Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2005, 23:06   #1
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Hirsutisme als schoonheidsideaal

Ik had er al eens eerder van gehoord dat het als mooi en sexy wordt ervaren om ongeschoren benen te hebben in Brazilië maar nam het niet zo serieus totdat ik pas geleden weer verschillende foto's zag van Braziliaanse zon aanbidsters die toch zeer duidelijk naturelle benen hebben.
(zoals in de attachment)
Er is niks zo moois als glinsterend engelenhaar in de zon.

Daar hebben ze teminste goede smaak.

Ik ben meerdere keren websites en Yahoo-groups tegen gekomen die zich focussen op hirsute & naturelle vrouwen.
"Gewone" vrouwen die zich niet willen ontharen en trots zijn op hun lichaamshaar.
Bruinhaar, zwarthaar, roodhaar, blondhaar, you name it.
Lichaamshaar als schoonheid.
(zie attachment)

Fok you! aan de ontharingsindustrie die klauwen met geld verdienen aan de frustraties van vrouwen.
24/7 wordt er via de media gebrainwashed dat vrouwelijk lichaamshaar vies en on-vrouwelijk is.
Het moet allemaal sterieler en gladder.
Blijkbaar weten die mensen niet dat ongeschoren benen zachter en gladder aanvoelen dan geschoren benen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 409.jpg‎ (47,0 KB, 746x gelezen)
Bestandstype: jpg 4092.jpg‎ (20,0 KB, 640x gelezen)

Laatst gewijzigd door 409; 10 februari 2005 om 23:18
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2005, 20:17   #2
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 409
Ik had er al eens eerder van gehoord dat het als mooi en sexy wordt ervaren om ongeschoren benen te hebben in Brazilië maar nam het niet zo serieus totdat ik pas geleden weer verschillende foto's zag van Braziliaanse zon aanbidsters die toch zeer duidelijk naturelle benen hebben.
(zoals in de attachment)
Er is niks zo moois als glinsterend engelenhaar in de zon.

Daar hebben ze teminste goede smaak.

Ik ben meerdere keren websites en Yahoo-groups tegen gekomen die zich focussen op hirsute & naturelle vrouwen.
"Gewone" vrouwen die zich niet willen ontharen en trots zijn op hun lichaamshaar.
Bruinhaar, zwarthaar, roodhaar, blondhaar, you name it.
Lichaamshaar als schoonheid.
(zie attachment)

Fok you! aan de ontharingsindustrie die klauwen met geld verdienen aan de frustraties van vrouwen.
24/7 wordt er via de media gebrainwashed dat vrouwelijk lichaamshaar vies en on-vrouwelijk is.
Het moet allemaal sterieler en gladder.
Blijkbaar weten die mensen niet dat ongeschoren benen zachter en gladder aanvoelen dan geschoren benen.
Het spijt me, maar dat gaat me toch wel net even iets te ver, ik vindt het persoonlijk gewoon vies en niet vrouwelijk het is gewoon vies om te zien
bah
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2005, 21:14   #3
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby
Het spijt me, maar dat gaat me toch wel net even iets te ver, ik vindt het persoonlijk gewoon vies en niet vrouwelijk het is gewoon vies om te zien
bah
Haargroei is erfelijk bepaald en heeft niks te maken met vrouwelijkheid.
Er is ook niks vies aan om naar een vrouwenlichaam te kijken dat sterk behaard is.
Je kan hoogstens de voorkeur hebben om liever een haarloos lichaam te willen zien maar dan hebben we het over smaak en dat staat los van vrouwelijkheid en onreinheid.
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2005, 21:19   #4
Pluisje85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 4
Ik heb zelf een lichte vorm van hirsutisme denk ik maar wat jij hier post vind ik gewoon degoutant.
Sorry voor de mensen die mijn reactie grof vinden maar tenslotte weet ik wel wat het is.
Ik kan me nog herinneren dat ik op 13jarige leeftijd niet met blote behaarde benen buiten wou komen en enkele jaren later krijgt iemand met zo'n haarfobie hirsutisme... Verschrikkelijk gewoon.
Gelukkig zegt mijn huidige vriend er niets op :-)
Pluisje85 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2005, 14:56   #5
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluisje85
Ik heb zelf een lichte vorm van hirsutisme denk ik maar wat jij hier post vind ik gewoon degoutant.
Sorry voor de mensen die mijn reactie grof vinden maar tenslotte weet ik wel wat het is.
Ik kan me nog herinneren dat ik op 13jarige leeftijd niet met blote behaarde benen buiten wou komen en enkele jaren later krijgt iemand met zo'n haarfobie hirsutisme... Verschrikkelijk gewoon.
Gelukkig zegt mijn huidige vriend er niets op :-)
Ik vind jouw reactie idd grof.

