Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2012, 22:29   #1
Stefd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2012
Berichten: 4
Minox twijfel

Hi there,

ik gebruik nu anderhalf jaar Minox trouw 2x per dag, maar eerlijk gezegd twijfel ik ernstig of het nou nut heeft bij mij.
Sterker nog, het lijkt wel of het steeds dunner wordt op de plekken waar ik het gebruik (frontaal, bovenop en kruin). Kan dit?

Het liefste stop ik ermee, want ik vind het niet echt prettig spul. Maar ben nu ook weer bang voor uitval als ik ermee stop omdat het -zonder dat ik het doorheb- wel wat heeft gedaan.

Lastige vraag natuurlijk, maar wat zeggen jullie?

Thanks!
Stefd is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2012, 10:14   #2
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Welk merk Minox gebruik je?
Zelf heb ik ook weinig baat gehad met Minox. Ik heb het voornamelijk frontaal gebruikt, maar het kwam nooit verder dan dons haartjes. Wel had ik na lang gebruik last van duizelingen en ben ik ermee gestopt. Ik heb Kirkland Minoxidil en Rogaine Foam gebruikt. Rogaine Foam is wel veel makkelijker aan te brengen, echt een vooruitgang.

Over de uitval na het stoppen; niet veel van gemerkt, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Wellicht kan je een shampoo met ketoconazol gebruiken als alternatief. Volgens tests niet zo effectief als Minoxidil, maar wel een bewezen product tegen haaruitval.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2012, 17:59   #3
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefd Bekijk bericht
Hi there,

ik gebruik nu anderhalf jaar Minox trouw 2x per dag, maar eerlijk gezegd twijfel ik ernstig of het nou nut heeft bij mij.
Sterker nog, het lijkt wel of het steeds dunner wordt op de plekken waar ik het gebruik (frontaal, bovenop en kruin). Kan dit?

Het liefste stop ik ermee, want ik vind het niet echt prettig spul. Maar ben nu ook weer bang voor uitval als ik ermee stop omdat het -zonder dat ik het doorheb- wel wat heeft gedaan.

Lastige vraag natuurlijk, maar wat zeggen jullie?

Thanks!
Dit is een veel gehoorde klacht ''van het werkt niet'' die ik zowel hier op dit forum lees en andere forums en zelf ook mee zat. Maar alleen Minoxidil werkt niet effectief genoeg, er wordt meestal (ook door dermatologen) geadiviseerd om Minox samen met Finasteride te gebruiken,, Minox uitwendig als topical, Fina inwendig als tablet. Samen werkt het op termijn wel al is het maar een stabilisatie, dat is al een hele verbetering.

Stoppen zou ik (nog) niet overwegen, want het bescheiden winst die je nu wel hebt behaald zul je al snel weer kwijtraken.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2012, 21:25   #4
Stefd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2012
Berichten: 4
Fina gebruik ik al 8 jaar, topspul! Maar Minox.... het lijkt wel of het mn haar juist dunner maakt...

Kan minox je haar dunner maken?
Stefd is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2012, 09:12   #5
Mallusid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2007
Berichten: 45
Zelf heb ik een top ervaring met minoxidil 2% alleen al. Resultaat vanaf dag één!
Ik heb de eerste drie maanden een best groot gebied bij de inhammen terug gewonnen. Het zijn zeker geen volle stukken haar maar het resultaat is er.

Ik ben nu een week geleden met de 5% variant begonnen en het slaat ook weer meteen aan. Nieuwe haartjes aan de randen van mijn haarlijn en het al terug gewonnen gebied is al een stuk dikker geworden.

Waarschijnlijk heb ik gewoon geluk met de werking van dit product.
Mallusid is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.