Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 december 2016, 22:16   #196
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Hoi allemaal,
Lees al een tijdje mee.
In 2010 is bij mij de haaruitval begonnen. In 2013 diagnose aga gekregen:-(
Wat een ellende. Acceptatie nog ver te zoeken.
Tijdje Diane met succes geslikt, maar last van bijwerkingen. Nu een tijdje aan de fina en eindelijk na ruim 4 maanden 2,5 Mg resultaat Wel bijwerkingen helaas.
Fina gehalveerd naar 1,25 Mg en al snel (na een maand) begonnen alle nieuwe haartjes die eindelijk bleven zitten weer uit te vallen. De bijwerkingen waren trouwens wel minder met de halve dosering.
Vraag mij heel erg af hoe het met iedereen die fina slikt vergaat??
Sinds 2008 al niets meer geschreven in deze rubriek die opgestart is om ervaringen met Fina te delen.
Ben erg nieuwsgierig! Hoe gaat het met iedereen?
Liefs
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2016, 10:11   #197
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Finasteride

Ha Emma,

Ik slik het al heel lang, 2,5 mg. Verleden jaar gevraagd of ik hier niet eens een keertje mee zou moeten stoppen. Maar mijn arts waarschuwde mij voor een eventuele shedding. Niet gedaan dus, alles wat uitvalt komt terug als kleine korte dunne haartjes die hooguit 4 cm lang worden. Vooralsnog heb ik nog steeds haar, wel dun maar acceptabel. Ik heb al heel veel soorten medicijnen geslikt, zie mijn handtekening, maar met de Finasteride heb ik gevoel al een tijd constant te zijn. Mijn haar is ondertussen ook weer lang (tot onder mijn schouderbladen). Wel draag ik het altijd opgestoken of vast omdat ik het te dun vind om los te dragen, iets wat overigens tussen mijn oren zit want anderen vinden dit totaal niet .

Overigens heb ik wel goede en slechte periodes, vaak kan ik aan mijn de nagels van mijn vingers zien wanneer mijn haar weer in een slechte periode zit. Deze worden dan heel brokkelig en zacht. Voorheen was de winter voor mij een tijd zonder uitval en de zomer met uitval. Dit is nu enigszins gelijk geworden.

Ik ben overigens ook wel nieuwsgierig hoe het met de andere Finasteride 'slikkers' gaat.

Groet,
Deetje
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2016, 23:40   #198
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
finasteride

Hoi Deetje,

Bedankt voor je reactie. Ik had verwacht dat ik een melding in mijn mailbox zou krijgen maar blijkbaar niet of ik heb het gemist.
Dus vandaar mijn late reactie, sorry.
Zal eens wat vaker inloggen hier om de reacties te lezen.

Bedankt in ieder geval voor jou reactie!
Fijn om te horen dat het voor jou nog werkt!
Ik twijfel nu erg wat ik moet doen. Slik nu nog steeds 1,25 mg, maar de haaruitval lijkt zeker erger. Ik verlies echt hele korte haartjes. Denk dan echt 'Hallo je bent er net..ga je nu alweer?' haha ;-)
Heb overleg gehad met intermedica. De arts daar zegt dat het normaal is dat korte haartjes weer uitvallen en dat de 1,25 voldoende moet zijn en dat ik vooral geduld moet hebben.
Ik vind het lastig, want met de 2,5 had ik echt het gevoel dat mijn haar voller werd. Nu begint het weer een dunne bedoeling te worden brrr.
De bijwerkingen wil ik ook graag nog wel met jullie delen.

Mijn cyclus, altijd stipt op de klok af 4 weken werd plotseling langer. Is weer genormaliseerd sinds ik de fina heb gehalveerd.

Ik kreeg donshaartjes op mijn kin

Minder libido en een wat vlak gevoel.

Meer puistjes op plekken waar ik ze nog nooit heb gehad. Rug, kaaklijn.


De arts bij intermedica gaf als reactie op mijn bijwerkingen dat dit niets met de fina te maken heeft.
Zelf vond ik ze anders behoorlijk opvallend.
Plus...Zouden niet alle bijwerkingen bijgehouden moeten worden?
Als je tegen je patiënten zeg...'Die horen er niet bij' zullen ze inderdaad nooit op het lijstje bijwerkingen komen.

