Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 september 2009, 19:21   #1
lespaul86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Berichten: 7
Question Geen verlenging recept propecia, op eigen houtje verder?

Hallo,

Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden begonnen met propecia. Dit kreeg ik voorgeschreven door een dermatoloog. Ik was tevreden over de werking; mijn haar stopte met uitvallen en ik had geen last van bijwerkingen. Ik kwam om het half jaar terug voor een bloedonderzoek en een verlenging van het recept.

Althans tot gisteren. Ik ging naar het ziekenhuis voor controle en daar bleek dat de dermatoloog die mij behandelde daar niet meer werkte en dus had ik een tijdelijke vervangster.
Zij zei dat het verstandiger was om te stoppen want het was niet de bedoeling dat het middel blijvend gebruikt werd. Bovendien zou de werking blijvend zijn (dat is toch onzin?). Ze had volgens mij niet echt verstand van zaken want ze moest het allemaal in een boek opzoeken. Als mijn haar weer uit zou vallen moest ik maar terug komen. Ik heb haar nog verteld dat ik liever dat risico niet wou nemen maar dit was eht verstandiger. Volgens mij zitten ze door het vertrek van die andere dermatoloog een beetje met personeelstekort en wouden ze daarom liever van mij af.

Ik heb hier op het forum rond gekeken en er zijn mensen die propecia al 8 jaar gebruiken. En ook mensen die zeggen dat zodra je stop je haar snel weer zal uitvallen.

Maar goed, nu heb ik nog 2 propecia pillen en geen recept Ik zit er aan te denken om op eigen houtje maar verder te gaan. Is dit verstandig? Ik had geen last van bijwerkingen. Ik heb 4x bloedonderzoek gehad en dat was allemaal ok.

Ik zou wel willen overstappen op proscar omdat dat veel goedkoper is. Waar kun je dit krijgen (zonder recept)? Is er ergens een goede betrouwbare site? Want je hoort vaak over oplichting bij medicijnen sites
Iemand ervaring met deze bijvoorbeeld: http://www.qhi.co.uk/list.asp?r=900 ?
Is het in 5 hakken van zo'n proscar pil een beetje goed te doen?

Alvast bedankt
lespaul86 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2009, 19:41   #2
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
ik zou inderdaad gewoon zonder recept door gaan. Als je stopt zal de aga weer doorzetten.

Pillen moet je gewoon in 4'en verdelen. Want in 5 stukjes krijg je niet voor elkaar. Daar zijn de pilletjes te klein voor.
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2009, 20:42   #3
lespaul86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
ik zou inderdaad gewoon zonder recept door gaan. Als je stopt zal de aga weer doorzetten.

Pillen moet je gewoon in 4'en verdelen. Want in 5 stukjes krijg je niet voor elkaar. Daar zijn de pilletjes te klein voor.
Ok bedankt

Gebruik jij zelf ook proscar? Zo ja waar koop jij die?
lespaul86 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2009, 23:43   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lespaul86 Bekijk bericht
Ik zou wel willen overstappen op proscar omdat dat veel goedkoper is. Waar kun je dit krijgen (zonder recept)? Is er ergens een goede betrouwbare site? Want je hoort vaak over oplichting bij medicijnen sites
Zoek gewoon een grote site en bestel de eerste keer voor niet meer dan een half jaar, dan loop je weinig risico.

Ik heb zelf tot nu toe alleen nog positieve ervaringen. Je moet ook beseffen dat die 'oplichting' vooral vaak niet werkende middelen betreft. Snake oil. Dat is iets anders dan zoetjes verkopen met een finasteridelabel. Daar worden ze niet rijk mee
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2009, 10:07   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Gewoon doorslikken. En evt. proscar bij odessa kopen!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 22:03   #6
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Zoek gewoon een grote site en bestel de eerste keer voor niet meer dan een half jaar, dan loop je weinig risico.

Ik heb zelf tot nu toe alleen nog positieve ervaringen. Je moet ook beseffen dat die 'oplichting' vooral vaak niet werkende middelen betreft. Snake oil. Dat is iets anders dan zoetjes verkopen met een finasteridelabel. Daar worden ze niet rijk mee

Misschien niet rijk, maar wel een leuke bijverdienste...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
geen recept, propecia, proscar

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn ervaring met Propecia Anoniem_84 Medicijnen/haargroeimiddelen 19 10 mei 2019 14:18
geen mogelijkheid om online recept aan te vragen op gm-apotheek.nl dwayne B Medicijnen/haargroeimiddelen 1 24 december 2007 00:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.