Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 16 augustus 2013, 11:45   #1456
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Helpt haarverven er dan ook tegen?

En hoe kom je er vanaf? Wat moet ik dan kopen?
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2013, 12:35   #1457
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
het verhaal van birguus en het mijne is bijna hetzelfde..men kan goede resultaten boeken met een shampoo om de 3 dagen te gebruiken en het schuim op andere plaatsen van het lichaam te gebruiken...af en toe zal er toch nog wat cortisonezalf aan te pas komen maar veel minder indien men deze handeling volgt.
Wat betreft haarverven : mijn haren werden wat te grijs dus heb ik besloten om enkele jaren geleden mijn haren weer zwart te maken met verf uit kruidvat (schwartzkopf). Tot mijn verbazing was mijn hoodroos compleet weg . Ben al enkele jaren hoofdroosvrij. Enkel in het aangezicht krijg ik soms opflakkeringen vooral als het weer verandert en ik veel binnenzit en centrale verwaring staat aan. Ik ben nu protopic aan het testen en ben vrij positief na 2 dagen gebruik..de roodheid van mijn huid vermindert fel...
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2013, 12:39   #1458
SC456
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2013
Berichten: 6
Hey, ik ben nieuw hier dus ik zal even vlug mijn verhaal doen ivm SE.

Ik vecht hier nu al 3 jaar tegen en het is eerst begonnen bij mijn neusvleugels en sindsdien heeft het zich alleen maar meer verspreidt naar de kaken, kin, wenkbrauwen/voorhoofd, borst, ..

Op aanraden van de dermatoloog heb ik toen 2 van zo'n zalfjes gekregen genaamd "Efalith Lipocreme" (die overigens alleen maar verkrijgbaar is op voorschrift) en Sensibio DS+ van het merk Bioderma. Ze hebben enigszins iet wat geholpen/verminderd maar dat heeft het eczeem niet doen stoppen integendeel het is toen ook naar mijn wenkbrauwen gegaan en andere plaatsen op m'n gezicht en borst.

Het is een zeer venijnige huidziekte die je aangezicht echt kan verminken. Zijn er al onderzoeken gedaan hoe je hier vanaf kunt geraken of methodes die effectiever werken dan die bovengenoemde zalfjes?
SC456 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2013, 23:25   #1459
Traangas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 12
Vervelend dat je hier ook last van hebt SC456.

Ik heb ook last van SE op mijn gezicht en vooral op mijn hoofdhuid. Gelukkig heb ik het na vele jaren eindelijk onder controle en heb ik er geen last meer van.

Voor mijn gezicht heb ik een tijd ketoconazol zalf gebruikt. Hierna is het overgegaan en gebruik ik enkel nog een vaseline creme omdat mijn huid vrij droog is.

Voor de hoofdhuid was een Clobetasol shampoo het wondermiddel voor mij. Nu onderhoud ik mijn hoofdhuid nog door Ketoconazol shampoo te gebruiken.

Succes.
Traangas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2013, 10:01   #1460
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
Efalith werkte absoluut niet bij mij.
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2013, 21:14   #1461
M_H
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 9
Ik weet sinds kort dat ik met seb. eczeem ben opgezadeld, dit lag voor de hand, maar is onlangs door mijn huisarts bevestigd. Ik heb last van hooikoorts en heb in 't verleden Selsun gebruikt voor witte vlekken op mijn rug, 't cirkeltje rond. Sinds enkele jaren worden mijn haren bovenop dunner, dit stagneert (en verbetert zelfs) tijdens de lente- en zomermaanden, maar verergert in herfst en winter.

Op dit moment gebruik ik wederom ketoshampoo. Overigens stelde de huisarts dat ik deze shampoo maar beter het gehele jaar kon gebruiken.

Om een lang verhaal kort te maken, is er een verband tussen AGA en SE? Loont het de moeite om Minox etc. te gebruiken icm SE?

Hoor graag jullie meningen!
M_H is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2013, 01:34   #1462
Traangas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 12
Ik denk dat er zeker een verband tussen zit. Toen SE op mijn hoofd kwam begonnen mijn haren ook dunner te worden.
Traangas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2013, 13:54   #1463
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Ik had dit vroeger ook, heb er geen last meer van.

Alleen als ik heb gesport en ik was daarna het zweet niet van mn kop heb ik later een wat rode huid.

Sindskort gebruik ik Welenda creme, ook goed spulletje.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2013, 20:32   #1464
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
hee mensen iemand hier toevallig ervaring met puistjes en rodevlekken door de topicorte?
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 17:31   #1465
WanhoopNabij
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2013
Berichten: 1
Seborroïsch ecxeem

Hallo,

ik ben nieuw hier en kwam hier terecht omdat ik om de zoveel tijd informatie zoek over de aandoening waar ik al heel wat jaartjes mee te kampen heb: Seboroïsch ecxeem.

