Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 augustus 2018, 16:46   #1
Rog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2015
Berichten: 13
Geslacht:
Esteworld 17 april 2018 - 1400 grafts

Het is nu bijna vier maanden geleden dat ik bij Esteworld onder het mes ben gegaan en ik wil graag mijn verhaal met jullie delen.

Lang heb ik getwijfeld om een haartransplantatie te laten doen. Mijn haar was de afgelopen jaren langzaam maar zeker naar achteren getrokken en mijn inhammen werden dieper. Vooral dat mijn haargrens een stuk naar achteren was gegaan zat me dwars, ik vond het gewoon niet mooi meer. Een aantal maanden voor mijn haartransplantatie had ik besloten om mijn haar af te scheren en te kijken hoe een kort koppie mij stond. Als het mij goed zou staan hoefde ik me immers ook niet meer druk over mijn haar te maken. Uiteindelijk vond ik dat langer haar mij beter stond en besloot ik om toch te kijken naar alternatieven.

Ik wist dat mijn haarverlies erg meeviel vergeleken met anderen, dus waarom zou ik een haartransplantatie doen? Uiteindelijk heb ik toch de knoop doorgehakt om bij Esteworld (Hidde) langs te gaan, omdat mijn haarsituatie toch in mijn hoofd rond bleef spoken. Wij hadden samen naar mijn situatie gekeken en Hidde was daar heel eerlijk over. Hij zei ook dat het bij mij niet zo heel erg was, maar begreep wel dat ik het wilde doen (en ik heus niet de enigste was). Hij zei daarnaast dat ik de Accell behandeling niet nodig was, en zijn schatting was dat ik ongeveer 2000 grafts nodig zou hebben. Ik had mijn eigen motieven om niet bij Nederlandse klinieken onder het mes te gaan en bij Hidde voelde het gelijk goed. Uiteindelijk heb ik besloten om in april naar Istanbul te gaan.

Het was in Istanbul allemaal erg goed geregeld. Ik werd van het vliegveld opgehaald door een hele aardige chauffeur en zat in een prima hotel. Het was uiteraard ook voor mij spannend, maar eenmaal in de kliniek werd ik heel goed opgevangen door iedereen en was er een Nederlandse tolk beschikbaar. Zij kwam ook meerdere malen tijdens de behandeling langs voor eventuele vragen, waardoor ik me zeer op mijn gemak voelde.

Mijn haarlijn bepaalde ik samen met de chirurg. Ik wilde een conservatieve haarlijn, een keuze waar ik momenteel nog steeds hartstikke blij mee ben. Daarna werd mijn haar afgeschoren en ging het team van de chirurg mijn haren uit mijn achterhoofd halen. Dit is dus niet de chirurg zelf die het doet, maar ik merkte dat het team genoeg ervaring had om dit goed te kunnen doen. Ze waren bovendien heel erg aardig, en ik kon het goed met ze vinden. Nadat de haren uit mijn achterhoofd waren gehaald kwam de chirurg om de incisies te maken om de haren in terug te plaatsen. Het bleek dat hij uiteindelijk plaats had gemaakt voor 1400 grafts. Iets waar ik me een beetje druk over maakte, omdat het niet klonk als heel veel, maar hij verzekerde me dat meer niet nodig waren. Nadat hij klaar was werden alle grafts geplaatst door het technische team.

Wat betreft de nazorg heb ik niets te klagen. Ik werd twee dagen na de operatie nog gecheckt door Esteworld en Hidde is in contact met mij gebleven. Na een maand vielen, zoals verwacht, alle haren uit en werd ik kaler dan ooit tevoren. Na 2,5 maand begonnen echter de eerste haren door te komen en op 3 maanden was ik al heel tevreden met de vooruitgang. Het is nu precies vier maanden verder en ik denk dat ik veel geluk heb. Eigenlijk ben ik nu al hartstikke tevreden met het resultaat, terwijl er nog zoveel maanden te gaan zijn. Veel van mijn grafts bleken meerdere haartjes te bevatten, wat denk ik zeker mee werkt naar dit resultaat. Ik ben echter heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Het voelt voor mij in ieder geval als één van de beste keuzes die ik heb gemaakt. Het is voor mij een hele positieve ervaring geweest en ik ben zeer tevreden met hoe het allemaal is verlopen. Ik hoor het graag als jullie verder nog vragen hebben.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Bijesteworld.JPG‎ (136,4 KB, 713x gelezen)
Bestandstype: jpg 3dagenvoorbehandeling.jpg‎ (100,8 KB, 704x gelezen)
Bestandstype: jpg dagvanbehandeling.jpg‎ (102,4 KB, 586x gelezen)
Bestandstype: jpg 11dagennabehandeling.JPG‎ (145,5 KB, 504x gelezen)
Bestandstype: jpg 3weken.jpg‎ (140,9 KB, 606x gelezen)
Rog is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2018, 16:47   #2
Rog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2015
Berichten: 13
Geslacht:
Nog meer foto's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1maand.JPG‎ (75,5 KB, 285x gelezen)
Bestandstype: jpg 1,5maand.JPG‎ (141,6 KB, 240x gelezen)
Bestandstype: jpg 2,5maand.JPG‎ (94,9 KB, 290x gelezen)
Bestandstype: jpg 3maanden.JPG‎ (107,8 KB, 323x gelezen)
Rog is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2018, 16:48   #3
Rog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2015
Berichten: 13
Geslacht:
en nog meer van nog niet eens 4 maanden
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4maanden.jpg‎ (123,7 KB, 595x gelezen)
Bestandstype: jpg 4maanden2.jpg‎ (134,8 KB, 636x gelezen)
Rog is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2018, 11:06   #4
don1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2016
Berichten: 145
Geslacht:
Straf hoor. 4maanden lijkt al.op eindresultaat man
don1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2018, 15:53   #5
raarishaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2018
Berichten: 84
Geslacht:
Ziet er keurig uit. Ik zit rond de 3 maanden en kan het vergelijken met die van jou. ben benieuwd naar mijn 4e maand, hopen dat het op die van jou lijkt
Wat heb je trouwens betaald, of moet dat geheim blijven van Hidde?
raarishaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2018, 19:02   #6
Rog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2015
Berichten: 13
Geslacht:
Thanks voor jullie reacties, in ieder geval heel erg blij mee voor vier maanden!