Maargoed tot zover weer even mijn update.

Ik hoop wat van jullie te horen.
Ps hoe zet je zo'n handtekening?

Groetjes,

Emma

Laatst gewijzigd door Haardil-emma; 31 december 2016 om 00:08 Reden: bijwerking vergeten
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2016, 11:07   #199
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Hoi Emma, bedankt voor het delen van je verhaal. Lees ik het goed dat je huid vetter is geworden vanwege de Fina?
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2017, 20:01   #200
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Hoi Effie,

Graag gedaan. Vind het fijn dat dit forum er is en dat we ervaringen kunnen delen.
Mijn huid is idd vetter. Vreemd toch hoe die medicijnen werken. Testosteron zorgt vaak voor klachten als een vette huid. En toch krijg ik deze bijwerking terwijl het een testosteron-remmer is.

Groetjes
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2017, 16:22   #201
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Hoi hoi, ja vreemd inderdaad. Ik heb mij er even in verdiept, en ik las inderdaad dat het vaker voorkomt.

Groetjes,
Effie
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2017, 21:03   #202
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Hoi,

Nog even een kleine update over de Fina.
Twijfel nog of ik het blijf gebruiken.
Het doet wel iets, maar het is geen wondermiddel voor mij.
Daarbij heb ik het idee dat mijn huid veranderd. Eerst leek het vetter, nu weer droog. Ook heb ik het idee dat ik meer lijntjes en rimpels heb gekregen
Of ik word paranoďde

Nog andere ervaringen?

Groetjes!
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2017, 21:32   #203
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Ik lees trouwens dat je bij Intermedica loopt, dat is toch particulier? Ik krijg de 2,5 gewoon via mijn huisarts. Is misschien qua kosten de overdenking waard.

Groet,
Deetje
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2017, 22:38   #204
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Hoi Deetje,

Ik krijg het ook via mijn huisarts.
Ben een aantal jaar geleden toen de haaruitval begon bij Intermedica geweest.
Het voelt goed om even bij de experts te zijn geweest, maar veel nieuws kreeg ik niet te horen.
Omdat ik de vitaminepreparaten gebruik die Intermedica adviseert, kan ik gebruik maken van het telefonische spreekuur.
Daar kun je dan ook wat fina vragen neerleggen.
Aldaar ontkennen ze het verband tussen fina en huidveroudering.
Maar een beetje googelen op het web levert toch wel wat schokkende informatie op van mensen die een zeker huidverandering waarnemen.
Ik vind het moeilijk om er een beslissing over te nemen.
Maar vind het toch wel te toevallig dat het mij opvalt zonder dat ik eerder over deze bijwerking had gelezen. En dat ik vervolgens op het web bevestiging vind van mijn bange vermoeden.
Stoppen of doorgaan? Het is een beslissing die mij op dit moment erg in beslag neemt...
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2017, 23:22   #205
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Stoppen of doorgaan is geheel aan jou, al snap ik heel goed jouw dilemma. Ik ben 54 nu en de veroudering heeft sowieso ingezet . Leuk vind ik dit niet maar ik weet ook hoe ik me voelde tijdens de hele slecht haarmomenten. Voor mij is dit de reden om door te gaan, zeker nu er steeds meer signalen komen inzake Finasteride-stoppen-shedding. Ik weet nu dat ik het zal moeten blijven slikken en heb dit geaccepteerd. Ik wil er wel bij zeggen dat als ik om mij heen kijk naar anderen van mijn leeftijd zij nu ook de tand-des-tijd zichtbaar krijgen in hun gezicht, zonder Finasteride. Soms kan dit ook gewoon genen gerelateerd etc. zijn.

Kortom, volg je gevoel meisje, niemand kan jou adviseren wat in jouw geval goed is om te doen. Belangrijk is waar jij je goed bij voelt. Finasteride blijft een grijs gebied, zo jammer dat dit niet eerlijker bespreekbaar kan zijn.

