Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 november 2013, 21:54   #1
alex44
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2013
Berichten: 12
Enorme jeuk, SE?

Hoi iedereen,

Ik wist niet echt een geschikt plek om dit te plaatsen, daarom heb ik het maar hier geplaatst gezien het hier vaker over SE gaat. Indien dit toch beter ergens anders past, mijn excuses.

dan nu het 'probleem':

Ik heb nu al ongeveer een jaar een jeukende hoofdhuid. Sommige dagen jeukt het 'normaal' (als in dat als ik me ergens op concentreer het me niet meer afleidt) maar op de andere dagen kan het op eens gruwelijk jeuken. Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest en deze constateerde dat ik SE had.

Ik kreeg daarom ketoconazol mee. Dit bleek helaas niet te helpen. Daarom kreeg ik verschillende lotions met corticosteroïden mee tegen de jeuk. Deze werkten wel, maar voor een paar uur ofzo dan begon het weer te kriebelen. (tijdens zo'n jeukaanval greep ik menigkeer naar de betnelan omdat ik er gestoord van werd; zo erg jeukte het).

Het vreemde is echter dat mijn hoofdhuid totaal niet schilferig is/korsten heeft maar enkel erg rood is waardoor ik twijfel of het wel SE is. Kenmerkend voor mijn situatie is dat de haren die uitvallen meestal een groot wit bolletje hebben. De afgelopen maand kam ik per keer ook enorm veel haren uit mijn hoofd waar ik altijd van schrik, zie de bijlage (dat is een foto van één kambeurt).

Ik ben nu zo'n beetje ten einde raad, ik krijg wel steeds sterkere hormonen (hydrocortison, betamethasonvaleraat) tegen de jeuk maar deze lossen het probleem niet op en mag je ook niet in overvloed blijven gebruiken. Daarom vraag ik mij af of iemand dit herkent of weet wat er tegen helpt?

Alex
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (151,2 KB, 88x gelezen)
alex44 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2013, 20:04   #2
Luna1979
Banned user
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 83
Gewoon water koken en in een kom doen.
Hier een scheut appelazijn en een ui aan toevoegen en laten afkoelen.

Daar je haar mee inmasseren en je zal zien dat je hoofdhuid tot rust komt en evt. schilfers makkelijk loslaten.
Veel beter en effectiever dan al die agressieve shampoos en minder schadelijk!!!

Succes!
Luna1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2013, 08:20   #3
berar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2013
Berichten: 1
ik weet wat helpt. Heb zelf al zo'n beetje mijn hele leven roos gehad en kon alleen maar wassen met head&shoulders shampoo. Van alle andere shampoos kreeg ik jeuk, jeuk, jeuk! Mijn dochter heeft (had) een hoofdhuid die schilferig was en vaak open lag omdat ze in haar slaap haar hoofd open krabde. Via een vriend van een vriend werden wij op vitalishape gewezen. leek niets met ons probleem te maken te hebben maar toch maar geprobeerd. (ben niet zo van alternatieve middeltjes, maar je wilt er vanaf of niet.) na 2 weken: geen roos meer, de hoofdhuid van mijn dochter ziet er inmiddels weer goed uit, heeft nog klein beetje roos maar verwacht dat het binnen week of 2 ook wel weg zal zijn.
Succes ermee!
berar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2013, 22:10   #4
alex44
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2013
Berichten: 12
Bedankt voor alle tips!

Ik heb inmiddels zelf ook een tip voor anderen die last hiervan hebben: ik gebruik nu een shampoo met seleniumsulfide en de jeuk is steeds minder geworden en vandaag merkte ik het niet eens meer op. Nadeel van deze shampoo is wel dat het wat naar zwavel ruikt als je je haar hebt gewassen, maar dat neem ik voor lief.

Mocht het toch weer de kop opsteken dan zal ik bovenstaande tips eens uitproberen.

Alex
alex44 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2013, 02:23   #5
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alex44 Bekijk bericht
Bedankt voor alle tips!

Ik heb inmiddels zelf ook een tip voor anderen die last hiervan hebben: ik gebruik nu een shampoo met seleniumsulfide en de jeuk is steeds minder geworden en vandaag merkte ik het niet eens meer op. Nadeel van deze shampoo is wel dat het wat naar zwavel ruikt als je je haar hebt gewassen, maar dat neem ik voor lief.

Mocht het toch weer de kop opsteken dan zal ik bovenstaande tips eens uitproberen.

Alex
Ik vind het onjuist dat je huisarts je niet doorverwees naar een huidarts, ondanks een zeer schadelijke frequentie van sterke corticosteroïden.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 14 december 2013 om 02:25
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.