Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 20 februari 2014, 16:54   #1
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
HASCI 50 graft test

Hierbij nog even het verslag van het gesprek met HASCI dat ik net heb gevoerd betreffende mijn voorstel voor een 50 graft test. Ik heb in het engels geschreven (voor een post op TBT), hoop dat t geen probleem is. Maar het is denk ik wel relevant voor iedereen hier:

Like said, Gho and Kristel wanted to talk to me, we scheduled a skype session which just took place !

First of all, they weren't agressive or nasty in anyway, I thought they might want to force me to stop posting but it wasn't like that at all. No, it was nice to talk to Gho for once and he seemed like a nice guy.

They brought up that they had read some of my posts at the Dutch forum which they didnt like and they thought I was wrong with some of my statements. I asked them what exactly and they brought up something I had to agree with. I had named a few Dutch celebs on The dutch Forum as their patients but that wasnt true. The confusion was due to an article from a magazine that they placed on their website. In it they named a few patients, I thought all of them went to HASCI but that wasnt true. Fair enough.

Then the important thing: the 50 graft test. In short, they don't want to do it (as I always said here). The reasons they gave:

1. They felt they had shown enough proof with the article in that British peer reviewed journal of dermatology. They said those guys invesigated them for 2 years and getting something placed there isn't exactly easy
2. They said whatever proof they submit, people will always disbelieve them
3. They said doing just 1 case isn't scientific and doesn't proof anything at all.
4. They said that even if it works for me, people will always come up with "yeah but does it work for 100 or more grafts" or "Yeah but does it work for non causians" etc.
5. They said they were working on a 70 person trial which supposedly (I think Gho said 'hopefully') should be done december this year.
6. According to Kristel it was impossible to track 50 grafts in recipient.

My counter arguments I gave them were:

1. I told them that on the biggest hairloss forums on the internet there's only ONE guy left who still believes their claims (Ironman, hey I even told Gho your name, you must be proud )Pretty much everybody else doubts at least to some degree their claims or doesnt believe them at all. So obviously more proof is needed
2. While doing just a 50 graft test for one guy isn't scientific in a statistical way, it surely would proof that at least it would work for SOME people ! And even that's something most people don't even believe at this point.
3. Surely people will always complain but proving it works for one person is really going to do a lot of good for them as a company
4. Tracking 50 graft isnt difficult at all, just look at the analysis JJJRS did, it's perfect. No problem at all.

However they still wouldnt want to do it. I said, ok then what if I just pay you guys for 50 grafts ? You dont have to do ANYTHING AT ALL, I just pay you for 50 grafts and thats it, I'll do the rest. They said no. I said, well I already offered you guys 1000 euro for 50 grafts, I'd like to offer you 2000 euro for 50 grafts. They said no. I said, ok well then, I will pay you guys 3000 euro to give me 50 grafts, what about that. They said no and told me to wait for their 70 person test.

That was it. In my opinion this really confirms all my suspicions. It makes NO sense at all to deny somebody a 50 graft test if he wants to pay 3000 euro. When I asked Gho why he didnt want to do even that, he came up with some very weird story which made no sense at all and it was very easy to see from his body language that he really didnt know how to answer that question. And of course there is no good answer there. The only answer is "I wont do it because I am afraid it wont work".

So, no 50 graft test will take place guys. HASCI wont do it even if you pay them 3000 euro.
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2014, 22:10   #2
hipman
HaarWeb lid
 
hipman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 114
Hey ik wil je die 50 grafts doen voor 3000 euro

Alle gekheid op een stokje, waar gaat dit allemaal over ?
__________________
Mijn regime :

Medicatie (sinds 01/01/2014)
-MSM (2 x 750 mg per dag)
-Shen min (2 tabletten per dag)
-Druivenpittenextract ( 1 x 500mg per dag - sinds
-Minoxidil sinds 01/05/2014

Andere
-Sinds 05/05/2014 Regenepure
hipman is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2014, 23:53   #3
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hipman Bekijk bericht
Hey ik wil je die 50 grafts doen voor 3000 euro

Alle gekheid op een stokje, waar gaat dit allemaal over ?
HASCI beweert dat 80% van het haar terug groeit bij hun 'stamcel transplantatie'. Om een lang verhaal kort te maken zijn er nogal wat redenen om dit in twijfel te trekken. De enige manier om uit te vinden of dit echt zo is, is mbv een 50 graft test: een test waarbij 50 grafts worden getransplanteerd. Dan kan je precies zien OF er haren terug groeien en zo ja hoeveel en je kan in het ontvangstgebied precies zien hoeveel haren er terug groeien. Met die gegevens kan je dan perfect een exact percentage voor de hergroei uitrekenen.

HASCI wil deze test dus niet uitvoeren, zelfs als een klant daar 3000 euro voor biedt. Dat komt er dus op neer dat ze je geen haartransplantatie willen geven voor een laag aantal grafts waarbij het uit te rekenen valt of hun techniek echt werkt. Wil je meer grafts (en wordt het onmogelijk om te valideren of hun techniek werkt), dan willen ze je graag helpen. Mijn inziens zegt dat genoeg.
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2014, 12:15   #4
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
Merkwaardig.

