Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2003, 10:18   #1
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
OT: oorlog...

Diable is offline  
Oud 20 maart 2003, 13:41   #2
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Ik hier ook van !!
Vandaag heb ik een vredesvlag geschilderd en buiten gehangen...
het zal helaas wel weinig uitmaken maar ja....
Ellis ......
__________________
ELLIS
Ellis is offline  
Oud 25 maart 2003, 20:12   #3
Vlindertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2002
Locatie: Belgium
Berichten: 23
Unhappy oorlog

Vredesvlaggen buiten hangen, betogen, protesteren .... het is goed dat de 'gewone burger' zijn stem laat horen maar wat nut heeft dit eigenlijk als de dictators toch doen waar ze zin in hebben?
Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven, het gewone volk heeft niks te zeggen!

Klotewereld!
Vlindertje is offline  
Oud 25 maart 2003, 21:12   #4
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Kortzichtigen... Haha!

Deze oorlog is nodig. De mensen die demonstreren tegen de oorlog moeten maar eens een baantje gaan zoeken, of iets anders nuttig gaan doen.

Hoe kan je nou tegen deze oorlog zijn? Je moet dan wel een sadist zijn. Hussein onderdrukt en vermoordt z'n eigen volk. De coalitie gaat er een einde aan maken.

De Irakezen zullen bevrijd worden.
Ze zullen juichen en feesten, zodra ze weten dat ze van Hussein verlost zijn. Er waren al beelden van dansende bevrijde Irakezen op TV. Dankzij de oorlog zijn ze nu een stuk vrijer. Hoe kun je tegen de vrijheid zijn van een volk? Deze mensen mogen toch ook vrij zijn? Of is dat iets wat alleen jullie mogen?

Ja, er gaan onschuldige mensen dood door deze oorlog. Maar dit zullen er LANG niet zoveel zijn als doden die er vielen/vallen onder het regime van Hussein. DENK NA EN WORDT WAKKER.

Na het Hussein-era zal het leven van de Irakezen VELEN MALEN beter zjin dan nu.

Die Irakezen zullen de anti-oorlog demonstraties wel verschrikkelijk haten. Onacceptabel dat die demonstranten zo kortzichtig kunnen zijn.

Voor de mensen die het nog niet begrijpen (overwegend linkse stemmers die moeite hebben met vooruitdenken), een opgenomen telefoongesprek van een radiostation tussen een Amerikaanse vrouw en een Irakeze vluchteling: http://media.ebaumsworld.com/anti-war-convo.mp3
Robert18 is offline  
Oud 25 maart 2003, 21:46   #5
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Oefff !!!!
WIE IS ER HIER KORTZICHTIG !!!????
Ellis !!!!!
__________________
ELLIS
Ellis is offline  
Oud 25 maart 2003, 21:50   #6
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Argumenten? Of vraag ik nu te veel?

Ik snap echt niet dat iemand nog zo reageert zonder argumenten. Getuigt niet van al te veel intelligentie.


edit: Oh wacht, sorry hehe, mijn fout. Ik zag niet dat je je eigen vraag al beantwoorde :-)

>WIE IS ER HIER KORTZICHTIG !!!????
>Ellis !!!!!
Robert18 is offline  
Oud 26 maart 2003, 00:36   #7
roosje
HaarWeb lid
 
roosje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2002
Locatie: prov utrecht
Berichten: 55
Angry oorlog...zucht !

Ja mensen, laten we dit forum ff lekker gaan gebruiken om onze meningen over de veelomstreden oorlog te uiten!!!
M.i. is dit forum bedoeld om van onze plukdrang af te komen en niet om dit te verergeren!!!

Nogmaals: laten we de voor's en tegen's vooral buiten dit anders zo fijne forum houden. Het zegt toch al genoeg, dat enkele dagen geleden bijna niemand op het forum aanwezig was...
Het houdt ons allemaal bezig, daar ben ik van overtuigd.
En laten we dan alsjeblieft niet zo ons eigen kleine oorlogje ontketenen over hoe wij er persoonlijk over denken !!!
Persoonlijk vind ik het een heel moeilijke kwestie en neem van mij aan: ik ben blij dat ik geen president ben...

