Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 april 2011, 15:05   #1
anna c
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2011
Berichten: 1
Thumbs up Pas op met Androcur tegen hirsutisme

Ik vind de afweging Androcur te gebruiken tegen hirsutisme, waarbij men niet zwanger mag worden, verkeerd.
Hirsutisme is vervelend; maar in mijn geval heb ik mij als jong mens laten overdonderen door de gyneacoloog. Ik heb door Androdur trombose gekregen met een attaque met als blijvend gevolg gevoelsschade - dus minder gevoel en een koude sensatie aan de gehele rechter zijde van mijn lichaam. Ik had ook in een rolstoel terecht kunnen komen.
Haarproblemen met zo'n ingrijpend hormoonpreparaat bestrijden is de verkeerde afweging.
Niet aan beginnen. Ik las een reactie waarbij iemand al twee keer trombose had gekregen en van hormoonpreparaat moest veranderen. Zo iemand heeft aanleg trombose te krijgen! Ik begrijp die arts(en) niet!
anna c is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 22:56   #2
irenebrug
Rianne
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 47
Androcur voor hirutisme gebruiken is idd verkeerd. Hiervoor had men finasterine voor moeten schrijven.
irenebrug is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2011, 16:07   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Anna, wat jou is overkomen, is inderdaad echt vreselijk, maar misschien was de dosering Androcur te hoog of had jij al contra-indicaties.
Het sterk anti-androgene cyproteronacetaat, waaruit Androcur bestaat, zit ook in de Diane35-pil die door miljoenen vrouwen wordt geslikt tegen acné en haaruitval, en tegelijkertijd dient als anticonceptiemiddel.
Ook de andere anticonceptiepillen hebben o.a. trombose als eventuele bijwerking, hetgeen voor miljarden vrouwen geen reden is om geen anticonceptiepillen meer te slikken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.