Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2010, 15:23   #1
masterpiece
Non-actief
 
Geregistreerd: 3 maart 2010
Berichten: 8
Overmatig zweten door haar?

Heeft iemand daar nog meer last van?

Laatst gewijzigd door masterpiece; 22 maart 2010 om 10:41
masterpiece is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 13:45   #2
Brunette
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2010
Berichten: 5
Hoe bedoel je?
Brunette is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 11:16   #3
Sanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Berichten: 30
kan ook hormonaal liggen netzoals het haar.
in mijn pubertijd zweete ik als een gek, echt grote vlekken onder de armen, nu veel minder
ik zweet wel meer met haar, maar misschien is dat omdat er dan een warm laagje op zit?
Sanne is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 12:04   #4
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Ja ik zweet vreselijk onder mn oksels.
Maaaaaarrrrr ik gebruik geen deo's met allerlei stoffen die ik niet vertrouw. Ik doe het met een aluinsteen zeg maar onder mn oksels. Dat is absoluut niet afdoende. Als ik al eens scheer onder mijn oksel dan is het direct minder. Krijg ik er wel allemaal bulten voor in de plaats dus ja wat is wijsheid (zucht).
Ik baal hier altijd stevig van want de irritatie van het zweten is enorm maar de bulten doen erg pijn wat ik ook onderneem hier tegen.

Andere soorten deo's durf ik niet te gebruiken

Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 12:08   #5
Sanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Berichten: 30
gebruik ook alum, houd de bacterieen en nare geurtjes tegen, en het is natuurlijk! top spul.

tegen overmatig zweten zijn er veel producten, van de producten die je aanbrengt met een watteschijfje en dan op laat drogen en dan zweet je een week niet. deoleen, rexona en syneo5 zijn voorbeelden (dat laatste werkt als een speer). maarja het onderdrukt je natuurlijk zweetgang.
Sanne is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 14:24   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zilverspar Bekijk bericht
Andere soorten deo's durf ik niet te gebruiken
Als je allergisch bent voor deo's, kan ik me dat voorstellen, anders niet.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 14:26   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanne Bekijk bericht
maarja het onderdrukt je natuurlijk zweetgang.
Dat zweet zoekt zijn uitweg dan wel via andere plekken van je lichaam, waar het minder storend is.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2010, 14:00   #8
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanne Bekijk bericht
gebruik ook alum, houd de bacterieen en nare geurtjes tegen, en het is natuurlijk! top spul.

tegen overmatig zweten zijn er veel producten, van de producten die je aanbrengt met een watteschijfje en dan op laat drogen en dan zweet je een week niet. deoleen, rexona en syneo5 zijn voorbeelden (dat laatste werkt als een speer). maarja het onderdrukt je natuurlijk zweetgang.
Ben niet zo pro deze producten, het is mij te chemisch
Maar aluin werkt bij mij niet meer zo goed...
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2010, 14:19   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zilverspar Bekijk bericht
Ben niet zo pro deze producten, het is mij te chemisch...
Alles is chemisch, ook natuurprodukten. Aluin wordt notabene o.a. gebruikt voor het looien van leer.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluin
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2010, 11:51   #10
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Alles is chemisch, ook natuurprodukten. Aluin wordt notabene o.a. gebruikt voor het looien van leer.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluin
Ik heb enkel een aluinkristal, naar mijn weten worden deze uit de natuur gehaald en niet bewerkt. Maak het nat met water..........klinkt niet zo chemisch.

Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, wordt een aluinkristal chemisch bewerkt om verwerkt te worden in sommige deo's. Bij een aluinkristal heb je enkel de kristal zelf. Deze is wel wat prijzig, tenminste de onbewerkte versie.
Het helpt bij mij niet echt super goed maar beter iets dan niets.......

Helemaal niets gebruiken, zo ver ben ik nog niet......................

Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2010, 12:25   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vind 't onbegrijpelijk hoe mensen kunnen denken, dat wat uit de natuur komt, onschuldig zou zijn. Het barst in de natuur van zwaar giftige stoffen.

Aluin is: MIMIII(SO4)2 . 12 H2O. Daarbij is MI een éénwaardig metaalion, en MIII een driewaardig metaalion. De eenwaardige ionen zijn meestal vrij groot zoals K+, Rb+, Cs+, Tl+, NH4+. De driewaardige zijn juist vrij klein bijvoorbeeld: Al3+, Ga3+, In3+, Ti3+, V3+, Cr3+, Mn3+, Fe3+, Co3+, Ir3+, Rh3+.
Kristallen kun je natuurlijk niet zomaar in een deo stoppen, die zul je op z'n minst eerst tot gruis moeten verpulveren.

Als je geen allergische reactie krijgt van een deo, kun je het gewoon gebruiken zonder schadelijke bijwerkingen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2010, 17:01   #12
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
De natuur is één grote chemische fabriek. In je lichaam vinden dagelijks ontelbare chemische processen plaats. In de natuur komen talloze zwaargiftige stoffen voor.

