Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 september 2007, 00:18   #1
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Plotselinge haaruitval

Beste mensen,

Ik ben een nieuwe lid hier. Net zoals velen heb ik hier liever nooit willen komen. Maar mijn haaruitval laat mij geen keus.

Ik heb het forum een beetje doorgekeken. Ik kwam verschillende problemen tegen. Mijn probleem ben ik niet 123 tegen gekomen. Ik kan natuurlijk niet al die duizenden pagina's door gaan zoeken. Bedankt voor jullie begrip alvast.

Mijn probleem is als volgt:
Ongeveer een maand geleden bogon plotseling veel haren uit te vallen. In eerste instantie schrik je natuurlijk wel even. Daarna heb ik eerst even gewacht om te kijken of het over gaat. Helaas is het tot nu toe nog niet over. Momenteel blijft het uitval doorgaan. Er vallen erg veel haren per dag uit. Omdat ik redelijk kort haar heb is het aan de zijkant van mijn hoofd al een beetje hoofdhuid zichtbaar. Naar mijn gevoel gaat het dus erg snel. Als het zo door gaat dan schat ik dat ik over 2 maanden niet veel haar meer over heb. Vooral als ik naar mijn afkomst kijk is het een zeldzaam iets. Ik ben namelijk aziaat. Verder ben ik zo oud nog niet, namelijk 21 jaar.

De eigenschappen van mijn haar zijn de afgelopen maaden uiteraard veranderd. Ik heb het gevoel dat mijn haar een stuk vettiger is. En het is ook veel dunner.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Is het toch het genetisch bepaalde geval of is het door iets gekomen als stress, onzekerheid, verdriet enz?

Alvast bedankt!
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 02:03   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dit lijkt mij geen genetische haaruitval. Je begint zelf al over stress, verdriet... Is er iets ernstigs gebeurd?

Ga hiermee naar eerst de huisarts. Als je 't gevoel krijgt dat hij/zij je niet serieus neemt of geen oplossing weet, maak je een afspraak met een dermatoloog.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 20:22   #3
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Hey Hanna,

Er zijn inderdaad een tijdje geleden vervelende dingen gebeurd. Misschien dat het daardoor komt.

Ik hoor mensen wel vaak over stress beginnen en dat het doordoor komt. Voor mijn gevoel heb ik inderdaad wel zitten stressen of mezelf druk zitten maken. Maar ik weet eigenlijk niet zeker hoe stress precies voelt. Misschien is het een ander soort spanning. Ik denk dat het meer "zorgen maken" is. Kan het misschien daar aan liggen? Ik maak mij altijd zorgen om alles.

Ook ben ik al naar de huisarts geweest. Ik heb inderdaad niet het gevoel dat hij me serieus neemt (ik heb nooit het gevoel gehad dat hij mij serieus neemt mjah). Ik werd doorverwezen naar het priklab. A.s. Woensdag krijg ik de uitslag. Tijdens het gesprek met hem had hij wel vaak over dat er pechvogels bij zitten die vroegtijdig kaal worden. Verder kon hij mij niets nuttigs vertellen. Ook kon hij mij niet vertellen over eventuele maatregelen die ik kan nemen.
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 20:55   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zorgen en verdriet vallen inderdaad ook onder stress. Wacht maar even de uitslag van het bloedonderzoek af en als die je niets wijzer maakt, stap je gewoon naar een dermatoloog.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 21:56   #5
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Ok bedankt! Ik laat het weten.
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 22:27   #6
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Ik vroeg me ook nog af he, zelfs de nieuwe haartje (erg dun en kort) vallen eruit. Is dat ook zo bij de mannen die rond de 40 -50 ste kaal worden? Dus de mensen met het meest voorkomende natuurlkijke haaruitval. Volgens mij wordt het ook wel Alopecia Androgenetica genoemd.
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2007, 01:47   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je schreef dat aan de zijkanten van de schedel de hoofdhuid zichtbaar wordt en alopecia androgenetica begint niet dáár.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2007, 15:54   #8
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Ik merk deze dagen dat boven op ook minder wordt. Het is niet een bepaalde plek denk ik. Overal wordt het minder. Erg vreemd. Maar aan de zijkant is het meest zichtbaar.

Klopt het dat alopecia androgenetica bij het kruin ergens begint? Of dat de inhammen groter worden?

Hanna, in ieder geval waardeer ik jou hulp. respect!
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2007, 17:26   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
AGA bij mannen begint inderdaad bij de inhammen en/of de kruin en/of bovenop, maar juist NIET aan de zijkanten, want daar blijven de haren intact.

norwood.jpg
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 20:26   #10
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
[quote=altijd pech;141060]Beste mensen,
Ik ben namelijk aziaat. Verder ben ik zo oud nog niet, namelijk 21 jaar.

Hoi Lotgenoot ,
Dat je een Aziaat bent zegt tegenwoordig niet meer zoveel ,ik zie tegenwoordig ook veel Oosterse mannen kalend worden , de Westerse eetgewoonten treffen ook mensen van een andere afkomst waarbij kaalheid niet vaak voorkomt ..

