Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 oktober 2019, 17:46   #1
Haartransman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2019
Berichten: 6
Geslacht:
Advies gevraagd over verschillende aspecten m.b.t. HT

Beste allen,

Ik ben een jongen van 22. Ik heb al enige tijd, sinds mijn 18e ongeveer last van inhammen. Nu zijn ze op een punt waarop ik me er voor schaam, andere zeggen dat het mee valt maar dat hoef ik de meesten hier niet uit te leggen. Ik heb nu sinds een half jaar mijn haar gemilimeterd, het staat gelukkig wel maar ik ben er niet blij mee.

Ik neig heel erg naar haar transplantatie maar ik kom er niet veel wijs uit. Door het zoeken naar klinieken, uur na uur, blijft er van geen een kliniek een goed beeld over. Ook vind ik het lastig in te schatten of recensies oprecht zijn, of geplaatst door de kliniek zelf. In eerste instantie twijfelde ik om een behandeling in Turkije te ondergaan maar ik zie dit veel afgeraden worden. Mijn belangrijkste vraag; Kan ik mij ergens (het liefst onafhankelijk) laten adviseren over klinieken in Nederland.

Alvast bedankt,
Ik hoop dat dit bericht hier thuis hoort.
Haartransman is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2019, 23:08   #2
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Nee, zoiets bestaat niet, je zult je eigen onderzoek moeten doen en je eigen besluit moeten nemen. Succes.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 01:05   #3
Haartransman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2019
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Nee, zoiets bestaat niet, je zult je eigen onderzoek moeten doen en je eigen besluit moeten nemen. Succes.
Thanks voor je reactie Mikeye!
Het is lastig om een goed beeld te krijgen, de reacties over álle klinieken lopen zo uiteen. Ik heb op dit moment Veldhoven en Beauclinics voor ogen die in Nederland goed naar voren schijnen te komen. Ook die worden nog wel eens aardig naar beneden gehaald maar dit heeft iedere kliniek. Heb jij heel toevallig nog een aanvulling?
Haartransman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 01:11   #4
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartransman Bekijk bericht
Beste allen,

Ik ben een jongen van 22. Ik heb al enige tijd, sinds mijn 18e ongeveer last van inhammen. Nu zijn ze op een punt waarop ik me er voor schaam, andere zeggen dat het mee valt maar dat hoef ik de meesten hier niet uit te leggen. Ik heb nu sinds een half jaar mijn haar gemilimeterd, het staat gelukkig wel maar ik ben er niet blij mee.

Ik neig heel erg naar haar transplantatie maar ik kom er niet veel wijs uit. Door het zoeken naar klinieken, uur na uur, blijft er van geen een kliniek een goed beeld over. Ook vind ik het lastig in te schatten of recensies oprecht zijn, of geplaatst door de kliniek zelf. In eerste instantie twijfelde ik om een behandeling in Turkije te ondergaan maar ik zie dit veel afgeraden worden. Mijn belangrijkste vraag; Kan ik mij ergens (het liefst onafhankelijk) laten adviseren over klinieken in Nederland.