Allemaal veel liefs en sterkte toegewenst...roosje
roosje is offline  
Oud 26 maart 2003, 09:36   #8
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Roosje, je hebt gelijk. Maar ik kan het niet laten hier even op in te gaan.

Citaat:
Originally posted by Robert18
Kortzichtigen... Haha!
Om te beginnen zou ik en ik denk iedereen hier het enorm op prijs stellen als je niet meteen begint te schelden. Wij staan hier per definitie altijd vol respect tegenover elkaar en willen dat graag zo houden. Als je dat niet kunt raad ik je aan ergens anders te gaan posten, er zijn duizenden fora waar de mensen elkaar lekker de huid vol schelden. Hier wordt dat echt niet op prijs gesteld.

Citaat:
Originally posted by Robert18
Deze oorlog is nodig. De mensen die demonstreren tegen de oorlog moeten maar eens een baantje gaan zoeken, of iets anders nuttig gaan doen.

Hoe kan je nou tegen deze oorlog zijn? Je moet dan wel een sadist zijn. Hussein onderdrukt en vermoordt z'n eigen volk. De coalitie gaat er een einde aan maken.
punt 1: je vooroordeel over demonstranten slaat nergens op. Ik heb niet eens zin om daar serieus op in te gaan. bedenk je wel dat het juist mensen zijn die nadenken hun stem laten horen.

punt 2: Uiteraard zijn Hussein en zijn hele achterban afschuwelijk. Daar is iedereen het dan ook over eens. Hussein en alles dat bij hem hoort moet verdwijnen. Maar omdat de VS toevallig hun monopolie willen moeten zij dat maar doen? Omdat de VS het niet trekken dat ze in Irak misschien een soort monopolie qua olie krijgen moeten ze daar maar een stokje voor steken? Terwijl de VN het er niet mee eens zijn? Mijn grootste zorg is de arrogantie waarmee de VS buiten de VN om hun gang zijn gegaan. Dit werpt alle structuur die er tussen deze landen was compleet omver. het wordt blijkbaar weer een "ieder voor zich' spelletje en dan zijn we terug bij af. je weet niet hoe dit allemaal gata eindigen, het zou best kunnen dat je over een tijdje echt alle poppen aan het dansen hebt. mede dankzij de arrogantie van Bush.

Citaat:
Originally posted by Robert18
De Irakezen zullen bevrijd worden.
Ze zullen juichen en feesten, zodra ze weten dat ze van Hussein verlost zijn. Er waren al beelden van dansende bevrijde Irakezen op TV. Dankzij de oorlog zijn ze nu een stuk vrijer. Hoe kun je tegen de vrijheid zijn van een volk? Deze mensen mogen toch ook vrij zijn? Of is dat iets wat alleen jullie mogen?
En jij noemt ons kortzichtig... de Irakezen zullen feesten en juichen, net als na de vorige golfoorlog zeker? Noem eens een voorbeeld van een situatie waar een oorlog de perfecte oplossing is geweest. ja, natuurlijk is iedereen blij als ze van hussein bevijd zijn. Maar wie zegt er dat dat gaat lukken? Zo ver is het nog helemaal niet. je weet als je aan een oorlog begint nooit hoe het gaat aflopen, wie er gaat winnen. Ja, als het goed gaat kan jij achteraf zeggen dat je gelijk had. Maar wie zegt er dat daar niet eerst een mega-wereldoorlog voor uit moet breken? Voor hetzelfde geld zitten ze over 2 jaar ineens hier. Je weet het niet.


Citaat:
Originally posted by Robert18
Ja, er gaan onschuldige mensen dood door deze oorlog. Maar dit zullen er LANG niet zoveel zijn als doden die er vielen/vallen onder het regime van Hussein. DENK NA EN WORDT WAKKER.

Na het Hussein-era zal het leven van de Irakezen VELEN MALEN beter zjin dan nu.

Die Irakezen zullen de anti-oorlog demonstraties wel verschrikkelijk haten. Onacceptabel dat die demonstranten zo kortzichtig kunnen zijn.

