Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 3 juli 2002, 22:43   #2
waterlelie-elf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Berichten: 16
Prof Hoogduin/Lieve Martine

Hoi gogo,

Je schrijft:
***
met ttm. Ooit was er een programma op tv van "lieve martine" en daar was ook een meisje met ttm en die zou behandeld worden door ene prof. Hoogeduin, Ik heb dus meteen contact op genomen maar kwam niet verder als de telefonisten van Hoogeduin. Maar mijn therapeut destijds ging altijd naar lezingen
***

Ik zag hetzelfde programma en ben wel verder gekomen dan jij. Ik ben zelfs op de univ in Nijmegen bij hem in therapie geweest. Zijn stellige bewering bij Lieve Martine dat hij dat meisje wel snel zou helpen was wel wat voorbarig.
Eigenlijk was het meer een onderzoek naar een goede behandelmethode. De ´patienten´ werden in 3 groepen verdeeld. 1 groep werd behandeld met Prozac, 1 groep kreeg gedragstherapie en 1 groep kreeg niets. Als ik me niet vergis (kan het een keer nazoeken voor de liefhebber) waren de resultaten met gedragstherapie het beste. Behandeling met Prozac viel tegen. Al met al was het niet erg bemoedigend. Ik kreeg zelf gedragstherapie dat toen wel hielp, maar je vervalt zo ontzettend makkelijk weer terug in je oude gewoonten . (Hoewel het nu bij mij veel minder is dan een paar jaar geleden, echte niet door de therapi evan Prof Hoogduin.)

Lieve groet van waterlelie-elf
waterlelie-elf is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.