Kan me enerzijds voorstellen dat er een groot afbreukrisico is. Mocht het mislukken dan zal hun reputatie op de verschillende fora nog meer schade lijden.

Anderzijds, een bedrijf die dit als 'unique selling point' presenteert komt wel met erg slappe argumenten. Als je overtuigd bent van je eigen methode dan snoer je critici toch juist de mond door te laten zien dat er daadwerkelijk hergroei plaatsvindt. Sowieso vreemd om iemand een behandeling te weigeren. Weigeren zij zo'n test bij iedereen of alleen bij jou omdat jij serieus wil onderzoeken of het werkt?
__________________
- Nanominoxidil ( april 2010 t/m april 2011)
- Microminoxidil ( april 2011 tot juni 2011) Beiden bevatten Ketoconazol en vitamine B12
- Finasteride ( 1 juni 2011 tot heden)
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2014, 12:22   #5
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
Ik snap wel je motivatie om te willen testen, maar ook de weigering van dokter Gho. Een test met 1 persoon zegt helaas niets. Wetenschappelijk gezien heeft het geen enkele waarde, maar de uitkomst op dit forum zou voor hen wel een grote waarde hebben. Daarom snap ik dat ze niet ingaan op het bod.

Opvallend is wel de opmerking 'dat sommige mensen nooit overtuigd raken'. Op de site van het ISHRS zijn diverse onderzoeken te raadplegen (verschil handmatig/motor boren, effectiviteit fut versus fue, enz.). Die studies (mits goed opgezet) overtuigen serieuze haarchirugen wereldwijd.

Een goed opgezette wetenschappelijk studie zal andere haarchirurgen wel degelijk overtuigen, daar ben ik van overtuigd...
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2014, 15:58   #6
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartransplant Bekijk bericht
Wetenschappelijk gezien heeft het geen enkele waarde, maar de uitkomst op dit forum zou voor hen wel een grote waarde hebben.
Wat bedoel je hier mee ? Dat als het bij mij niet werkt, dat iedereen dan gaat denken dat hun procedure helemaal niet werkt, terwijl ik net die 10% kan zijn bij wie het niet werkt bijvoorbeeld ? Dat kan in theorie (alhoewel ik daar totaal niet in geloof). Maar dan nog, momenteel marketen ze hun procedure alsof iedereen minimaal 80% regrowth zou hebben. Als dat ECHT zo zo zijn, dan is er toch geen enkele motivatie te vinden om niet zo'n test uit te voeren en al helemaal niet als een klant daar 3000 euro voor wil betalen ? Sterker nog, ik heb ze gezegd dat ze helemaal geen test hoeven uit te voeren, ik wil gewoon 50 grafts kopen voor 3000 euro. Dat willen ze niet. Terwijl als je 500 grafts vraagt voor 3000 euro ze dit waarschijnlijk wel doen. Dus ze willen alleen een hoeveelheid grafts verkopen waarbij ze weten dat de persoon niet meer kan nagaan of het werkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartransplant Bekijk bericht
Een goed opgezette wetenschappelijk studie zal andere haarchirurgen wel degelijk overtuigen, daar ben ik van overtuigd...
Misschien. Maar als ik HASCI was zou ik me meer interesseren in wat potentiele KLANTEN denken dan dan andere chirurgen ...
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2014, 16:01   #7
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass885 Bekijk bericht
Als je overtuigd bent van je eigen methode dan snoer je critici toch juist de mond door te laten zien dat er daadwerkelijk hergroei plaatsvindt.
Exact !! Blijkbaar zijn ze dus niet overtuigd dat ze hun belofte van 80% hergroei kunnen nakomen.
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2014, 17:07   #8
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
"Dat als het bij mij niet werkt, dat iedereen dan gaat denken dat hun procedure helemaal niet werkt, terwijl ik net die 10% kan zijn bij wie het niet werkt bijvoorbeeld ?" Ja, dat bedoel ik precies.

Ik ben het met je eens dat het belangrijker is om potentiële klanten te overtuigen dan collega-artsen. De manier om dat te doen is volgens mij een wetenschappelijk onderzoek met een significant aantal deelnemers. Dan overtuig je klanten én artsen...
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2014, 17:24   #9
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartransplant Bekijk bericht
"Dat als het bij mij niet werkt, dat iedereen dan gaat denken dat hun procedure helemaal niet werkt, terwijl ik net die 10% kan zijn bij wie het niet werkt bijvoorbeeld ?" Ja, dat bedoel ik precies.

Ik ben het met je eens dat het belangrijker is om potentiële klanten te overtuigen dan collega-artsen. De manier om dat te doen is volgens mij een wetenschappelijk onderzoek met een significant aantal deelnemers. Dan overtuig je klanten én artsen...
Niemand zal ontkennen dat een groot klinisch onderzoek 100x relevanter is dan 1 enkele case. Als dat er zou zijn dan zou dit natuurlijk ook helemaal niet spelen. Dat is er echter niet. HASCI zegt zelf wel dat ze een 70 person trial willen gaan doen maar of dat uberhaupt gebeurt en wanneer, dat moet nog blijken.