Lichamelijke haargroei bij vrouwen is gewoon volkomen normaal.
Dat het binnen ons huidige (steriele) maatschappij getigmatiseert wordt als zijnde 'vies' en 'lelijk' doet niets af aan het feit dat heel veel vrouwen van nature veel behaard zijn.

Zoals je zelf al zegt heb je last van haarfobie. Ik raad je dan ook aan om daar hulp voor te zoeken.
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2005, 17:48   #6
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 409
Haargroei is erfelijk bepaald en heeft niks te maken met vrouwelijkheid.
Er is ook niks vies aan om naar een vrouwenlichaam te kijken dat sterk behaard is.
Je kan hoogstens de voorkeur hebben om liever een haarloos lichaam te willen zien maar dan hebben we het over smaak en dat staat los van vrouwelijkheid en onreinheid.
Hallo 409,

Ik ben het volledig met je eens hoor 409!
Mensen kunnen zo hard zijn voor mekaar, en wat haargroei betreft word je door de maatschappij zo vlug medisch gekeurd, en vervolgens in een vakje geplaatst.
Als vrouw met overbeharing beland je dan al vlug in het 'we moeten je niet zo' vakje. Nog altijd ano 2005 is er ook dit taboe! Anderhalf jaar geleden ongeveer zag ik op canvas de documentaire 'vrouwen met baarden'. De éne vrouw met een prachtige volle zwarte lange baard werkte in een circus of zoiets. Ze werd opgevoerd als een attraktie.
Ze trok er zich (uiterlijk toch) niks van aan wat mensen van haar dachten.
Iets wat erfelijk is daar kies je toch niet voor! Overbeharing dus ook niet, ik vond het ook normaal als mijn moeder haar gezichtsbeharing
afscheerde. Zouden we niet beter wat meer elkaar leren aanvaarden, is toch niet zo moeilijk met al de bagage die je hier meekrijgt op haarweb op dit gebied. Heb hier ook nog heel veel bijgeleerd. Eigenlijk wist ik bv helemaal niet dat er wel vrij veel mensen last van hebben. Wees nu eens lief voor mekaar en aanvaard, is dit nu zo moeilijk? Maar wie dit niet aanvaard dat zegt eigenlijk meer over de
media-gemannipuleerde anderen.
Besluit: 409, der zouden der meer moeten zijn als jij!
Grtn -Lu-
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2005, 22:47   #7
Pluisje85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 409
Lichamelijke haargroei bij vrouwen is gewoon volkomen normaal.
Dat is inderdaad normaal, maar toch niet diegene die jij toont.
Pluisje85 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2005, 01:43   #8
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4roluca
Hallo 409,

Ik ben het volledig met je eens hoor 409!
Mensen kunnen zo hard zijn voor mekaar, en wat haargroei betreft word je door de maatschappij zo vlug medisch gekeurd, en vervolgens in een vakje geplaatst.
[b]Als vrouw met overbeharing beland je dan al vlug in het 'we moeten je niet zo' vakje. Nog altijd ano 2005 is er ook dit taboe!


....En het wordt helaas alleen maar erger. Tegenwoordig zie je bijna nergens meer 'natural women'. Eigenlijk alleen nog maar bij kunstenaressen, hippies, kraaksters, lesbiennes en alternatievelingen.
Alsof je een misfit moet zijn om je natuurlijke schoonheid te durven tonen.
Je moet als vrouw wel erg stevig in je schoenen staan om er rond voor uit te komen dat je liever ongeschoren door het leven gaat omdat je het natuurlijke lichaamshaar gewoon accepteert.
Vreemd genoeg zijn het vooral vrouwen die vijandig reageren wanneer ze ongeschoren vrouwen zien.
Mijn vroegere vriendin was altijd ongeschoren en liep doodleuk met een korte broek rond terwijl ze zwartbehaarde benen had. Het waren kwade blikken van andere vrouwen die ze kreeg en negatieve opmerkingen maar daarintegen heeft ze bijna nooit negatieve opmerkingen van mannen gekregen. Wel starende blikken maar voor de rest eigenlijk nooit vervelende opmerkingen.
Ik moet zeggen dat het voor mij wel eerst wennen was omdat ik, net als de rest, niet beter wist dan dat vrouwen geschoren benen en oksels moeten hebben maar al snel raakte ik eraan gewend en kwam er achter dat het alleen maar voordelen biedt. Het is lekker zacht en het voelt glad aan. En het ziet er beter uit dan van die geschoren benen met haarstoppels erop.

