Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2002, 01:00   #1
marcovanbasten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2002
Berichten: 25
Inhammetjes

Ik heb een aantal keer gelezen dat inhammetjes moeilijker zijn te bestrijden dan plekken achter op het hoofd.

Maar kan finasteride met rooscure of andere mediicijnen deze inhammetjes wegwerken???

Greetz
marcovanbasten is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2002, 07:23   #2
Max
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2002
Berichten: 96
Nee, Finasteride met Rooscure kan de inhammen niet wegwerken. Het kan er alleen voor zorgen dat de inhammen niet groter worden. Het enige medicijn dat dat wel zou kunnen is - als we de verhalen moeten geloven - Dutasteride. Maar goed, daar heeft nog niemand van ons ervaring mee.

Groeten,


Max
Max is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2002, 14:08   #3
Viper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2002
Berichten: 53
Als je gewoon last hebt van haaruitval op de inhammen en je behandelt het niet wordt je dan na enkele jaren volledig kaal?

Groetjes
Viper
Viper is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2002, 21:36   #4
Artur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2002
Berichten: 51
vreemd genoeg merk ik bij mezelf wél dat ik lichte teruggroei krijg, na 3mnd 5mg/dag te hebben geslikt. Het is ook niet waar dat finasteride absoluut niet je inhammetjes kan verminderen; het is niet gegarandeerd, en het zal langzamer gaan dan op je kruin, i guess. Wat ik niet zo snap is dat veel mensen gaan pielen met 5mg pilletjes (in 4en delen enzo) en 1-komma-zoveel mg slikken; kwa bijwerkingen heb ik totaal niks gemerkt, en met 5mg heb je gewoon betere DHT-blocking dan met 1mg. Toch?..
Mzzl,
Artur
Artur is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2002, 07:35   #5
Max
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2002
Berichten: 96
Artur

Als je zo redeneert, hoe meer mg hoe meer DHT-blocking, dan kun je misschien 10 of 15 mg per dag gaan slikken. Ik bedoel te zeggen dat je met medicijn gebruik best voorzichtig mag zijn.

De meeste beginners beginnen met minder mg, bijvoorbeeld 1 a 2 mg. Propecia, officieel haaruitvalmiddel, bevat slechts 1 mg en jij begint al met 5 mg.

De meeste beginners zijn wat voorzichtiger dan jou en het zou natuurlijk kunnen dat gelijk met 5 mg beginnen in het begin wel voor een beetje teruggroei bij de inhammen zorgt.

Bij mij was na drie maanden de uitval wat gestabiliseerd. Van teruggroei is volgens mij bij mij nog geen sprake. Ik ben begonnen met 1.25 mg maar ben al snel overgegaan op 2.5 mg en ben nu zo'n 4 a 5 maanden aan het slikken.

Veel succes en groeten,


Max
Max is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2002, 20:03   #6
Artur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2002
Berichten: 51
hoi,
Je hebt natuurlijk gelijk dat men voorzichtig moet zijn met medicijngebruik. Ik gebruik 5 mg omdat die dosis in elk geval nog niet toxisch is voor je lichaam, en bovendien zijn er aanwijzingen dat het effect van 5mg t.o.v. 1mg een beetje beter is (65% vs. 57% DHT-blocking).
Bovendien zie ik dat in vergelijkende studies tussen finasteride en dutasteride, vaak verschillende doses Duta vergeleken worden met 5mg Fina. Daaruit maakte ik op dat met 5mg Fina in elk geval een maximaal effect van Fina mag worden verwacht. Misschien is het zo dat met minder Fina een nagenoeg gelijk effect wordt bereikt (dat verschilt ook per individu), maar ik mik dus op de zekerheid van een maximaal effect.
Ik ben in ieder geval heel tevreden over de resultaten tot nu toe die ik in slechts 3 maanden al heb bereikt. Er was nog niet veel haar uitgevallen, maar wáár het was uitgevallen (inhammen en frontale haarlijn) is nu dus duidelijk zichtbare hergroei.
Moge Dutasteride nu maar snel ergens op de markt komen, want >90% DHT-blocking klinkt errug tof

Mazzl,
Artur
Artur is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.