Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 augustus 2013, 12:38   #1
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Biotine

Hallo allen,

Er is alweer een tijd terug vaker over het gebruik van Biotine gepost op dit forum als mogelijke werking tegen AGA. 2500 mcg per dag zou het advies zijn. Ik had Hanna hier graag nog iets over willen vragen, omdat zij destijds een bijwerking noemde die ik herken, maar Hanna is vernam ik niet meer actief hier. Vandaar dit nieuwe draadje en een vraag.
Ik gebruik het sinds plm. 10-11 maanden. omdat ik langzaam opbouw zit ik nu sinds plm. 3 maanden aan 2000 mcg per dag, en wil dus snel naar de 2500 mcg per dag. Maar ik heb laatste tijd last van een harde opgezette maag, die wat minder wordt als ik wat - sorry - windjes laat. Hanna vertelde dat zij van OF alleen Biotine OF van Biotine in combinatie met MSM last had van winderigheid. (Hoe het exact zat kan ik niet meer terugvinden).
Vandaar: heeft iemand die ook Biotine (het liefst zonder MSM) slikt ook last van een opgezette maag evt. gepaard met winderigheid? Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het door de Biotine komt, maar ik zou er nl. bijna door willen stoppen....

Ter verdere info: t.a.v. haargroei merk ik nog niet zoveel, maar zit dus ook nog niet op de geadviseerde dosis. Laat staan een aantal maanden op die dosis, wat wel nodig is. Wel merk ik dat mijn haar iets stugger/krachtiger is, en daardoor mijn bos(je) ook iets meer volume lijkt te hebben.

Laatst gewijzigd door Vana; 5 augustus 2013 om 21:08
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2013, 15:57   #2
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Niemand?..... (niet dat ik het iemand toewens... )

Laatst gewijzigd door Vana; 7 augustus 2013 om 16:00
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2013, 23:57   #3
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
" Maar ik heb laatste tijd last van een harde opgezette maag, die wat minder wordt als ik wat - sorry - windjes laat."


Ik gebruik ook biotin. Geen last van winderigheid hierdoor. Tenminste...niet meer dan zonder biotin.
Trouwens, laten we eerlijk zijn : wie laat er niet graag af en toe een fijne wind? ;-)
Ik gebruik biotin onder het motto : baat het niet dan schaadt het hopelijk ook niet.

Laatst gewijzigd door Rollercoaster; 8 augustus 2013 om 00:16
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2013, 12:51   #4
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
"

Ik gebruik ook biotin. Geen last van winderigheid hierdoor. Tenminste...niet meer dan zonder biotin.
Trouwens, laten we eerlijk zijn : wie laat er niet graag af en toe een fijne wind.

Yep. Maar als ik geen verandering had opgemerkt, had ik dit draadje niet gestart hoor. Die winderigheid is ook niet het ergst, die harde opgezette maag wel. Ik heb de vraag ook uitstaan bij een vitaminedeskundige. Ben beniewd.
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2013, 09:13   #5
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik gebruik al een paar jaar biotine. Geen last van mijn maag of van winderigheid.
Van MSM kreeg ik wel wat last van winderigheid, komt door de zwavel. Maar als je het langer gebruikt went je lichaam daar aan of zo want na een bepaalde tijd had ik daar weinig of geen last meer van.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2013, 13:13   #6
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Ik gebruik al een paar jaar biotine. Geen last van mijn maag of van winderigheid.
Van MSM kreeg ik wel wat last van winderigheid, komt door de zwavel. Maar als je het langer gebruikt went je lichaam daar aan of zo want na een bepaalde tijd had ik daar weinig of geen last meer van.
Dank. Dus alleen Biotine, zonder MSM, levert jou geen maagklachten. Ok, hoop op nog wat meer reacties. Ben namelijk even gestopt met Biotine, want de maag werd te pijnlijk, dus ik kijk (lees/voel...) het even aan.
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 10:51   #7
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Ik gebruik ook Biotine, nog geen klachten hier. Wat wel scheelt met de meesten supplementen is als ze ingenomen worden tijdens de maaltijd. Sommige supplementen vallen nogal zwaar op een lege maag.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 13:39   #8
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodlesoup Bekijk bericht
Ik gebruik ook Biotine, nog geen klachten hier. Wat wel scheelt met de meesten supplementen is als ze ingenomen worden tijdens de maaltijd. Sommige supplementen vallen nogal zwaar op een lege maag.
Dank voor reactie. Ik neem ze altijd meteen na de maaltijd. Een enkele keer 10-30 minuten na de maaltijd. Maar dan is je maag nog vol denk ik.
Vana is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.