Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 oktober 2008, 13:17   #16
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
de reacties van de leden hier van een aantal centra(lijstje goede centra) zijn wel een redelijke graadmeter, daarnaast kun je vragen naar de ervaring die een behandelaar heeft, welke opleiding hij of zij genoten heeft, dat zijn allemaal aspecten die tesamen kunnen bepalen of de persoon in kwestie een goede behandelaar kan zijn of niet. Maar goed, zelfs dan nog...
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2008, 04:53   #17
Argamemnon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2008
Berichten: 20
Tijd voor een bekentenis, want ik ben het echt zat. Ondanks dat ik 32 ben heb ik nog nooit een vriendin gehad, en de overbeharing op mijn lichaam is een van de belangrijkste redenen geweest dat me ervan weerhouden heeft een relatie te zoeken met het andere geslacht. Uiteindelijk ben ik nu zwaar depressief geworden. Ik zie er verder gewoon goed uit.. alles door dit rothaar

Laatst gewijzigd door Argamemnon; 5 december 2008 om 05:02
Argamemnon is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2008, 22:55   #18
irenebrug
Rianne
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 47
IPL vs Elos

Hoi Carollsummer,

ELOS was echt heel pijnlijk. Daarnaast moet de huid na elke 5 a 6 shots weer extra gekoeld worden met ijs omdat het anders niet uit te houden is!

Met IPL is extra verkoeling van de huid niet nodig. Is niet pijnlijk en de behandeling gaat ook veel sneller.

Ik ben 2 uur achter elkaar behandeld. En zat gezellig tijdens de behandeling een praatje te houden... Dit zegt toch genoeg lijkt me?

Remko.
irenebrug is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2008, 13:13   #19
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Dag Argamemnon;

Heel vervelend idd dat je overbeharing je leven zo beheerst. Ik begrijp heel goed dat het niet aangenaam is en het je erg onzeker maakt, maar probeer er echt voor te zorgen dat je zelf je leven kunt leiden ipv lijden. Uit je reactie maak ik op dat het voor jou echt genoeg is geweest. Probeer, als (financieel en praktisch gezien natuurlijk) mogelijk, een oplossing te zoeken voor je overbeharing, maar ook en vooral voor jezelf!!! Bekijk concreet gezien eens wat de mogelijkheden zijn die je zou kunnen doen opdat het voor jou weer leefbaar wordt, en opdat je je eigen leven weer zelf in de hand hebt, ipv beheersd door je onzekerheid, schaamte en de overbeharing op zich. En als dit niet alleen lukt, misschien is het dan niet slecht om hulp van anderen hierbij in te roepen, al was het maar om jezelf weer greep te laten krijgen op je leven, om er afstand van te kunnen doen, of om je op weg te helpen om jezelf te kunnen accepteren. Een andere kijk opent soms echt andere perspectieven, zeker als je zelf geen uitweg meer ziet!!!

Maar vooral, argamemnon, het is zo belangrijk om het voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken, probeer een manier te vinden om toch je onzekerheid en schaamte enigszins te kunnen beperken, nogmaals het is de bedoeling dat jij je eigen leven leidt, niet lijdt!

Heel veel succes en sterkte hiermee!!!!!µ

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2008, 21:47   #20
Argamemnon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2008
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
Dag Argamemnon;

Heel vervelend idd dat je overbeharing je leven zo beheerst. Ik begrijp heel goed dat het niet aangenaam is en het je erg onzeker maakt, maar probeer er echt voor te zorgen dat je zelf je leven kunt leiden ipv lijden. Uit je reactie maak ik op dat het voor jou echt genoeg is geweest. Probeer, als (financieel en praktisch gezien natuurlijk) mogelijk, een oplossing te zoeken voor je overbeharing, maar ook en vooral voor jezelf!!! Bekijk concreet gezien eens wat de mogelijkheden zijn die je zou kunnen doen opdat het voor jou weer leefbaar wordt, en opdat je je eigen leven weer zelf in de hand hebt, ipv beheersd door je onzekerheid, schaamte en de overbeharing op zich. En als dit niet alleen lukt, misschien is het dan niet slecht om hulp van anderen hierbij in te roepen, al was het maar om jezelf weer greep te laten krijgen op je leven, om er afstand van te kunnen doen, of om je op weg te helpen om jezelf te kunnen accepteren. Een andere kijk opent soms echt andere perspectieven, zeker als je zelf geen uitweg meer ziet!!!

Maar vooral, argamemnon, het is zo belangrijk om het voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken, probeer een manier te vinden om toch je onzekerheid en schaamte enigszins te kunnen beperken, nogmaals het is de bedoeling dat jij je eigen leven leidt, niet lijdt!

