Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 mei 2017, 14:40   #1
YYigittop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2017
Locatie: Rotterdam
Berichten: 4
Geslacht:
Dr. Cinik kliniek Turkije 4.100 grafts

Beste leden van het Haarweb forum,


Middels deze topic wil ik graag mijn ervaring delen met de Dr. Cinik kliniek in Istanbul, zodat de geïnteresseerden een beeld kunnen krijgen over wat het is om een FUE transplantatie te krijgen in Istanbul.

Voor mij begon het uiteraard met het lezen van reviews, beginnende met whatclinic. Meeste feedbacks op whatclinic scoren vrij hoog, mijn advies is om ook andere websites te raadplgenen.

Na over de e-mail contact gelegd te hebben met de kliniek wordt de klant gevraagd foto's te mailen voor een prognose.
Als alle vragen beantwoord zijn, mag je je ticket boeken naar Istanbul, voor 2 nachten.
Ik heb 130 euro betaald voor een retourtje met KLM.
Dr. Cinik kliniek maakt gebruik van een transfer bedrijf, zij hebben ten alle tijden een minibus ter beschikking om haar klanten te transporteren.
Ik werd vrij direct opgehaald van de vliegveld en bij de hotel afgezet.

Omdat de behandeling op de tweede dag begint, heb ik op de eerste dag genoeg tijd gehad om de metro te nemen om wat rond te reizen. Er is op 10 minuten loop afstand een metro station wat direct verbonden is met het Taksim plein.

Op de tweede dag wordt je 's morgens vroeg opgehaald en gebracht naar de ziekenhuis waar de kliniek zich bevindt. De klant voert een gesprek met Dr. Cinik, dan markeert de dokter de lijnen op de schedel voor de donor en ontvangende zones, in mijn geval voorzijde en de kruin.
Na de bloedafname door assistenten wordt je kaal getrimd zodat de transplantatie kan beginnen met lokale anesthesie.

Nadat de verdoving is afgerond, worden de donor haarzakjes geoogst van de donor gebieden en bewaard in steriele medische bakjes. Als de oogst afgerond is, komt de dokter langs voor een inspectie en zal dan de ontvangende plekken markeren met een micro-apparaat (Dit is in feite het maken van gaatjes). Zodra de markering afgerond is, gaan de assistenten weer aan de slag met het insteken van de grafts.

Gedurende dit hele proces kan het zijn dat pijn weer terug keert, in dit geval krijg je weer lokale verdoving. In mijn geval duurde het tot 17:30, een andere klant van Ierland was echter om 14:00 al klaar, hij had iets meer dan 2000 grafts. Na de transplantatie, kreeg ik duidelijk uitleg door een vriendelijk Spaans dame Sarah, waar ik op moest letten en dat ik de volgende ochtend weer opgehaald wordt voor een consult.

Tijdens deze consult analyseert de dokter nogmaals het resultaat en worden daarna de verbanden weggehaald. Dan krijgt klant een hoedje mee en wordt hiermee je bezoek aan de kliniek symbolisch afgerond. Alhoewel het niet per se nodig is, heb ik besloten om over een half jaar weer op bezoek te gaan naar de kliniek voor een check-up op advies van de dokter. Normaliter wordt de check-up over de e-mail/whatsapp gedaan, waarbij de klanten foto's toe stuurt en de dokter feedback geeft.

De foto's die ik bij deze topic heb bijgevoegd zijn na 3 dagen genomen.
Er is nog wat bloed te zien, maar na dag 7 is het toegestaan de donor gebied te masseren om de bloedrestanten te verwijderen. Daarom is het handig om over de mogelijkheid te beschikken om 1 week lang na de transplantatie thuis te kunnen blijven.

De haren die zichtbaar zijn, zijn de haren die ik al had. De getransplanteerde haren worden pas na 2-3 maanden zichtbaar en resultaat kan na ca. 0.5-1 jaar gevalideerd worden.

Wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding van de transplantatie zelf ben ik zeer tevreden over Dr. Cinik kliniek. Ik heb zelf geen onderzoek gedaan naar wat het zou kosten om in Nederland een FUE haar transplantatie te krijgen, maar volgens een mede klant uit New York kost het in de Verenigde Staten tot 20x meer en volgens een mede klant uit Ierland tot 6x meer.

Ik heb 1990 euro betaald voor de transplantatie, ca. 100 euro voor diverse uitgaven tijdens mijn verblijf en 130 euro voor de ticket.
Daarnaast heeft de klant de mogelijkheid diverse pillen aan te schaffen voor het afremmen van het verlies van bestaand haar. Hier heb ik 200 euro voor betaald voor 6 maanden pillen (Shampoo, vitamine complex, biotin en finasteride). De eerste 7 dagen dient de klant gebruik te maken van een foam spray, wat niet in de handbagage mee mag.
Daarom is het handig een ''incheckbare'' bagage mee te nemen voor de vlucht terug.