Ik heb er EUR2250,- voor betaald.
Rog is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2018, 10:37   #7
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
pas 4 maanden onder weg, wauw, je bent een super snel groeier.

Kan je er eerder plezier van hebben. Benieuwd naar de volgende updates hoor.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2018, 17:05   #8
MSweb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Mooie resultaten! Ook goed om te horen dat de Acell behandeling niet aan iedereen wordt aangemeerd. Gaf Hidde ook een reden waarom geen acell? Tot slot vroeg ik mij af welke middelen je zelf gebruikt voor de nazorg etc.
MSweb is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2018, 22:26   #9
Rog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2015
Berichten: 13
Geslacht:
Hier zijn weer wat foto's die ik vandaag heb genomen, dus iets meer dan vijf maanden. De reden dat ik volgens Hidde geen acell hoefde is omdat de rest van mijn haren nog aardig dik waren (alleen mijn kruin was iets dunner).

Ik gebruik hair rescue and restore van dr.organic en super haarformule (beiden te koop bij Holland and Barrett/de Tuinen) en minoxidil. De producten zullen vast wel helpen maar ik denk dat ik ook gewoon geluk heb met de snelle groei. Niemand ziet nu meer dat ik een haartransplantatie heb gehad en het ziet er heel natuurlijk uit.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haar1.jpg‎ (14,2 KB, 362x gelezen)
Bestandstype: jpg haar2.jpg‎ (14,2 KB, 330x gelezen)
Bestandstype: png haar3.png‎ (90,9 KB, 419x gelezen)
Rog is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2018, 22:43   #10
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Gefeliciteerd. erg mooi gelukt! en het wordt alleen nog maar beter waarschijnlijk.

Valt me wel op 1400 grafts maar? ik vind de grafts van mijn ingreep al weinig.


Mijn situatie is ongeveer vergelijkbaar met die van jou. Ik krijg over 3 weken 16 a 1800 grafts bij transhair. hoop op ongeveer zon resultaat
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2018, 22:46   #11
Rog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2015
Berichten: 13
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FKCZ Bekijk bericht
Gefeliciteerd. erg mooi gelukt! en het wordt alleen nog maar beter waarschijnlijk.

Valt me wel op 1400 grafts maar? ik vind de grafts van mijn ingreep al weinig.


Mijn situatie is ongeveer vergelijkbaar met die van jou. Ik krijg over 3 weken 16 a 1800 grafts bij transhair. hoop op ongeveer zon resultaat
Ik maakte me inderdaad ook al druk of het niet te weinig grafts waren, maar zoals het er nu voor staat lijkt het prima zo. Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hoop dat het ook voorspoedig verloopt .
Rog is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2018, 13:00   #12
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Goede keuze vind ik voor een conservatieve haarlijn. Volgens mij afgaande op jouw beginfoto's is deze ook nauwelijks verlaagd. Daarom zijn 1400 grafts voor dit gebied prima lijkt me.

Mooie tussenstand, veel succes nog de komende maanden.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2019, 00:01   #13
Rog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2015
Berichten: 13
Geslacht:
Hier nog even een update! Ben in ieder geval heel tevreden, nog vier maanden te gaan tot een jaar!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Haar1.jpg‎ (30,5 KB, 342x gelezen)
Bestandstype: jpg Haar2.jpg‎ (31,1 KB, 307x gelezen)
Bestandstype: jpg Haar3.JPG‎ (31,6 KB, 313x gelezen)
Rog is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2019, 09:22   #14
don1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2016
Berichten: 145
Geslacht:
Goud!! Gelukkig nieuw haar voor jou!!
don1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2019, 09:52   #15
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Heel erg mooi hoor!!
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.