Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2005, 15:57   #61
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
b
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Nou, de 2 maanden-grens gepaseerd. Ook al is mijn haarstiuatie niet verbeterd, het geeft toch wel een goed gevoel om te weten dat ik het nu niet door mijn eigen toedoen vererger.

Goed van je Druifstuif!!!!!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de afgelopen maanden zo nu en dan toch een sigaretje heb opgestoken .
Dit voornamelijk op stress-momenten. Maar toch, ik ben van bijna een pakje per dag naar zo nu en dan gegaan. Nu alweer bijna een week niet gerookt, met oud en nieuw wel maar daarvoor ook een paar weken niet. Ik ben van een verstokte roker naar een gelegenheidsroker gegaan. Ik merk dat ik niet meer rook omdat ik moet, dus het volledig stoppen hoeft niet ver in het vooruitzicht te liggen.

Groetjes.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 19:36   #62
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Ik zou zeker voor het volledig stoppen gaan Sigur. Het risico van jezelf als gelegenheidsroker zien is dat je geleidelijk aan vaak weer meer gaat roken.

Ik spreek uit ervaring, ik heb het meerdere keren meegemaakt. En ook bij anderen zien gebeuren overigens...

Succes!
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 19:36   #63
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er is meer tussen hemel en aarde

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
hallo allen,

ik rook enkel in het weekend..en enkel als ik dan uitga..
nu was mijn vraag..al je nu een tijdje rookt en je stopt,word je huid automatisch hersteld (bv rimpels enzo)? of blijft je huid in de staat zoals ze nu is..?
Mijn moeder's gezicht zat vol rimpels, maar toen ze stierf op 77-jarige leeftijd, waren haar rimpels allemaal in één klap foetsie! En dat was géén truukje van de make-up-artieste/visagiste!
Het heeft kennelijk weinig te maken met leeftijd. Volkomen ontspannen, zou kunnen helpen.
Er is dus nog hoop.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 23:48   #64
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Mijn moeder's gezicht zat vol rimpels, maar toen ze stierf op 77-jarige leeftijd, waren haar rimpels allemaal in één klap foetsie! En dat was géén truukje van de make-up-artieste/visagiste!
Het heeft kennelijk weinig te maken met leeftijd. Volkomen ontspannen, zou kunnen helpen.
Er is dus nog hoop.
hoe bedoel je Hanna?

was je grootmoeder een rookster en wanneer is ze dan gestopt met roken?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 13:41   #65
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja Cherifo,
Mijn moeder(niet mijn grootmoeder zoals jij schrijft) rookte 1 pakje Stuyvesant per dag en is pas gestopt met roken toen ze in het ziekenhuis terecht kwam, want daar mag je immers niet roken.
't Klinkt gek, maar als je de kans krijgt een lijk van dichtbij te zien, moet je maar eens opletten hoe glad de huid is.
Rimpels kwijt door ontspannen, is trouwens niets nieuws: met Botox worden spieren verlamd, waardoor ze dus volledig ontspannen zijn. Botox-injecties kun je ook altijd nog laten doen, alhoewel je wel een heel ervaren chirurg moet kiezen.

Laatst gewijzigd door Hanna; 11 januari 2005 om 15:07
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 16:45   #66
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Ja Cherifo,
Mijn moeder(niet mijn grootmoeder zoals jij schrijft) rookte 1 pakje Stuyvesant per dag en is pas gestopt met roken toen ze in het ziekenhuis terecht kwam, want daar mag je immers niet roken.
't Klinkt gek, maar als je de kans krijgt een lijk van dichtbij te zien, moet je maar eens opletten hoe glad de huid is.
Rimpels kwijt door ontspannen, is trouwens niets nieuws: met Botox worden spieren verlamd, waardoor ze dus volledig ontspannen zijn. Botox-injecties kun je ook altijd nog laten doen, alhoewel je wel een heel ervaren chirurg moet kiezen.
ja sorry hoor..maar toen mijn moeder overleden is is me dat persoonlijk niet het eerste ding die me opviel..maar dit ter zijde.
ja maar als je daarvoor moet sterven om je rimpels te zien verdwijnen vind ik ook niet zo prettig weet je.

de vraag was gewoon of de huid of je lichaam zou herstellen indien je stopt met roken?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 18:12   #67
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Rimpels horen bij het leven.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 18:29   #68
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
De meeste rimpels ontstaan onder invloed van zonlicht en expressie (bijv. de fronsrimpel en lachrimpeltjes). Altijd je huid insmeren dus, zelfs 's winters. En proberen geen standaard gezichtsuitdrukken te hebben: zoals kaken strak op elkaar, fronsen e.d.

