Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 25 oktober 2010, 01:31   #181
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zou voorzichtigheidshalve kunnen starten met 2% minox, zonder recept verkrijgbaar bij apotheken, maar behoorlijk duur.
Of je neemt gewoon de halve dosering van 5% minox, dus 2 x 0,5ml per dag.
Bestellen kun je op veel adressen, o.a. hier, als je 1 flesje van Spectral neemt, doe je daar bij de halve dosering dus 2 maanden mee, voor €9,95 incl. verzendkosten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2010, 22:55   #182
MrWeird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2010
Berichten: 22
Is het mogelijk om na anderhalve week al een schedding te hebben.
MrWeird is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2010, 16:43   #183
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Ik heb ook een vraag over sheddings. Zou het mogelijk zijn dat ik nu door een shedding ga omdat ik nu aan de Dutasteride ben, ipv Finasteride? Het is nu precies 2 maanden dat ik D gebruikt ipv F (tenminste, daarvoor nam ik 2 x per week Duta voor een maand of 2) daarom vroeg ik het mezelf af. Of is mn kaalheid voor aan het zetten..? (Ik ga met fotos komen binnenkort van mn progressie)
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2010, 16:59   #184
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Duta is veel sterker dan fina, ik weet niet uit mijn hoofd hoeveel malen sterker.
Het zou dus best een shedding door duta kunnen zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2010, 20:39   #185
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Dankje... Ben met net namelijk kapot geschrokken... Ongeveer 20 haren in de wasbak daarnet. Meeste zijn toch wel zwakkere haren, maargoed... Nooit leuk om te zien. Ik hoop echt dat het dan een shedding is. Mn haar oogt nu ook slechter dan "eerst" (paar weken, maanden terug ) maar zie ook meer hergroei.

Maar goed, ik ben ook gewoon gek in mn hoofd. Heb ook andere dingen aan mn hoofd momenteel. Mn haar is wel dikker lijkt, maar ziet er slechter uit (komt moeilijker in model). Kan dit ook door een shedding komen???

Moet ook zeggen, voel ook enorme druk in mn hoofd. Een heel "androgeen" gevoel. Goed of slecht?? (Ben namelijk bang van slecht, maar kan dit ook 'gewone' stress zijn misschien??) En mn haar aan de zijkant, aka haarkrans lijkt ook dunner. Vooral rond mn oren. Ben nu echt zwaar in de war...
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!

Laatst gewijzigd door Fallen Dreams; 28 oktober 2010 om 20:44
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2010, 23:14   #186
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Mn haar is wel dikker lijkt, maar ziet er slechter uit (komt moeilijker in model).
Dat zou gewoon een 'bad hair day' kunnen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Moet ook zeggen, voel ook enorme druk in mn hoofd. Een heel "androgeen" gevoel. Goed of slecht?? (Ben namelijk bang van slecht, maar kan dit ook 'gewone' stress zijn misschien??)
Misschien slik je een te hoge dosis duta. Even rondvragen bij de andere duta-gebruikers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
En mn haar aan de zijkant, aka haarkrans lijkt ook dunner. Vooral rond mn oren. Ben nu echt zwaar in de war...
Ja, je bent in de war, want in hetzelfde bericht schreef je, dat je haar wel dikker is/lijkt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2010, 14:55   #187
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instinct Bekijk bericht
Ik zit een beetje met mijn lage bloeddruk. Maar misschien moet ik het inderdaad gewoon eens proberen. Waar kan ik het het beste kopen? Of iig welk type moet ik hebben en hoeveel % denk je?
...
Bij een apotheek kun je minox 2% zonder recept krijgen. Gebruik 't de eerste keer dan niet voordat je 't huis uit moet, want als de reeds lage bloeddruk te ver daalt, kan dat duizelingen, hoofdpijn en/of hartkloppingen veroorzaken. Als je bloeddruk nu reeds erg laag is, kun je er beter helemaal niet aan beginnen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2010, 17:44   #188
ikke007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 55
na hoeveel weken krijgen de meesten een shedding van finasteride?
ikke007 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 13:55   #189
joske88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 17
waarom zou ik fine beginnen nemen? Je krijgt shedding, verliest op korte tijd helft van je haar en je krijgt het nooit meer helemaal terug. Ik lees op dit forum zelden succesverhalen of mensen die zeggen Fine en Minox werken en je krijgt "meer" haar terug.
joske88 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 19:38   #190
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
Je verliest de helft van je haren? Wat je tijdens een shedding verliest krijg je ook weer terug. Dan neem je toch geen fina en word je gewoon kaal? Fina is hoe je er ook tegen aan kijkt voor heel veel mensen een wondermiddel. Je kan weer een dikke bos met haren hebben maar je kan er ook helemaal niet op reageren. En ja je kunt er nare bijwerkingen van krijgen, voor die mensen is het dus absoluut geen wondermiddel nee. Maar als het werkt, en de bijwerkingen zijn minimaal mag jij jezelf een van de weinige lucky bastards noemen. Ik maak me niet zo druk meer om mijn haar, bij mij is het dan ook een apart geval. Wanneer mijn haar droog is lijkt het dik en vol. Wanneer het ook maar een beetje nat is, zijn de inhammen ontzettend goed te zien.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 18:51   #191
joske88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 17
daar zeg je het. één van de weinige lucky bastards.

Maar als je niet één van die weinige lucky bastards bent ben je gewoon één van de vele unlucky losers die heel het tempo van hun haaruitval versneld hebben?
joske88 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 20:22   #192
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske88 Bekijk bericht
daar zeg je het. één van de weinige lucky bastards.

Maar als je niet één van die weinige lucky bastards bent ben je gewoon één van de vele unlucky losers die heel het tempo van hun haaruitval versneld hebben?
Fina zal nooit je haaruitval versnellen. Of het werkt of het werkt niet en de haaruitval gaat aan zijn gewone tempo verder. Enkel in het geval van een (zeldzame) allergische reactie zou je meer schade kunnen toebrengen dan wanneer je niks doet. Tijdens shedding worden trouwens alleen reeds door aga aangetaste haren eruit gekegeld; haren die je dus uiteindelijk toch zou verliezen. Een shedding is bijna altijd een goed teken, eenmaal je dit hebt, mag je aannemen dat fina zal aanslaan.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2011, 21:11   #193
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Het zal denk ik alleen je haar sneller doen laten uitvallen als je midden in de shedding compleet stopt er mee. Maar zelfs dan zal het na maanden terug groeien heb ik het idee...
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is shedding? Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 15 4 mei 2004 23:20
Saw Palmetto shedding Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 februari 2004 15:18
Shedding: De waarheid II Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 11:16
Shedding: De waarheid I Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 11:15
shedding Kale Medicijnen/haargroeimiddelen 0 18 september 2003 17:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.