Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 26 november 2004, 10:22   #331
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
moet je met zo'n waterdichte stift nemen. Moet je alleen om de paar dagen ff opnieuw een stip zetten . Weet je wat zonde bij mij is ik had egt helemaal aan het begon toen k nog niks geslikt had een foto gemaakt van mijn haarlijn en toen begon ik met fina paar maanden later weer 1. vervolgens Crasht mijn computer, dag foto's
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 10:41   #332
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas
moet je met zo'n waterdichte stift nemen. Moet je alleen om de paar dagen ff opnieuw een stip zetten . Weet je wat zonde bij mij is ik had egt helemaal aan het begon toen k nog niks geslikt had een foto gemaakt van mijn haarlijn en toen begon ik met fina paar maanden later weer 1. vervolgens Crasht mijn computer, dag foto's
ik maak nu foto's met een webcam maar die zijn niet echt scherp... ik hoop dat ik er toch wat aan kan hebben als ik er wat meer heb.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 11:16   #333
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Ik slik momenteel s'ochtends 1.25mg fina en s'avonds 1.25mg fina
.
Zo jij hebt lef zeg
Ik bedoel maar te zeggen ben je niet bang om impotent te worden door dit iedere dag te doen.Mijzelf zou het te risicovol zijn voor bijwerkingen, dan zou ik nog liever overstappen op Dutasteride.....
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 11:34   #334
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Zo jij hebt lef zeg
Ik bedoel maar te zeggen ben je niet bang om impotent te worden door dit iedere dag te doen.Mijzelf zou het te risicovol zijn voor bijwerkingen, dan zou ik nog liever overstappen op Dutasteride.....
ben je gek! ik vind 2x 1mg finasteride juist een heel goed plan als 1mg finasteride per dag niet voldoende werkt! Zelfs een halve dutasteride per dag is nog veel zwaarder dan 2x 1mg finasteride per dag. De bijwerkingen van een dubbele dosis propecia per dag zullen niet of nauwelijks groter zijn.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 26 november 2004 om 22:00
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 16:51   #335
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Is duta dan echt ZOVEEL krachtiger dan fina??
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 18:08   #336
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Is duta dan echt ZOVEEL krachtiger dan fina??
Het effect van dutasteride is groter dan castratie op het gebied van AGA bestrijding.

Duta rekent af met 5-ar type II en halveert het type I in het lichaam . Bij castraten is de testosteron gehalte erg laag, terwijl bij dutagebruikers juist hoog is (is hoger geworden dan normaal). Maar bij castraten is er geen sprake van een daling van beide typen 5-ar omdat er dus geen 5-ar remmer gebruikt wordt.

Fina vermindert niet voldoende 5-ar type II (ongeveer 70%), het probleem wordt dan bij de meesten maar gedeeltelijk opgelost.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 26 november 2004 om 18:13
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 20:28   #337
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Het effect van dutasteride is groter dan castratie op het gebied van AGA bestrijding.

