Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 september 2007, 13:58   #16
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Dat aziaten minder snel kaal worden heeft niet zozeer met eetgewoontes te maken maar meer met het genetisch pakket: het kaalheidsgen komt daar gewoon minder vaak voor. Kaalheid komt meest voor bij het blanke ras, minder bij aziaten, indianen, aboriginals, maori's etc en het minst bij afrikanen.

Ik geloof dus ook niet in een plotselinge toename van kaalheid onder aziaten door veranderende eetgewoontes. Maar hoe dan ook is er altijd nog een aanzienlijke groep aziaten die wel met AGA te maken krijgt, ook al is deze minder groot dan onder blanke mensen.

Als altijd_pech zegt dat hij over zijn gehele hoofd zijn haar verliest en niet volgens het typische mannelijke patroon, is de kans niet zo groot dat het hier om AGA gaat zoals Hanna al zegt. Bloedtest is dan de beste weg om even te kijken of er iets anders aan de hand is, zoals bijv. ijzertekort.

Zoals ik al zei is er niets raars uit te bloedtest gekomen. Dat is wss AGA heb is minder leuk om te horen. Er is vast iets aan te doen?

Laatst gewijzigd door altijd pech; 17 september 2007 om 14:00
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 16:51   #17
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Dat aziaten minder snel kaal worden heeft niet zozeer met eetgewoontes te maken maar meer met het genetisch pakket: het kaalheidsgen komt daar gewoon minder vaak voor. Kaalheid komt meest voor bij het blanke ras, minder bij aziaten, indianen, aboriginals, maori's etc en het minst bij afrikanen.
Ik geloof dus ook niet in een plotselinge toename van kaalheid onder aziaten door veranderende eetgewoontes.
Hoi Tiuri ,
Ben het grotendeels eens met jou maar Westerse eetgewoontes kunnen wel degelijk invloed hebben op Aziaten , meestal door het gebruik van hormonen in het vlees , ook in Japan komt kaalheid steeds meer voor door onze Westerse eetgewoontes te introduceren zoals Mc Donalds etc.. ook word de gemiddelde Japanner veel groter als voorheen .
Kijk sommige mensen reageren nergens op en verliezen geen haar wat ze ook eten terwijl andere daar juist weer gevoeliger voor zijn ...

Aan de andere kant dat van die gen die Aziaten hebben kunnen natuurlijk wanneer een Aziatische vrouw/man trouwt met een blanke Europeaan vermengd worden en zodoende het gen dat AGA kan verzoorzaken weer in een Aziatische man toeslaan ....dus er zijn vele mogelijkheden .....

Groet Blizzard

Laatst gewijzigd door blizzard; 17 september 2007 om 18:10
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 18:32   #18
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door altijd pech Bekijk bericht
Zoals ik al zei is er niets raars uit te bloedtest gekomen. Dat is wss AGA heb is minder leuk om te horen. Er is vast iets aan te doen?
Hoi Altijd pech ,
Deze keer heb je echt veel pech .

Maar goed er is zoveel informatie te vinden hier op het haarweb dat er vast wel enkele dingen zijn die bij jou helpen .

Zoals ik reeds al eerder aangaf ga Minoxidil kopen via internet of via een recept van je dokter bij je Apotheek .
Minoxidil moet 2 x per dag gebruikt worden maar ik gebruik het maar 1 x per dag (s`avonds ) , het is een lotion die je per dag 1 ML op je kale(ende)plekken moet druppelen , dan moet je het laten drogen alleen masseer ik de lotion altijd in met mijn vingertoppen zodoende masseer je ook je hoofdhuid wat weer goed is voor de bloedvaten van je haartjes ,
Kost maar een paar minuten per dag

Daarnaast zou ik proberen via je dokter Finasteride of Proscar pilletjes voorgeschreven te krijgen dan kost het je in iedergeval niets en kan je het ophalen bij je apotheek , uitgangspunt voor gebruik is 1 mg per dag , ikzelf gebruik maar 1/4 mg omdat ik heftig reageer op dit medicijn maar nu gaat het dus goed .
Dit medicijn is eigenlijk vind ikzelf een "must" om te gebruiken en je zal merken als het aanslaat dat je haaruitval veel minder word en het er ook veel beter gaat uitzien .
Om de bijwerkingen te weten van Finasteride , Proscar ,Propecia kijk even op het Forum hier onder " bijwerkingen ".