Voor de mensen die het nog niet begrijpen (overwegend linkse stemmers die moeite hebben met vooruitdenken), een opgenomen telefoongesprek van een radiostation tussen een Amerikaanse vrouw en een Irakeze vluchteling: http://media.ebaumsworld.com/anti-war-convo.mp3
We denken hier allemaal na, het komt in deze wereld nou eenmaal wel eens voor dat mensen een andere mening hebben een oorlog is nooit een kwestie van "ja of nee" maar altijd gecompliceerd. Zeker nu, zeker op de Balkan.

Dat Hussein weg moet is duidelijk, heeft iemand hier ergens gezegd dat dat niet zo is? gelukkig hebben de Irakezen hier iemand die voor ze nadenkt...

geef gerust een reactie, maar wel met respect voor de andere mensen hier op het forum. het is een vredelievend trichotillomanie-forum en ik wilde mijn emotie even delen met ttm-genootjes. dat jij je er tegenaan komt bemoeien vind ik prima, maar nogmaals, respect graag.

Laatst gewijzigd door Diable; 26 maart 2003 om 09:39
Diable is offline  
Oud 26 maart 2003, 11:15   #9
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Bedankt Diable !
Toen ik gister Roberts reactie las kon ik alleen maar ENORM boos worden !!!Ik respecteer een ieders mening ,maar zoals je al zegt ,
dan wel met wat respect gebracht als het even kan !
Ik wilde mijn reactie wel even kwijt maar vond het ook niet passend op dit forum ,het levert ook meer stress op en daar gaan we weer meer door trekken , bovendien was ik echt veel te boos om uberhaubt te typen....!
Nu begin ik er weer van te trillen.....
__________________
ELLIS
Ellis is offline  
Oud 26 maart 2003, 11:44   #10
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Citaat:
Originally posted by Diable

Om te beginnen zou ik en ik denk iedereen hier het enorm op prijs stellen als je niet meteen begint te schelden. Wij staan hier per definitie altijd vol respect tegenover elkaar en willen dat graag zo houden. Als je dat niet kunt raad ik je aan ergens anders te gaan posten, er zijn duizenden fora waar de mensen elkaar lekker de huid vol schelden. Hier wordt dat echt niet op prijs gesteld.
Tjonge jonge jonge. Ik hield me nog wel verschrikkelijk in en had zelfs m'n post nog aangepast om niet gemeen over te komen. Hoe kun je 'kortzichtigen' nou een scheldwoord noemen?

Citaat:

punt 1: je vooroordeel over demonstranten slaat nergens op. Ik heb niet eens zin om daar serieus op in te gaan. bedenk je wel dat het juist mensen zijn die nadenken hun stem laten horen.


Vette onzin. Deze mensen denken niet na. Het zijn typisch van die Groenlinks/SP stemmers die niks beters te doen hebben (overwegend). Hun mening hebben ze rechtstreeks gekopieerd van de linkse media. Als ze ECHT tegen oorlog waren, zouden ze wel demonstreren tegen alle andere TIENTALLEN oorlogen die er op dit moment gaande zijn in de wereld. Maar nee, deze was op het nieuws, en daarop werd een beetje populair anti-Bush gehandeld, waardoor de demonstrantjes zó hun mening kopieren zonder verder na te denken.
De mensen die wel goed nadenken, en dus voor de oorlog zijn (ze weten dat het de enige oplossing is) hebben wel wat beters/nuttigers te doen dan tijd, ruimte en geld te verspillen met lullige demonstraties die toch totaal geen nut hebben.

Citaat:

punt 2: Uiteraard zijn Hussein en zijn hele achterban afschuwelijk. Daar is iedereen het dan ook over eens. Hussein en alles dat bij hem hoort moet verdwijnen. Maar omdat de VS toevallig hun monopolie willen moeten zij dat maar doen? Omdat de VS het niet trekken dat ze in Irak misschien een soort monopolie qua olie krijgen moeten ze daar maar een stokje voor steken? Terwijl de VN het er niet mee eens zijn? Mijn grootste zorg is de arrogantie waarmee de VS buiten de VN om hun gang zijn gegaan. Dit werpt alle structuur die er tussen deze landen was compleet omver. het wordt blijkbaar weer een "ieder voor zich' spelletje en dan zijn we terug bij af. je weet niet hoe dit allemaal gata eindigen, het zou best kunnen dat je over een tijdje echt alle poppen aan het dansen hebt. mede dankzij de arrogantie van Bush.


