Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 november 2008, 16:25   #1
Roelof
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 2
Ineens Alopecia Areata

Hallo iedereen.
Ik ben hier sinds kort op dit forum.
Had hier al eens vaker gekeken in de zin van adviezen en raad.


Ik was me een 2 mnd geleden raar geschrokken toen mijn vrouw me ineens vertelde dat ik een kaal plekje op mijn hoofdhuid had.
Ineens vertelde ze me lachend: Je word kaal.
Ik schrok me daar nogal behoorlijk van.
Ik ben 39 jaar en hoopte op die manier nog niet op die leeftijd al kaal te worden.
De volgende dag ben ik met het probleem naar de huisarts gegaan,en heb hem verteld wat er dus aan de hand was.
Hij heeft het plekje bekeken en vertelde me dat het waarschijnlijk een vorm van Alopecia Areata is.
(Ik had er nog nooit van gehoord,en snapte dus zo op het oog niet direct wat hij daarmee wilde zeggen.)
Maar na het horen van het een en ander erover,schrok ik dus ineens behoorlijk.
Hij vertelde me ook dat het waarschijnlijk zo vanzelf wel weer over zou kunnen gaan,dus daar rekende ik ook maar op.
Maar na een x aantal dagen merkte ik ineens dat ik meer kale plekjes op mijn hoofdhuid kreeg.
Ik raakte nogal behoorlijk in de stress ed en heb weer een afspaak met hem gemaakt.
Hij bekeek de kale plekjes en stuurde me door naar een dermatoloog.
Daar een x aantal dagen later aankomend heeft die huidarts bloed van me afgenomen en me een creme (Betamethason) voorgeschreven.
De creme moest ik 2 maal per dag aanbrengen op de kale plekjes.
Ik moest een 2 weken later bij hem terug komen voor het resultaat ervan te bekijken.
Ik merkte thuis dat het niet echt opknapte door de creme en kwam dus ook weer bij de huidarts terug.
Hij bekeek de plekjes weer en heeft daarna me een prikje gegeven om een beetje hoofdweefsel te kunnen onderzoeken.
Hij belde me vanmiddag terug over de uitslag ervan,en vertelde me dat het duidelijk ging om Alopecia Areata,en heeft me nu een lotion (Dermovate)
voorgeschreven.(Moet over 3 wkn bij hem terugkomen.)
Deze lotion moet ik nu eenmaal per dag insmeren op de kale plekjes.
Ik heb sinds twee weken er geen plekjes bijgekregen,maar de plekjes die er zitten zijn ook niet verdwenen.
Ik heb mijn haar een maand geleden er geheel afgehaald met idee van 'groeit het vast weer goed aan' Maar helaas......Niet dus.
Het haar groeit nu wel weer (het is nu zo'n 4 millimeter) maar toch blijf je de kale plekjes zien zitten.
Zit dus nu alweer te twijfelen of ik het weer zal afscheren naar een twee millimeter.
Hopelijk dat dus deze creme van de huidarts iets goeds voor me kan betekenen,en me kan helpen met het probleem.



Ik gebruik sinds een week of twee nu wel het volgende product van Niveau:
nivea hair recharge (Shampoo en Tonic).

Laatst gewijzigd door Roelof; 13 november 2008 om 19:46
Roelof is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2008, 20:28   #2
ilos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Berichten: 3
wie wil met me praten over alopecia moet binnenkort naar nijmegen radboud ziekenhuis, of iemand daar al is geweest
ilos is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2009, 23:40   #3
Janus1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2008
Berichten: 16
Als AA patient heb ik niveau ook geprobeerd, vanaf dat moment werd mijn haar in zijn geheel dunner en begon het actief weer uit te vallen. Ik had in September nog 5 plekken die niet meer zo actief waren. In December waren dat er nog 4. Vanaf het moment dat ik niveau ben gaan gebruiken zijn er zo'n 4 plekken bijgekomen... Het zijn kleintjes, maar ze kunnen groot worden. Ik ben gestopt met niveau en gebruik een therapie van Nioxin. De plekken die nieuw zijn ontstaan zitten weer redelijk vol met dons haartjes. Ik heb sterk mijn twijfels op niveau wel een goede oplossing is voor AA patienten.
Janus1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 19:36   #4
tineke44
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 5
Exclamation alopecia ariata en kiwi's

