Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 oktober 2014, 08:48   #1
W199
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 8
Haartransplantatie+pigmenteren

Hallo Allemaal,

Omdat ik hier een tijd geleden veel steun en informatie heb gehad door het lezen van een aantal topics en vooral het lezen van verschillende verhalen wil ik ook even mijn verhaal kwijt.

Het is een lang verhaal, maar wil het zo duidelijk mogelijk vertellen.

Het begon toen ik 15/16 was. haar werd dunner maar nog niet zo erg dat het een drama werd.

op mijn 19e een hele erge stress periode meegemaakt, het was in die 3/4 jaar al erger geworden alleen na die periode begon je het heel erg te zien ( zie eerste foto)

Het word voor mij een kwelling,depressie en het leverde mijn hele sociale leven problemen op.
Wel al een keer eerder alles weggeschoren om te kijken hoe het was en hoewel vele tegen mij zeiden, oh wat staat jou dat goed! was er voor mij geen denken aan.

ik raakte helemaal in paniek als ik er alleen al aan dacht om kaal door het leven te gaan.

toppik was toen mijn redding, het leek net of ik haar had.
alleen de nadelen waren: niet zwemmen, als het regende schuilen, durfde geen face 2 face gesprekken te voeren want van dichtbij was het wel zichtbaar,niemand kon aan me haar komen want je handen zaten al snel onder de toppik en de camouflage was dan weg. ik had geen model want gel kon er niet in. alleen een beetje gelspray om de toppik beter te laten zitten.

Top de meeste zagen niks, maar het was eigenlijk maar een camouflage.
Elke avond als ik mijn haar moest wassen kon ik wel huilen als ik in de spiegel keek en weer opnieuw het gehele proces kon doormaken.

Haar transplantatie overwogen.
nadelen: kans op verslechtering na ht(niet de implanten zelf maar haar wat er nog aanwezig is) sterk aanwezig door jonge leeftijd, en ja het is heel erg duur.

Voor mij zat er geen andere keuze op, psychische problemen werden als maar erger en mijn leven stond al een tijdje stil vooral op sociaal gebied en je wil toch kunnen genieten van je jeugd.

foto 2: ht ondergaan bij trans-hair (grafts weet ik even niet uit mijn hoofd).

foto 3: het resultaat na de wachtperiode , duidelijke vooruitgang alleen ook door mijzelf overschat, kon nog steeds voor mijn gevoel niet zonder toppik de voorkant was nog vrij dun en de moed zakte in mijn schoenen. zeker toen gebeurde waar ik doodsbang voor was, het ging weer meer verslechteren.
Tijdje propecia geslikt: resultaat was stabiel, geen verslechtering maar ook geen her groei. wel erectie problemen dus mee gestopt.

terug bij af.

foto 4: ht 2.

ook bij transhair, erg gefocust op de voorrand, wou ook graag het midden erbij betrekken maar niet helemaal naar geluisterd en is dus ook niet helemaal naar wens gegaan.

toch met een kut gevoel naar huis ze waren het midden vergeten voor mijn gevoel maar toch eerst maar even afwachten op het eind resultaat.

7/8 maanden later helaas geen foto van(ik was er klaar mee en wou het niet meer onder ogen zien) een mooie volle voorrand en daarachter nog steeds het kleine gebied die minder was dan de rest. ik was er bijna!

Weer aan de toppik waar ik overigens van 1 potje per maand, naar 1 potje per 7/8 maanden was overgegaan. met toppik was het perfect, alleen waren dus nog niet al mijn problemen opgelost.

haar pigmentatie overwogen om het op te laten vullen, we waren inmiddels 2 jaar verder en ik wou graag weer op vakantie en weer kunnen zwemmen en douchen zonder erna weer een teleurstelling te zien in de spiegel en nog een ht zag ik niet zitten.

Beauty care Noordwijk werd het, veel goede berichten over gezien(vooral hier op haarweb) en daar een afspraak gemaakt.

na een goed en duidelijk gesprek voelde ik me daar erg op me gemak en heb gekozen voor niet-permanente haar pigmentatie tussen de bestaande haren in.

foto 5: Het resultaat na wat weken later en nu na 3 maanden nog steeds.

na 12 dagen vakantie en veel in de hete zon te hebben gezeten leek het wel of er magie plaatsvond. ik kon mijn ogen niet geloven, mijn haar liet ik wat groeien en er kwam model in. door dat ik het wat langer liet groeien boven op + de pigmentatie die een veel beter gebied kon bedekken dan toppik, viel het midden stuk niet meer op. er kon weer gel en een model in mijn haar.
En misschien wel het allermooiste, geen toppik meer.
ik kon weer met mijn handen door mijn haar, douchen, zwemmen, ik kon weer normaal leven voor mijn gevoel.
weer normaal op de foto, weer normaal mensen in het gezicht durven aankijken. om het mooi af te ronden ik kon weer verder met mijn leven zonder mijn haar stress+obsessie.

