Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 april 2005, 16:48   #1
bieken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Berichten: 3
Bang

Hi iedereen,

Een week geleden ontdekte ik een kale plek, bovenaan mijn hoofd, ongeveer de grootte van een klein ei. Net boven mijn voorhoofd, ontwikkelt er zich nu een nieuwe plek.

De dermatoloog stelde de diagnose: ik heb pelade. Is dit hetzelfde als alopecia?

Hoe hard moet ik mij zorgen maken?

De dermato zei dat het door stress kwam.

Ik denk eerder dat het komt omdat ik een tiental weken geleden met de pil ben gestopt en nog altijd niet ongesteld ben geweest.

Heeft iemand daar ervaring mee? Herbegint het haar weer te groeien als ik de pil opnieuw neem?

Wat is er toch met mij aan de hand? Wat moet ik doen?
bieken is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2005, 20:33   #2
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Hoi Bieken,

Wat naar dat je twee kale plekken hebt ontdekt. Je bent vast geschrokken (had ik in ieder geval wel). In hoeverre je je zorgen moet maken, kan niemand je vertellen, over de haaruitval valt niks zinnigs te zeggen.
Je wordt in ieder geval niet ziek van alopecia.

Mijn medische handboek kent de term "pelade" niet, en via de zoekmachines op internet vind ik ook niet veel.
dokterdokter.nl geeft aan dat pelade een andere benaming is voor alopecia.

Ik zou zeggen, bel je dermatoloog en vraag hem/haar of het hetzelfde is, dan weet je het helemaal zeker. Is hij/zij misschien belgisch? Dan is het misschien de belgische benaming.

sterkte & groetjes
Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 21:24   #3
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Welkom hier!

Tja of je je zorgen moet maken... het is niet leuk natuurlijk als je weet dat je kale plekken hebt en niet weet of die weg zullen gaan of dat het erger wordt. Helaas is het een kwestie van afwachten.

Dat het door het stoppen met de pil komt lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Heel veel vrouwen hun cyclus is ontregeld als ze met de pil zijn gestopt en die worden daar echt niet kaal van. Ik denk niet dat het beginnen met de pil invloed daarop zal hebben

Wat je kan doen is er veel over lezen en hopen dat het gauw beter gaat... als ej zoveel vragen hebt is het misschien idd slim om opneiuw een afspraak te maken met je deramtoloog zodat je aan hem/haar je vragen kan voorleggen

Succes!
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 22:41   #4
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Bieken,

Het spijt me van je kale plekken, hopen dat het gauw goedkomt!

Leuk dat ik nu weet dat Pelade een andere benaming is voor Alopecia; weer iets geleerd

grtz Annelies
__________________
Met AA is het onzekere het zekere

Ik heb haar met karakter, dat wil gewoon niet blijven zitten!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 12:45   #5
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Annelies wat een geweldig onderschrift heb je!!!!
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 16:05   #6
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Hoi Bieken,

Ik weet precies hoe je je voelt. Mijn eerste grote kale plekken ontdekte ik afgelopen oktober en sindsdien is het langzaamaan steeds erger geworden. Het is doodeng om niet te weten waar dit eindigt. Ik wil nog steeds niet toegeven aan het waarschijnlijke vooruitzicht dat ik volledig kaal zal worden. Dat kan ik gewoonweg (nog?) niet accepteren.

Dus ik begrijp je angst. Heel goed. Welkom aan boord.

Karen
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2005, 16:46   #7
bieken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Berichten: 3
Thumbs up

Hi iedereen,

Bedankt voor alle lieve berichten.

Eigenlijk gaat het redelijk goed met mij. De grote en kleine kale plek zijn misschien een klein beetje groter geworden, maar er komen nu, op sommige plaatsjes, kleine haartjes.

Als ik erover wrijf, voel ik stoppels (donkere kleur). En waar er geen stoppels zijn, heb ik ook hier en daar donshaartjes gekregen (kleurloos).
Dit nu, 3 weken na de "ontdekking". Hoe blij moet ik zijn?, dat is nu mijn vraag.

Ik vind het persoonlijk goed dat het al zo snel terug keert. Of wil dit niks zeggen en valt het bovendien straks allemaal uit?

Ik gebruik minoxidil 2% (werkt normaal pas na een hele tijd, niet?), vitaminepreparaat en dan pilletjes op recept (met cystine, biotine,...).

Bovendien ben ik opnieuw de pil gaan slikken, aangezien ik nog steeds overtuigd ben dat mij pilstop een interne stress heeft veroorzaakt, die dan weer de oorzaak is van de alopecia.

Je moet weten dat ik in de drie maanden die volgden na mijn pilstop, nog altijd mijn regels niet had. Volgens mij is heel mijn hormonenbalans daardoor verstoord.

Wat is jullie mening daarover?

En, niet te vergeten, is het positief dat mijn haar al na 3 weken begint terug te komen (niet alleen dons)? Ik heb gelezen dat dat normaal een paar maanden duurt. Of wilt dit niets zeggen?


O ja, nog 1 ding: na mijn bloedonderzoek bleek namelijk dat ik een klein zinktekort heb. Volgens mij heeft het er ook iets mee te maken (zink is namelijk goed voor haar).

In ieder geval: vele groetjes,
Bieken
bieken is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paus Johannes Paulus II overleden Haarmannetje Van alles en nog wat... 75 22 april 2005 19:40
bang Kristel TTM - Algemeen 8 7 februari 2005 13:41
TTM'ers bijeenkomst in België? Daphne TTM - Algemeen 92 9 juni 2004 23:20
Ik ben bang voor wat komen gaat!! Jessica AA - Algemeen 4 1 juli 2002 13:49
Wie Wat Waar, Ttm-ontmoeting!!! monique3 TTM - Algemeen 102 18 juni 2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.