Mag ik je erop wijzen dat het de VS helemaal niet om de olie gaat. Dit is weer een populair (s)links standpunt wat nergens op is gebaseerd. Als het de VS om de olie ging zouden ze Irak wel BEZETTEN. Ze zijn nu aan het BEVRIJDEN. En vergeet niet dat een land als Frankrijk ERG veel olie-/handelbelangen heeft in Irak om maar eens een voorbeeld te noemen.
Hoe een land een monopolie op een produkt kan hebben dat ze voor een overgroot deel moeten IMPORTEREN moet je me ook maar eens uitleggen.
De VS gaat buiten de VN om omdat het moet doen wat het moet doen. Als er zeurende laffe regeringen tussen zitten als die van Frankrijk, Duitsland, Rusland en China zal het gedonder in Irak zo lang doorgaan totdat het al te laat is.
Chemische wapens GAAN ingezet worden door de Irakezen in irak.

Citaat:

En jij noemt ons kortzichtig... de Irakezen zullen feesten en juichen, net als na de vorige golfoorlog zeker?


Als je je feiten op een rij had, dan zou je wel weten dat in de eerste Golfoorlog de Amerikanen niet Irak, maar KOEWEIT bevrijdden.

Citaat:

Noem eens een voorbeeld van een situatie waar een oorlog de perfecte oplossing is geweest.


Nouw... Het eerste wat me te binnen schiet: 2e Wereldoorlog. Dankzij de Amerikanen leven we nu zonder Hitler. Nog een voorbeeldje: Kosovo. Ook aangevallen zonder VN-mandaat. De genocides zijn er nu niet meer. Er zijn nog veel meer voorbeelden te noemen.

Citaat:

ja, natuurlijk is iedereen blij als ze van hussein bevijd zijn. Maar wie zegt er dat dat gaat lukken? Zo ver is het nog helemaal niet. je weet als je aan een oorlog begint nooit hoe het gaat aflopen, wie er gaat winnen. Ja, als het goed gaat kan jij achteraf zeggen dat je gelijk had. Maar wie zegt er dat daar niet eerst een mega-wereldoorlog voor uit moet breken? Voor hetzelfde geld zitten ze over 2 jaar ineens hier. Je weet het niet.


Zitten ze over 2 jaar hier? Haha. Okee dat slaat echt nergens op. Ik noem dat paranoide. De oorlog is naar mijn voorspelling binnen 40 dagen voorbij. Hussein zal chemische wapens gaan gebruiken. Vervolgens komt het Irakeze volk in opstand. Waarschijnlijk zullen meer landen die voorheen tegen de oorlog waren, zich nu achter de coalitie scharen.

Citaat:

We denken hier allemaal na, het komt in deze wereld nou eenmaal wel eens voor dat mensen een andere mening hebben een oorlog is nooit een kwestie van "ja of nee" maar altijd gecompliceerd. Zeker nu, zeker op de Balkan.

Dat Hussein weg moet is duidelijk, heeft iemand hier ergens gezegd dat dat niet zo is? gelukkig hebben de Irakezen hier iemand die voor ze nadenkt...


De Irakezen zullen zo'n iemand als jou wel haten. Wat zou jij ervan vinden dat jij in zeg maar 1941 leefde, in het bezette Nederland. En in de VS zouden plannen zijn om Nederland te bevrijden. En vervolgens gaan de mensen in de VS demonstreren! Tegen jouw vrijheid! Zou je niet boos zijn? Zou je niet liever willen dat de VS je meteen zou komen bevrijden? Ik zou het wel weten hoor.
Nogmaals. De Irakezen zijn superblij met hun bevrijding zoals te zien is op TV beelden. Ze willen van Hussein af en dit is de enige manier. Geen wonder dat ze mee gaan helpen met vechten zoals gisteren bekend is geworden (Opstand in Basra). Ze willen bevrijd worden. Oorlog is de enige optie. Als jij het zo goed denkt te weten, kom jij dan met een andere oplossing die ook zou werken? De wereld probeerde al JARENLANG een vreedzame oplossing te vinden. Niet gelukt. Oorlog = enige oplossing.