Citaat:
Anderhalf jaar geleden ongeveer zag ik op canvas de documentaire 'vrouwen met baarden'. De éne vrouw met een prachtige volle zwarte lange baard werkte in een circus of zoiets. Ze werd opgevoerd als een attraktie.
Citaat:
Ze trok er zich (uiterlijk toch) niks van aan wat mensen van haar dachten.
Iets wat erfelijk is daar kies je toch niet voor! Overbeharing dus ook niet, ik vond het ook normaal als mijn moeder haar gezichtsbeharing
afscheerde.


Interessant.
Ik hoorde dat het een paar eeuwen geleden ook een tijdje mode is geweest dat vrouwen baarden hadden.
Zowieso hebben heel veel vrouwen lichte snorgroei. De vrouwen die ik persoonlijk ken hebben allemaal in meer of mindere mate haargroei boven hun mond.

Citaat:
Zouden we niet beter wat meer elkaar leren aanvaarden, is toch
Citaat:
niet zo moeilijk met al de bagage die je hier meekrijgt op haarweb op dit gebied. Heb hier ook nog heel veel bijgeleerd. Eigenlijk wist ik bv helemaal niet dat er wel vrij veel mensen last van hebben. Wees nu eens lief voor mekaar en aanvaard, is dit nu zo moeilijk? Maar wie dit niet aanvaard dat zegt eigenlijk meer over de
media-gemannipuleerde anderen.
Besluit: 409, der zouden der meer moeten zijn als jij!
Grtn -Lu-
Ik wist ook niet dat vrouwen er zo diep onder kunnen lijden. Ja dat ze zich schamen voor hun haargroei was me wel duidelijk maar dat sommige vrouwen er echt diep ongelukkig ondervoelen wist ik niet.
Het toont des te meer aan dat die idioterie rondom dit soort uiterlijke kenmerken afgelopen moet zijn maar zolang er een industrie is die er een dikke boterham mee verdient vrees ik het ergste.
Opzich heb ik er eerlijk gezegd weinig medelijden mee dat er vrouwen zijn die zich er onzeker door voelen en zich ongelukkig voelen door hun lichaamshaar maar wat me echt pissed-off maakt is dat de vrouwen die weigeren mee te doen aan dit zogenaamde 'schoonheids ideaal' af worden geschildert alsof ze vies, lelijk en onvrouwelijk zijn. Het is bijna een vorm van criminalisering t.a.v. vrouwen die hun natuurlijke schoonheid tonen.
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2005, 01:47   #9
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluisje85
Dat is inderdaad normaal, maar toch niet diegene die jij toont.
De dame met het blonde beenhaar is idd stevig behaard maar de ander met het okselhaar is gewoon normaal behaard.
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 08:51   #10
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Het spijt me hoor, maar haar op een vrouwelijk lichaam is niet vrouwelijk en niet mooi

Ik het zelf hirsutisme en heb jaren het probleem gehad dat ik veel haren op mijn gezicht had, nu ik eindelijk weer haarvrij ben na de ipl flitstechniek ben ik ook echt eindelijk gelukkig voel ik me ook echt veel vrouwelijker

En ik weet gewoon dat heel veel mensen op dit forum het volledig met mij eens zijn
Ik persoonlijk wordt misselijk van vrouwen die gewoon met volle oksels, of behaarde benen gaan zwemmen of in de sauna zitten, het is ook niet zo hygienisch,
Ik blijf erbij haar op een vrouwenlichaam is niet mooi, het is niet vrouwelijk
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 13:28   #11
Amber79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 14
Weet je wel hoe kwetsend je opmerking kan zijn voor een groot aantal mensen hier?? Wij komen hier om steun bij elkaar te vinden en niet om van een gefrustreerd iemand te horen hoe afschuwelijk we er inderdaad uitzien..!
Ga alsjeblieft ergens anders je verhalen verkondigen.
En zijn mannen dan ook onhygienisch?
Van dit soort opmerkingen word IK nou misselijk!
Amber
Amber79 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 18:30   #12
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Dat vindt ik nou heel erg raar, ik ben ook iemand met hirsutisme jarenlang heb ik met dit probleem rondgelopen, nu duizenden euros laten ben ik er eindelijk vanaf

