Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 november 2005, 18:30   #1
Erik1971
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2005
Berichten: 1
Tjeemig...

Hallo allemaal,

Ik ben Erik, en ik heb ontdekt dat ik TTM heb. Al zo'n 20 jaar denk ik... alleen tot op vandaag wist ik dat niet, ik dacht dat ik een een of andere rare tic had die niemand anders heeft.
Toen ik 13 was ofzo, begon ik uit het niets ineens de dikste en langste haren achter mijn oren (lang leve de tijd van het matje) te oogsten, als ik die dan had ff langs mijn lippen bewegen, bestuderen tegengesteld in lengte richting rollen (tussen de vingers) tot een perfecte rechte haar was ontstaan totdat ik er of zat van was of werd betrapt op geestelijke afwezigheid (in de klas). Tot een paar jaar geleden heb ik dit in meer of mindere mate gedaan, kale plekken op mijn hoofd gehad, betrapt op het friemelen, commentaar erop geincasseerd. Uiteindelijk ben ik het redelijk te boven gekomen, al doe ik het zo nu en dan nog wel eens.
Ik heb een aantal tegenaanvallen tegen deze "tic" gedaan, maar het steekt altijd weer zijn kop op ergens. Het plukken van mijn haar ben ik tegengegaan door mijn haar regelmatig te laten knippen en vooral mijn probleem gebied extreem kort te houden (gelukkig ben ik een man, dus een jongenskoppie staat me wel). Begin ik weer te plukken moet ik de volgende dag nog naar de kapper, dit werkt vooralsnog redelijk. Maar het verplaatste zich dus, met nogal genante gevolgen. Mijn vriendin begon te klagen over schaamharen verspreidt door het huis (hum, kweetechniehoedanouweerkan) zal wel spontane zakhaaruitval zijn ofzo... remedie laat zich raden, hoef ik nie veel woorden over vuil te maken (schijnt ook best hip te zijn, heb ik gehoord). Recentelijk is het plukken naar mijn wenkbrauwen verplaatst, gebeurt niet vaak, maar ja, stress of verveling. Die lange wenkbrauwhaar moet eruit, moet dus, en nu, niet moeilijk doen met een pincet en spiegel, ik voel em toch. Mis, mis en een kale plek in mijn wenkbrauw, veel is niet nodig je wenkbrauw is maar 4 of 5 haren dik. Gelukkig heeft mijn vriendin mascara... Is echter niet veel wat ik er tegen kan doen, behalve mezelf inhouden en als ik de drang voel opkomen de moeite nemen om naar de spiegel te lopen en met het pincet precies die ene haar uittrekken (of liever helemaal niet). Neusharen trekken doe ik ook al jaren met name de laatste maanden begint dit een serieus probleem te worden. Op de een of andere manier ben ik op mijn werk besmet geraakt met een hardnekkige bacterie, die veroorzaakte grote (steen)puisten op mijn handen en armen. Maar na een neus-epilatie beurt kreeg ik die ook in mijn neus, dat is een pijnlijke kwestie, die uiteindelijk met antibiotica behandeld moest worden. Thuisgekomen (verlof) heb ik nog steeds na het neushaar trekken kleine ontstekingen in mijn neus. Dus vandeweek maar een neustrimmer kopen...
Een openbaring voor mij dus, dat er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, ik lijd er gelukkig niet zo heel erg onder zoals vroeger met mijn kale plekken, je komt dan algauw in een spiraal.
Dank jullie wel voor je aandacht.
Erik
Erik1971 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2005, 19:35   #2
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey Erik
welkom op dit forum Je zal wel gezien hebben dat er veel vrouwen rondwaren hier. Er zijn wel een aantal mannen hoor, maar die schrijven hier niet zoveel als al die emotionele dames.
Ik hoop dat je steun en antwoorden zult vinden op de momenten dat je ze nodig hebt maar ik denk dat alleen al het vinden van een site over je probleem al veel heeft opgeleverd voor jezelf.

Ik hoop dat je puistenprobeel zich tzt oplost, ikzelf heb erg veel last van kleine ontsekingen in mijn schaamstreek ook door trekken vrees ik, erg vervelend als je naar de sauna wil, dat is dan ook het enige waar ik me voor schaam. Mijn kale plekken op mijn hoofd, nouja...

Trouwens, je vriendin weet dus van niks? Heb je nooit de neiging om het toch te vertellen? Valt natuurlijk ook niet mee...

hey nogmaals welkom hier en tot schrijfs

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2005, 19:35   #3
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Hoi Erik,

Hoe herkenbaar... Jij zal ook wel een en ander lezen dat je bekend voorkomt. Ben zelf ook een wenkbrauwplukster, alleen neem ik ook maar meteen mijn wimpers mee.
Lijkt me zeer pijnlijk, dat neushaartrekken... Heb het zelf ook ooit eens geprobeerd (inderdaad, ook de tactiek van probleemverplaatsing), maar ben daar gauw mee opgehouden. Man wat doet dat zeer!!!

Wel 'leuk' (relativeer leuk) om weer eens een man op ons forum te verwelkomen, de vrouwen zijn hier zwaar in de meerderheid.

Ik zou zeggen: lees maar een eind weg, we hebben hier al veeeeeel verhalen geschreven over onze 'tic', dus ongetwijfeld zit er iets bij waar je iets mee kan.

Groetjes,

Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.