Het verblijf in de hotel was uitstekend, de hotel werkt namelijk samen met de kliniek. Alle medewerkers zijn erg vriendelijk, de klanten worden goed behandeld. Al met al ben ik tevreden met Dr. Cinik kliniek en beveel het anderen gerust aan.

Mocht je vragen hebben, stel ze hieronder en ik beantwoord ze met plezier!


Met een bebloed kop,

Yasin
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.jpg‎ (66,5 KB, 310x gelezen)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (59,6 KB, 271x gelezen)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (62,9 KB, 253x gelezen)
Bestandstype: jpg 4.jpg‎ (68,9 KB, 281x gelezen)

Laatst gewijzigd door YYigittop; 15 mei 2017 om 14:45
YYigittop is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2017, 16:41   #2
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Wel een behoorlijk aantal grafts, maar ziet er voor nu goed uit. Is het voor jou nog mogelijk om enkele foto's van je situatie vóór de transplantatie te uploaden?

Succes met je herstel!
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2017, 22:16   #3
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Hoe meer verhalen er worden gedeeld hoe beter. Wens je een goed herstel en uitkomst, ga je in ieder geval volgen.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2017, 19:15   #4
YYigittop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2017
Locatie: Rotterdam
Berichten: 4
Geslacht:
Lightbulb Update 12 dagen

Citaat:
Hoe meer verhalen er worden gedeeld hoe beter. Wens je een goed herstel en uitkomst, ga je in ieder geval volgen.
Bedankt Pietje!


Citaat:
Wel een behoorlijk aantal grafts, maar ziet er voor nu goed uit. Is het voor jou nog mogelijk om enkele foto's van je situatie vóór de transplantatie te uploaden?

Succes met je herstel!
Dank je Man25, heb enkele foto's van 1.5 maanden voor de transplantatie aan dit bericht toegevoegd.



Status update

De bijgevoegde foto's zijn van voor de transplantatie en 12 dagen erna.
Op de 11de dag kon ik alle korstjes met weinig moeite verwijderen.
Het duurt een stuk langer voordat de getransplanteerde haren beginnen met de groei (1-3 maanden), terwijl de haren in de donor zone zonder te wachten doorgroeien, met uiteindelijk een vreemd kapsel als gevolg.
Na 4 weken is het me toegestaan om de barbier gedag te zeggen.

Ook wil ik opmerken dat de huidskleur van de donor gebied wat lichter is, wat ook na 12 dagen dus opvallend blijft.
Ik verwacht dat na de 4e week genoeg pigment cellen aangemaakt zijn .

Ten slotte enkele foto's die ik 6 weken voor de transplantatie genomen heb als referentie, lijkt me wel zo handig!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg lente 2017 3.jpg‎ (110,3 KB, 261x gelezen)
Bestandstype: jpg lente 2017 2.jpg‎ (92,9 KB, 220x gelezen)
Bestandstype: jpg 20170526_175131.jpg‎ (148,8 KB, 242x gelezen)
Bestandstype: jpg 12 dagen boven.jpg‎ (95,5 KB, 205x gelezen)
Bestandstype: jpg 12 dagen kruin 1.jpg‎ (110,5 KB, 196x gelezen)
YYigittop is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2017, 19:27   #5
YYigittop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2017
Locatie: Rotterdam
Berichten: 4
Geslacht:
Ter aanvulling, lichte kleur van donor gebied is op deze foto beter zichtbaar.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 12 dagen links.jpg‎ (95,2 KB, 163x gelezen)
YYigittop is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2017, 20:39   #6
Skyman2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YYigittop Bekijk bericht
Ter aanvulling, lichte kleur van donor gebied is op deze foto beter zichtbaar.
hoe staat nu met het donorgbied mee?
Skyman2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2017, 22:34   #7
YYigittop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2017
Locatie: Rotterdam
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skyman2 Bekijk bericht
hoe staat nu met het donorgbied mee?
Hi Skyman, zie foto die ik zonet heb genomen.

Dit is het resultaat na 26 dagen.

Vandaag is het redelijk bewolkt hier, maar in zonlicht is de kleur van de donor huid nog duidelijk lichter dan de rest.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 26days.jpg‎ (116,8 KB, 190x gelezen)
YYigittop is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2017, 23:08   #8
Skyman2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YYigittop Bekijk bericht
Hi Skyman, zie foto die ik zonet heb genomen.

Dit is het resultaat na 26 dagen.

Vandaag is het redelijk bewolkt hier, maar in zonlicht is de kleur van de donor huid nog duidelijk lichter dan de rest.
Ja ik zie het inderdaad. Maar dat komt toch wel goed toch?? Ben ook van plan een ht tr doen maar ben zo bang dat het donorgebied niet hersteld of dat je echt duidelijk verschil ziet
Skyman2 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2017, 12:48   #9
siro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2016
Berichten: 36
Geslacht:
Hallo Yasin,

Kan je een recente foto delen met ons?
siro is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dr. cinik, fue, grafts, haartransplantatie, istanbul

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.