Het komt en gaat, maar is nooit helemaal weg. Het varïeert van kleine plekjes tot extreme uitbraken die soms weken aan een stuk duren.
Er zijn in het verleden erg heftige uitbraken geweest die me bijna mijn gezonde verstand hebben gekost. Ik heb het hier over zo ernstige aanvallen die me op het randje van -ja, ik ga het uitspreken- zelfmoord hebben gebracht.

Het wordt, naar mijn mening nog steeds te vaak als "onschuldig" bestempeld.
Prima, het is niet levensbedreigend en ook zeker vele malen minder erg dan bijvoorbeeld Psoriasis. Maar "onschuldig" kan ik het helaas niet noemen. Het heeft mijn levenskwaliteit namelijk dusdanig beïnvloed dat er van een "onschuldige aandoening" geen sprake kan zijn.
Het is rond mijn 16/ 17de jaar begonnen. Ik ben inmiddels 37 en leef er dus al ruim 20 jaar mee. Natuurlijk ga je naar een huisarts wanneer je plotseling extreme roos op je hoofd krijgt die zelfs met de duurste, meest krachtige antiroosshampoo die je kunt vinden, niet weg gaat. Niet veel later begint het tot overmaat van ramp ook nog in de wenkbrauwen en verdere gezichtsbeharing. Gepaard met rode, pijnlijke plekken die je door de jeuk tot complete waanzin drijven.. niks "onschuldig" dus.
Het is namelijk niet alleen maar ontsierend, het kan ook behoorlijk pijnlijk zijn.
Pijnlijk in de meest brede zin van het woord: Je schaamt je kapot. Om van de vreselijke jeuk maar niet te spreken.
Dan nog even daargelaten hoe moeilijk het is wanneer je met mensen te maken krijgt die het nodig vinden er gemene opmerkingen over te maken.
Dit alles heeft mij als jonge mens in ontwikkeling dus nogal in de weg gestaan. En is dus ook zeer zeker van invloed geweest op wie ik nu ben. Zelfs op de momenten dat er bijna geen klachten zijn, heb ik nu moeite mensen aan te kijken..
Geloof me maar, het heeft een enorme impact op je zelfbeeld en zelfvertrouwen. Ik denk niet dat ik uit hoef te leggen hoe onbeschrijflijk wreed mensen kunnen zijn in hun opmerkingen. Men krijgt het heel gemakkelijk voor elkaar, je als "vies" en "ziek" volledig buiten spel te zetten.
Deze "onschuldige aandoening" heeft mijn zelfvertrouwen zozeer gesloopt dat het niet alleen mijn sociale leven en de daarbij behorende vaardigheden maar ook het beeld dat ik zie wanneer ik in de spiegel kijk, heeft vernietigd. Ik heb jaren als een soort kluizenaar geleefd.
Een baan hebben en houden is nagenoeg onmogelijk als je te vaak een extreme uitbraak van deze vorm ecxeem krijgt.
Werkgevers hebben doorgaans geen begrip voor deze ziekte. Ook het UWV is totaal ongevoelig voor dit soort zaken. En dat is de laatste jaren alleen maar erger geworden. Probeer een werkgever of een verzekeringsarts maar eens aan verstand te krijgen dat je met zo'n extreme uitbraak van ecxeem ECHT NIET vrolijk over de werkvloer loopt te fluiten.. Succes ermee, mij is het in 20 jaar niet gelukt...

Door de jaren heen heb ik dus eigenlijk alles al wel voorgeschreven gekregen, inclusief middelen die me mijn hoofdhaar hebben gekost. (Kijk dus uit met Bethametason!)
Ik heb de eerste jaren ook nog eens met een huisarts te maken gehad, die zo vol van zijn eigen overtuiging, mij middelen voorschreef die ik "nooit had mogen gebruiken" aldus de dermatoloog. De dermatoloog waar ik pas na een jaar of 10 aanklooien door de zelfvoldane huisarts, naar werd doorverwezen.
Ik kreeg -voor de plekken rond mijn neus-van de Dermatoloog een helder, gel-achtig goedje genaamd Rozex voorgeschreven. Dit leek wonderen te verrichten. Althans, voor een paar weken.. inmiddels zijn er alweer wat jaren verstreken waarin ik langzaam maar zeker moest gaan accepteren dat er waarschijnlijk nooit iets op de markt zal komen wat me van deze ziekte afgaat helpen.

