Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2015, 14:58   #1
robbinvr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2014
Berichten: 10
Geslacht:
Stoppen met Minoxidil??

Beste lotgenoten,

In April 2014 heb ik op 19 jarige leeftijd besloten om minoxidil te gebruiken, iedere dag in de ochtend en in de avond. Ik had last had van een kalende kruin en dunnend wordend haar. Tot aan Augustus 2014 was er weinig verschil te merken, verder ook geen last van een shedding gehad. In september leek mijn haar echt dikker geworden, misschien ook omdat ik het zo graag wilde geloven.Tot november had ik echt het gevoel dat de Minox aansloeg.
Vanaf november begonnen de problemen, iedere keer na het douchen lagen er tussen de 30 a 60 haren in de wasbak. Na het kammen verloor ik er ook nog eens een stuk of 20, na het slapen lagen er ook nog eens 20 haren op mijn kussen. Het werd van kwaad tot erger, overal waar ik keek lagen mijn haren. In december heb ik besloten om Minoxidil foam te gebruiken omdat ik door de vloeibare minox aanzienlijk wat vuil op mijn hoofdhuid had. Ik hoopte dat dit het verschil zou kunnen maken, 's ochtends minox foam, 's avonds vloeibare minox. Helaas hield mijn haaruitval gewoon aan. Tot op de dag van vandaag verlies ik nog steeds ontzettend veel haar (een keer met hand door haar, verlies van weer 10 haren). Er lijkt mij ook geen sprake te zijn van een bijna 5 maanden durende shedding.
Wat zou dit kunnen zijn? Wat moet ik doen

Zelf ben ik aan het overwegen om te stoppen met minox om te zien wat dit voor een effect heeft op mijn haren. Is dit aan te raden?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Robbin
robbinvr is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 00:12   #2
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Poeh, wat een lastige zeg!

Je bent heel jong en wilt zeker niet dat het ook andere gaat opvallen.

In jouw situatie zou ik de minox alleen op het meest kalende stukje aanbrengen en de andere plaatsen daar even weglaten. Kijk of het op het meest kalende stukje werkt en hoe de andere plek reageert na even stoppen.

Mocht je echt uitsluitsel willen hebben, zou je naar de dermatoloog moeten gaan.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 03:23   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je werd kaler dus gebruik je minoxidil en je blijft kaler worden dus komt dat door minoxidil? Je loopt met windkracht 7 in de regen en je steekt een paraplu op. Je blijft nog steeds nat worden en dat komt door die paraplu? Ik denk dat de regen gewoon onder je paraplu door waait.

Maar, zoals Spinner aangeeft is het wellicht tijd om eens een dermatoloog te raadplegen.

Je kunt ook stoppen met minoxidil. Als dat de oorzaak van je kaalheid is, dan zal het zich binnen een paar maanden herstellen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2015, 18:35   #4
crazley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Berichten: 9
Geslacht:
Hoi Robbin,

Ik heb de afgelopen maanden ongeveer hetzelfde als jij meegemaakt. Ik ben in mei begonnen met vloeibare minoxidil 5%. Dit werkte goed tot en met oktober. Weinig haaruitval en een vollere bos haar. Sinds november is de haaruitval terug (voornamelijk aan de voorkant). Mijn inhammen, die mij een paar maanden geleden nog niet opvielen, gaan me steeds meer opvallen. Omdat de minoxidil hiervoor goed zijn werk heeft gedaan kan ik me niet voorstellen dat het opeens niet meer werkt. Om deze reden ga ik er gewoon mee door. Ik kijk het nog een paar maanden aan. Is de situatie bij jou intussen al iets verbeterd? En heb je iets veranderd in je regime?

Crazley
crazley is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2015, 21:58   #5
robbinvr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2014
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crazley Bekijk bericht
Hoi Robbin,

Ik heb de afgelopen maanden ongeveer hetzelfde als jij meegemaakt. Ik ben in mei begonnen met vloeibare minoxidil 5%. Dit werkte goed tot en met oktober. Weinig haaruitval en een vollere bos haar. Sinds november is de haaruitval terug (voornamelijk aan de voorkant). Mijn inhammen, die mij een paar maanden geleden nog niet opvielen, gaan me steeds meer opvallen. Omdat de minoxidil hiervoor goed zijn werk heeft gedaan kan ik me niet voorstellen dat het opeens niet meer werkt. Om deze reden ga ik er gewoon mee door. Ik kijk het nog een paar maanden aan. Is de situatie bij jou intussen al iets verbeterd? En heb je iets veranderd in je regime?

Crazley
Hoi Crazley!
Bedankt voor je bericht. Afgelopen paar weken ben ik gaan minderen met Minoxidil. Helaas werd mijn haaruitval er niet minder op. Toch maar besloten om weer verder te gaan met minoxidil foam. Hoop snel verbetering te zien!
Als mijn haaruitval niet stopt blijft er geen haar meer over, dus in uiterste nood naar dermatoloog.

Ik houd je op de hoogte!
robbinvr is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.