Succes!
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 20:34   #206
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
fina en huid

Dank voor je reactie!
Het is inderdaad een keuze die ik zelf moet maken. Laat ik nou net heel slecht zijn in het nemen van beslissingen
Het ene moment denk ik..'ik stop ermee' volgende moment denk ik weer precies het tegenovergestelde.
Als ik nu zeker wist dat de huidproblemen van de fina zijn dan was de keuze makkelijker. Maar wat je zegt, het is een grijs gebied en je vind zoveel tegenstrijdige informatie. Het is maar de vraag of het zo is.
Daarbij ben ik ook met de pil gestopt vorig jaar en die bevat ook hormonen waar je huid op het moment van gebruik beter van wordt. Maar na het stoppen...

Heb jij het idee dat fina je huid sneller heeft veranderd?

Geef mezelf nog even en dan ga ik echt een knoop doorhakken.
Van al dat piekeren wordt het zeker niet beter
Kan soms boos worden op mezelf dat ik me toch zo druk kan maken om al die uiterlijkheden. Zo zonde van al het moois op de wereld.
Zou graag die schakelaar eens om zetten.

Liefs
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2017, 12:45   #207
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Updates van Fina gebruiksters gevraagd!!

Hoi allemaal,

Zou graag wat nieuw leven in dit forum blazen.
De artsen van de haarklinieken blijven enthousiast over finasteride.
Toch zou ik graag met vrouwen spreken die het al lang gebruiken.
Er hebben hier in deze thread veel vrouwen geschreven, maar weinig hebben updates gegeven.
Dus mocht je nog eens inloggen en Finasteride gebruiken....Praat me bij!

Dankjewel en groetjes
Emma
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2017, 13:54   #208
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Bewijskracht medicatie voor AGA bij vrouwen

Hier heb je vast wat aan als je Engels goed onderlegd bent

Bron: https://www.uptodate.com/contents/fe...-and-prognosis

Finasteride:
5-alpha reductase inhibitors — Finasteride is a type 2 5-alpha-reductase inhibitor that is frequently used in the treatment of male androgenetic alopecia. Finasteride inhibits the conversion of testosterone to dihydrotestosterone, thereby reducing the effects of dihydrotestosterone on hair follicles [26]. (See "Treatment of androgenetic alopecia in men", section on 'Finasteride'.)

Few studies have evaluated the efficacy and safety of finasteride in women with FPHL, and the available studies have utilized varied treatment regimens and have found different results. Although a 12-month placebo-controlled randomized trial of 137 postmenopausal women with FPHL and normal serum androgen levels found that treatment with finasteride 1 mg per day did not seem to be of benefit [27], uncontrolled studies utilizing higher doses of finasteride (2.5 or 5 mg per day) have suggested that finasteride may be of benefit in some women without hyperandrogenism [9-11].

Conflicting data also exist regarding the value of finasteride in hyperandrogenemic women with FPHL. A one-year open-label trial in which 36 premenopausal women with FPHL and hyperandrogenism were randomized to receive finasteride (5 mg per day), flutamide (250 mg per day), or cyproterone acetate (50 mg per day for 10 days per month) plus ethinyl estradiol (25 mcg for 20 days per month) found that the results achieved with finasteride were similar to those seen in 12 women who were recruited to the study but refused therapy [21]. In contrast, a case series of four women with hyperandrogenism and hair loss (two premenopausal and two postmenopausal) found that the condition stabilized or improved during finasteride therapy [28].
Prior to a recommendation for the routine use of finasteride for FPHL, additional studies are necessary to clarify the population of women with FPHL who may benefit from treatment and to identify the most appropriate treatment regimen.

Finasteride is usually well-tolerated by women [27]. Studies in men have included reports of reduced libido and breast swelling or tenderness [26]. Finasteride is also teratogenic; the drug may induce feminization of a male fetus. Thus, treatment with finasteride should be avoided in women who are pregnant or considering becoming pregnant. When the drug is given to premenopausal women who may become pregnant, the use of reliable contraception is indicated.

Dutasteride, a type 1 and type 2 5-alpha-reductase inhibitor, was reported as effective in a 46-year-old woman who had attained only minimal improvement in FPHL with finasteride. [29]. Further study is necessary to determine the efficacy and safety of dutasteride in the treatment of FPHL [30].

Minoxidil
FIRST-LINE THERAPY — Of the interventions utilized for female pattern hair loss (FPHL), topical minoxidil has the strongest evidence in support of its efficacy [1,2]. Topical minoxidil is also a relatively safe treatment. (See 'Side effects' below.)