Soms is het beter om te handelen dan om eindeloos door te praten terwijl het lijden door gaat. Open your eyes.

En jij hebt duidelijk niet de MP3 gedownload. Op de MP3 hoor je first-hand hoe een Irakees over de oorlog denkt.
http://media.ebaumsworld.com/anti-war-convo.mp3

Citaat:

geef gerust een reactie, maar wel met respect voor de andere mensen hier op het forum. het is een vredelievend trichotillomanie-forum en ik wilde mijn emotie even delen met ttm-genootjes. dat jij je er tegenaan komt bemoeien vind ik prima, maar nogmaals, respect graag.
Ik heb toch niet geen respect getoond? Als je vredelievend bent, ben je voor de oorlog. Als deze oorlog er niet zou zijn geweest, zou Hussein gewoon doorgaan met het uitmoorden van het Irakeze volk. Vergeet ook niet dat Hussein de families van Palestijnse zelfmoordenaars subsidieert. En het zou slechts een kwestie van tijd zijn voordat Irak weer een nieuwe oorlog zou starten.

Groetjes.

P.S. Ellis, je hoeft je hier toch niet zo over op te winden? Get a grip.
Robert18 is offline  
Oud 26 maart 2003, 14:31   #11
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Ik snap sowieso niet wat deze discussie hier doet, er zijn genoeg nieuws/mailgroepen waar je je hart over deze kwestie kunt luchten. Het is voor sommige mensen al moeilijk genoeg om hier hun eigen problemen onder ogen te zien. Laat dan de wereldpolitiek in godsnaam buiten beschouwing.
Iedereen heeft weliswaar het recht zich te uiten, maar niet op een manier zoals dat nu gebeurt!!

Groeten, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline  
Oud 26 maart 2003, 19:10   #12
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Tjonge jonge jonge. Ik hield me nog wel verschrikkelijk in en had zelfs m'n post nog aangepast om niet gemeen over te komen. Hoe kun je 'kortzichtigen' nou een scheldwoord noemen?



het gata om de toon die gezet wordt en sowieso is het niet bepaald een compliment om iemand kortzichtig te noemen. Noem het van mijn part een 'onaardig woord" ipv een scheldwoord, het idee blijft hetzelfde.


Vette onzin. Deze mensen denken niet na. Het zijn typisch van die Groenlinks/SP stemmers die niks beters te doen hebben (overwegend). Hun mening hebben ze rechtstreeks gekopieerd van de linkse media. Als ze ECHT tegen oorlog waren, zouden ze wel demonstreren tegen alle andere TIENTALLEN oorlogen die er op dit moment gaande zijn in de wereld. Maar nee, deze was op het nieuws, en daarop werd een beetje populair anti-Bush gehandeld, waardoor de demonstrantjes zó hun mening kopieren zonder verder na te denken.
De mensen die wel goed nadenken, en dus voor de oorlog zijn (ze weten dat het de enige oplossing is) hebben wel wat beters/nuttigers te doen dan tijd, ruimte en geld te verspillen met lullige demonstraties die toch totaal geen nut hebben.
[/quote]

hahaha
op je KORTZICHTIGE! mening over zogenaamd 'linkse" mensen ga ik niet in, het is te kinderachtig en te makkelijk.
alsof jij je mening niet gekopieerd hebt. tjongejonge zeg! nee jij bent lekker origineel.

En ja, we kunnen wel voor alles gaan demonsteren, net zoals in frankrijk, maar dan heeft het helemaal geen effect meer. En voor het geval je gaat zeggen dat dat het toch niet heeft (hoor ik vaker van mensen met jouw mening): dat heeft het weldegelijk.


