Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 november 2013, 10:10   #1
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Geef een haarwerk / camouflage tip

Naar aanleiding van de tip van Salvamia over toppik in een haarwerk ging er bij mij iets broeden. Er bestaat een draadje: Geef een TV tip (heerlijk eens iets anders dan alleen maar haren).
Maar ... een draadje: Geef een haarwerk / camouflage tip zou zeer passend zijn op dit forum.
En dan alleen TIPS met elkaar delen en niet steeds weer in 'discussie' gaan over een tip.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2013, 11:01   #2
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Synthetisch haarwerk laten drogen

Na het wassen, dep ik mijn synthetisch haarwerk handdoek droog, daarna schud ik voorzichtig mijn haarwerk een beetje, spuit er conditioner in en hang het aan een kledinghanger ondersteboven in de badkamer. Een nachtje laten drogen. In de ochtend heb ik een luchtig & volumineus haarwerk. Voorzichtig een beetje borstelen, opzetten en verder modelleren met je (natte) handen.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2013, 11:58   #3
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Hele goede topic Astrid!

Als je je haarwek opzet, probeer dan wat van je biohaar vrij te laten aan de zijkanten en bij je voorhoofd. Dat staat natuurlijker. Doe dat niet als je lijm of tape gebruikt.

Gebruik je lijm of tape, dan kun je met een tandenborstwl een paar haartjes van je haarwek tegen je huid borstelen. Dan zijn dat net je eigen haren. Net babyhaartjes zoals ze dat noemen.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2013, 12:27   #4
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Goede tips!!

Tip voor haarwerk van echt haar: gebruik de producten van Biosilk/Chi.
Hele mooie producten. Ik gebruik elke ochtend een paar druppels Chi Silk infusion op mijn haarwerk. Het ruikt heerlijk, voelt zijdezacht aan en glanst mooi natuurlijk. Het is een natuurproduct zonder parabenen en sulfaten (gemaakt met zijde-, tarwe- en sojaproteďnen die het haar van binnenuit versterken).
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2013, 12:38   #5
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Waar kun dat kopen? Dat is wel iets voor mijn haarwerk.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2013, 13:07   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Synthetisch haarwerk/pruik in model brengen

Om mijn synthetisch haarwerk/pruik in model te brengen gebruik ik soms de plantenspuit. Ik vul de plantenspuit (met vers/schoon water) en maak mijn haarwerk een beetje mistig, daarna met je handen modelleren / kapsel beetje wijzigen.

Kam je haarwerk of pruik niet te veel, dit zorgt ervoor dat het model erg plat kan gaan zitten. Gebruik zoveel mogelijk je handen met modelleren; een pruik moet niet te netjes gaan zitten.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2013, 13:54   #7
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Als je een echthaar haarwerk hebt, kam het niet teveel. Alleen 's morgens en 's avonds. Begin bij de punten met een kam met wijde tanden en werk zo voorzichtig naar boven. Voor de rest kun je je vingers als kam gebruiken.

Gebruik een knotsealer elke keer voordat je je haar wast en gebruik een knotsealer na het wassen. Spuit dat aan de binnenkant van de kap. Laten drogen en nog een keer spuiten.

Om je haarwerk te wassen kun je Herbal Essence Hello Hydration gebruiken. Gebruik ook altijd een conditioner maar zorg ervoor dat je niet de knoopjes raakt. Die kunnen los slippen en dan kan het haar gaan uitvallen.

Ik gebruik ook vaak L'oreal hair and repair shampoo en conditioner en de total repair 5 voor de glans. Ruikt heerlijk en je haar gaat er gezond van glanzen.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2013, 13:56   #8
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Als je je haar wast, gebruik dan een piepschuim hoofd en laat het op dat piepschuim hoofd aan de lucht drogen. Kam nooit je haar als het nog nat is.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 18:15   #9
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doemdenkertje Bekijk bericht
Goede tips!!

Tip voor haarwerk van echt haar: gebruik de producten van Biosilk/Chi.
Hele mooie producten. Ik gebruik elke ochtend een paar druppels Chi Silk infusion op mijn haarwerk. Het ruikt heerlijk, voelt zijdezacht aan en glanst mooi natuurlijk. Het is een natuurproduct zonder parabenen en sulfaten (gemaakt met zijde-, tarwe- en sojaproteďnen die het haar van binnenuit versterken).
de gewone Biosilk is ook erg goed!je hebt inderdaad 2 soorten, die ik heb de biosilk therapie daar zit ook een uv filter in!en bestaat uit natuurlijke ingrediënten!
de schampoo heb ik nog niet geprobeert,ik heb nu siliconen mix schampoo besteld,bij tophaar ben benieuwd hoe die is!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 18:22   #10
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
De silicon mix ruikt lekker. Maar met de shampoo moet je oppassen. Het haar kan erg gaan klitten daardoor. Altijd met een conditioner nabehandelen. Been there done that haha maar de conditioner van de silicon mix ruikt heerlijk naar roosjes. Wel sterk hoor!
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 18:25   #11
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Ok ga de biosilk ook eens uitproberen. Heb gisteren wat youtube filmpjes bekeken. En ook van de Chi silk infusion. Dat is misschien wel iets.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 18:47   #12
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
helmgirlie ik gebruik altijd conditioner na de schampoo,maar geeft deze schampoo meer klitten dan andere verzorgende schampoo?ik had juist gehoopt op mooi glansend klitvrij haar.siliconen maken het haar toch juist gladder?
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 19:36   #13
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Haarwerk laten luchten en drogen op inklapbare (reis)standaard

Ik laat mijn synthetische haarwerk na het dragen altijd een nacht luchten op een inklapbare (reis)standaard.

Dit standaardje kan je ook gebruiken voor het laten drogen van je haarwerk; je haar is snel droog en de lucht kan circuleren.
Gebruik dit standaardje alleen bij een kort en lichtgewicht haarwerk; anders dondert dat ding geheid om en ligt je mooie haarwerk op de grond
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2013, 13:17   #14
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Plak je haarwerk vast met stukje dubbelzijdig tape

Voor mijn zelfvertrouwen & meer zekerheid plak ik mijn haarwerk vast met een stukje dubbelzijdig tape.
Achter mijn eigen dunne haargrens heb ik een klein stukje haar weggeschoren. Daar doe ik een stukje dubbelzijdig tape op en plak hier mijn haarwerk mee vast. Ik gebruik de buigklemmetjes boven mijn oren (goed aandrukken) en de buigertjes achter in mijn haarwerk; mijn haarwerk zit stevig vast in weer en wind.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2013, 16:59   #15
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Tape uit je haar verwijderen met alcohol

Mocht tape aan je haar blijven plakken; dit verwijder je weer uit je haar met alcohol
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.