Topical minoxidil — Topical minoxidil is available in a variety of formulations. In the United States, minoxidil may be obtained as a 2% solution, 5% solution, or 5% foam.

Efficacy — The exact mechanism through which minoxidil improves FPHL is not completely understood. It is theorized that the drug may prolong the anagen (growth) phase of hair follicles, shorten the telogen (resting) phase, and induce enlargement of miniaturized follicles, thereby contributing to the conversion of miniaturized hairs to terminal hairs [3]. (See "Treatment of androgenetic alopecia in men", section on 'Mechanism of action'.)
The efficacy of topical minoxidil for FPHL is supported by a systematic review and meta-analysis of randomized trials that found that women treated with topical minoxidil (1, 2, or 5% formulations) were significantly more likely to report clinically significant hair regrowth than women in the placebo groups (risk ratio 1.93, 95% CI 1.51-2.47) [2]. In addition, the mean increase in hair counts within treated areas was higher in women treated with minoxidil than in women in the placebo groups. A subsequent randomized trial that compared minoxidil 5% foam with placebo also supports the efficacy of minoxidil [4].

Product selection — All three formulations of minoxidil (2% solution, 5% solution, and 5% foam) are effective for FPHL. Historically, many clinicians recommended use of minoxidil 5% solution or foam based upon a perception of greater efficacy than minoxidil 2% solution; however, data to support this assertion are lacking. In a systematic review of randomized trials evaluating interventions for FPHL, none of the four trials that compared minoxidil 2% with minoxidil 5% found a significant difference in efficacy between the two concentrations [2].

Minoxidil 5% foam offers drug delivery in a vehicle that may be preferred by some women and is associated with a reduced risk for side effects (eg, scalp pruritus, dandruff, sideburn hypertrichosis) compared with twice daily application of the 2% solution [5]. In a vehicle-controlled randomized trial (n = 404), the incidences of scalp irritation and hypertrichosis with once daily use of minoxidil 5% foam were comparable with vehicle [4].


Cyproterone acetate
Cyproterone acetate is an antiandrogen that may be effective for FPHL. Cyproterone acetate is not available in the United States. The efficacy of cyproterone acetate in FPHL is difficult to assess since studies evaluating the efficacy of the drug have used variable treatment regimens and have yielded mixed results [8,21-24]. As mentioned above, an open-label study of 80 premenopausal and postmenopausal women (most with normal androgen levels) that compared treatment with cyproterone acetate and spironolactone found that both treatments appeared to be effective, and did not find a significant difference in efficacy between the two groups [8]. (See 'Spironolactone' above.)

In contrast, a randomized trial raised questions about the efficacy of cyproterone acetate for FPHL. In the one-year trial, 66 premenopausal women (many with acne, hirsutism, or menstrual cycle irregularities) were randomized to receive either topical minoxidil 2% solution plus an oral contraceptive containing ethinyl estradiol and gestodene or cyproterone acetate (50 mg per day for 20 days per menstrual cycle) plus an oral contraceptive containing ethinyl estradiol and 2 mg of cyproterone acetate [22]. While minoxidil appeared to be effective for inducing hair regrowth (change in hair count between first and last measurement = 7.7±9.3 per 0.36 cm2), statistically significant hair regrowth did not occur in the cyproterone acetate group (change in hair count between first and last measurement = -0.2±6.7 per 0.36 cm2). Among patients treated with cyproterone acetate, women with irregular menstrual cycles seemed to respond better than women without irregular menstrual cycles; however, this difference was not statistically significant.

The dosing regimen for cyproterone acetate for FPHL is not standardized. When used in the treatment of FPHL, some authors have suggested the following regimens for premenopausal women [25]:
●100 mg per day on days 5 to 15 of the menstrual cycle and 50 mcg of ethinyl estradiol on days 5 to 25
OR
●50 mg of cyproterone acetate on days 1 to 10 and 35 mcg on ethinyl estradiol on days 1 to 21
Postmenopausal women may be treated with 50 mg daily [8].
Potential side effects of cyproterone acetate include menstrual cycle irregularity, weight gain, breast tenderness, reduced libido, depression, and nausea [25].

