Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 augustus 2008, 05:38   #1
Pipoli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 26
Gel en shampoo voor dit haar

Goedemorgen,

Ik ben een jongen van 17 jaar met de normale mannelijke kaalheid aan de kant van mijn vader (werkelijk elke man is er door getroffen). Ik nog zo goed als niet maar heb wel een ander probleem. Namelijk ik heb dun, futloos en slap haar. Altijd als ik mijn haar waste met gewone shampoo van Andrelon of Schwarzkopf kon ik wel gel erin doen maar daar bleef bij het opdrogen van het haar weinig van over. Hoe meer ik mijn haar was hoe slapper en futloser het aanvoelt, daarom doe ik het niet elke dag. Ik moet wel elke morgen mijn haar (middellang wat na slapen werkelijk hoog alle kanten opstaat) goed nat maken om effectief gel te kunnen gebruiken. Eerst gebrui ik altijd de Fix&Go gel van New Wave en vervolgens spuit ik als het goe zit nog Power Hold Gel-Spray van New Wave eroverheen. Mijn grootste probleem was dus altijd dat mijn haar 1) vet moet zijn om in vorm te blijven en 2) ik uitzonderlijk veel last van wind of het minste zweet heb. Ik zal echt een pot klei erin moeten doen om mijn haar helemaal te laten zitten als het zit door gewone wind op de fiest naar school en bij kleine inspanningen (ik zweet gemiddeld gezien op mijn lichaam weinig, maar op mijn hoofdhuid heel veel) word mijn haar al weer droger en gaat weer in zijn ochtendvorm.) Ik heb Elvive Milde Shampoo Haarverdikker gekocht maar dit maakt mijn haar nog dunner (voor het gevoel althans). Zeker gel daarna insmeren na het douchen lost zich volledig op als me haar droog is. Toch kan mijn haar ook wel erg goed zitten dat is vaak op een gewone zondag als ik niet het huis uitkom en me ook niet inspan en dan savonds. De gel is eruit getrokken en me haar droog voor het gezicht (maar het doet wel precies wat ik wil zonder echt vet te zijn).

Nu is mijn vraag welke shampoo + gel moet ik gebruiken welke gewoon te koop zijn omdat te krijgen. Dus shampoo die het haar niet zo futloos maakt (overigens zie ik met Elvive wel veel minder haren in de wasbak s'morgens) en Gel die hier op inspeelt tegen zweet via de hoofdhuid kan en niet wegdroogt.
Pipoli is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2008, 11:46   #2
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik was om die reden maar 1x per week mijn haren, de rest van de week spoel ik het gewoon uit.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2008, 17:17   #3
Pipoli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 26
Dat werkt voor mij niet dan wordt het veel te vet. Als ik heel de week thuis zit (vroeger in de vakantie kwam dat nog wel eens voor) werkt het wel, of bijvoorbeeld op vakantie heel de week zonnen. Maar gewoon schoolgaand moet ik elke morgen en middag een uur op de fiets, dan moet ik zeker wel om de dag mijn haar wassen met shampoo.
Pipoli is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2008, 17:19   #4
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pipoli Bekijk bericht
Dat werkt voor mij niet dan wordt het veel te vet. Als ik heel de week thuis zit (vroeger in de vakantie kwam dat nog wel eens voor) werkt het wel, of bijvoorbeeld op vakantie heel de week zonnen. Maar gewoon schoolgaand moet ik elke morgen en middag een uur op de fiets, dan moet ik zeker wel om de dag mijn haar wassen met shampoo.
En wat als je dat niet doet? Als je gel in je haren hebt zie je toch niet dat het wat vettig is. En van teveel wassen wordt het ook vettig.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2008, 17:54   #5
Pipoli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 26
Bij een week krijg ik dan sowiesow jeuk. Maar bij een paar dagen komt me haar heel plat op mijn hoofd te liggen en iedereen ziet dat het vet is. Bij de een kan dit misschien wel bij de ander niet. Mijn vader en moeder zijn dan de personen die het meteen zien en er wat van zeggen. Mijn haar zit ook absoluut het mooist en ziet er het mooist uit als het droog is.
Pipoli is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2008, 13:47   #6
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
echt de beste gel die ik ooit heb gehad(en ik heb hetzelfde haartype) is de kappersgel:

Goldwell Wild - Composer

gewoon te verkrijgen bij de kapper of via het internet.

Verder je haar om de dag wassen met koud water.
Succes
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2008, 14:08   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
@Pipoli,

Misschien is Weleda Rozemarijn shampoo iets voor jou:

http://www.geurengalerie.nl/N_frame....N_art_160.html
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2008, 23:41   #8
Pipoli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 26
@rob: kende de kapster waar ik vandaag me haar niet knippen niet. Maar heb proefmonster van andere gel iets met sprych ofzo ze sprak het uit gehad grote bus die 32 euro kost dus eerst testen..