Gezond eten helpt ook goed veel fruit , noten , groeten en 3 x per week vis doen je haren zeker goed .

Zelf gebruik ik tegenwoordig ook nog 2 x per dag een capsule Saw Palmetto , schijnt goed te zijn voor je prostaat en urinewegen dus kan nooit geen kwaad .

Daarnaast ga ik "Shampoo vrij "waarvan ik een thread hier op dit forum heb geschreven dus zoek die eens even op en lees die eens door ..

Nou ik zou zeggen aan de slag en misschien heb je deze keer wel geluk met de aanpak van je AGA ..

Succes en hou ons op de hoogte .

Mocht je er niet uitkomen om aan Fina of wat dan ook te geraken stuur mijn even een Prive mailtje ok .

Groeten Blizzard
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 18:41   #19
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Altijd Pech,

Als je eind van de week al bij de dermatoloog terecht kunt, zoals je schreef, wacht dan even met de aanschaf van allerlei middeltjes. Je kunt natuurlijk al wel over minoxidil en finasteride gaan lezen op dit forum o.a. in het Haarwoordenboekje in de rubriek Medicijnen en Haargroeimiddelen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 20:53   #20
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door altijd pech Bekijk bericht
Zoals ik al zei is er niets raars uit te bloedtest gekomen. Dat is wss AGA heb is minder leuk om te horen. Er is vast iets aan te doen?
Waar hebben ze allemaal naar gekeken in je bloed? Heb je een lijstje?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Hoi Tiuri ,
Ben het grotendeels eens met jou maar Westerse eetgewoontes kunnen wel degelijk invloed hebben op Aziaten , meestal door het gebruik van hormonen in het vlees , ook in Japan komt kaalheid steeds meer voor door onze Westerse eetgewoontes te introduceren zoals Mc Donalds etc.. ook word de gemiddelde Japanner veel groter als voorheen .
Kijk sommige mensen reageren nergens op en verliezen geen haar wat ze ook eten terwijl andere daar juist weer gevoeliger voor zijn ...

Aan de andere kant dat van die gen die Aziaten hebben kunnen natuurlijk wanneer een Aziatische vrouw/man trouwt met een blanke Europeaan vermengd worden en zodoende het gen dat AGA kan verzoorzaken weer in een Aziatische man toeslaan ....dus er zijn vele mogelijkheden .....

Groet Blizzard
Daar heb je gelijk in Blizzard.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 21:08   #21
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Ok mensen bedankt voor jullie info het scheelt me een hoop zoekwerk. Ik laat het nog weten wat de dermatoloog ervan zegt.

Wel vind ik raar dat "als" ik AGA heb, dat er bij het gedeelte tussen de oren en ogen ook al minder haar is :S. Zeg maar aan de zijkant van mijn hoofd boven de kaaklijn.

Ik heb vandaag eens goed gekeken en opgelet op station. Ik kom meer jongeren tegen dan ik dacht die al kaal aan het worden zijn. Erg sneu voor hun ook. Maar bij die mensen is de zijkant nog helemaal intact. Ook bij ouderen die kaal aan het worden zijn of kaal zijn, waren de zijkanten begroeid. Heb ik een rare vorm van AGA dan? (niet dat het bij mij aan de zijkanten al kaal is maar ook daar valt dus haar uit)

En ik ben geen halfbloed dus de kans dat mijn kaalheid van een blanke komt is 0%.

En owjah als klap op de vuurpijl wat ik jullie nog niet had verteld. Ik heb ok al grijs haar. Maybe dat jullie mijn nickname nu nog beter snappen. (wat een kutleven :S)
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 22:36   #22
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
En nog een vraagje, bij mij vallen ook vele donshaartje eruit :S dat is toch niet zo bij AGA? Bij AGA is het toch dat de haarzakjes niets meer produceren? En dat de bestaande haar nog oven blijven totdat ze eruit vallen?

