Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 22 april 2002, 21:43   #1
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Stoppen gebruik Finasteride

Hoi,

Ik gebruik nu al bijna 4 jaren Finasteride. Echter, ik merk dat ik steeds meer en meer een erectiestoornis krijg: minder snel een erectie en minder zaadvloeistof. Ik vermoed dat dit toch echt ligt aan de Finasteride die ik gebruik. Daarom wil ik eigenlijk een tijdlang stoppen met het gebruik van Finasteride. Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan een half jaar, en dan te evalueren of de stoornis is opgelost. Ik gebruik nu ook 5% Minoxidil en dat zal natuurlijk voor een deel de DHT afremmen in de hoofdhuid, waardoor de bestaande haren minder snel hun groeifases gaan verkleinen (bijvoorbeeld van 4 jaren naar 1 jaar). Nu wil ik graag weten of er meer mensen op dit formum zijn die ook een erectiestoornis hebben ontwikkeld door het gebruik van Finasteride. Bovendien is het zo dat pas na een jaar door het stoppen met Finasteride, de haargroeicycli weer worden verkort? Zijn er mensen die weten wat een verstandige "afbouwfase" in het gebruik van Finasteride?

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2002, 23:55   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Dag Alonso

Past op

Citaat:
Bovendien is het zo dat pas na een jaar door het stoppen met Finasteride, de haargroeicycli weer worden verkort?
Binnen 2 weken zit je DHT niveau weer op 100%.Gelijk zal je DHT de haarwortels op volle kracht aanvallen.Ik denk niet dat Minox ALLEEN je veel bescherming kan bieden.Als je nu stopt zul je binnen enkele maanden tekenen van vermeerderde haaruitval zien. En binnen een jaar ben je net zoveel haren kwijt als je ze gegroeid hebt met Fina.Binnen een jaar ben je terug op het gelijke haaraantal als toen je met Fina begon.Je nu gezonde beschermde haren zullen ook aangestast worden.Je zult kaler worden dan je voorheen was.Klinkt allemaal sober,maar het is eenmaal zo.

Wat je nu wel kunt doen he,probeer een 5 mg Proscar tablet om de 5 dagen te nemen.Mocht dit nog steeds grote bijwerkingen leveren dan neem om de dag 1 mg fina,voor een paar weken .En neem daarna om de 3-4 dagen 1mg Fina.Zo kun je het afbouwen.

Tip: stop niet met Fina , maar slik anders 0.5 mg per dag. Mocht dit ook veel bijwerkingen blijven leveren ,neem dan 0.2 mg per dag. Immers 0.2 mg schijnt bijna net zoveel DHT te blocken als 1 mg.

IK wens je veel succes mijn vriend.

Sorry Alonso,ik bedoelde inderdaad een (5mg ) Proscar tablet om de 5 dagen.

Laatst gewijzigd door Rocco; 23 april 2002 om 16:06
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2002, 13:20   #3
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Rocco,

Ik neem aan dat je bedoelt om de 5 dagen 5 mg, dus 1 Proscar tablet? Ik ga dit in ieder geval voor een aantal maanden proberen. Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de DHT op hetzelfde niveau onderdrukt wordt als 1 mg per dag. Indien dan toch blijkt dat mijn erectiestoornis niet weg is, stop ik voor een lange tijd.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2002, 13:33   #4
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Hai,

Heeft Duta ook deze bijverschijnselen? En is het zo dat als je nu Proscar gebruikt en Duta is op de markt (wanneer!!??)dat je over kunt stappen op Duta en de Proscar stop kunt zetten of moet je dit erbij blijven gebruiken.
En als 1 mg. Proscar hetzelfde effect heeft op je DHT, waarom gebruiken sommigen van jullie dan 5 mg?

Hee Alonso, vervelend voor je, maar sucses hoop dat er een oplossing komt.

Groetjes Do.
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2002, 14:21   #5
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi Do,

Als dadelijk Duta komt en je gebruikte al Finasteride dan moet je natuurlijk stoppen met Finasteride. Immers Duta remt zowel type 1 en 2 af, Finasteride niet. Bovendien verlaagt Duta je DHT gehalte veel meer dan Finasteride, dus Finasteride is dan overbodig om er nog bij te gebruiken. Wellicht zorgt het gebruik van Duta (0.5 mg) ipv Finasteride (1mg), minder kans op het ontwikkelen van een erectiestoornis, maar zeker weten doe ik het niet.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2002, 14:36   #6
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Alonso,

Wat ik veel lees is dat men ook L-arginne gebruikt of Arginmax als men last heeft van bijwerkingen.Gebruik dit zelf niet maar misschien kun je het proberen of een lagere doses finasteride per dag zoals Rocco al zei schijnt vaak ook een oplossing te zijn.

groeten.
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2002, 16:12   #7
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Do

Citaat:
En als 1 mg. Proscar hetzelfde effect heeft op je DHT, waarom gebruiken sommigen van jullie dan 5 mg?
Inderdaad,maar na een tijd ( 2 jaren ofzo ) verlies je dat beschermende effect van 1 mg.Maar als je overstapt op een hogere dosis,bijv. 5 mg dan blijf je nog tijdelijk je haren beschermen tegen DHT.


