Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 september 2014, 22:41   #1
haar-probleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Ttm

Hallo allemaal

ik heb al een ongeveer 14 jaar last van TTM. Nu wil ik er echt van af maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken en waar ik naar toe kan voor hulp. Moet ik hiervoor naar de dermatoloog? Ik zou ook niet durven vertellen dat ik TTM heb uit schrik dat ze mij gek zullen vinden en liever zeggen dat ik haaruitval heb. Ik wil ook weten of er medicatie voor bestaat.

alvast bedankt!
haar-probleem is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2014, 11:54   #2
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Hey, ikzelf ben al naar een psychiater en psycholoog geweest die me toen goed hebben geholpen... De ene door de therapie, de andere door medicijnen alhoewel ik achter dat laatste niet echt sta omdat dit anti-depressiva's zijn... Misschien moet je even meegeven van welke regio je bent? Dan kunnen medelotgenoten reageren als ze iemand in de buurt kennen die ervaring heeft met TTM? Je moet je er tegenover professionelen niet over schamen, integendeel als je er niet over praat en bv zegt dat je haaruitval hebt, dan gaan je ze verkeerd behandelen en dat gaat ook niet helpen hé. Het is een moeilijke stap die vele van ons al hebben moeten zetten, maar het is de moeite waard. Ik heb zelfs een kapster in vertrouwen genomen waar ik nu af en toe naar ga, en zij weet ook dat als ze me lang niet ziet, het meestal geen goed teken is, maar als ik dan kom zal ze ook niet oordelen... Zij heeft zichzelf erin verdiept om er gewoonweg iets meer over te weten... Succes!
Karentje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.