
Maar jij zegt dus dat de AGA-verschijnselen ook echt altijd door AGA veroorzaakt worden? Dat inhammen, etc, nooit door bijvoorbeeld leverproblemen kunnen ontstaan? Als je hier gelijk in hebt, dan ben ik het met je eens.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 20:27   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Maar jij zegt dus dat de AGA-verschijnselen ook echt altijd door AGA veroorzaakt worden? Dat inhammen, etc, nooit door bijvoorbeeld leverproblemen kunnen ontstaan? Als je hier gelijk in hebt, dan ben ik het met je eens.
Ja dat zeg ik idd. Ik ben er eigenwijs genoeg voor om te beweren dat als de haaruitval van Nevret echt veroorzaakt wordt door zijn kennelijk aanwezige leverprobleem dit never nooit inhammen en kruin situaties oplevert maar diffuus haarverlies oftwel Telogeen Efflium.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 22:56   #9
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Ja dat zeg ik idd. Ik ben er eigenwijs genoeg voor om te beweren dat als de haaruitval van Nevret echt veroorzaakt wordt door zijn kennelijk aanwezige leverprobleem dit never nooit inhammen en kruin situaties oplevert maar diffuus haarverlies oftwel Telogeen Efflium.

Kitty
Gevoelsmatig denk ik er ook zo over. Ik ben alleen benieuwd of dat echt klopt. Onstaan inhammen in elk afzonderlijk geval door AGA?
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 23:05   #10
nevret
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Berichten: 51
dikke lul zeg die darmo, mi9jn husiarts zij dat het niet door mijn lver kwam, en mijn lever werkt nu wel goed, maar me haren dan .............................
nevret is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 09:48   #11
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Gevoelsmatig denk ik er ook zo over. Ik ben alleen benieuwd of dat echt klopt. Onstaan inhammen in elk afzonderlijk geval door AGA?



Ja
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 10:35   #12
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
lever

Je lever breekt medicijnen af. Als je leverfunctie niet goed is, kan dat invloed hebben op wat het medicijn in je lichaam doet (het zou bijv. kunnen ophopen). Voordat je dermatoloog je medicijnen voorschrijft, wil hij er waarschijnlijk zeker van zijn dat het geen te grote belasting wordt voor je lever. Alle artsen controleren de leverfunctie voor ze bepaalde medicijnen voorschrijven.
Als je zorgt voor een gezonde lever zal je gezondheid daar ook baat bij hebben. En als dat allemaal goed zit, kunnen jullie verder kijken wat er aan je haarprobleem gedaan moet worden.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weet iemand een goede dermatoloog? Weet niet naar wie ik moet gaan feb AGA - Algemeen 10 13 juni 2008 22:24
naar de dermatoloog kroeskop Haarproblemen bij vrouwen 1 28 augustus 2005 02:28
Getransplanteerde haren kunnen wel degelijk weer uitvallen! Tiuri Chirurgische behandelingen 19 11 december 2004 01:08
Gister afspraak dermatoloog Eefje Haarproblemen bij vrouwen 15 25 oktober 2004 23:02
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.