Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 19 mei 2017, 16:39   #1
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Toch weer twijfelen... FUE of FUT?

Over drie weken heb ik mijn consult in Veldhoven. Vandaag had ik het erover met mijn kapper, en hij zei mij dat ik toch ook zeker over een FUT bij TransHair moest nadenken omdat een FUT in zijn ervaring resulteert in een betere dichtheid en sterkere haren. "Ik merk dat FUE haren zijn vaak toch wat dunnetjes zijn, FUT ziet er doorgaans een stuk beter uit. Als ik je een aanbeveling zou moeten doen dan stuurde ik je voor een FUE naar Rotterdam, want daar krijg ik een premie voor, maar ik zou toch eerst maar eens over een FUT bij TransHair nadenken."

Een beetje Googlen leert dat bij een FUT de donorharen allemaal uit een beperkt gebied worden gehaald, waar ze het sterkst zijn, en dat het donorgebied bij FUE groter is, met het risico dat er haren bijzitten die met de jaren ook weer dunner gaan worden. Daar zit wel wat in natuurlijk.

Op dit forum merk ik dat de voorkeur sterk ligt bij FUE, en eerlijk gezegd had ik ook het gevoel dat bij een FUE een stuk netter gewerkt kan worden. Ik heb overal boven op het hoofd nog wel haar, maar dun. Op de kruin het dunst, bij de inhammen het meest want daar heb ik 14 jaar geleden een FUT laten doen. Bij een FUT zal er dus door de bestaande haren heen gewerkt moeten worden, bij een FUE lijkt me dat makkelijker voor een clean resultaat. Ook die snee in mijn kop is niet zo aantrekkelijk natuurlijk. Bovendien heb ik dus al een keer een FUT gehad, dus als ik niet oppas zit straks mijn neus op mijn voorhoofd.

Aan de andere kant is het voor mijn werk lastig om met een kale kop rond te lopen (veel klantencontact, allemaal erg op uiterlijk). Omdat ik al een FUT litteken heb en ook nog een ander litteken op mijn hoofd van een ongelukje een tijd geleden zal ik er een paar weken uit zien als het Monster van Frankenstein. Enkele weken vakantie opnemen wordt ook lastig, want dan gaat mijn baas door het plafond. Toen ik indertijd mijn FUT liet doen is het niemand opgevallen...!

Twijfels dus... Ik denk dat ik ook maar weer eens bij TransHair ga praten en dan kijken wie het beste verhaal heeft.

Ik ben ook benieuwd naar jullie opinies. Laat ze maar komen!
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.