Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 september 2007, 23:14   #31
totalis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2007
Berichten: 3
Hallo,

ik ben antiliaans, en ben geadopteerd. Het is een theorie dat mijn adoptieprocedure, het gescheiden worden van mijn biologische moeder het hele alopecia totalis proces bij mij in gang heeft gezet. Op stress reageerde mijn lichaam vanaf toen met haaruitval.

Mijn hele leven heb ik last gehad van kale plekken. (dus al vanaf mijn babytijd) Ben er ontzettend vaak om uitgescholden, voelde me vaak echt een buitenbeentje, door mijn huidskleur, door mijn adoptie en zeker niet in de laatste plaats door mijn haaruitval.

Mijn hele leven viel het (deels) uit, soms na een bad, soms 's ochtends als ik wakker werd...zag het weer zwart van de haren. VRESELIJK. Uiteindelijk heb ik op een gegeven moment gewoon besloten me kaal te scheren en verder gewoon kaal door het leven te gaan.

Toen ik ouder werd zag ik dat het plotseling een modeverschijnsel werd om je kaal te scheren. Razend werd ik daar om...mensen hadden de keuze en dan gingen ze zich kaal scheren??? Waarom in vredesnaam!!! Misschien wel diezelfde mensen die mij vroeger hadden uitgescholden. Ik begreep er echt niets van.

Ik kreeg in een keer vragen vol bewondering van:"Goh! hoe krijg je het zo glad!? Dat lukt me nooit!" En, opmerkingen als: he, het past echt bij jou...ik zou me je niet voor kunnen stellen met haar!

Het was leuk een keer wat positiefs te horen. Niet dat ik daar mijn haar mee terug kreeg. Ik had liever zelf de keuze gehad.

Een kale volwassen kerel...zo bijzonder is het tegenwoordig niet meer. Ik zie het overal om me heen. Het verbaasd mensen als ze horen dat ik me niet hoef te scheren. Dan moet ik het uitleggen dat ik Alopesia Totalis heb.

Het is niet echt een bemoedigend verhaal misschien, wat betreft de kans op het teruggroeien van haar. Ik wil maar zeggen: het kan raar lopen.
Mensen kunnen raar reageren. Positief of negatief. Wat dat betreft zijn ze helemaal geen hulp...hahaha. Maar het leert je wel goed op te letten wanneer je niet te veel waarde moet hechten aan de mening van anderen

Nee, er zijn natuurlijk ook vrienden/vriendinnen, mensen die helpen en begrijpen...zoals op dit forum...

het wordt een beetje lang verhaal. Maar ik wil maar zeggen. Ik herken de wanhoop die ik hier soms lees op dit forum. Ik heb er zelf ook genoeg van meegemaakt...Ik heb dit forum pas gisteren ontdekt en in ben blij dat het er is. De haaruitval was vreselijk...ik vind het nog steeds jammer dat het is gebeurd, maar het heeft van mij uiteindelijk een beter en wijzer mens gemaakt met meer begrip en geduld voor de problemen van anderen. Dat is toch ook wat waard in deze wereld.
totalis is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2007, 01:52   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door altijd pech Bekijk bericht
testosteron: 18
TSH: 1.2
vitamine B12: 205
hermoglobine 8.9
MCV: 82

ZIjn dit de waarden die jullie bedoelen?
Er is gekeken naar de werking van de schildklier (TSH) en de waarde is goed. Aan vitamine B12 ook geen gebrek. Hemoglobine/MCV is bekeken om te zien of je bloedarmoede/ijzertekort hebt en dat heb je niet.

Dus hoogstwaarschijnlijk heb je gewoon alopecia androgenetica.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2007, 01:18   #33
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Beste mensen,

Het is duidelijk nu. Ik ben vorige week naar de dermatoloog geweest. Het was echt een rare dag. Ik had natuurlijk eerst mijn haar gewassen voordat ik er naartoe ging. Na het wassen merkte ik dat mijn haar alweer wat dikker begon te worden. Maar ik had de hoop al opgegeven. Stieken hoopte ik nog op een wonder. Echt blij was ik niet.

Aangekomen bij de dermatoloog... hij heeft er nauwelijks naar gekeken. Wel begon hij vragen te stellen of ik gezond ben en of ik met fit voel enz. Toen kwamen we aan bij de vraag: "heb je een aantal maanden geleden een ontsteking of koorts enz ergens gehad". Ik vertelde dat ik toen een onsteking in mijn lymfeklier bij de nek had.

En toen wist hij het..... hij vertelde mij dat ik me geen zorgen hoeft te maken. Ik dacht huh, hoezo?!? Mijn haaruitval had namelijk met die onsteking te maken. Het geval wordt ook wel "Telogeen Effliviunm" genoemd. Meestal gebeurt dat 3 maanden na de onsteking. En dat klopte precies. Ik was zooooo blij. Dat deed me echt goed. (dit is overigens niet gemeen bedoeld voor de mensen die helaas AGA of andere aandoeningen hebben. Ik heb dat zelfde gevoel ook gehad en ik weet hoe jullie zich voelen, maar gelukkig voor mij is het dus niet het geval)

Na deze ervaring moet ik wel eerlijk zeggen dat ik gezonder ben gaan leven. En toch wel anders tegen het leven aan ben gaan kijken. Natuurlijk ben ik blij dat bij mij weer goed is gekomen. Maar nu realiseer ik wel dat mijn lichaam toch wel iets kostbaars is. Of het nou om haar gaat of een anders iets van je lichaam. Compleet zijn is toch wel een fijn gevoel.

Ik wil allen nog danken voor de informatie, steun en medeleven die jullie mij hebben gegeven. Hopelijk loopt het met velen ook net zo goed af als bij mij. En anders... maak er een mooi leven van!

Gr, (bijna) Altijd Pech
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2007, 10:43   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nou zeg, TE door lympheklierontsteking, dat had jouw huisarts toch ook meteen kunnen concluderen?!

In ieder geval: GEFELICITEERD!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2007, 12:49   #35
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
dat is goed nieuws leuk om hier eens wat positiefs te lezen, ik ben echt blij voor je.

er is trouwns geen reden om je te verontschuldigen, zoals je in je post hebt gedaan. Je bent blij dat het maar tijdelijk is, en ik denk dat ieder ander hier het precies zo had opgeschreven.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2007, 01:26   #36
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Bedankt Mensen!

En CA. leuk dat je het zo goed opvat. Zit zeker wat in hetgene dat je zegt. Ik blijf verder nog wel een tijdje op de forum rondzwerven om anderen - wanneer het nodig is - te kunnen helpen.
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Af en toe haaruitval Deniz84 AGA - Algemeen 5 23 april 2007 01:02
19 jaar en merk steeds meer haaruitval.. wat zijn de opties? orli AGA - Algemeen 5 20 februari 2007 23:00
Ethiek, haaruitval en zorgwet 1baardaap AGA - Algemeen 55 27 januari 2007 01:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.