Mag ik je erop wijzen dat het de VS helemaal niet om de olie gaat. Dit is weer een populair (s)links standpunt wat nergens op is gebaseerd. Als het de VS om de olie ging zouden ze Irak wel BEZETTEN. Ze zijn nu aan het BEVRIJDEN. En vergeet niet dat een land als Frankrijk ERG veel olie-/handelbelangen heeft in Irak om maar eens een voorbeeld te noemen.
Hoe een land een monopolie op een produkt kan hebben dat ze voor een overgroot deel moeten IMPORTEREN moet je me ook maar eens uitleggen.
De VS gaat buiten de VN om omdat het moet doen wat het moet doen. Als er zeurende laffe regeringen tussen zitten als die van Frankrijk, Duitsland, Rusland en China zal het gedonder in Irak zo lang doorgaan totdat het al te laat is.
Chemische wapens GAAN ingezet worden door de Irakezen in irak.



een land kan weldegelijk een monopolie op een produkt in een ander land hebben. dat gebeurt dan ook wel eens. het enige dat ze hoeven te doen is de oliemaatschappijen volledig in handen krijgen en beschermen. ik weet niet precies hoe ver ze daar in zijn maar ik geloof dat er nog wel wat voor ze te halen valt. de VS zijn toch ook het land dat als 1e zonder olie komt te zitten?!

Bovendien hebben de VS graag een monopoliepositie betreft alles. Dat is wel weer duidelijk geworden door de manier waarop ze deze oorlog begonnen zijn. Er was een documantaire over Bush. vooral over cheney en wolfowitz. die
hadden al bij bush sr het plan om saddam uit te schakelen. maar dat wilde
hij niet. toen heeft wolfowitz het plan in een la gelegd. tijdens clinton
daar laten liggen want clinton was geen "havik". en toen bush kandidaat werd
hebben ze hem helemaal volgestopt met hun informatie. en die bush-doctrine
is op een paar zinnetjes na exact hetzelfde als dat brute plan uit de la. ik
snap niet hoe dat kan. waarom heeft de joodse lobby zoveel macht? afganistan
en irak zijn volgens dat plan testcases voor de rest van de amerikanisering
van de islamitische landen. daarom wil bush ook zonder de vn irak opbouwen
na de oorlog.

dus ja, de VS bevrijden de Irakezen, ALS het ze lukt. heb je mijn stukje niet gelezen ofzo? Wie zegt er dat ze gaan winnen? Als het ze niet lukt zijn ze alleen maar verder van huis. Ik weet dat de landen die tegen de oorlog zijn ook hun eigen belang hebben, ik heb niet de illusie dat het andere staatshoofden wel om mensenlevens te doen is. [/b]


Als je je feiten op een rij had, dan zou je wel weten dat in de eerste Golfoorlog de Amerikanen niet Irak, maar KOEWEIT bevrijdden.


en als jij je feiten op een rij had had je geweten dat ze ook toen probeerden Hussein te pakken. En dat lukte ze niet. dat is waar het om ging, dat is waar ik het over had. HET LUKTE NIET.


Nouw... Het eerste wat me te binnen schiet: 2e Wereldoorlog. Dankzij de Amerikanen leven we nu zonder Hitler. Nog een voorbeeldje: Kosovo. Ook aangevallen zonder VN-mandaat. De genocides zijn er nu niet meer. Er zijn nog veel meer voorbeelden te noemen.


maar Hitler was sowieso al een enorme oorlog begonnen en toen er al weet ik veel hoe veel slachtoffers gevallen waren kwamen de geallieerden er een einde aan maken. dat is een heel ander verhaal. Degene die de oorlog startte heeft niets gewonnen. appels en peren.


Zitten ze over 2 jaar hier? Haha. Okee dat slaat echt nergens op. Ik noem dat paranoide. De oorlog is naar mijn voorspelling binnen 40 dagen voorbij. Hussein zal chemische wapens gaan gebruiken. Vervolgens komt het Irakeze volk in opstand. Waarschijnlijk zullen meer landen die voorheen tegen de oorlog waren, zich nu achter de coalitie scharen.


ten eerste slaat dat weldegelijk ergens op, als het zaakje uit de hand loopt krijgt iedereen er mee te maken. Het zou kunnen dat dat niet gebeurt nu (of wel) maar dan weet je nog steeds niet wat er over een tijdje gaat gebeuren.

Het Irakeze volk in opstand? dan moeten de VS eerst alles en iedereen plat gooien anders krijgen ze de kans helemaal niet. lekkere methode zeg.