Ik zie heel veel mannen die kalend zijn nog veel donshaartje heeft. Bij mij gaat alles eruit.
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 23:26   #23
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik kan me voorstellen dat je je ernstig ongerust maakt, maar probeer kalm te blijven en alvast veel te lezen over de vele mogelijke oorzaken van haaruitval, zodat je straks bij de dermatoloog beter begrijpt waar hij/zij het over heeft.
Hier heb je nog wat leesvoer: http://www.aapv.nl/andere_oorzaken/index_oorzaken.html

Over die donshaartjes: weet ik niet.
Over grijze haren: die mag je straks van de dermatoloog misschien wel behandelen met kleurshampoo.

Is de werking van jouw schildklier ook onderzocht?
Op welke punten is het bloed onderzocht?
Vitaminen- en/of mineralentekorten?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 23:53   #24
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door altijd pech Bekijk bericht
Ok mensen bedankt voor jullie info het scheelt me een hoop zoekwerk. Ik laat het nog weten wat de dermatoloog ervan zegt.

Wel vind ik raar dat "als" ik AGA heb, dat er bij het gedeelte tussen de oren en ogen ook al minder haar is :S. Zeg maar aan de zijkant van mijn hoofd boven de kaaklijn.

Ik heb vandaag eens goed gekeken en opgelet op station. Ik kom meer jongeren tegen dan ik dacht die al kaal aan het worden zijn. Erg sneu voor hun ook. Maar bij die mensen is de zijkant nog helemaal intact. Ook bij ouderen die kaal aan het worden zijn of kaal zijn, waren de zijkanten begroeid. Heb ik een rare vorm van AGA dan? (niet dat het bij mij aan de zijkanten al kaal is maar ook daar valt dus haar uit)

En ik ben geen halfbloed dus de kans dat mijn kaalheid van een blanke komt is 0%.

En owjah als klap op de vuurpijl wat ik jullie nog niet had verteld. Ik heb ok al grijs haar. Maybe dat jullie mijn nickname nu nog beter snappen. (wat een kutleven :S)
Hey kom op Joh !!!
Houd moed kerel !! je hebt nog zo`n lange weg te gaan en je bent pas 21 !!! Je hele leven ligt voor je... , Ik begrijp ECHT wel wat jij voelt ..toen ik 28 jaar was en plots het hele bad vol haren lag dacht ik dat ik door de grond ging, mijn grootste trots ging mij verlaten ,mijn mooie kop met haar waar de meiden zo voor vielen ik was er dooziek van en werd erg depressief , zag het allemaal niet meer zitten en ging al helemaal niet meer naar de kapper toe met zijn grote TL balken boven mijn hoofd , vermeed elke spiegel en liet het alleen maar langer groeien om mijn dunner wordende haar te verbloemen , Ik spreek nu over ongeveer 22 jaren terug toen er nog geen Internet , Minox en Fina was , en ging naarstig op zoek naar middeltjes , en vond een heel goed middel genaamd "Anagen " het waren kleine flesjes lotion die je in je haar moest masseren , ik geloof dat het een Italiaanse uitvinding was maar weet dat niet meer zeker ..en het hielp wel kon zodoende mijn haarverlies flink tegenhouden tot dat het niet meer leverbaar was , jaren later hoorde ik weer dat alcohol ook je haaruitval versnelde dus ben er toen gelijk gestopt daarmee , heb toen 2 x een HT laten doen aan de voorkant om alvast wanneer het erger werd toch wat dichtheid te behouden , gebruik nu weer Minoxidil en Finasteride en moet zeggen mijn haar zit veel beter en mijn haarverlies word ook steeds minder , ik dacht nog aan een nieuwe FUE Haar transplantatie (ben nu bijna 51 jaar ) maar het gaat nu eigenlijk zo goed dat ik dat nog maar eens even uitstel .
Ben er trots op dat ik nog best een mooie kop met haar heb voor mijn leeftijd .

