Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2010, 10:47   #1
Sanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Berichten: 30
Wie accepteer het haar hier?

Hallo Allemaal,

Ik ben net weer terug op de site terecht gekomen, na 2 jaar hier niet te zijn geweest. het forum was gewoon totaal uit mijn hoofd verdwenen.

om het even samen te vatten, in 2002 ben ik hier rond gaan snuffelen en veel steun gevonden bij alle vrouwen die hier poste. ik heb in de tijd laserbehandelingen ondergaan op de bovenbenen, buik, gezicht en onderrug, maar heb er (jammer genoeg?) geen baat bij gehad. Ik was toen misschien rond de 15. Indertussen 23 jaartjes jong en nog behaarder als toen. nog steeds zorgt dat voor een soort schaamte, maar heel anders dan toen (ik had ook niet zon prettig pubertijd dus dat heeft meegespeeld).

alle mogelijke relaties werden tegenhouden omdat die intimiteit me angsten bezorgde ookal was ik er naarstig naar opzoek (van vriendinnen tot vriendjes).

Inmiddels heb ik een vriend (wel uit een ander continent haha) die me helemaal accepteerd en het zelfs schattig vind. dat maakt het ook steeds makkelijker voor me. ik heb er gewoon meer schijt aan wat mensen denken. en met sommige vrienden durf ik ook veel sneller te zeggen dat het me dwars zit (en die zeggen dan altijd dat ik overdrijf, maar ik overdrijf niet natuurlijk, gewoon mijn trui omhoog trekken en ze zijn even stil)

Ik kijk inmiddels een stuk anders naar de beharing. ookal vind ik het nog erg, ik ben er veel opener over en schaam me veel minder. ok, je zult me niet in een zwembad vinden (misschien als ik een dag in de badkamer doorbreng om alles piekfijn in orde te brengen) maar het probleem is groter in het hoofd dan dat het eigenlijk is. tenminste zo lijkt de ervaring.

ik ben zelf anti hormonen en dat soort chemische troep, ookal heb ik geen idee of mijn haar van de hormonen of erfelijkheid afkomt (of ocp). en dus de enigste weg is acceptatie. en dat is misschien makkelijker voor mij dan voor de maatschappij.

pff wat een lang verhaal! het voelt een beetje als mijn evalutie over 10 jaar overbeharing haha

Ik vroeg me dus af wie zijn overbeharing volledig heeft geaccepteerd? of wie in het process gegroeid is en zich er neer bij heeft gelegd...ik zou graag wat reacties horen!
Sanne is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 11:54   #2
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Dag Sanne,

Enige jaren geleden was ik van mening dat ik op moest houden met scheren e.d.
Ik kreeg er zgn schijt aan. Sinds 2 jaar is dat anders, vraag me niet waarom want dat kan ik je niet zo vertellen. Wel loop ik soms met behaarde benen rond en maak ik er vaak grapjes over die niet iedereen kan waarderen. Echter op mijn gezicht kan ik het niet accepteren. Nu doe ik de Enzymtec methode, een biologisch afbreekbare methode en nu moet ik soms behaard rondlopen.......tussen de behandelingen door.
Ik moet zeggen dat ik het gewoon zeg tegen mensen: kijk maar hoor! Mn kin zit vol haren. Komt dat ik veel te veel tussen de kerels werk hahah zeg ik dan!

Ik ga er niet meer zo onder gebukt als voorheen want ik heb nu 10 jaar last van overbeharing...

Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoi, ben nieuw hier en heb dun haar Bumblebee Haarwerken 12 13 april 2010 21:26
ik zoek fijn, dun lang blond natuurlijk ogend haar Mina_S Haarwerken 1 4 juni 2007 20:36
Dochtertje van twee trekt haar uit haar hoofd! Mieneke TTM bij kinderen 19 26 mei 2006 18:57
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.