Natuurlijk heb ik in de afgelopen 20 jaar ook alle niet-pharmaceutische/ homeopathische middelen geprobeerd.
Ook alle mogelijke veranderingen in levensstijl en voedingspratronen zij de revue gepasseerd..maar vrijwel niets is -op langere termijn- werkzaam gebleken.

Ik gebruik geen alcohol, probeer voldoende nachtrust te krijgen en stress te vermijden.
Deze laatste drie dingen zijn naar mijn ervaring wel van grote invloed op het verloop van de aandoening.
Van alcohol afblijven is maar een kleine moeite. De oorzaken van Stress heb je echter niet altijd zelf in de hand. In het leven zijn er nou eenmaal gebeurtenissen die je niet kunt voorkomen. En simpelweg jezelf wijsmaken dat het niet zo is..sorry, maar zo werkt het voor mij dus niet.
Stress heeft vaak een grote invloed op je nachtrust en zo zit je dan al gauw in een cirkeltje dat toch moeilijk te doorbreken is: Je hebt stress van je aandoening, en je aandoening veroorzaakt weer stress..

Mij is door, blijkbaar- totaal- sociaal-ongevoelige personen wel eens indirect verweten dat ik me misschien te druk maak om mijn aandoening. Zij denken blijkbaar dat het iets met" ijdelheid" te maken heeft als je hebt te lijden onder iets wat je aangezicht verstoort..

Tegen diegenen zou ik willen zeggen: Ben maar blij met je gave huidje. Dat is namelijk niet voor iedereen vanzelfsprekend. Ga er maar eens 20 jaar mee leven en vertel me dan maar eens hoe JIJ je voelt.

Goed, genoeg over mij.
Ik kwam onlangs via-via terecht bij een bedrijf genaamd Vochard dermacare.
Zij hebben een nieuw middel tegen Seborroïsch ecxeem gelanceerd, waarvan zij beweren dat het heel erg goed zou moeten helpen.
Mijn vraag is, heeft iemand van jullie dit misschien al geprobeerd?

Ik ben erg benieuwd naar resultaten!

Met vriendelijke groet,

Stephan

Laatst gewijzigd door WanhoopNabij; 21 november 2013 om 18:07 Reden: schrijffouten
WanhoopNabij is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2013, 21:46   #1466
SC456
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2013
Berichten: 6
Hey Stephan, ik snap precies wat je bedoelt dat sommige mensen precies niet willen begrijpen dat dit heus geen onschuldige aandoening is.

Bij mij werkte sporanox pillen heel goed maar je kunt het wel alleen krijgen op voorschrift. Dat in combinatie met cutivate creme had ik bijna zo goed als geen last meer van die rotschimmel.

Jammer genoeg kun je sporanox en cutivate niet langdurig gebruiken waardoor die schimmel nu langzaam maar zeker m'n aangezicht terug begint in te palmen.

Maar die medicatie kan je wel een week of 2 even terug een "normaal" leven geven.

Ik ben ook wel benieuwd naar dat nieuwe middel van vochard dermacare. Hopelijk zijn het weer geen loze beloften.

sterkte.
SC456 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2013, 19:56   #1467
Kalio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2013
Berichten: 67
Schijnbaar komt er over een paar jaar iets op de markt wat goed zou moeten werken tegen SE, toevallig genoeg wordt dit medicijn of een afgeleide hiervan ook gezien als een sterkere opvolger van Finasteride. De naam is CB-03-01.
Kalio is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2013, 16:15   #1468
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Kalio, dat is toch al op de markt?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2013, 16:18   #1469
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Ik probeer altijd de OORZAAK van het ontstaan van SE te achterhalen!

Want als je de oorzaak aanpakt bestrijd je het probleem (SE) makkelijker.

Weet jullie hoe je SE hebt gekregen.

Er is ook een verband tussen emotionele spanningen en SE, herkennen jullie dit ook?

Persoonlijk maak ik mij snel zorgen en ben stressgevoelig misschien is dit de oorzaak bij mij geweest!
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2013, 16:24   #1470
Kalio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2013
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Kalio, dat is toch al op de markt?
Ja klopt, ik geloof dat je dat middel in zijn pure vorm al via een webshop genaamd Kane kon kopen. Alleen schijnt men nog problemen te hebben met een goede manier van toediening en dosis.

Er is echter een commercieel bedrijf bezig met het ontwikkelen en onderzoeken van CB als medicijn tegen SE/Acne en in een later stadium, tegen haaruitval. Cosmo heet dit bedrijf.

Deze schijnen echter pas over 3 a 4 jaar met een commercieel product te komen. Dus dat is nog jammer.
Kalio is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.