En stel dat die chemische wapens het halve Amerikaanse leger uitroeien wat heb je dan bereikt? Als een land werkelijk zo'n gevaar is voor de rest van de wereld, wat heb je er dan aan om er bommen op te gooien? dan roep je toch juist een reactie op die je had willen voorkomen? Ik dacht dat de VS niet wilden dat Irak chemische wapens ging gebruiken.... Ik dacht dat ze ze wilde ontwapenen.


De Irakezen zullen zo'n iemand als jou wel haten. Wat zou jij ervan vinden dat jij in zeg maar 1941 leefde, in het bezette Nederland. En in de VS zouden plannen zijn om Nederland te bevrijden. En vervolgens gaan de mensen in de VS demonstreren! Tegen jouw vrijheid! Zou je niet boos zijn? Zou je niet liever willen dat de VS je meteen zou komen bevrijden? Ik zou het wel weten hoor.


je begrijpt het nog steeds niet he? Ik ben weldegelijk tegen het regime in Irak en dat geldt voor bijna iedereen die tegen die oorlog is of demonstreert. je vergelijkt appels met peren. je hebt weinig aan je vrijheid als je dood bent. Er moet naar mijn mening eerst op alle manieren gezocht worden naar een andere manier om het regime daar ten val te brengen. als je denkt dat de enige mogelijkheid een oorlog is dan ben je wat mij betreft erg kortzichtig en macho-achtig aan het denken.


Nogmaals. De Irakezen zijn superblij met hun bevrijding zoals te zien is op TV beelden. Ze willen van Hussein af en dit is de enige manier. Geen wonder dat ze mee gaan helpen met vechten zoals gisteren bekend is geworden (Opstand in Basra). Ze willen bevrijd worden. Oorlog is de enige optie. Als jij het zo goed denkt te weten, kom jij dan met een andere oplossing die ook zou werken? De wereld probeerde al JARENLANG een vreedzame oplossing te vinden. Niet gelukt. Oorlog = enige oplossing.


als het zo makkelijk was was het hele probleem er niet.


Soms is het beter om te handelen dan om eindeloos door te praten terwijl het lijden door gaat. Open your eyes.

tuurlijk. macho. je lijkt Hussein wel. Een beetje preken over wat goed is en wat niet...


En jij hebt duidelijk niet de MP3 gedownload. Op de MP3 hoor je first-hand hoe een Irakees over de oorlog denkt.
http://media.ebaumsworld.com/anti-war-convo.mp3

dat heb ik wel vaker gehoord en dat begrijp ik ook. *zucht*
blijkbaar bestata jouw hoofd uit een soort multiple-choice manier van denken:

brengen we een einde aan het regime van een dictator en hoe?
1; nee
2; ja, door oorlog

meer opties zijn er niet. goed dan zijn we snel uitgepraat. Ik weet natuurlijk ook geen andere oplossing anders zat ik hier nu niet achter m'n computertje met onaardige en redeloze mensen zoals jij te discussieren.


Ik heb toch niet geen respect getoond? Als je vredelievend bent, ben je voor de oorlog. Als deze oorlog er niet zou zijn geweest, zou Hussein gewoon doorgaan met het uitmoorden van het Irakeze volk. Vergeet ook niet dat Hussein de families van Palestijnse zelfmoordenaars subsidieert. En het zou slechts een kwestie van tijd zijn voordat Irak weer een nieuwe oorlog zou starten.


ja dus, je komt erg respectloos over en je verhalen bulken over van de kortzichtige vooroordelen waar je anderen van beschuldigt terwijl je er zelf volledig aan voldoet.

Het is straks ook gewoon een kwestie van tijd voordat Irak of een van de buurlandjes weer een oorlog start. ze kunnen elkaars bloed wel drinken daar, dat komt echt niet goed als je er weer even een paar bommen tegenaan knalt.

en nog een keer; ja Sadam Hussein moet weg. En al zijn familie en achterban ook. Maar kwaad met kwaad bestrijden heeft zelden tot een definitieve oplossing gewerkt.

trouwens, je kunt al deze problemen terugvoeren tot de val van het ijzeren gordijn. ook zo'n leuk restantje van de 2e wereldoorlog. maargoed, dan moet ik de theorien van mijn opa die geschiedenis van de krijgsmacht doceerde aanhalen want ik weet ze niet meer en helaas, hij is dood.