Duta rekent af met 5-ar type II en halveert het type I in het lichaam . Bij castraten is de testosteron gehalte erg laag, terwijl bij dutagebruikers juist hoog is (is hoger geworden dan normaal). Maar bij castraten is er geen sprake van een daling van beide typen 5-ar omdat er dus geen 5-ar remmer gebruikt wordt.
Dutasteride is inderdaad echt een bijzonder potent middel. Dat blijkt uit de gigantische resultaten, zelfs al met zeer minimale hoeveelheden (0,05mg boekt al aardige resultaten). Ook de halfwaardetijd is gigantisch: het duurt ongeveer anderhalve week voordat één pilletje voor de helft is afgebroken door het lichaam!
Bij dagelijkse inname van 2,5mg dutasteride worden zowel type 1 als type 2 van 5AR zo goed als 100% geblokkeerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Fina vermindert niet voldoende 5-ar type II (ongeveer 70%), het probleem wordt dan bij de meesten maar gedeeltelijk opgelost.
Nou dat vind ik niet helemaal gelukkig uitgedrukt. Fina vermindert over het algemeen wel juist voldoende 5AR-2 om haaruitval te stoppen. Het is juist bij een minderheid dat de problemen niet helemaal worden opgelost.
Finasteride is juist zo aantrekkelijk omdat het zonder extreem ingrijpende veranderingen aan je hormoonhuishouding toch bijzonder effectief kan zijn.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 26 november 2004 om 22:02
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 20:45   #338
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Maargoed, Laurenj, we gebruiken nu de krachtigste middelen die er nu zijn om AGA voor vele jaren (misschien wel voorgoed) te deactiveren . Ben je trouwens nog van plan om aan de topical spiro te beginnen? Het is interessant om te weten dat topical spiro de testosteron omzet in oestrogeen op de plek waar je het aanbrengt, oestrogeen zelf heeft altijd een gunstige invloed op haar groei en niet alleen bij zwangere vrouwen. Ik denk dat spiro dan ook behoorlijk effectief is bij beginnende haarlijnrecessie bij jonge mannen, mits het wel gecombineerd wordt met een 5-ar remmer.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 20:59   #339
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Maargoed, Laurenj, we gebruiken nu de krachtigste middelen die er nu zijn om AGA voor vele jaren (misschien wel voorgoed) te deactiveren . Ben je trouwens nog van plan om aan de topical spiro te beginnen? Het is interessant om te weten dat topical spiro de testosteron omzet in oestrogeen op de plek waar je het aanbrengt, oestrogeen zelf heeft altijd een gunstige invloed op haar groei en niet alleen bij zwangere vrouwen. Ik denk dat spiro dan ook behoorlijk effectief is bij beginnende haarlijnrecessie bij jonge mannen, mits het wel gecombineerd wordt met een 5-ar remmer.
ik zou graag een aantal dingen aan mijn regimen willen toevoegen: minox 5%, spiro 5% en een copper peptide. Maar ik twijfel een beetje omdat het natuurlijk het beste zou zijn als ik een bevredigend resultaat met alleen duta en keto krijg. Ik wil dat dus ff aanzien voordat ik iets anders probeer. Dit om geld en moeite te besparen.
Het blokkeren van AR is natuurlijk nooit verkeerd, maar het zal niet al teveel toegevoegde waarde hebben als duta al zo onwijs veel DHT weghaalt... Er zwemt zowat niets meer in mn bloed om zich te hechten aan die AR als het goed is
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 21:11   #340
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik zou graag een aantal dingen aan mijn regimen willen toevoegen: minox 5%, spiro 5% en een copper peptide. Maar ik twijfel een beetje omdat het natuurlijk het beste zou zijn als ik een bevredigend resultaat met alleen duta en keto krijg. Ik wil dat dus ff aanzien voordat ik iets anders probeer. Dit om geld en moeite te besparen.
Het blokkeren van AR is natuurlijk nooit verkeerd, maar het zal niet al teveel toegevoegde waarde hebben als duta al zo onwijs veel DHT weghaalt... Er zwemt zowat niets meer in mn bloed om zich te hechten aan die AR als het goed is
Probeer inderdaad eerst maar duta en keto, dit zijn geteste en bewezen middelen (op echte levende mensen ). Duta haalt vrijwel alle 5-ar II uit 't lichaam, de type II is verantwoordelijk voor de meeste DHT aanmaak in het lichaam. Type II bevindt zich ook in gebieden waar het absoluut niet hoort, dus in de kernen van de 'haarfabriekjes', dat betekent een directe voltreffer als het zich bindt met T en daarna aan de receptor. En duta pakt voor 99% het type II aan .
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 21:59   #341
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Zo jij hebt lef zeg
Ik bedoel maar te zeggen ben je niet bang om impotent te worden door dit iedere dag te doen.Mijzelf zou het te risicovol zijn voor bijwerkingen, dan zou ik nog liever overstappen op Dutasteride.....
Impotent wordt je er niet van hoor Me zaakie werkt nog naar behoren
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 23:03   #342
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Hoe meer ik lees over duta, hoe sneller ik wil overslaan.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 23:07   #343
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Hoe meer ik lees over duta, hoe sneller ik wil overslaan.
Ik kreeg er erg snel gyno van dus denk goed na, het is een erg zwaar middel.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 23:10   #344
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Maar ik ben nog maar 18 jaar. Ik wil niet te grote risico's nemen voor mijn gezondheid. Mss ga ik morgen al naar mijn huisarts om te horen of ik duta kan krijgen. En kost duta veel meer dan fina??
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2

Laatst gewijzigd door The Dude; 26 november 2004 om 23:18
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2004, 00:52   #345
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
the dude, ik ben zelf ook pas 2 maanden 19 en ben ook overgestapt op duta. Ik heb afgesproken met huisarts bij bijwerkingen gelijk stoppen
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.