Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 februari 2003, 21:44   #1
LyndaC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2002
Berichten: 7
Hirsutisme en relaties

Ik ben hier al een tijdje niet geweest en heb dus veel moeten bijlezen. Wat een ontwikkelingen!
Zelf weet ik dat ik voor altijd hirsutisme zal blijven houden ondanks de laserbehandelingen die ik heb gehad.

Meestal kan ik er wel mee leven, maar er zijn van die momenten dat ik er zo vreselijk van baal en verdrietig over ben. Hoe gaan jullie daarmee om? Hoe doen jullie dat bijvoorbeeld met het aangaan van liefdes relaties? Denken jullie dat als 'hij' daar over valt hij je niet waard is of denk je dat er sowieso geen man is die een vrouw met een baard wil?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,
Lynda
LyndaC is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2003, 12:05   #2
Carla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 25
Thumbs up Beste Lynda

Het probleem van een relatie beginnen ken ik maar al te goed!
Uiteindelijk gaat het er om dat je iemand vindt die echt van jou houdt! Ikzelf heb een hele tijd gewacht voordat ik het hem vertelde - in die periode heb ik het zo goed mogelijk verborgen.
Toen ik echt wist dat hij voor mij ging heb ik het hem verteld. Hij gaat er bijzonder goed mee om. Scheelt ook dat hij zelf ook iets heeft wat hij heel erg vindt (oren) en dat helpt wel in zijn begrip.
Ik weet dat het klinkt als een cliché, maar het is echt zo: als iemand dat niet van jou kan accepteren dan is hij je niet waard ook. Neemt niet weg dat het wel veel pijn doet.
Daarom dit mailtje ter bemoediging: ze zijn er echt - ook voor jou!
Liefs,
Carla
Carla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2003, 16:46   #3
LyndaC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2002
Berichten: 7
Smile Aan Carla

Hallo Carla,

Hartelijk dank voor je reactie. Fijn te weten dat je het zo goed getroffen hebt.
Een cliche mag dan wat banaal overkomen maar het bevat toch altijd wel een kern van waarheid.
Vandaag ben ik weer blij hoor en jouw verhaaltje doet mij goed.

Het verbaast mij wel wat dat er verder niemand reageert (ondanks de ca 43 views).
Ik heb gemeend dat dit toch een niet te onderschatten aspect is van het hebben van overbeharing waarbij wat relativering soms geen kwaad kan.
Maar ik kan me ook voorstellen dat het te persoonlijk is om over te praten op het forum.

Groetjes,
Lynda
LyndaC is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2003, 10:29   #4
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hallo Lynda,
Ik denk dat het gebrek aan reacties op je vraag, al aangeeft hoe gevoelig dit punt ligt...
En dat is niet gek, want iedereen wel er zo goed mogelijk uitzien voor de man of vrouw van zijn dromen, en zeker in het begin wil je je allebei liefst alleen maar van je beste (buiten)kant laten zien... Een beeld dat helaas in stand wordt gehouden door de reclame. Het wordt tijd dat we gaan beseffen dat de binnenkant veel belangrijker is dan de buitenkant!
Het scheelt ook wel veel, hoe je zelf in je vel zit. Als je erg gefocust bent op je overbeharing en vergeet dat dat slechts een een onderdeel van jou is, dan zal het aangaan van relaties zeker moeilijker gaan, omdat je jezelf niet openstelt...

Makkelijker gezegd dan gedaan; zelf heb ik ook geen relatie, gewoon de goeie nog niet tegengekomen! Of eigenlijk wel, maar dat ligt iets ingewikkelder.

Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2003, 13:52   #5
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hallo Lynda,

Ik heb net een reactie geschreven op jouw vraag in een nieuwe thread. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Met vriendelijke groeten,

Diana
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2003, 18:34   #6
Sanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Berichten: 30
hmz...ben hier al heel lang niet meer geweest

intussen heb ik een vriend gevonden...( finally)na heel wat moeilijk doen heb ik het hem uiteindelijk verteld van mijn overbeharing via mail...ik krijg het gewoon niet uit mijn mond, maar ik ben zo trots dat ik het heb gezegd .
hij vond het ook nog niet erg !!! (maarja zo dicht had hij er dan ook weer nooit op gezeten dus misschien dat hij als hij het goed ziet nog gillend weg rent...)
ik vind het heel moeilijk om me bloot te geven (letterlijk en figuurlijk) gewoon naakt voor hem te staan maar die schaamte voor mezelf zit zo diep. hij wil er over praten terwijl ik dan gewoon helemaal dichtklap.
vind het heel knap hoe jullie daar mee omgaan en hoe jullie het lef hadden om het te vertellen
Sanne is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2003, 19:26   #7
melle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2003
Locatie: Gelderland
Berichten: 1
Hallo!

Het is inderdaad moeilijker om je zelfverzekerd te voelen, vooral in het begin van een relatie. Tenminste, daar heb ik last van. Ik probeer het zoveel mogelijk te verbergen, maar soms is dat natuurlijk lastig. Je hoopt natuurlijk altijd dat iemand erdoorheen kijkt, maar helaas zijn de meeste mensen nogal kortzichtig wat dat betreft. Ikzelf heb al een aantal malen meegemaakt dat een man tegen me zei:"Wil je soms m'n scheerapparaat lenen?". Op zo'n moment ga je echt door de grond!!! Maar achteraf denk je dan: als hij hierover al van die debiele opmerkingen gaat lopen maken, wat kan ik dan nog allemaal verwachten? Ik ben het compleet met de rest eens dat als een man echt van je houd, hij ook wel inziet dat (een beetje) overbeharing echt niets afdoet aan de persoon die je bent. Het jammere is alleen dat veel mannen niet verder kijken dan de verpakking....
melle is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.