Sorry voor het lange verhaal maar wat ik eigenlijk wil zeggen en ook vooral voor de mensen van mijn leeftijd, mij heeft heel erg geholpen.
ben nu 22, het heeft 2 ht's + haar pigmentatie gekost maar voor mij is het resultaat onbetaalbaar.

mijn advies: doe zelf goed research, leg DUIDELIJK uit wat je wil bij de informatie en in take gesprekken en laat je niet gek maken door anderen.

Hieronder post ik nog een paar foto's(limiet was 5 per post)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (131,8 KB, 117x gelezen)
Bestandstype: jpg 7.jpg‎ (146,1 KB, 100x gelezen)
Bestandstype: jpg 9.jpg‎ (74,3 KB, 109x gelezen)
Bestandstype: jpg 6.jpg‎ (141,1 KB, 96x gelezen)
Bestandstype: jpg 5.jpg‎ (135,5 KB, 122x gelezen)

Laatst gewijzigd door W199; 24 oktober 2014 om 08:56 Reden: opgelost.
W199 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2014, 08:59   #2
W199
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 8
Hier nog wat extra fotos van mijn situatie nu.

Zoals je ziet doe ik de zijkanten opgeschoren (persoonlijk vind ik dit een erg leuk kapsel) maar doe ik dat ook vooral omdat de boven kant er dan lekker uitspringt
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (148,1 KB, 107x gelezen)
Bestandstype: jpg 4.jpg‎ (141,1 KB, 107x gelezen)
Bestandstype: jpg grege.jpg‎ (115,4 KB, 102x gelezen)
Bestandstype: jpg Naamloos.jpg‎ (132,2 KB, 100x gelezen)
W199 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2014, 09:29   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je hebt heel wat stappen gezet, maar het resultaat mag er dan ook wezen! Bedankt voor het delen van je verhaal, ik denk dat lotgenoten hier inspiratie uit kunnen halen.

Die HT's, waren dat FUE ingrepen? Ik neem aan van wel, want ik zie zo snel nergens een litteken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2014, 09:52   #4
W199
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 8
Geen probleem .

en klopt idd, fue methode. vrijwel geen pijn gehad en misschien omdat ik nog zo jong was ging de hele herstel periode bij mij sneller als de normaal geschatte 10 tot 12 maanden
W199 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2014, 10:19   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Man wat een topresultaat! Geen medicijngebruik en op jouw leeftijd heb je achter de rug wat velen nog (helaas) moeten meemaken! En dan kun je bij jou ook echt niet zien dat je vanalles hebt gedaan, ziet er jeugdig uit. Inderdaad wellicht een inspiratiebron voor lotgenoten, al moet ik wel zeggen dat je best wat geluk nodig hebt om tot zulke resultaten te komen. Lekker joh, je hebt je leven weer 'terug'... Geniet ervan!

Laatst gewijzigd door Reet; 24 oktober 2014 om 10:23
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2014, 11:12   #6
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Knap resultaat!
Moet je hoofd eigenlijk kaal geschoren worden voor die pigmentatie?
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2014, 11:34   #7
W199
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 8
bedankt voor de positieve reacties.
@ reet
idd veel meegemaakt en vele zullen zeggen op die leeftijd zonde nu al ht, maar ik heb liever nu in deze periode van me leven lekker zon bos dan dat ik misschien nog 40 jaar moet wachten op een wondermiddel dus verre van spijt en idd ik had het ook niet zo verwacht dus stel dat t weer wat erger word zit er genoeg om het op te vangen

@hayden

Nee hoor, gewoon op lengte die je dagelijks heb. is voor hun ook beter om te zien waar ze wat meer en minder kunnen pigmenteren voor een goed resultaat.
W199 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2014, 13:27   #8
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Wooow wat een super resultaat..

