Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 januari 2018, 15:02   #1
gerardus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2007
Berichten: 3
Mijn verhaal met Propecia

Hallo allemaal,

Enkele jaren geleden merkte ik dat ik mijn haar aan het verliezen was.
Ik ben daarop bij dit forum uitgekomen waar ik veel dingen las die ikzelf ook zo ervaarde.

Op een gegeven moment besloten wat aan het haarverlies te doen, omdat ik er echt erg down van werd. Begonnen met het slikken van Saw Palmetto tabletten. Na dit een half jaar gedaan te hebben merkte ik dat dit geen soelaas bracht: het haarverlies werd niet geremd.

Daarop, na lang wikken en wegen, toch begonnen met Propecia. Eerst merkte ik niks, echter na een aantal maanden kreeg mijn haar meer volume. Of het daadwerkelijk dikker werd weet ik niet, maar het voelde veel steviger en zag er duidelijk volumineuzer uit. Ik weet dat dit niet alleen mijn perceptie was aangezien ook collega’s en vrienden het begon op te vallen (zonder hen er iets over te hebben verteld, nog steeds weet niemand het trouwens). De Propecia zorgde niet voor teruggroei, maar dat maakt niet uit. Ik heb immers nog voldoende en ook geen kale plek op het achterhoofd. De inhammen bleven stabiel. Ik heb dit een aantal jaren (6 in totaal) gebruikt met voor mij een erg fijn resultaat. Ik maakte me niet meer druk over mijn haar, dit was immers niet meer nodig.

Lichamelijk klachten heb nooit ondervonden, geen borstvorming of moeilijk een erectie krijgen. Nog steeds helemaal geen problemen mee trouwens, alles functioneert helemaal goed. Wel aan het begin een wat raar, zeurderig gevoel in mijn linkerbal gehad. Dit ging na een tijdje vanzelf weg.

Begin vorig jaar een tijdje gestopt vanwege een kinderwens (leek me wel zo verstandig). Ik merkte na een paar maanden dat de fut weer uit mijn haar verdween en ook werden de inhammen weer langzaamaan groter. Nadat mijn vriendin zwanger was weer opnieuw begonnen en hetzelfde gebeurde weer: meer volume en stop van inhammen die groter werden. Ik moet wel eerlijk bekennen dat nu ik weer een jaar bezig ben ik wel regelmatig weer dat rare gevoel in mijn linkerbal heb. Dit komt wellicht ook doordat tegenwoordig niet meer iedere dag een mg neem, denk zo een 4 keer per week nu. Haarstatus leidt hier niet onder.

Een maand geleden een dochter gekregen. Ze is helemaal gezond en alles gaat helemaal goed. Goeie dingen.

Hoewel iedereen anders is wil ik hier toch mijn ervaring delen. Hopelijk hebben jullie er wat aan. Mocht er in de toekomst iets veranderen in welke vorm dan ook stuur ik een update.

Het ga jullie goed allemaal,

Gerardus
gerardus is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2018, 16:20   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Mooi. Eindelijk eens geen horrorverhaal.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2018, 13:05   #3
26jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 43
Resultaat foto's? Ik hoor veel personen hier over dat het werkt, maar ik zie geen resultaat foto's. Die van amerikaanse sites vertrouw ik niet echt.

Ik ben zelf nu ook net begonnen ik zit op dag 12, en kan er weinig van zeggen uiteraard. Helaas wordt de 1mg niet vergoed door de zorgverzekering en kost dit 26€ per 30 stuks.
__________________
Regime:
Kirkland minoxidil 5% (9-2-2012 gestart)
Zaagbladpalm (de Tuinen 2x per dag 450mg)
Kruidvat Multi Vitaminen & Mineralen Voor Sporters (1x per dag)
26jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2018, 11:26   #4
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 26jaar Bekijk bericht
Resultaat foto's? Ik hoor veel personen hier over dat het werkt, maar ik zie geen resultaat foto's. Die van amerikaanse sites vertrouw ik niet echt.

Ik ben zelf nu ook net begonnen ik zit op dag 12, en kan er weinig van zeggen uiteraard. Helaas wordt de 1mg niet vergoed door de zorgverzekering en kost dit 26€ per 30 stuks.
Je zou ze evt door twee kunnen delen waardoor je er langer mee doet. Een doses van 0.5mg per dag heeft vrijwel hetzelfde effect als 1mg.

Ook kan je vragen voor Proscar (5mg pillen), deze worden wel vergoed. Je kan deze dan vervolgens gewoon in 4 of 5 delen.
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.