Laatst gewijzigd door Diable; 27 maart 2003 om 08:59
Diable is offline  
Oud 26 maart 2003, 19:14   #13
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
ik ga er trouwens niet verder op in dus zie maar of je nog reageert. de bedoeling van dit topic was om met ttm-genootjes EMOTIES te delen. iets waar jij schijbaar bitter weinig van snapt, dat blijkt wel weer uit je reactie op Ellis. kijk voortaan even om je heen zie op wat voor forum je bent voor je zo tekeer gaat.

ik verwijs je bij deze dan ook graag door naar een forum voor mensen van jouw kaliber: http://forum.fok.nl/
Diable is offline  
Oud 27 maart 2003, 11:50   #14
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Exclamation Onderwerp gesloten.

Citaat:
Originally posted by roosje
Ja mensen, laten we dit forum ff lekker gaan gebruiken om onze meningen over de veelomstreden oorlog te uiten!!!
M.i. is dit forum bedoeld om van onze plukdrang af te komen en niet om dit te verergeren!!!

Nogmaals: laten we de voor's en tegen's vooral buiten dit anders zo fijne forum houden. Het zegt toch al genoeg, dat enkele dagen geleden bijna niemand op het forum aanwezig was...
Het houdt ons allemaal bezig, daar ben ik van overtuigd.
En laten we dan alsjeblieft niet zo ons eigen kleine oorlogje ontketenen over hoe wij er persoonlijk over denken !!!
Persoonlijk vind ik het een heel moeilijke kwestie en neem van mij aan: ik ben blij dat ik geen president ben...

Allemaal veel liefs en sterkte toegewenst...roosje
Citaat:
Originally posted by Robert18
Argumenten? Of vraag ik nu te veel?

Ik snap echt niet dat iemand nog zo reageert zonder argumenten. Getuigt niet van al te veel intelligentie.

edit: Oh wacht, sorry hehe, mijn fout. Ik zag niet dat je je eigen vraag al beantwoorde :-)
Beste lotgenoten,

Een onderwerp over de oorlog ontketend hier bijna zelf een klein mini-oorlogje....

Vreemd is het niet, aangezien deze (en alle andere) oorlogen veel verschillende emoties losmaakt, zoals ze hier over en weer worden geuit.
N.a.v. het bovenstaande wil ik jullie graag op het volgende wijzen:

- Het is toegestaan op het HaarWeb Forum om over andere zaken te discussiëren dan haarziektes. Niet iedere lotgenoot stelt het echter op prijs om tussen de gebruikelijke onderwerpen geconfronteerd te worden met onderwerpen die niets met de betreffende rubriek te maken hebben. Dat blijkt in dit geval ook duidelijk uit de reactie's in deze discussie.
Vandaar dat er speciaal voor dit soort onderwerpen een aparte rubriek in het leven is geroepen:

Van alles en nog wat...
Kan je iets niet kwijt in de bovenstaande rubrieken? Zin om even over iets anders te praten dan haarproblemen? Hier kan het!

Mocht je om wat voor reden dan ook in eerste instantie je onderwerp willen starten in een andere rubriek dan de 'Van alles en nog wat...'-rubriek, dan laten wij dit voorlopig ook toe. Zorg er dan echter voor dat uit de titel van je onderwerp duidelijk blijkt dat het onderwerp losstaat van het thema van de rubriek. Dit kun je doen d.m.v. de toevoeging : 'OT: ' in de titel van je bericht te zetten. 'OT' betekent 'Off Topic' (wat weer betekent... 'afwijkend van het onderwerp/thema')

Voorbeeld:

Dus ipv 'oorlog...' kun je de titel 'OT: oorlog...' meegeven.


Als laatste zagen wij graag dat uitspraken als 'Ik snap echt niet dat iemand nog zo reageert zonder argumenten. Getuigt niet van al te veel intelligentie' tot een minimum beperkt worden, vooral als hiervoor geen gronden zijn zoals in de bovenstaande situatie.

Bij deze sluit ik het onderwerp en wil jullie bedanken voor jullie medewerking.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 27 maart 2003 om 11:54
Webmaster is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.