Ik kan me voorstellen dat je erug gelukkig van wordt!!!

Geniet ervan, en bedankt voor het delen van je verhaal!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2014, 00:51   #9
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Inderdaad ongekend resultaat!

Mooi, ook om je verhaal zo te lezen met die ommekeer erin!

Ik ga ook naar B.C.N. in Nov. '14.

Ik ga ze eens, jouw resulaat voorleggen!
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2014, 01:49   #10
W199
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 8
dankje mark en @mls

Ja voormij is het ook beter uitgepakt dan dat ik had verwacht.

Mijn ervaring was erg fijn bij bcn.

Waarin ik eerder de fout in ben gegaan om het mooie verkoop praatje te geloven zijn ze daar vooral eerlijk tegen je, wat ik erg op prijs stel.

dus twijfel vooral niet en hoop dat mijn fotos/verhaal je daar wat verder kunnen helpen en wens je veel succes
W199 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2014, 23:21   #11
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Vraagje W119: Heb je voor de tijdelijke MHP je hoofd kaal geschoren?

Ze zeggen dat dit beter is bij MHP, maar ik vraag het mij gewoon af!

Het resultaat blijft mij POSITIEF verbazen.. Echt TOP!!!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2014, 23:52   #12
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Jammer dat er geen foto is van na de 2e ht, en voor de pigmentatie.
Nu weten we eigenlijk alleen dat je een top resultaat hebt, maar waardoor?

Ik en ook anderen denk ik hadden graag het effect willen zien van pigmentatie met wat langer haar.

Heeft Isabelle geen foto's gemaakt voor de pigmentatie?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2014, 02:45   #13
W199
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markr32 Bekijk bericht
Vraagje W119: Heb je voor de tijdelijke MHP je hoofd kaal geschoren?

Ze zeggen dat dit beter is bij MHP, maar ik vraag het mij gewoon af!

Het resultaat blijft mij POSITIEF verbazen.. Echt TOP!!!

Groet Markr32
nee heb ik niet gedaan.

ik heb het expres op lengte gedaan die ik dagelijks heb zodat ze eigenlijk precies en beter het effect konden nabootsen wat ik met toppik creerde.



@morehair

ik heb nog even gezocht en kan er niet zo snel 1 vinden nee omdat ik na de 2de ht nog best teleurgesteld was, en er eigenlijk geen aandacht meer aan heb gegeven totdat ik op het punt stond mhp te nemen.

ik zal binnekort eens vragen of ze nog een foto heeft want als ik me kan herinneren zijn die wel genomen en om er nog even bij te vertellen wat niet in me eerste post stond( beetje vergeten ook)

na mijn eindresultaat van mijn 2de ht kon je nog steeds goed op mijn hoofdhuid kijken en durfde ik niet zonder toppik, vergeleken met hoe het eerst was zat er natuurlijk eindelijk weer haar en dat was vooral mijn haarlijn/voorrand maar zo dik als op het de fotos is was het natuurlijk niet, daar had ik me flink op verkeken.

het dichte en volle effect is eigenlijk de camouflage, de soort van niet permanente tattoo puntjes die onder het haar zon vol effect geven.

en wat er nog meer bij gespeeld heeft of wat eventueel zou kunnen, ik ging standaard elke week naar de kapper en had ik het boven op een stukje korter dan op de eindresultaat fotos( wel vergelijkbaar met 3de foto van mijn eesrte post) omdat ik het dan altijd redelijk egaal een dekking kreeg met toppik erin.

direct na mijn behandeling was al het een stuk mooier maar eigenlijk na dat ik 2 weken op vakantie ben geweest en lekker veel in de zon heb gezeten( wat eigenlijk niet helemaal mocht voor de inkt) en mijn haar bovenop langer werd, leek het wel of het tegelijkertijd ook dikker werd. heb ik ook het voordeel dat mijn huid getint is en ja hoe meer zon hoe donkerder het weer word.

zal misschien ook een beetje invloed hebben van rust in mijn lichaam(had dagelijks veel stress en dan voelde mijn hoofdhuid heel gespannen aan)

in iedergeval ik ga me best doen voor een foto!

Laatst gewijzigd door W199; 26 oktober 2014 om 02:48
W199 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2014, 22:27   #14
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ben benieuwd!
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2014, 17:45   #15
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Hoeveek grafts hebben ze eigenlijk gebruikt en hoe oud was je op je eerste HT?
Janni is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.