Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 januari 2005, 22:50   #1
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Helemaal blij

Hey mensen,

Dit wordt misschien een beetje een onzinnige tread maar ik had toch echt even zin en behoefte om het te posten.
Ik heb bijna 2 jaar op een woninng voor verstandelijk gehandicapten gewerkt.
Omdat ik ook mijn opleiding in de zelfde instelling volg, moest ik op de helft van mijn opleiding wisselen van groep.
Inmiddels ben ik alweer 2 weken op een andere groep aan het werk,
Een groep met hoger niveau, ze doen veel meer zelfstandig, en kunnen veel alleen.
Erg wennen dus! Maar wel erg leuk, ze zijn behoorlijk recht voor hun raap.
Zo was ik bijvoorbeeld net een kerstboom, deze raken immers ook opeens hun naaldjes kwijt.
Ook zei een man tegen mij, Annelies, je bent helemaal niet lelijk hoor zonder haar.
Eigenlijk vind ik zo'n kale kop wel mooi. Als je geen vriendje kan krijgen dan zorg ik wel dat ik een leuke vent voor je vind. Dat soort dingen zijn allemala hartstikke leuk!
Ze zeggen af en toe wel eens wat over mijn haar, maar het is nooit spottend of lelijk ofzo.
En tegen over andere clienten verdedigen ze me zelfs als het over mijn haar gaat. Want annelies kan er immers ook niets aan doen dat ze kaal is!

Ook heb ik net afscheid genomen van mijn oude groep. Raar om daar opeens weg te zijn. Ze hadden heel de woning versiert, en iedereen naar de woonkamer gehaald. (iets wat normaal eigenlijk niet mogelijk is)
Ik was (te) vroeg, dus heb eerst nog een verhaaltje van nijn voorgelezen.
Nijntje is toverfee. Daarin komt een kikker voor die ook een kaal hoofd heeft. De kikker vind dat niet zo leuk, en daarom tovert Nijn een kroon voor de kikker.
Een client begint opeens hard te schreeuwen, springt uit zijn stoel en komt bij me op schoot zitten. ik wist niet zo goed wat er gebeurde, toen hij zei:
Melies KIKKER!!! (ze noemen me melies daar) Waarop ik antwoorde, Maar wat zeg je nu? Ik ben toch helemaal geen kikker? Doe niet zo raar!
Wel kikker zei die. Maar waarom ben ik een kikker dan? Melies heeft ook een kaal hoofd!! Melies moet ook kroon, dan is melies niet verdrietig meer.
Lief he?
Verder kreeg ik van alle bewoners en het personeel een edelstenen boek, met daarin de steen avanturijn hevig onderstreept.
Deze steen zou goed zijn voor haaruitval op het hoofd en huid aandoeningen als eczeem. (dit heb ik allebei) Vervolgens kreeg ik 2 avanturijn stenen, met daarbij een kaartje: Lieve lies, Hier een steentje voor je haargroei, niet dat we graag willen dat het terug komt, want je bent zo al mooi genoeg, van binnen EN van buiten! Heel erg lief al zei ik het zelf!
Verder kreeg ik nog stenen voor een opgeruimd karakter (dat ik dat maar mocht behouden) en een steen waarvan je rustig wordt.
ik vond het erg lief allemaal!

Ik weet niet zo goed waarom ik dit hier post, maar ik wil heel graag mijn vreugde met jullie delen!!

Annelies
(enne, geloof me, er zijn ook mensen die jullie begrijpen!!, en dat hoeven dan niet persee verstandelijk gehandicapten te zijn!!)
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2005, 10:43   #2
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Hoi Annelies,

Klinkt alsof je een topdag hebt gehad!
Lief hoor, hun reacties op jou Sommige mensen zijn in staat verder te kijken dan een eerste blik.
Ik kan me voorstellen dat het even wennen is, zo'n andere groep met andere wensen en mogelijkheden, maar je went vast snel!!

Ik hoop dat het plaatje goed meekomt, maar ik ben niet zo technisch dus we zullen zien :-)

groetjes Annemarie
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg kikker.jpg‎ (3,3 KB, 140x gelezen)
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2005, 11:34   #3
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AE3
Hoi Annelies,

Klinkt alsof je een topdag hebt gehad!
Lief hoor, hun reacties op jou Sommige mensen zijn in staat verder te kijken dan een eerste blik.
Ik kan me voorstellen dat het even wennen is, zo'n andere groep met andere wensen en mogelijkheden, maar je went vast snel!!

Ik hoop dat het plaatje goed meekomt, maar ik ben niet zo technisch dus we zullen zien :-)

groetjes Annemarie
Hihi hij is leuk!!!
Gelukkig maar dat sommige mensen verder kunnen kijken dan een eerste blik!
Deed iedereen dat maar eens! dan zou het heel wat makkelijker zijn voor sommige van ons!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik ben het af en toe helemaal zat!!!! debje23 Haarproblemen bij vrouwen 2 12 mei 2004 14:41
OT: helemaal alleen wonen Diable TTM - Algemeen 15 22 december 2003 12:52
Ik ben het helemaal ZAT! ikke Haarproblemen bij vrouwen 8 7 maart 2003 21:56
misschien word ik weer blij ! Ellis TTM - Algemeen 6 30 januari 2003 12:04
m'n nichtje van 9 jaar heeft helemaal geen haar meer. jetli AA bij kinderen 1 8 juli 2002 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.