Dat neemt echter niets weg van mijn punt: als HASCI zelf zou geloven dat iedereen minimaal 80% hergroei heeft, waarom zouden ze dan in godsnaam 50 grafts weigeren te plaatsen bij iemand die daar 3000 euro voor wil betalen ? Daar is maar 1 reden voor aan te geven: dat ze geloven dat die 80% op zijn minst niet voor iedereen geldt (ik persoonlijk ben er inmiddels van overtuigd voor helemaal niemand). En dat er dan minimaal een dermate grote variantie is dat men bang is voor het resultaat van een individuele case. En dat is dan nog het meest positieve scenario (ik zelf geloof dus in het scenario dat HASCI zelf weet dat het hele verhaal voor geen meter klopt en ALS er al hergroei is, dan is dat VEEL lager dan die 80% voor de gemiddelde persoon).

Laatst gewijzigd door Arashi; 22 februari 2014 om 02:48
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2014, 22:30   #10
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Nog even ingaande op dat paper dat ze hebben gepubliceerd (dat zou namelijk volgens Gho genoeg bewijs zijn dat het werkt), dat is dus dit paper: http://www.hasci.com/uploads/files/N..._treatment.pdf

Het 'bewijs' dat het zou werken staat op pagina 8, figuur 6 in de vorm van pre-op, post-op en 1 jaar post-op foto's. Deze foto's zijn echter dermate blurry en onduidelijk dat het onmogelijk is om de grafts in de foto's aan elkaar te linken en het is daarmee ook onmogelijk aan te tonen dat het uberhaupt dezelfde lokatie betreft.

Totaal belachelijk dat dit gepubliceerd is. Waar is de wetenschappelijke waarde ? Of, zoals Dr Rasmann het op zijn blog omschreef:

Citaat:
Dr. Gho reported that he did 1500 patients with his “cloning” procedure. If I had to give a score to the material he presented using a 1-10 scale for scientific credibility, I’d score it a 1, with 1 being the lowest possible. His science was pathetic, with slides that were blurred and blackened out so that there was really nothing to see. He claimed that his FUE technique cut the follicular units in half longitudinally, and that the part that remained regrew hair, but there was no proof of this in any of the material he showed. He did not show any patient results and certainly was never reviewed by any credible agency or physician.
Maar het belangrijkste bewijs ligt m nog wel in het feit dat NIEMAND ooit heeft kunnen reproduceren wat HASCI claimt te doen. Terwijl de hele techniek staat uitgelegd in de paper en relatief eenvoudig is. Sterker nog, er zijn diverse klinieken die met 0.6 mm boortjes werken.

En nu dus weigeren ze zelfs 50 grafts te plaatsten bij iemand die er 3000 euro voor wil betalen, omdat ze (terecht) bang zijn dat hij hun zou gaan ontmaskeren.

Laatst gewijzigd door Arashi; 24 februari 2014 om 22:37
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2014, 21:25   #11
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Zou jij jezelf laten 'ontmaskeren' voor 3K Euro????
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2014, 19:29   #12
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dymoman Bekijk bericht
Zou jij jezelf laten 'ontmaskeren' voor 3K Euro????
Nou als ik niets te verbergen had dan zou iemand die 3000 euro wil betalen voor 50 grafts plus voor gratis marketing gaat zorgen een geschenk uit de hemel zijn. Zou ik zelf weten dat mn verhaal van geen kant klopt, dan zou ik zo'n iemand weigeren. Zo simpel is het.
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2014, 20:04   #13
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
En wat als je nou gewoon heel normaal vraagt of hij je inhammen met 200 grafts kan aanvullen? Dan kun je toch ook nagaan of er hergroei is of niet?
Als je toch al 3000 euro wilt neerleggen voor 50grafts puur om te kijken of de beweringen wel of niet kloppen...
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2014, 11:02   #14
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Zo simpel is het niet. Als je 200 grafts laat doen halen ze de grafts willekeurig weg.
Wat Arashi wil is de 50 grafts uit een klein afgebakend plekje weg halen. Daar heel scherpe fotos van maken zodat je voor en na kunt controleren of er weer net zo veel haren groeien ondanks dat er grafts zijn uitgehaald.
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic

Laatst gewijzigd door Kruger; 27 maart 2014 om 11:11
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2014, 11:08   #15
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Blijf het wel zorgwekkend vinden dat zulke claims dus mogen bestaan zonder dat dit nader is bekeken.. Ze zullen zich vast wel slim indekken in hun officiele formulering zodat je ze niet verantwoordelijk kunt houden.

Overigens, volgens mij beschadig je de haarzaakjes vaak bij een 0.6 mm boor en is dit bij een 'normale FUE' dus niet wenselijk; omdat een te groot percentage van je haarzakjes dan niet meer bruikbaar is.

Ik heb aantal jaar geleden ook weleens met Gho gepraat, maar dat was vrij gehaast en ging helaas niet in op de techniek zelf.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.