Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 mei 2019, 21:47   #1
rieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2019
Berichten: 17
Geslacht:
minoxidil afbouwen

Hallo,


Ik heb een vraagje. Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil jaarlijks hevige haaruitval van mei tot en met juli. Vorig jaar ben ik met minoxidil begonnen. Ik heb toen een heel hevige shedding gehad van een dikke 2 maand maar nadien is mijn haar helemaal mooi bijgegroeid. In februari heb ik de minoxidil nog maar 1 keer per dag aangebracht maar in mei begon weer die haaruitval. Ik ben meteen terug begonnen met 2X per dag minoxidil te gebruiken maar mijn haaruitval wordt enkel maar erger. Zou dit een nieuwe shedding zijn? Zou deze weer zo lang aanhouden? Ik ben namelijk nooit helemaal gestopt met minoxidil? Ik heb spijt dat ik ermee begonnen ben maar mijn dermatoloog heeft me nooit gezegd dat ik er niet mee kon stoppen. Heeft er iemand nog ervaring mee? Alvast bedankt!
rieke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2019, 00:37   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Hoi Rieke,
Heb vaker het verhaal gehoord van stoppen met de pil en haaruitval dat volgde. De pil doet toch iets met hormonen, maar hoe dat precies zit weet ik ook niet. Ik denk ook dat je je vraag beter kunt stellen in het subforum voor vrouwen. Daar krijg je vast wel wat meer info omdat ik jouw vraag een paar keer eerder voorbij heb zien komen. Wat betreft Minoxidil is het echt verstandiger om het 2x per dag te smeren. Als je helemaal wilt stoppen ermee dan zul je alle 'winst' wel verliezen. Ik hoop dat je wat meer info krijgt van de dames die hetzefde hebben ervaren, succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2019, 23:45   #3
TruusKomNahuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 81
Hoi Rieke,

Ik ben ook eens een tijdje inconsistent geweest met minoxidil. Zelfs een paar weken gestopt. Toen ik weer begon nam m'n haaruitval ook weer flinke vormen aan. Na tijdje kwam er weer dichtheid en haar terug.

Ik zou dus gewoon blijven volhouden. Als het in het verleden voor je heeft gewerkt..zal t ook nu nog werken denk ik dan.

Heb vertrouwen dat het weer beter wordt.

Of het 100% zo wordt als dat t ooit was...geen idee. Maar het kan heel goed zijn dat je nu een nieuwe shedding ervaart door de herstart.


Aanvulling: bij mij is e.e.a. weer flink hersteld. Of het exact zo was als ervoor kan ik niet aantonen, omdat ik geen foto's heb van die periode.

Wat ik wel weet is dat t significant verbeterd is tov het diepste punt dat ik had na de herstart.

Laatst gewijzigd door TruusKomNahuus; 23 mei 2019 om 23:48
TruusKomNahuus is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2019, 21:03   #4
rieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2019
Berichten: 17
Geslacht:
Ooh bedankt voor de antwoorden.

Mag ik vragen waarom jij gestopt was?
Ben je terug met minoxidil begonnen omdat je opnieuw haaruitval merkte?

Alvast bedankt voor je hoopgevend bericht
rieke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2019, 08:37   #5
TruusKomNahuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 81
Beetje nalatigheid eigenlijk vooral. Had vergeten nieuwe te bestellen.
TruusKomNahuus is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.