@Hanna: Is dat ook bij winkels buiten internet te koop? En dat is dus een shampoo niet op oliebasis? Volgens de kapster moest ik juist verzorgende shampoo gebruiken. Die elvive zou ook niet goed zijn omdat ik geen dun haar heb. Eerder pluizig haar heb ik, aan de zijkanten onder (hoewel dat in mijn ogen hetzelfde is).
Pipoli is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2008, 01:24   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pipoli Bekijk bericht
@Hanna: Is dat ook bij winkels buiten internet te koop? En dat is dus een shampoo niet op oliebasis? Volgens de kapster moest ik juist verzorgende shampoo gebruiken. Die elvive zou ook niet goed zijn omdat ik geen dun haar heb. Eerder pluizig haar heb ik, aan de zijkanten onder (hoewel dat in mijn ogen hetzelfde is).
De shampoo's van Weleda zijn ook gewoon bij drogisterijen te koop.
Waarom denk je dat die shampoo's niet verzorgend zouden zijn? Lees deze site maar eens en klik op het produkt voor nadere informatie: http://www.weleda.nl/index.php?id=66

De kapster wil jou waarschijnlijk haar eigen idioot dure merk verkopen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2008, 17:04   #10
saray
Toppek Haarverdikkers
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 22
toppek shampoo gebruiken, helpt 100%
saray is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 00:05   #11
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
als je gel wil hebben wat echt goed werkt dan moet je dit kopen:

http://images.google.nl/imgres?imgur...icial%26sa%3DN

heb een tube gekregen van een vriend en geprobeerd. ik krijg met 8 cm lange haar met en beetje van dit spul rechtop.
het heet dan ook spiker icy glue

in nederland alleen verkrijgbar bij de betere kapperszaken maar op ebay goedkoop te krijgen (5 euro ipv de 16 in nederlandse zaken).

top product!
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2008, 20:20   #12
Pipoli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 26
Ik heb de laatste weken de truc geprobeerd met 1x in de week je haar wassen en regelmatig s' avonds koud. Hierdoor hoef ik alleen maar New Wave Rock&Hold Spray te gebruiken wat werkt bij zweten en wat je haar minder vet maakt dan gel (wat het weinig wassen makkelijk maakt). Op zich best tevreden daarover. Alleen aan de zijkant bij mijn bakkebaard krult me haar erg weg (en ik heb zeker geen krullend haar hoogstens wat slag). Zodra ik het smorgens een beetje vochtig heb en het met mijn hand goed doe ziet het er onwijs steil uit, maar zodra het droog is krult het aan het eind behoorlijk wat bij mij niet echt staat. Haar kort is zeker een goede optie maar mijn haarlijn is van nature al erg diep (zowel achter mijn oor, bakkebaard als lijn omhoog naar voorhoofd). Dus met mijn gemiddeld lange haar ziet dat er erg gek uit. Wat kan ik dan nog doen?
Pipoli is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2008, 23:12   #13
henk1106
henk
 
henk1106's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Locatie: Estepona, Spanje
Berichten: 178
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saray Bekijk bericht
toppek shampoo gebruiken, helpt 100%
Hee Saray, heb je soms aandelen van Toppek?
henk1106 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2008, 23:39   #14
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
[quote=Pipoli;174566]Goedemorgen,

Ik ben een jongen van 17 jaar met de normale mannelijke kaalheid aan de kant van mijn vader (werkelijk elke man is er door getroffen). Ik nog zo goed als niet maar heb wel een ander probleem. Namelijk ik heb dun, futloos en slap haar. quote]

Ben je nu wel of niet kaal aan het worden?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2008, 18:09   #15
Pipoli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 26
Ik heb dus een diepe haarlijn overal (loopt bij mijn inhammen dan ook zo). Op links heb ik om een of andere reden helemaal niks aan inham en op rechts als ik de rest van mijn haarlijn naar mijn bakkebaard bekijk (als ik mijn haar strak achterover kam) ongeveer 1cm. Bij het wassen s' morgens of gel in mijn haar doen zie ik wel een 15 tal haren in de bak liggen, maar verder merk ik er nog niks van. Ik weet dat ik vroeg of laat aan de spullen moet maar nu was ik dat nog niet van plan.
Pipoli is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vet haar - Talg en haaruitval Soldaat AGA - Algemeen 169 3 oktober 2013 18:49
De beste shampoo voor fijn en futloos haar?? Snaakmans Overige (haar)discussies - Algemeen 17 4 december 2008 02:55
Word je kaal van shampoo? Tiuri AGA - Algemeen 125 30 juni 2007 00:26
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Haar in handen na aanbrengen van gel herman AGA - Algemeen 14 30 september 2004 17:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.