Wat ik hier allemaal mee wil zeggen is dat je niet de moed moet laten zakken omdat er nu genoeg middelen en manieren zijn die je kunnen helpen dus wees optimistisch aub

Grijze haren zie je sneller bij iemand die zeer zwart haar heeft dan bij iemand die blond haar heeft , wel kan het zijn dat je door een traumatische ervaring in een paar weken grijzer word (zelf ervaren ) maar wist je ook dat als je eventueel Finasteride gaat gebruiken en het slaat aan je grijze minder gaat worden ? vraag het maar eens aan Fina gebruikers hier op het forum die zullen dit beamen .

Nou hopenlijk heb ik je een beetje een hart onder de riem gestoken en kun je er weer wat verder mee ......

Mocht je nog vragen hebben mail mij of stel ze gewoon hier op het forum .

Groeten Blizzard

Laatst gewijzigd door blizzard; 18 september 2007 om 22:02
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2007, 01:25   #25
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Beste Blizzard en Hanna,

Ik hecht echt veel waarde aan de aandacht die jullie mij geven. Dat vind ik echt tof!

In tijden waarbij ik me wat blijer voel kan ik er beter mee omgaan dan natuurlijk de minder blije momenten.

Waar ik momenteel mee zit is vooral het "wachten". Het is zo hopeloos. Dat je afhangkelijk bent van anderen. Het wachten totdat je je verwijsbriefje krijgt om naar de dermatoloog te gaan. Dan nog het wachten tot die dag dat je die afspraak hebt. En het wachten dat je iets minder druk op werk heb zodat je langs de dermatoloog kunt gaan enz. Het aller ergste... het wachten totdat je kaal wordt . (best emotioneel verwoord he )

Maar nog steeds vind ik het raar dat bij mij ook op plekken haren uit vallen waar het bij normale AGA niet het geval is, tenminste bij de meeste mannen die ik zie die AGA hebben is het niet het geval als bij mij. Dan is er nog de vraag? Wat is het dan wel? En waarom hebben wij mensen het? Ik kan het echt missen als kiespijn hoor. Waarom staat onder velen van ons geen kale kop? pfff.... van als die vraagtekens wordt je simpel van!
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2007, 01:27   #26
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Waar hebben ze allemaal naar gekeken in je bloed? Heb je een lijstje?
Ik ga wel lijstje vragen. Ik neem aan dat het gewoon bij de arts kan.
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2007, 02:58   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door altijd pech Bekijk bericht
Ik heb nu een verwijzing naar de dermatoloog gekregen. Ik ga denk ik aan het einde van de week er heen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door altijd pech Bekijk bericht
Het wachten totdat je je verwijsbriefje krijgt om naar de dermatoloog te gaan. Dan nog het wachten tot die dag dat je die afspraak hebt.

Wat bedoel je nou eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Hanna; 19 september 2007 om 03:04
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2007, 11:35   #28
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Jah het zit zo, mij is beloofd dat ik die verwijzing krijg (quote 1). Maar deze krijg ik aan het eind van de week pas :S(quote 2). Sorry voor de onduidelijkheid. Het gaat uiteindelijk om dat ik niet word van het wachten. En dat ik afhangkelijk ben van anderen.
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2007, 11:52   #29
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door altijd pech Bekijk bericht
Ik ga wel lijstje vragen. Ik neem aan dat het gewoon bij de arts kan.
Dat kan inderdaad gewoon bij je huisarts, kunnen de assistenten je ook wel vertellen. Gewoon even bellen of langsgaan dus. Zou het fijnst zijn als je een uitdraai hebt met alle bloedwaarden erbij.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2007, 12:18   #30
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
testosteron: 18
TSH: 1.2
vitamine B12: 205
hermoglobine 8.9
MCV: 82

ZIjn dit de waarden die jullie bedoelen?
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Af en toe haaruitval Deniz84 AGA - Algemeen 5 23 april 2007 01:02
19 jaar en merk steeds meer haaruitval.. wat zijn de opties? orli AGA - Algemeen 5 20 februari 2007 23:00
Ethiek, haaruitval en zorgwet 1baardaap AGA - Algemeen 55 27 januari 2007 01:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.