Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juni 2011, 16:40   #1
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Question Is het normaal dat haren na een HT uitvallen inclusief minuscuul haarzakje?

Beste forumgenoten,

Ongeveer 4,5 weken geleden heb ik een FUE-HT ondergaan, het gaat om 2700 grafts. Het is nu 4,5 weken later en ik denk dat slechts zo'n 15-40% is uitgevallen.

Vanaf ongeveer week 2 heb ik een heel klein beetje toppik gebruikt om alles te camoufleren. Nadat ik de korstjes er, d.m.v. shampoo en een body-lotion, af heb gekregen na zo'n 8 of 9 dagen, heb ik eigenlijk niets meer aan mijn haar gedaan. Ik ben er, zachtgezegd, extreem voorzichtig mee geweest en ben er zo min mogelijk aan gekomen.

Nu, 4,5 weken later, vallen er af en toe (eigenlijk alleen als ik help) wat haartjes uit. Soms is dit inclusief (iets dat lijkt op) een haarworteltje. Het lijkt niet echt op een wortel, maar is meer een beetje schuin aan de onderkant met een minuscuul uitstulpinkje.

Ik heb de volgende vragen:
- Het lijkt of er een beetje een vettig laagje is ontstaan waar de grafts zijn geplant. Is dit normaal? En kan dit dunne vettige laagje kwaad?
- Is het uitvallen van de grafts inclusief (mogelijke) haarwortel slecht? Want ik heb vernomen dat de wortel na 3 dagen eigenlijk muurvast zou moeten zitten in je hoofdhuid.

Bij voorbaat dank & met vriendelijke groet,

Edwin
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2011, 16:44   #2
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvW Bekijk bericht
- Is het uitvallen van de grafts inclusief (mogelijke) haarwortel slecht? Want ik heb vernomen dat de wortel na 3 dagen eigenlijk muurvast zou moeten zitten in je hoofdhuid.
Het haarzakje blijft in je hoofd achter, niet je wortel. Dat vettige zouden de talgkliertjes kunnen zijn die dat afscheiden. Voor het gemak een afbeelding bijgevoegd zodat je misschien beter een voorstelling ervan kan maken.



Laatst gewijzigd door Lucky; 1 juni 2011 om 16:48
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2011, 17:05   #3
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Het vettige laagje kan dus geen kwaad? Het is niet dat dit de geplaatste grafts/wortels verstikt?

En hoe komt het dan dat bij sommige haren die uitvallen wel de wortel mee komt en bij sommigen niet?

Mvg, E.
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2011, 17:33   #4
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Je hoofdhuid maakt altijd talg aan, de één heeft er meer last van dan de ander dat wel.

Wat maakt het uit, dat aan bepaalde haartjes een bolletje zitten en aan anderen niet. Als de haarzak er maar niet aan zit. Waarom is de ene banaan krommer dan de ander ?
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 18:43   #5
watzegje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2011
Berichten: 25
Ik ken het probleem wel, echter heb ik geen HT gehad maar mijn uitgevallen haren hebben vrijwel altijd een wit puntje er aan zitten. Ik kan wel als ik met m'n vingertoppen er langs schuif het witte minuscuul kleine bolletje er af halen en mij is verteld dat het DAN om talg gaat.
watzegje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.