Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 maart 2016, 00:05   #1
alex44
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2013
Berichten: 12
Houd ik mijzelf voor de gek?

Hoi iedereen,

Ik let nu al een paar jaar op mijn haar nadat ik in de puberteit ben gekomen, en hoewel het dan normaal is dat dan ook je haarlijn wat verandert, blijf ik onzeker over mijn situatie.

Nu is de situatie als volgt: nadat iemand ooit de opmerking had gemaakt dat mijn kruin kalende zou zijn (dat is gelukkig nog niet zo) , ben ik mijn haar nauwkeurig in de gaten gaan houden met name frontaal. Ik weet van mijzelf dat ik dingen veel ergen kan maken in mijn hoofd dan ze werkelijk zijn, maar ik weet tegelijkertijd dat ik ook niet moet proberen om kaal worden te gaan ontkennen. En dat is waar ik nu mee vast zit: het kan van dag op dag verschillen hoe ik mijn haar situatie inschat. Soms denk ik waar zeur ik nou over dit is harstikke prima, andere dagen zie ik grote inhammen Op zich wil ik, mocht er echt wat zijn, dit liever niet gaan ontkennen. Hoe jammer het ook is dat ik dan kalende ben, dan ga ik liever er wat aan doen.

Omdat ik het liever niet in mijn directe omgeving vraag (schaamte houdt mij tegen) zou ik graag aan jullie vragen wat jullie ervan vinden. Overdrijf ik/zien jullie inderdaad een abnormale haarlijn? Wat ik er zelf over kan zeggen is dat wat ik nu zie, het haar links wat verder terug dan rechts, al 3 jaar zo is. Daarmee wil ik echter niet zeggen dat allebei de kanten verslechterd/hetzelfde gebleven zijn.

Alvast bedankt,

Alex
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg links.jpg‎ (52,8 KB, 191x gelezen)
Bestandstype: jpg links2.jpg‎ (33,3 KB, 155x gelezen)
Bestandstype: jpg rechts.jpg‎ (46,8 KB, 153x gelezen)
Bestandstype: jpg rechts2.jpg‎ (31,8 KB, 148x gelezen)
Bestandstype: jpg voor.jpg‎ (31,7 KB, 133x gelezen)

Laatst gewijzigd door alex44; 30 maart 2016 om 00:46
alex44 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2016, 10:51   #2
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Zie, maar ben geen expert, eigenlijk een normale haarlijn. Inderdaad een beetje inhammetjes maar dat is bij vrijwel elke man het geval. Ook foto's van je kruin beschikbaar?

Ik zou me geen zorgen maken..
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2016, 14:17   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je haarlijn ziet er nog prima uit en je houd jezelf niet voor de gek, je kent jezelf immers het beste.
Zoals @Haargek zegt, zou ik me vooral geen zorgen maken. Hedendaags vallen gelukkig veel dingen te voorkomen en/ of te verminderen.

Als jou familieleden kaal zijn (met name jou vader) dan is de kans groter dat kaalheid bij jou in de genen zit. Je kunt dit voorkomen/ verminderen door middel van op tijd met medicatie als finasteride te beginnen, en dan overwegen of je ook minoxidil lotion wilt gebruiken. Ikzelf, die ook erfelijke kaalheid hebt, ben zeer tevreden met deze middelen en trots op mijn haar!

Verder kun je de kans op erfelijke kaalheid bij je nageslacht verminderen (tot misschien voorkomen) door met een meid te gaan waarvan jij weet dat deze weinig tot geen kaalheid in haar familie/ dna heeft.

Ik begrijp dat je de kaalheidskwestie niet aan je omgeving wilt openbaren, ik schaam mij er zelf ook voor. En je hoeft het ook niet te vertellen. Als enige heb ik dan een vertrouwenspersoon (mijn hartsvriendin) die het weet, dat ik medicatie neem en elke dag lotion. En natuurlijk weet mijn huisarts het verder, maar dat spreekt voor zich. Het is fijn om iemand te hebben met wie je dit in jou privéleven kunt delen.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 30 maart 2016 om 14:21
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2016, 14:09   #4
alex44
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2013
Berichten: 12
Hi,

Bedankt voor jullie antwoorden. Toch blijft het een beetje knagen, en gezien mijn vader toch wel kalend is zal ik mogelijk toch maar eens langs moeten gaan bij de huisarts.

@haargek: heb ik zojuist bijgevoegd

Alex
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg kruin.jpg‎ (161,4 KB, 106x gelezen)
alex44 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2016, 18:32   #5
bird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Ziet er volgens mij normaal uit...
__________________
01-01-2014: Minoxidil 5%
27-08-2015: 1 mg Finasteride
15-04-2016: 1.25mg Finasteride
bird is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2016, 09:26   #6
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Goed idee om alvast langs de huisarts te gaan als je vader ook kalend is en jij toekomstig niet kaal wilt worden

Je kunt, als je wilt, vragen aan je huisarts naar de merkloze finasteride 5 mg (die je door 4 moet delen). Dat scheelt je een hoop in de kosten. Deze werd mij ook voorgeschreven. Verder is de merkloze finasteride, behalve je eigen risicokosten, verzekerd.

Ik wens je alle succes toe!

Laatst gewijzigd door 123hallo; 1 april 2016 om 09:39
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2016, 09:55   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Deze jonge man moet eerst maar eens naar de dokter gaan als hij zich er niet prettig bij voelt. Die kan hem sturen naar een dermatoloog die wellicht zijn vraag: Of dit AGA is, beantwoorden.

Dan inventariseren hoe ernstig de uitval is.

DAN pas medicatie. niet blindelings beginnen met Fina.

Stel hij verliest 5 haren per dag, ik noem maar wat, kun je fina slikken tot je een ons weegt, het zal niet helpen.

Eerst duidelijk diagnose, dan medicatie.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2016, 10:00   #8
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@alex

Ben je in de puberteit gekomen? of uit de puberteit gekomen?

ALs je rondt de 18-20 zit en nu plotseling wat lijnen ziet schuiven, dunnere kruin, tsja, aga dan denk ik. Ik schat aga, milde vorm wellicht of prille begin.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2016, 07:22   #9
alex44
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2013
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
@alex

Ben je in de puberteit gekomen? of uit de puberteit gekomen?

ALs je rondt de 18-20 zit en nu plotseling wat lijnen ziet schuiven, dunnere kruin, tsja, aga dan denk ik. Ik schat aga, milde vorm wellicht of prille begin.
Dat is sinds wanneer ik er op ben gaan letten ben nu 22, weliswaar nog steeds niet ver van de 20 af...

Alex
alex44 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2016, 20:09   #10
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alex44 Bekijk bericht
Dat is sinds wanneer ik er op ben gaan letten ben nu 22, weliswaar nog steeds niet ver van de 20 af...

Alex
Dat is meestal wel zo beetje de leeftijd waarop aga zijn eerste symptonen vertoond, ga naar een dermatoloog als je ermee zit, die kan beter je vraag beantwoorden, dan wij, suc6.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.