Heel veel succes en sterkte hiermee!!!!!µ

xxx marte
Dank je wel voor je steun Marte. Financieel zou het net haalbaar zijn, maar ik ben bang dat ik mijn geld kwijtraak als de resultaten tegenvallen, want als ik het goed begrepen heb is er geen enkele garantie voor succes? Nogmaals bedankt voor je hulp

Laatst gewijzigd door Argamemnon; 6 december 2008 om 21:51
Argamemnon is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2008, 22:54   #21
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dt kan idd, de meeste garantie heb je als je een goede behandelaar en goed apparaat(lees, op jouw beharing en huidtype best afgestemde) hebt. Bekijk de thread hierover eens, en vraag anders eens aan Lanny hoe of wat, zij is virj goed op de hoogte van mogelijkheden en apparaten, er is trouwens ook een lijst van goede apparaten en centra, mss moet je daar eens tussen zien.

Hoe dan ook, heel veel succes, zowel met je zoektocht naar een concrete oplossing als met je eigen overwinning! Houd er rekening mee dat als je de overbeharing laat wegnemen, je ENKEL EN ALLEEN de overbeharing vermindert, niet (per se) je eigen houding tav jezelf, onzekerheid, ... Je zult dit natuurlijk voor jezelf uit moeten maken, ik ken je niet, alleszins veel succes ermee!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 22:29   #22
jellos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 4
beste Argamemnon,

Ik loop met hetzelfde probleem rond als jou, veel beharing op me billen, bovenbenen en onderbenen. heb er al heel wat jaren mee te maken(ben nu 20) en schaam me ook heel erg.
ik wil nooit zwemmen, of naar het strand.
ik schaam me vooral bij mensen ik niet ken en dan vooral om hun plotselinge opmerkingen. en dat doet me meestal pijn van binnen.

Heb zelf wel al aardig wat relaties gehad en kreeg elke keer dezelfde reactie van mijn vriendin, dat ze het niet erg vond.
ookal vertrouwde ik haar, bleef het tog maar in me op komen dat ze tog niet de waarheid sprak.

maarja, heb nu een vriendin. en ga al een lange tijd met haar.
ik heb me benen ook is door haar laten harsen. had toen even gladde benen, maar kreeg meer het gevoel dat t nichterig stond.
maarja, beter iets dan niets! (in dit geval beter niets dan iets)

dus wil liever me been haar verminderen dan het laten verwijderen, en is dit mogelijk??
want word er echt depressief van, en wil me leven er niet door laten leiden.
ben blij dat ik me ei hier kwijt kon

jellos
jellos is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2008, 19:38   #23
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag jellos,
wat vervelend dat je er zo onder gebukt gaat. dit is tenslotte allerminst plezierig. Probeer toch een manier te vinden opdat je er zelf wat minder last van hebt.

In principe kun je je haar laten verminderen, alleen, kan het niet gecontroleerd, je kunt een gebied gewoon minder laten behandelen zodat maar een gedeelte wegblijft, maar je kunt niet tevoren bepalen welke haren weg gaan blijven en welke niet.

heel veel succes en sterkte!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2008, 00:11   #24
jellos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 4
dankje marte voor t hart onder de riem!
jellos is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2008, 00:16   #25
jellos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 4
dit is het vervolg op me vorige post drukte een beetje te snel op enter.

maar kan iemand mij misschien een link geven, bij een goeie kliniek waar je haar kan verminderen(uitdunnen)

en op marte's post trug te komen.
ik heb wel een "vacht" op me benen, en als ik dit laat uitdunnen. bestaat er een dan een kans dat het er raar gaat uitzien, of dat ik kale plekken krijgen etc.
ik hoop dat je me even goed kan informeren, want ik kan namelijk niets vinden op internet over uitdunnen van je beenhaar:S
of ik kijk met me neus

hoop dat iemand mij goed kan informeren of iig een link kan sturen!
bedankt.
jellos is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2008, 05:04   #26
Argamemnon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2008
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellos Bekijk bericht
beste Argamemnon,

Ik loop met hetzelfde probleem rond als jou, veel beharing op me billen, bovenbenen en onderbenen. heb er al heel wat jaren mee te maken(ben nu 20) en schaam me ook heel erg.
ik wil nooit zwemmen, of naar het strand.
ik schaam me vooral bij mensen ik niet ken en dan vooral om hun plotselinge opmerkingen. en dat doet me meestal pijn van binnen.

Heb zelf wel al aardig wat relaties gehad en kreeg elke keer dezelfde reactie van mijn vriendin, dat ze het niet erg vond.
ookal vertrouwde ik haar, bleef het tog maar in me op komen dat ze tog niet de waarheid sprak.

maarja, heb nu een vriendin. en ga al een lange tijd met haar.
ik heb me benen ook is door haar laten harsen. had toen even gladde benen, maar kreeg meer het gevoel dat t nichterig stond.
maarja, beter iets dan niets! (in dit geval beter niets dan iets)

dus wil liever me been haar verminderen dan het laten verwijderen, en is dit mogelijk??
want word er echt depressief van, en wil me leven er niet door laten leiden.
ben blij dat ik me ei hier kwijt kon

jellos
Bedankt voor je bericht jellos, we hebben precies hetzelfde probleem, maar ik maak er meer een probleem van dan jij gezien jij relaties hebt gehad en hebt. Ik zie er verder goed uit, ik ben gewoon een knappe Mediteraanse man, maar wanneer mensen mij zien weten ze natuurlijk niet hoe behaard ik ben, lol.

