Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 11 april 2019, 01:04   #11
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandoodle Bekijk bericht
Hoi allemaal,

ik ben 45 en heb last van langzaam dunner wordend haar aan de voorkant. Ik heb een beetje terugwijkende haargrens, maar het is vooral diffuus en niet op de kruin. Ik ben sinds een maand of 6 naar oplossingen aan het zoeken.

Ik heb het volgende geprobeerd:

Spectral.DNC-N (Nanoxidil) lotion. Dit wordt geadverteerd als een "over the counter" alternatief voor minoxidil. Dat een gemodificeerd minoxidil molecuul nog dezelfde werking zou hebben vond ik biochemisch gezien wat dubieus. Maargoed, hierop viel toch de eerste keus. Ik heb het alleen aan de linkerhelft van mijn hoofd aangebracht om te zien of ik een verschil zou zien tussen links en rechts. Na 3 maanden was mijn flesje op. Geen resultaat, ik heb eerder de indruk dat het nu links erger is geworden. Als er sprake is van shedding, zou ik binnenkort nieuwe haargroei moeten kunnen verwachten.

Neofollics lotion. Ik ben doorgegaan naar het volgende over the counter product op de lijst, en dat was deze. Weer 3 maanden alleen op de linkerhelft toegepast, weer geen verbetering te zien vergeleken met rechts.

Minoxidil 2% 2x per dag. Ben nu 2 weken bezig, dus dat is nog even afwachten. Nog geen bijwerkingen ondervonden.

Resdan anti roos shampoo (zink pyrithione), 1x per week. Heb altijd last van hardnekkige roos gehad, met enige irritatie op mijn hoofdhuid / haarwortels, dus ik heb deze ook geprobeerd. De symptomen verdwenen er echer niet van. Ik krijg er ook nogal droog haar van.

Ik ben verder benieuwd naar:

Finasteride. Het lijkt erop dat dit het meest effectieve medicijn is, maar ben wel huiverig voor bijwerkingen. Ik ken wel meerdere mensen die het zonder problemen gebruiken. Ik hoor van verschillende kanten dan heel lage doseringen weleens effectief kunnen zijn, dwz 1 mg elke andere dag of minder.

Nizoral / Ketoconazol shampoo. Misschien dat dit helpt tegen mijn roos en irritatie.

Caffeine/salicylzuur shampoo. Heb een flesje liggen, ga ik nu gebruiken. Had wel begrepen dat salicylzuur de werking van minoxidil kan tegenwerken. Dus niet vaker dan 1x per week.

Celgroei stimulerende middelen. Je hebt bijv low level laser therapie en microneedling, die op allerlei plekken op het lichaam gebruikt worden.

Dat was het wel zo'n beetje voor nu, groetjes en veel succes allemaal!
Kort maar krachtig. Weinig van die middelen gaat wat voor jou doen. Mixoxidil 5% en Finasteride wel.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 22:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.