Alvast bedankt,
Ik hoop dat dit bericht hier thuis hoort.
Ik heb deze week een HT ondergaan in Kliniek Veldhoven ( zie mijn verhaal hierover op het forum Veldhoven 3300 grafts) zo merk je dat ik daar niet de eerste een HT heb ondergaan.Doe de moeite en maak een afspraak voor consultatie en trek hiervan je conclusie.Doe dit eventueel ook in andere klinieken waar hier op het forum goede resultaten zijn behaald.Je bent nog jong en als je nu al hinder hebt van haarverlies zou ik persoonlijk nog niet direkt aan een HT denken maar wel bvb aan vitamines en minoxidil om toch het verlies te beperken.Ikzelf gebruik al jaren minoxidil,biotine,en Omega 3-6-9 en heb gewacht voor een HT tot het haarverlies gestagneerd was.Succes
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 07:21   #5
Haartransman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2019
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
Ik heb deze week een HT ondergaan in Kliniek Veldhoven ( zie mijn verhaal hierover op het forum Veldhoven 3300 grafts) zo merk je dat ik daar niet de eerste een HT heb ondergaan.Doe de moeite en maak een afspraak voor consultatie en trek hiervan je conclusie.Doe dit eventueel ook in andere klinieken waar hier op het forum goede resultaten zijn behaald.Je bent nog jong en als je nu al hinder hebt van haarverlies zou ik persoonlijk nog niet direkt aan een HT denken maar wel bvb aan vitamines en minoxidil om toch het verlies te beperken.Ikzelf gebruik al jaren minoxidil,biotine,en Omega 3-6-9 en heb gewacht voor een HT tot het haarverlies gestagneerd was.Succes
Heel erg bedankt voor de feedback. De reden dat ik heel actief op zoek ben naar alles mbt haartransplantatie is omdat een vriend van mij (24) het vorig jaar ook heeft gedaan. Hij heeft dit bij HWI laten doen, met een geweldig resultaat. Turkije begin ik zelf niet aan. Ik lees veel over mijn leeftijd en wellicht heb je gelijk en moet ik wachten. Dat is alleen juist wat ik zo moeilijk vind. Het "verplicht" millimeteren op mijn 22e, dat is waar ik van baal. Ik stap deze week naar de huisarts met een lijstje aan medicatie waarover ik gelezen heb. Kijken of ik er met hem uit kom om in eerste instantie de HT uit te stellen door gebruik van medicatie en vitaminen.
Haartransman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 08:53   #6
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Heb je foto’s?
Wellicht fina / minox?
Dat zou zeker op jouw leeftijd de eerste stap kunnen zijn. Zonder heeft een ht ook weinig zin op langere termijn.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 09:14   #7
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartransman Bekijk bericht
Thanks voor je reactie Mikeye!
Het is lastig om een goed beeld te krijgen, de reacties over álle klinieken lopen zo uiteen. Ik heb op dit moment Veldhoven en Beauclinics voor ogen die in Nederland goed naar voren schijnen te komen. Ook die worden nog wel eens aardig naar beneden gehaald maar dit heeft iedere kliniek. Heb jij heel toevallig nog een aanvulling?
Zo te zien heb je van anderen al een belangrijk advies gehad, mbt het op jonge leeftijd al kaler worden. Dan moet je idd niet te snel operaties overwegen en veelal meer eerst proberen het te stoppen/stabiliseren met andere middelen. Neem daarin wel je eigen beslissingen. Finasteride is niet onomstreden en aan middelen als minoxidil zit je je leven lang vast. Zodra je stopt verlies je alsnog weer je haar na verloop van tijd. Laat je daarom zeker wat dat betreft goed voorlichten.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 11:45   #8
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
22 jaar, haaruitval zoveel mogelijk tegen gaan lijkt me nu het belangrijkst. Indien je daarin slaagt, boek wat consulten in en kijk ter plaatste waar je het beste gevoel bij hebt/krijgt.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 12:22   #9
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Ik ben ook 22 net als jij.
Heb zelf ook te maken met haaruitval, vooral de inhammen - maar het valt nog enigszins mee. Ik denk dat het nu redelijk gestopt is.

Was er op gebrand een HT te laten doen volgend jaar, ongeacht de resultaten die ik zou boeken met mijn regime (zie signature). Echter is het beter om eerst een sterk regime op te bouwen bestaande uit medicatie en voedingssupplementen, voordat je naar een HT kijkt. Hoe eerder je een HT doet, des te riskanter. Het haarverlies laten stabiliseren (en evt. hergroei krijgen) moet nu je eerste prioriteit zijn.

Zelf begon ik met speciale shampoo en minoxidil. Heeft wel enig effect (iets sterker ogend haar, paar nieuwe haartjes met minoxidil) maar cosmetisch doet het vrij weinig. Vandaar 3.5 maand geleden met finasteride begonnen en merkte sinds het begin van de 3e maand dat ik hergroei begon te krijgen. Regime verder versterkt door het gebruiken van een dermaroller 2-3x per week. Daarnaast neem ik nog biotine als supplement. Verder aan het kijken naar meerdere voedingssupplementen. Nam eerst foligain capsules (soort ''all-in-one'' capsule), maar die is vrij prijzig (45 euro ofzo voor 120 capsules).

Je moet voor jezelf beslissen hoe ver je wil gaan. Je zit er immers levenslang aan vast, + er is een (minimale) kans op bijwerkingen. Maar zelf heb ik op dit moment nergens last van. Als je net als ik veel geeft om je haar zul je discipline moeten hebben, maar de dagelijkse routine slijt er vanzelf in.

Ben in juni dit jaar ook op consult geweest bij Veldhoven. Wat mij betreft zijn zij de #1 kliniek in Nederland. Als ik in de toekomst een HT zal laten doen, dan gebeurt dat daar.