Dus staar je, zoals Hannah al aangeeft, niet blind op het woord 'natuurlijk'.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2010, 18:59   #13
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik vind 't onbegrijpelijk hoe mensen kunnen denken, dat wat uit de natuur komt, onschuldig zou zijn. Het barst in de natuur van zwaar giftige stoffen.

Aluin is: MIMIII(SO4)2 . 12 H2O. Daarbij is MI een éénwaardig metaalion, en MIII een driewaardig metaalion. De eenwaardige ionen zijn meestal vrij groot zoals K+, Rb+, Cs+, Tl+, NH4+. De driewaardige zijn juist vrij klein bijvoorbeeld: Al3+, Ga3+, In3+, Ti3+, V3+, Cr3+, Mn3+, Fe3+, Co3+, Ir3+, Rh3+.
Kristallen kun je natuurlijk niet zomaar in een deo stoppen, die zul je op z'n minst eerst tot gruis moeten verpulveren.

Als je geen allergische reactie krijgt van een deo, kun je het gewoon gebruiken zonder schadelijke bijwerkingen.
Ik zeg nergens dat het onschuldig zou zijn, althans ik heb het terug gelezen en dat kan ik nergens uit opmaken uit mijn post. Ook ik ben me bewust van giftige stoffen uit de natuur. Echter, in deo's zitten enorm veel schadelijke stoffen. Om toch zoveel mogelijk te zorgen voor geen allergische reacties en andere reacties gebruik ik liever iets waarvan je kunt zeggen dat het niet volgepropt zit met parabenen en alluminium.....

Overigens hoe weet je zo zeker dat je deo's kunt gebruiken zonder schadelijk te zijn voor je? Daar ben ik nl. lang niet zo zeker van. De meeste deo's zitten volgepropt met dikke troep waarvan nog niet helemaal duidelijk is wat de gevolgen zijn op lange termijn. Blind staren op EEG goedgekeurde stoffen, dat vind ik pas enorm gevaarlijk (denk aan hondenvoer en andere zaken waar hulpmiddelen inzitten/zaten waarvan inmiddels duidelijk is dat ze veel schade aan kunnen richten)....

Laatst gewijzigd door zilverspar; 29 maart 2010 om 19:03
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 01:46   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zilverspar Bekijk bericht
Overigens hoe weet je zo zeker dat je deo's kunt gebruiken zonder schadelijk te zijn voor je?
Omdat mijn hele familie al tientallen jaren allerlei verschillende deo's gebruikt zonder schadelijke gevolgen, zelfs geen allergie. Ik gebruik al meer dan 40 jaar deo's.
Van hondenvoer is mijn hond ook nooit ziek geweest, integendeel, het was een kerngezond beest, dat gestorven is aan een sporthart.

Als je zo panisch bent over hulpstoffen e.d., kun je helemaal niets meer eten noch drinken noch gebruiken. En dan kun je ook beter nooit medicijnen slikken en geen inentingen laten doen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 10:31   #15
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zilverspar Bekijk bericht
Ik zeg nergens dat het onschuldig zou zijn, althans ik heb het terug gelezen en dat kan ik nergens uit opmaken uit mijn post. Ook ik ben me bewust van giftige stoffen uit de natuur. Echter, in deo's zitten enorm veel schadelijke stoffen. Om toch zoveel mogelijk te zorgen voor geen allergische reacties en andere reacties gebruik ik liever iets waarvan je kunt zeggen dat het niet volgepropt zit met parabenen en alluminium.....
Deo's zijn goed onderzocht. Als je toch twijfelt, neem dan iets als die van Garnier zonder aluminium met mineralen. Je hebt er ook van Dr. Hauschka, Lavera, etc.
Dat zal wellicht beter werken dan aluin.

Het feit dat je stelt, niets "chemisch" te willen gebruiken, maar wel aluin, geeft aan, dat je erop vertrouwt dat aluin, iets "natuurlijks" per definitie onschadelijk is. Dat is per definitie niet waar.
Veel natuurcosmetica bevat bijvoorbeeld menthol, methol (irriterend), lavendel (oestrogene werking), en ga zo maar even door. Je kunt veel nuttige info over de ingrediënten in cosmetica vinden op: http://www.paulaschoice-eu.com/learn...ent-dictionary (wel in het Engels, maar zeer volledig).
Natuurlijke ingrediënten kunnen ook allergische reacties oproepen, en de hormoonhuishouding beïnvloeden. Senna, veel gebruikt in de natuurlijke, dus voor velen per definitie onschuldige laxeermiddelen, kan darmkanker veroorzaken. Zo zijn er talloze voorbeelden.
Als je werkelijk wilt weten wat gezond is, moet je je daar ook in verdiepen.

Veel E-nrs. zijn overigens natuurlijke stoffen.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 30 maart 2010 om 10:38
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat doen bij overmatig talg productie? mijnprobleem Haarproblemen bij vrouwen 14 19 augustus 2009 20:36
Haaruitval en zweten Nishinakajima Overige (haar)discussies - Algemeen 13 2 augustus 2009 13:51
Nachtelijk zweten? Hellen Haarproblemen bij vrouwen 1 27 april 2005 11:42
Heb ik overmatig haaruitval? frank@ AGA - Algemeen 7 1 november 2004 22:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.