Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2010, 12:56   #1
AW1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2010
Berichten: 5
Meer aandacht voor de gevolgen van AA/AT/AU?! (Afstudeeronderzoek)

Hoi!

Ik ben Willemijn en studeer dit jaar af als Dramatherapeut aan de Hogeschool Utrecht. Vanaf mijn zesde jaar heb ik te maken met Alopecia. In de afgelopen 22 jaar hebben Alopecia Universalis/Totalis/Areata zich bij mij afgewisseld. Uit eigen ervaring weet ik dus wat het is om deze ziekte te hebben.

Op zoek naar…
Voor mijn afstudeeronderzoek zal ik mij bezig houden met de sociale en emotionele gevolgen van Alopecia en ben hiervoor op zoek naar jongeren tussen de 12 en 18 jaar met wie ik een gesprek kan hebben of die ik een aantal vragen schriftelijk mag toezenden. Ook kom ik graag in contact met ouders van jongeren (12-18 jaar) met Alopecia Areata/Totalis/Universalis.

Waarom dit onderzoek?
Er is al veel onderzoek gedaan naar de mogelijke oorzaken van Alopecia, maar over hoe je met de ziekte omgaat is minder geschreven. Het verliezen van je haar kan ook wat met je gevoel doen. Mensen kunnen anders op je reageren en je kan jezelf soms ook wat anders voelen. Met dit onderzoek wil ik kijken naar de gevoelens en gedachtes van jongeren met Alopecia, om zo te kijken hoe toneelwerkvormen hierbij een ondersteuning kunnen bieden.

Wat is Dramatherapie?
Dramatherapie is een vorm van Creatieve Therapie, waar door middel van toneelwerkvormen gewerkt wordt aan datgene wat iemand bezighoudt of waar hij/zij aan wil werken/ondersteuning in kan gebruiken. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan rollenspel, maskers, improvisatie, gedichten, decors, schmink enz. Het is vooral speels bezig zijn en doen binnen dramatherapie.

Help mij:
Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij willen helpen met dit onderzoek! Hoe meer mensen, hoe beter! Uiteraard zal ik in mijn onderzoek geen namen noemen en zal ik jullie op de hoogte houden van de uitslag van dit onderzoek.

Als jullie mij willen helpen, mail dan naar:

awillemijn@gmail.com

Wil je hierin zetten of je een interview schriftelijk wil invullen of dat wij een afspraak kunnen maken voor een gesprek?

Alvast heel erg bedankt!

Willemijn
AW1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2010, 10:55   #2
AW1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2010
Berichten: 5
Ter aanvulling op mijn vorige oproep:

Ik zou ook graag in contact komen met mensen boven de 18 jaar die in de leeftijdsfase 12-18 jaar Alopecia hebben gehad.

Daarnaast hoop ik niet dat het woord "therapie" in "dramatherapie" afschrikt.. het gaat meer om ondersteuning en hulp bij de omgang met Alopecia!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Willemijn
AW1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2010, 17:18   #3
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Als je het krijgt op je 37 is het ook geen pretje hoor! Maar goed je had dit beter bij de aa voor kinderen kunnen posten voor meer reacties....
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 13:21   #4
AW1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2010
Berichten: 5
Hoi Manja,
Het is op geen enkele leeftijd een pretje om het te krijgen.... dat weet ik maar al te goed! Omdat ik een keuze heb moeten maken voor mijn onderzoek, heb ik mij op de leeftijdsgroep 12-18 jaar gericht....
Dank je wel voor je tip!
Groetjes,
Willemijn
AW1 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 13:29   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Willemijn,
Ben je al op deze site geweest?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 13:36   #6
AW1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2010
Berichten: 5
Hoi Hanna,
Dank je wel voor je tip! Ik vind het prettig als mensen met mij meedenken :-) Ik ben inderdaad al op de site geweest en heb de patientenvereniging aangeschreven, maar nog geen reactie. Dus nog even afwachten en hen anders even bellen!
Groetjes,
Willemijn
AW1 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2010, 16:26   #7
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Heey Willemijn

Ik denk dat ik 4 jaar geleden samen met jou auditie heb gedaan voor die opleiding.
Ik werd niet aangenomen toen..

Maar goed, daar vroeg je niet naar.
Mocht ik wat kunnen betekenen voor je hoor ik het graag.
Ben Annelies, 23 en heb AA

Groetjes
Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2010, 15:46   #8
AW1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2010
Berichten: 5
Hey Annelies!
Meen je dat nou? Heb je ook auditie gedaan voor creatieve therapie? Wat toevallig!
Ik heb je een mail gestuurd inmiddels! Heel fijn dat je wil meewerken!!
Groetjes,
Willemijn
AW1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help! Moii. Hirsutisme - Behandelingen 91 30 maart 2009 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.