Stuur me gerust een PM als je vragen hebt.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)

Laatst gewijzigd door PJKG; 28 oktober 2019 om 12:36
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 13:53   #10
Haartransman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2019
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ik ben ook 22 net als jij.
Heb zelf ook te maken met haaruitval, vooral de inhammen - maar het valt nog enigszins mee. Ik denk dat het nu redelijk gestopt is.

Was er op gebrand een HT te laten doen volgend jaar, ongeacht de resultaten die ik zou boeken met mijn regime (zie signature). Echter is het beter om eerst een sterk regime op te bouwen bestaande uit medicatie en voedingssupplementen, voordat je naar een HT kijkt. Hoe eerder je een HT doet, des te riskanter. Het haarverlies laten stabiliseren (en evt. hergroei krijgen) moet nu je eerste prioriteit zijn.

Zelf begon ik met speciale shampoo en minoxidil. Heeft wel enig effect (iets sterker ogend haar, paar nieuwe haartjes met minoxidil) maar cosmetisch doet het vrij weinig. Vandaar 3.5 maand geleden met finasteride begonnen en merkte sinds het begin van de 3e maand dat ik hergroei begon te krijgen. Regime verder versterkt door het gebruiken van een dermaroller 2-3x per week. Daarnaast neem ik nog biotine als supplement. Verder aan het kijken naar meerdere voedingssupplementen. Nam eerst foligain capsules (soort ''all-in-one'' capsule), maar die is vrij prijzig (45 euro ofzo voor 120 capsules).

Je moet voor jezelf beslissen hoe ver je wil gaan. Je zit er immers levenslang aan vast, + er is een (minimale) kans op bijwerkingen. Maar zelf heb ik op dit moment nergens last van. Als je net als ik veel geeft om je haar zul je discipline moeten hebben, maar de dagelijkse routine slijt er vanzelf in.

Ben in juni dit jaar ook op consult geweest bij Veldhoven. Wat mij betreft zijn zij de #1 kliniek in Nederland. Als ik in de toekomst een HT zal laten doen, dan gebeurt dat daar.

Stuur me gerust een PM als je vragen hebt.

Ik heb je een PM gestuurd, hij staat alleen niet bij verzonden. Ik weet dus niet of dat hij ook daadwerkelijk is aangekomen! Als dat niet zo is, stuur mij er anders eentje, antwoord ik daar op. Bedankt!
Haartransman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 13:55   #11
Haartransman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2019
Berichten: 6
Geslacht:
Bedankt voor de reacties en adviezen allemaal. Ik heb besloten de HT nog niet te doen. Ik ga deze week met mijn huisarts alles bespreken m.b.t. medicatie en dergelijken!
Haartransman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 14:09   #12
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartransman Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties en adviezen allemaal. Ik heb besloten de HT nog niet te doen. Ik ga deze week met mijn huisarts alles bespreken m.b.t. medicatie en dergelijken!

Verstandig van je eerst haaruitval proberen af te remmen en later eventueel haartransplantatie laten doen.


En nooit teveel op een PM inlaten. Je weet nooit wie erachter zit! Soms zit er een commercieële intentie achter.


Een van de bekendste Amerikaanse forums heeft dit lang geleden eveneens verboden en verbannen vanwege de klinieken of consulenten die erachter zaten.


Groeten
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 14:15   #13
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairforlife Bekijk bericht
Verstandig van je eerst haaruitval proberen af te remmen en later eventueel haartransplantatie laten doen.


En nooit teveel op een PM inlaten. Je weet nooit wie erachter zit! Soms zit er een commercieële intentie achter.


Een van de bekendste Amerikaanse forums heeft dit lang geleden eveneens verboden en verbannen vanwege de klinieken of consulenten die erachter zaten.


Groeten
Wat lul jij nou weer, koekwous.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 17:13   #14
Haartransman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2019
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairforlife Bekijk bericht
Verstandig van je eerst haaruitval proberen af te remmen en later eventueel haartransplantatie laten doen.


En nooit teveel op een PM inlaten. Je weet nooit wie erachter zit! Soms zit er een commercieële intentie achter.


Een van de bekendste Amerikaanse forums heeft dit lang geleden eveneens verboden en verbannen vanwege de klinieken of consulenten die erachter zaten.


Groeten
Je kunt voorzichtig zijn, maar ook té natuurlijk. Heb gewoon fijn advies gevraagd en gekregen. Geen betrekking tot klinieken etc. puur informatief over medicatie en de ervaringen!

En aan de reactie van PJKG te zien zal het geen bedrijf zijn die hier achter zit. Hahaha
Haartransman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.