Pas daarna komen dingen als erfelijke aanleg (huidstructuur e.d.),verzorging en leefgewoonten kijken.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 18:37   #69
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
En proberen geen standaard gezichtsuitdrukken te hebben: zoals kaken strak op elkaar, fronsen e.d.
dus mensen, onthouden: iedere keer op een andere manier lachen!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 21:23   #70
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Je begrijpt me volkomen, Laurensj!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2005, 23:09   #71
i love hair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2005
Berichten: 31
Exclamation Roken en haaruitval

Is het mogelijk dat roken haaruitval versnelt,ik heb het ergens gelezen dat het wel zo is, maar ik wil graag jullie mening of er echt iemand daar last van heeft, ik ben zelf een fulltime roker en ik rook al 5 jaar en ben nu 22 en heb last van haaruitval kan het door roken komen of is het gewoon mannelijke kaalheid, ik weet het gewoon niet meer, maar ik ben wel begonnen met propecia ik gebruikt het al 9 maanden,mij haren waren behoorlijk aan het verdunnen maar dankzij propecia gaat het nu stuk beter meeste haren zijn wat dikker geworden heb geen hergroei ervaren, maar ben heel erg blij mee en wil het zo houden, maar ik zit nu met een gedachte ''roken en haaruitval'' hebben ze iets met elkaar te maken of niet, ik weet er geen raad mee, ik wordt gewoon niet goed van,ik kom er niet uit zit gewoon in een diepe kuil,als haaruitval echt door roken komt is het echt een grote probleem voor mij,want ik heb zo vaak geprobeerd om te stoppen met roken maar het gaat me zeker lukken als ik echt weet dat roken de oorzaak is,ik hoop dat jullie mij begrijpen en zou graag wat hulp verwachten dank je wel allemaal.
i love hair is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2005, 00:46   #72
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Hoi,

Omdat je het forum record "buitengewoon lange zin plaatsen" hebt verbroken denk ik dat een antwoord op je bericht een passende prijs is...

Roken tast zowieso de gezondheid aan en is daarnaast ook nog es prijzig, dus dat is al een goede reden om zowieso te stoppen. Maar die had je vast nog niet gehoord . Als je echt wilt stoppen dan kun je ook stoppen. Anders ben je te slap. (mag ik zeggen als ex-roker, definitief gestopt! ) Maar ik begrijp wel waarom rokers liever wel roken dan niet roken .

Wat ik gelezen heb is dat roken de doorbloeding niet ten gunste komt, en dat daardoor gezonde haargroei beinvloedt kan worden. Ik persoonlijk denk dat het minimaal is, maar wellicht dat hier mensen zijn die zich hier enorm in verdiept hebben, ben zelf ook wel benieuwd naar medisch beter onderbouwde antwoorden.

Succes met stoppen, er is maar 1 regel: gewoon nooit in je mond stoppen, als je dat een jaar volhoudt dan ben je een heel eind.

Rogier
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2005, 03:52   #73
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ja absoluut stoppen met roken. Het is slecht. Je gaat eraan dood. Het kost veel geld. Je stinkt uit je bek. Je kleren gaan stinken. Niemand vindt je gaaf.

En daarnaast ben je 22, en roken is slechts cool tot je 17e. Bovendien kan je van het geld dat je over houdt zoveel dingen kopen die goed zijn voor je haar. Propecia, keto shampoo en wat je ook maar nodig vind.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2005, 05:38   #74
NightFlyer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Hoi,

Omdat je het forum record "buitengewoon lange zin plaatsen" hebt verbroken denk ik dat een antwoord op je bericht een passende prijs is...
lol

Tja ik denk dat roken niet echt een positieve werking zal hebben.
Ik ga over een maand een poging doen met een lasertechniek om te stoppen met roken, heb er zeer positieve verhalen over gehoord in nabije omgeving.
__________________
Intern:

Propecia 1 mg (1-8-2005) tot (13-3-2006)
Proscar 1,25 mg (14-3-2006)
Vitamine B complex forte Davitamon (28-9-2005)
Vitamine c Roter (28-9-2005)

Extern:

Rooscure (28-9-2005)
NightFlyer is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2005, 13:10   #75
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
En daarnaast ben je 22, en roken is slechts cool tot je 17e
En waar haal jij die wijsheid vandaan?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik ben 20 en word kaal Donder AGA - Algemeen 6 10 december 2009 00:24
Hoe kom ik aan minoxidil als een minderjarige? ardah Medicijnen/haargroeimiddelen 31 15 juni 2009 22:21
Ik word kaal ! wenkbrauwen/wimpers ook dht gevoelig? Testosteron20 AGA - Algemeen 1 7 december 2008 21:29
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46
Aan Madelief en Ellis : informatie m.b.t. jullie therapieën. Grover TTM - Algemeen 6 1 augustus 2003 14:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.