Alonso,probeer es Zinc ( gluconaat ) samen met Vitamine B6.Mij maakte het extreem geil.Maar ik gebruik het niet meer,te geil is ook niet altijd goed .

En Do, Duta zal vrijwel elke medicijn overbodig maken.Het enige vereiste is dat je wel een oraal medicijn als Duta wilt innemen.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2002, 01:06   #8
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Question

Rocco,

Wat raadt je aan wanneer er geen finasteride wordt gebruikt?

Ik vind de bijwerkingen die ik zo allemaal hoor toch iets te erg om finasteride te gebruiken.

Ik gebruik op dit moment Maxilene sinds 9 dagen (is als het goed is beter dan Minoxidil/Aminixil).
Heb wel het id dat mijn kleine haartjes bij de (kleine) inhammen iets groter/dikker beginnen te worden, maar weet niet precies of het echt zo is.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2002, 01:54   #9
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
ugh

Citaat:
Wat raadt je aan wanneer er geen finasteride wordt gebruikt?

Je moet niet van Topicals ( huid smeermiddelen ) verwachten dat ze het werk van Finasteride over kunnen nemen.

Ik heb je foto's gezien, je hebt nog een hele mooi bos haar. Het zou zonde zijn als je dit zou kwijt raken . Ik raad je echt Fina aan, probeer anders 0.5 mg.

Saw Palmetto schijnt een natuurlijke 5 ar blocker te zijn. probeer anders dit. Mocht je na een tijd ( vaak 3 mnd ) merken dat het niets voor je doet, kun je altijd nog overgaan op Fina.


Citaat:
Ik vind de bijwerkingen die ik zo allemaal hoor toch iets te erg om finasteride te gebruiken.
Ik begrijp je volkomen, maar je hebt weinig keus als je je haren wilt behouden.


Citaat:
Heb wel het id dat mijn kleine haartjes bij de (kleine) inhammen iets groter/dikker beginnen te worden, maar weet niet precies of het echt zo is.

Dit is PUUR pschylogisch. Een middel laat alleen haar werking zien na enige weken, vooral na enige maanden als het om haargroei gaat.Haar groeit in cyclussen, er moeten enkele cyclussen voorbij gaan wil je een verdikking zien. Haar groeit heel langzaam en heeft dus een vrij lange tijd nodig per cyclus.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2002, 13:35   #10
hans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2002
Berichten: 71
Opvallend, trouwens: Saw Palmetto heeft precies dezelfde bijwerkingen als Propecia (onder andere het DHT gedeelte). Hieruit kan je bijna concluderen dat het dezelfde werking en dezelfde kracht heeft. De verkopers gaan immers niet voor de gein de negatieve puntjes van Saw Palmetto bekend maken (1% impotentiestoornissen, problemen tijdens zwangerschap, e.d.). Daarentegen kan je Saw Palmetto gewoon in Nederland kopen. Het enige verschil is dat ik heb gelezen dat Saw Palmetto gezond zou zijn voor de prostaat (naast dat het de prostaat zou verkleinen zou het dus ook gezond zijn). Dit heb ik nog niet ergens gelezen over Propecia.
Heeft iemand ervaring met dit product en blockt het net zoveel als Propecia?
Groetjes, Hans
hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2002, 23:11   #11
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
hans

Als het om Propecia gaat zul je NIETS vinden wat met prostaat te maken heeft. Omdat Propecia speciaal is genoemd voor Finasteride 1 mg bij gebruik tegen haaruitval.

Saw Palmetto wordt vaak vergeleken met FINASTERIDE ( en niet met Propecia ).

Finasteride dus ook Propecia ( bevat 1 mg Finasteride ) is bewezen dat het haaruitval tegen gaat. Bij Saw Palmetto is geen onderzoek naar gedaan.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2002, 23:50   #12
Viper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2002
Berichten: 53
Als je iets opzoekt over Saw Palmetto kom je voortdurend terecht bij bodytraining products,...
Wat voor middel is dat juist eigenlijk ik heb al een paar keer die naam gehoord.Zijn er resultaten dat het echt werkt tegen haaruitval zoals er van Finasteride zijn?

Groetjes
Viper
Viper is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2002, 00:07   #13
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Hier wat info erover

http://www.bodypage.nl/saw_palmetto.htm
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2002, 09:31   #14
Viper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2002
Berichten: 53
Hoi,

In België kan ik aan Saw Palmetto geraken. Heeft iemand op dit board al enig ervaring of met de bijwerkingen ervan?

Groetjes
Viper
Viper is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2002, 18:49   #15
Viper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2002
Berichten: 53
Hey Rocco,

Zal Duta ook helpen tegen inhammen of zal het meer voor de kruin gericht zijn?

Greetz
Viper
Viper is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.