Bij mij is alopecia ariata begonnen toen ik 25 jaar was. Ook kreeg ik een ongeluk en kwam daardoor in het ziekenhuis. De verpleegsters durfden mijn haar niet te wassen, omdat ik heel veel haaruitval had. Zij wisten niet wat het was. Toendertijd bleek het ook nog niet zo bekend. Voordat ik in het ziekenhuis kwam ben ook ik ver=wezen naar het radbout ziekenhuis in nijmegen. Ik bleek nog niet kaal genoeg( had twee grote kale olekken op mijn hoofd), Maar mocht ik kaler worden, zou ik in aamerking komen voor een een of andere lotion, of shampoo, wat de haargroei zou stimuleren. Maar ja, na het ongeluk, en dik 5 uur onder narcose geweest te zijn, ging het haaruitval nog sneller. Heb toen besloten om mijn hele hoofd kaal te schren, waarbij ik dacht, dat dat misschien ook wel eens de haargroei kon stimuleren. En inderdaad, na weken later kwamen er donshaartjes, die weer uitvielen, en daarna kwam mijn eigen haargroei. Het heeft zeker wel een jaar geduurd eer ik mijn kale plek boven op het hoofd, daar waar de kruin zat, weer volgroeid had.
Raakte toen zwanger...en mijn haar begon nog beter te groeien.
Na heel wat jaren te hebben genoten van mijn volle haardos, kreeg ik weer een kale plek op mijn hoofd.
Ik dacht..nu begint het weer...En ja hoor, naar de huisarts die constateerde dat de alopecia de kop weer was komen opsteken..
Uiteraard heb ik in al die jaren dat ik geen last had van alopecia ariata allerlei informatie in gewonnen. Het frapante was, dat mijn broer ook daar wel eens last van had, maar ik had dat nooit vernomen, omdat hij ook wel eens een pet droeg.
Maar hij had het ook in zijn baard, ook daar had hij kale plekken.
Haar man, adviseerde om kiwi's te eten, en dan ongeveer 6 weken later zou het haar weer gaan groeien.
En inderdaad, hij bleek al meerdere keren last te hebben gehad van alopecia ariata, en dat begon meestal in de wintermaanden (november)
Zoals zij dus zei, kiwi's eten, ook dat heb ik gedaan, nadat ik dus weer een kale bplek op mijn hoofd kreeg, en na ongeveer 6 weken, begon mijn kale plek weer te verdwijnen, en kwam er weer haar op.
Ik heb dit met mijn arts besproken, en hij had vernomen dat alopecia ariata grotendeels werd veroorzaakt door stress. Na mijn verhaal te hebben gedaan zei hij ook dat het altijd goed was om kiwi's te eten omdat daar een grote hoeveelheid antioxydant in zat. Een stof die wij nodig zijn.
Mijn puzzeltje viel zo langzamerhand in elkaar.
Ik heb zelf vernomen dat 1:als ik onder stress sta ik meer haaruitval krijg.
2: in de wintermaanden vatbaarder ben voor alopecia ariata.
3: door stress mijn lichaam de stof antioxydant niet vast houd.
4: door lichaamafname of te wel ik te licht zou zijn, ik ook vatbaarder ben voor alopecia ariata.

Ik heb daarna nog 3 maal kale plekken op mijn hoofd gehad.
De laatste keer heb ik het bewezen bij de huisarts. Heb hem opgebeld en gezegt dat ik weer alopecia had. Ben elke morgen 2 kiwi's gaan eten. Na een maand kreeg ik weer haar!!!!!

Mijn vriendin stond enige jaren geleden ook onder stress!
Ook zij kreeg een kale plek op haar hoofd. Vertelde haar dus dat dat alopecia ariata was en de huis arts heeft dat bij haar geconstateerd.
Heb haar direct verteld dat ze zich rustig moest houden en elke dag kiwi's eten.
2 Maanden later kreeg ze weer haar.

Mocht ik weer een kale plek krijgen, of merk ik tijden het wassen van mijn haar dat ik meer haaruitval heb, dan is er voor mij 1 streep, direct naar de winkel , kiwi's halen en eten!

In sinaasappels en paprika zit ook de stof antioxidant. Maar als je 1 sinaasappel eet, heb je in feite al genoeg antioxidant in je lichaam. Wil er wel even bij vermelden, dat als je een flinke roker bent, de antioxidant zo weer uit je lichaam verdwijnt.

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn informatie, tevens voor degenen die op dit forum zitten.
Het is altijd de moeite waard om het te proberen. Baat het niet...schaad het niet..
Bij mij helpt het door kiwi's te eten.
tineke44 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Informatie gevraagd Alex71 AA - Algemeen 18 7 juli 2006 10:47
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.