Flutamide
Flutamide is an antiandrogenic agent infrequently utilized for the treatment of FPHL. A few studies have found evidence in support of its efficacy [21,31,32]. In a prospective cohort study of 101 premenopausal women with FPHL (including 12 with elevated testosterone levels at baseline) who were treated with flutamide (250 mg for one year, 125 mg for one year, then 62.5 mg per day for two years), statistically significant improvement in hair loss severity scores were detected within six months, and continued improvement was noted up to two years [32]. The mean percentage improvement was 15 percent at six months and 28 percent at two years. Flutamide was also reported to be effective in a premenopausal woman with normal androgen levels who failed to improve with spironolactone and minoxidil [33]. The woman had hair regrowth when flutamide was added to topical minoxidil 5% applied daily.

Potential side effects of flutamide include reduced libido, gastrointestinal distress, and liver function test abnormalities [32]. Hepatic failure is a rare side effect and concern regarding this possibility has limited the use of flutamide therapy. However, significant elevations in transaminases were seen in only 4 percent of patients in the prospective cohort study, and the transaminase abnormalities resolved rapidly after treatment cessation [32].
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2017, 14:05   #209
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Update gebruik finasteride na 10,5 jaar

Ik slik nu 10,5 jaar 1,25 mg finasteride. In deze periode heb ik 2 keer 1 jaar de pil erbij geslikt. Eerst de Yasmin en toen de Diane. Tijdens deze periode had ik fantastisch haar. Super vol en lang. Maar ik ben vanwege bijwerkingen (ernstige migraine met aura) gestopt met het slikken van de pil. Sindsdien is mijn haar duidelijk een stuk minder geworden. Ik heb zelf nu het idee dat de finasteride niet afdoende meer helpt. Het is nog altijd beter dan geen finasteride, maar het kan zeker weten een heel stuk beter. Ik merk dat ik weer dunne, korte haartjes verlies en mijn haar wordt ook niet echt langer meer. Het dunt uit aan de voor en achterkant en het pluist.

Daarnaast heb ik een korte periode (8 maanden) gewone reguliere finasteride geslikt. Dus niet via Intermedica. Ik merkte na die 8 maanden dat mijn haar een stuk slechter werd! Het werd veel dunner, ik moest het weer korter knippen, het ging raar pluizen. In de finasteride van Intermedica blijken nog andere hulpstofjes te zitten en geloof me, die werken! Ik zit nu sinds 4 jaar weer aan de finasteride van Intermedica, maar mijn haar is niet meer geworden zoals het was voor dat fiasco. En dat zou het na ruim 4 jaar toch wel moeten zijn. Ik ga vandaag dan ook een afspraak maken bij Intermedica, want ik wil erg graag aan de dutasteride. Ik merk dat ik weer heel erg met mijn haar bezig ben en dat ik er psychisch weer heel veel last van heb.

Wat betreft de bijwerkingen, ik heb sinds een jaar of 5/6 last van uitslag in mijn gezicht (urticaria/netelroos). Met name als reactie op stof (ik heb ook een stof- en huistofmijtenallergie). Ik moet mijn huis dus heel goed schoon houden (vooral de slaapkamer) en beddengoed op 60 graden wassen. Dit helpt bij het voorkomen en laten verdwijnen van de uitslag, maar leuk is het niet. Het is best wel een karwei om alles zo goed schoon te houden, maar ja beter dan een kale kop!
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2017, 14:11   #210
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Vette huid

Haardil-emma, wat betreft die vette huid, ik denk dat het samenhangt met het stoppen met de anticonceptiepil en niet zozeer veroorzaakt wordt door de finasteride. Ik heb sinds ik gestopt ben met de Dianepil ook een enorme vette huid gekregen! In mijn pubertijd en voordat ik aan die pil ging, had ik juist altijd een droge tot normale huid.
Ik denk dat je hormoonhuishouding in de war is gestuurd door die anticonceptiepil. Ik had gehoopt dat het na een aantal maanden na het stoppen met de pil zou stabiliseren en mijn huid weer zou worden zoals het was. Maar helaas. Ik merk trouwens niet dat mijn huid veroudert, maar ik ben nog jong (27). Het zou denk ik raar zijn als ik nu al rimpels en lijntjes had.
Oh ja ik merk wel dat mijn libido een stuk lager is.

Laatst gewijzigd door Leah90; 13 november 2017 om 14:21
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, finasteride vrouw, vrouw

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.