Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 januari 2009, 14:13   #1
LAMIS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 1
wie weet dat

hallo,

ik heb een vraagje ik wil graag kinderen maar ik wil niet dat me kind ook behaard word is er iets dat mijn toekomstig kind haarloos komt..


weet iemand dat?
LAMIS is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 23:23   #2
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LAMIS Bekijk bericht
hallo,

ik heb een vraagje ik wil graag kinderen maar ik wil niet dat me kind ook behaard word is er iets dat mijn toekomstig kind haarloos komt..


weet iemand dat?
dag lamis,
helaas, de meest bepalende factor in overbeharing is helaas erfelijkheid, en daar valt in deze tijd (nog) niets aan te doen, genetische manipulatie op dit vlak is vooralsnog op ethische redenen uitgesloten. En daar erfelijkheid niet te manipuleren valt zonder deskundige hulp en actieve genetische manipulatie kun je dus in de praktijk niets aan doen om dit tegen te houden.

mss is het veel belangrijker om een kind op te laten groeien met en vanuit zelfrespect, zelfacceptatie en verdraagzaamheid op dit vlak, waardoor een kind in de meeste gevallen al veel beter gewapend gaat zijn tegen de mogelijks eigen overbeharing, en hier dus ook gemakkelijker mee zal kunnen omgaan. Aangezien dit meestal veel bepalender is voor een kind en zijn of haar manier van in de wereld te staan, naar tegenslagen(of in dit geval lichamelijk minder geaccepteerde kenmerken) te kijken en hiermee om te gaan.

Maar goed, dat is mijn mening, er zullen hier waarschijnlijk heel wat andere meningen op het forum zitten.

hoe dan ook, laat overbeharing niet te bepalend zijn voor je leven, de keuzes die je maakt in je leven, en naar mijn mening is het nog altijd belangrijker om een gelukkig leven te leiden, en wie gelukkig is, draagt dat ook naar anderen toe( en dus evengoed op je kind).
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 18:03   #3
Me.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Berichten: 14
Maar van wie erf je dan je lichaamsbeharing, vader-zoon, moeder-zoon, vader-dochter, moeder-dochter?
Me. is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 18:26   #4
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Tja....werkelijkwaar niemand heeft overbeharing in mijn familie behalve ikke.
Dus zo zie je maar weer!
Ik snap je redenatie maar ik zou het veel belangrijker vinden als zo'n kind in goede gezondheid verkeerd. Kijk overbeharing is erg maar niet levensbedreigend.

Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 18:59   #5
Me.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Berichten: 14
Maar van wie erf je dan je lichaamsbeharing, vader-zoon, moeder-zoon, vader-dochter, moeder-dochter?
Me. is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 21:22   #6
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Tja das en goeie, als ik naar mezelf kijk van mijn vader want die had een baard..............

Zou het niet in zijn algemeenheid durven zeggen Me

Laatst gewijzigd door zilverspar; 7 januari 2009 om 21:44
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2009, 10:17   #7
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Dat is tevoren niet te voorspellen, wel heb ik de indruk dat overbeharing een dominante eigenschap is maar heel zeker ben ik daar niet van. Dat betekent dus dat je meer kans hebt om het te erven dan "geen overbeharing".

Sowieso is er geen lijn dat je de overbeharing van juist vader of juist moeder overerft, dat is zoiets als blond of bruin haar, of een mix ervan, of wel of niet ziekte X, en moeilijk tevoren te voorspellen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2009, 21:48   #8
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Mijn vader heeft alleen borsthaar... en ik heb donders rughaar... snap er niks van. Stomme natuur
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2009, 15:20   #9
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
en je moeder, of grootouders of tantes, ooms..., overbeharing wordt niet (per s) via de vader doorgegeven. Maar goed, los daarvan, erfelijkheid is een sterk dominante factor in overbeharing, maar er zijn zoveel andere aspecten die overbeharing eveneens bepalen..., dus zelf als erfelijkheid geen rol speelt, kunnen er nog een hoop andere factoren dit in de hand werken.
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
goh ik weet het nt meer hoor! barbaravr Haarproblemen bij vrouwen 5 3 juli 2008 00:49
Ik weet niet welke haartype bij me past Boa.nl Haarwerken 0 7 augustus 2007 01:23
hoe weet ik wat de oorzaak is? koekjes Haarproblemen bij vrouwen 15 19 november 2004 23:04
hoeveel weet jij over haarverzorging!! high Overige (haar)discussies - Algemeen 0 16 november 2004 16:38
[ttm suggesties en feedback] Wie weet of er een TTM-stichting bestaat ? Ellis TTM - Algemeen 7 11 augustus 2003 12:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.