Ik ben dus 32 en heb echt nog NOOIT een relatie gehad. Ik kan mij zo gewoon niet vertonen aan een partner. Niemand kan mij zeggen dat het wel meevalt of dat ik niet zo gek moet doen. Dat accepteer ik niet.
Argamemnon is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2008, 05:10   #27
Argamemnon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2008
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellos Bekijk bericht
dit is het vervolg op me vorige post drukte een beetje te snel op enter.

maar kan iemand mij misschien een link geven, bij een goeie kliniek waar je haar kan verminderen(uitdunnen)

en op marte's post trug te komen.
ik heb wel een "vacht" op me benen, en als ik dit laat uitdunnen. bestaat er een dan een kans dat het er raar gaat uitzien, of dat ik kale plekken krijgen etc.
ik hoop dat je me even goed kan informeren, want ik kan namelijk niets vinden op internet over uitdunnen van je beenhaar:S
of ik kijk met me neus

hoop dat iemand mij goed kan informeren of iig een link kan sturen!
bedankt.
Beste jellos. Marte zei al dat uitdunnen niet gecontroleerd kan gebeuren, dus je kan niet weten welke haren verdwijnen of terugkomen. Als ik Marte goed begrepen heb tenminste....

Ik heb nog steeds niet kunnen beslissen wat ik ga doen, omdat ik weinig hoop heb dat het resultaat mij zal bevallen. Wat ben ik toch een pessimistisch mens. Ik heb mijn lot gewoon geaccepteerd
Argamemnon is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2009, 11:06   #28
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag arganmemnon, of je je lot geaccepteerd hebt kan ik natuurlijk niet voor jou uitmaken, maar als je het weerhoudt om relaties aan te gaan en de schaamte nog overheerst, dan is dat mss niet het geval. k begrijp en weet, zoals zovele leden hier, dat het idd niet gemakkelijk is om jezelf te accepteren, met (of zonder) haar, maar een leven dat in het teken staat van overbeharing, schaamte, onzekerheid en vermijding is al evenmin begeerlijk, lijkt me zo. Probeer voor jezelf mss eens uit te maken wat je graag wil in de toekomst, wat je eraan kunt doen, en hoe.

Wat laserbehandeling betreft, je kutn hier en daar eens proefstukjes laten doen, en kijk eens in het lijstje hier op het forum van goede lasers en centra. Nogmaals, zo'n behandeling kan enkel het haar verminderen of weghalen, maar doet niets aan onderliggende schaamte, onzekerheid, perfectionisme, ....., dat is iets dat je of zelf of met hulp van..., zult moeten doen(en minstens even belangrijk, zo niet zelfs belangrijker dan het weghalen van de beharing).

Hoe dan ook, arganmemnon, ik wens je heel veel succes, sterkte en moed hiervoor!!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2009, 22:28   #29
jellos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 4
beste Argamemnon
Ik begrijp wat je bedoel, ik zit zelf ook te denken of het mij wel de gewenste resultaten geeft.
maar ik erger me er zo aan, en er valt als het ware een grote last van me schouders als het eenmaal is gebeurt.
ik wil heel graag dat ik deze zomer gwn in me zwembroek kan rond lopen, zonder er voor te hoeven schamen!

ik probeer nu wat geld opzij te zetten, om een behandeling te betalen.
alleen heb nog totaal geen idee wat het gaat kosten

beste marte
waar kan in de link vinden, en wat is de beste behandeling voor uitdunnen.
of kan je aub een link sturen voor zon kliniek!
ik zit namelijk niet vaak op deze site, omdat ik me er nogal ongemakkelijk bij voel:$
dankje!

ps:
Argamemnon...
ik hoop dat jij ook je keuze kan maken, en dat je er prettig bij gaat voelen.
ik denk zelf dat als je ervan af bent, je je lekkerder in je vel gaat zitten.
zo is dat bij mij iig!
en nog 1 vraagje..
heb je nooit op vroegere leeftijd gedacht zon behandeling te ondergaan, of had het met andere dingen te maken?!
veel geluk!
jellos is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2009, 15:18   #30
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
je hebt er hier een paar. in deze thread. Korpos is eveneens een goed centrum(vooral aan te raden als je wat onzeker bent over de behandeling of je je op je gemak wilt voelen, vertrouwen is bij hen erg belangrijk), qua resultaten is smartpulse amsterdan(dacht ik, alleszins het centrum waar lanny gegaan is) een positieve, en zie je hierop dus ook een aantal andere centra. Vraag eveneens naar de ervaring van de behandelaar. (hoe meer ervaring hoe beter de kans op succes over het algemeen).
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval i.c.m. acné en overbeharing Mamala Haarproblemen bij vrouwen 3 10 februari 2011 23:05
Billen? bobbeltje Hirsutisme - Algemeen 20 11 maart 2010 19:25
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07
gluten en overbeharing dorothea Hirsutisme - Algemeen 3 25 augustus 2006 18:09
Overbeharing sneu gevolg van onze samenleving Joffy Hirsutisme - Algemeen 1 26 november 2005 18:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.