Ik ben ook uitgelachen, ik heb me ook heel erg geschaamd, nachtenlang gehuild, ik geef ook advies aan vrouwen hier op dit forum
Inderdaad mannen met haar is ook vies en onhygienisch
Maar je moet mij niet vertellen dat ik hier niets te zoeken heb
Gezichtshaar is afschuwelijk voor een vrouw anno 2005, ik heb heel veel vrouwen geholpen en doorgestuurd om hier vanaf te komen
Deze topic moet hier niet geopend worden, veel hier doen er alles aan om er vanaf te komen
en ik kom hier niet om beledigd te worden
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 21:00   #13
Blue-D
Not so blue :)
 
Blue-D's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby
Inderdaad mannen met haar is ook vies en onhygienisch
Maar je moet mij niet vertellen dat ik hier niets te zoeken heb
Gezichtshaar is afschuwelijk voor een vrouw anno 2005, ik heb heel veel vrouwen geholpen en doorgestuurd om hier vanaf te komen
Deze topic moet hier niet geopend worden, veel hier doen er alles aan om er vanaf te komen
en ik kom hier niet om beledigd te worden
Ik vind mannenhaar helemaal niet vies, is juist heel gewoon en aantrekkelijk zelfs vind ik! Maar dat hoeft niet iedereen zo te vinden, het is een subjectief mening.

Maar ik vind het heel goed als iemand niets van de wrede blikken en opmerkingen aantrekt van anderen, en ik heb evenveel respect voor de mensen die lang genoeg gekwetst zijn en ervoor kiezen om een eind te maken daaraan en het haar weg te laten halen. Ik vind het veel erger om een gekwetste, ongelukkige vrouw te zien dan iemand die behaard is of de haren heeft weg laten halen.
Als ik een vrouw met haar in het gezicht zie, dan vraag ik me eerder af of ze ongelukkig is dan gelukkig, omdat ik weet hoe wreed mensen kunnen zijn wanneer iemand niet in hun idiale stereotypische schoonheidsbeeld past! Hoewel geluk een innerlijke status is, is deze helaas niet compleet uit te sluiten van de buiten omgeving voor zover ik weet.
__________________
Intern:
lekker gezond en gevarieerd eten (vegetarisch)
water drinken (1,5 liter per dag)
Lijnzaadolie toegevoegd aan mijn dieet (1 eetl/dag) (aug 06)

Extern:
Rozemarijn shampoo (maart 06) gestopt
Rooscure (april 05) overgestapt op:
2% ketconazol hoofdgel (sep 06)
30 minuten sporten per dag.

Situatie:
Op dit moment tevreden!

Laatst gewijzigd door Blue-D; 11 april 2005 om 21:33
Blue-D is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 15:30   #14
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby
Dat vindt ik nou heel erg raar, ik ben ook iemand met hirsutisme jarenlang heb ik met dit probleem rondgelopen, nu duizenden euros laten ben ik er eindelijk vanaf
Dat geeft je geen vrijbrief om andere vrouwen de grond in te trappen.

Maar het was mij al eerder opgevallen dat het voornamelijk vrouwen zijn die andere vrouwen bekritiseren.........


Citaat:
Ik ben ook uitgelachen, ik heb me ook heel erg geschaamd, nachtenlang gehuild,
Dus zin je nu op wraak?
En heb je je voorgenomen om andere mensen met natuurlijk lichaamshaar te vervloeken?
Probeer het tot je hersens te laten doordringen dat je andere mensen in hun waarde zou moeten laten wanneer zij ervoor kiezen om niet met veel pijn hun lichaam te modificeren.

Citaat:
ik geef ook advies aan vrouwen hier op dit forum
Inderdaad mannen met haar is ook vies en onhygienisch
Typisch van die leugenachtige fabeltjes........
Haar is vies, haar is onhygienisch, haar is onrein.........allemaal onzin.
Lichaamshaar heeft een functie. Schaamhaar beschermt de vagina tegen vuil.
Haar op armen en benen beschermt de huid. Wenkbrauwen beschermen de ogen. Etc. etc.


Citaat:
en ik kom hier niet om beledigd te worden
Nee maar je komt hier wel om andere te beledigen.

Daa-aag, rot nu maar weer op uit mijn topic!
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 17:08   #15
Amber79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 14
Dank 409, voor deze klare taal..

Amber
Amber79 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oorzaak hirsutisme Diana Hirsutisme - Algemeen 8 13 oktober 2005 22:12
is er een verband tussen hirsutisme en niet zwanger geraken? kimmy Hirsutisme - Algemeen 2 29 januari 2005 12:17
TV: 16-05-2002 SBS6 'Ton' over hirsutisme Webmaster Hirsutisme - Algemeen 2 18 mei 2002 13:14
patientenvereniging hirsutisme Diana Suggesties en feedback 6 10 januari 2002 13:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.