Maar vrees niet er zijn tegenwoordig goede producten /medicijnen te koop/te krijgen , Ik heb het idee dat je gewoon AGA hebt zoals de meeste hier op dit forum ,vaak word ervan uitgegaan dat stress en diverse andere levensveranderingen de oorzaak zijn maar meestal komt het er toch gewoon op neer dat ze AGA hebben ...

Mijn advies is begin zsm met Minoxidil en gebruik daarnaast ook Propecia/Finasteride dat zijn namelijk de enigste 2 producten die bewezen hebben te "kunnen" werken , hoe eerder je begint des te beter zodat je je haar nog lange tijd kunt houden en zeker op jou leeftijd van 21 jaar .

Heel veel Succes en hou ons op de hoogte van je situatie svp.

Groeten blizzard
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 21:56   #11
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Beste Blizzard,

Wanneer het geval is dat jij gelijk hebt, dan zou ik het maar moeten accepteren. Ik kan wel met de pakken neer gaan zitten, maar daarmee kom ik ook geen meter verder.

Kun je mij een indicatie geven hoe die middellen wat jij noemt werken, de bijwerkingen ervan en wat ze ongeveer gaan kosten? Dat zou ik erg fijn vinden.

En als het aan de eetgewoontes liggen, aan wat moet ik dan denken? Ik eet veel rijst en af en toe friet+snacks. Ook groenten, vlees en noten. Ik heb begrepen dat in noten goede vetten zitten dat vergelijkbaar is met vis. En vis is iets wat ik totaal niet lekker vind, maar deze zou ook voor haaruitval kunnen zorgen als je er te weinig van hebt.

Ik hou jullie op de hoogte van de uitslag die ik woensdag ga krijgen. Ik denk dat ik daarna ook even naar de dermatoloog ga.

Bedankt voor jullie hulp.

Laatst gewijzigd door altijd pech; 16 september 2007 om 22:30
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 02:10   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
't Is het verstandigste om eerst even de uitslag af te wachten en daarna eventueel naar een dermatoloog toe stappen. Zolang je namelijk niet exact weet welke aandoening je hebt, weet je niet over welke medicijnen je meer info moet gaan lezen.

Ik hoor ontzettend vaak mensen zeggen dat ze geen vis lusten, maar als ik dan vraag of ze ook geen lekkerbekjes lusten, zeggen ze: O ja, dat wel! Vervolgens vraag ik of ze kibbeling, haring, makreel of gamba's lusten... en meestal lusten ze dat ook allemaal ! Verse tonijn- of zalmmoten blijken ze meestal nog nooit te hebben geprobeerd; ze weten niet eens hoe ze dat zouden moeten bereiden. Dus wat bedoelen ze nou eigenlijk als ze zeggen dat ze geen vis lusten?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 10:38   #13
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Daar heb je wel gelijk in hoor Hanna, maar doordat ik geen vis lus ga ik minder snel kibbeling halen terwijl ik dat idd wel lus. Ik heb net nog even gebeld. De uitslag is al binnen dus ik ben benieuw. Ondertussen valt er nog steeds veel haar af.
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 12:07   #14
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
De uitslag is binnen. Niets bijzonders met mij aan de hand. Volgens de dokter is het een beetje 50-50. Kan dus volledig herstellen of het is idd het normale haaruitvalprocues wat de meeste mannen hebben :S:S:S.

Wanneer het zou herstellen dan kan het een hele tijd duren. Kan het kloppen? Naja logisch gezien groeit haar niet heel snel dus in een maand zal het zeker niet herstellen. Maar goed. Ik heb nu een verwijzing naar de dermatoloog gekregen. Ik ga denk ik aan het einde van de week er heen.
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 12:42   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Hoi Lotgenoot ,
Dat je een Aziaat bent zegt tegenwoordig niet meer zoveel ,ik zie tegenwoordig ook veel Oosterse mannen kalend worden , de Westerse eetgewoonten treffen ook mensen van een andere afkomst waarbij kaalheid niet vaak voorkomt ..
Dat aziaten minder snel kaal worden heeft niet zozeer met eetgewoontes te maken maar meer met het genetisch pakket: het kaalheidsgen komt daar gewoon minder vaak voor. Kaalheid komt meest voor bij het blanke ras, minder bij aziaten, indianen, aboriginals, maori's etc en het minst bij afrikanen.

Ik geloof dus ook niet in een plotselinge toename van kaalheid onder aziaten door veranderende eetgewoontes. Maar hoe dan ook is er altijd nog een aanzienlijke groep aziaten die wel met AGA te maken krijgt, ook al is deze minder groot dan onder blanke mensen.

Als altijd_pech zegt dat hij over zijn gehele hoofd zijn haar verliest en niet volgens het typische mannelijke patroon, is de kans niet zo groot dat het hier om AGA gaat zoals Hanna al zegt. Bloedtest is dan de beste weg om even te kijken of er iets anders aan de hand is, zoals bijv. ijzertekort.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Af en toe haaruitval Deniz84 AGA - Algemeen 5 23 april 2007 01:02
19 jaar en merk steeds meer haaruitval.. wat zijn de opties? orli AGA - Algemeen 5 20 februari 2007 23:00
Ethiek, haaruitval en zorgwet 1baardaap AGA - Algemeen 55 27 januari 2007 01:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.