Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2010, 21:28   #31
michael1988
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2010
Berichten: 11
hairplus medical cair en transhair

Goedenavond,

Zoals jullie zien ben ik nieuw op dit forum. Ik zit erover te denken om een proefbehandeling te ondergaan bij hairplus medical cair. Maar nu lees ik op dit forum een aantal negatieve reacties. Kan iemand mij misschien uitleggen wat zijn of haar negatieve ervaring is met hairplus medical cair of transhair. Positieve ervaring zijn natuurlijk ook welkom, ik probeer alleen een beetje een beeld te krijgen voor ik hier aan begin.

Bvd!
michael1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2010, 22:47   #32
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1988 Bekijk bericht
Zoals jullie zien ben ik nieuw op dit forum. Ik zit erover te denken om een proefbehandeling te ondergaan bij hairplus medical cair. Maar nu lees ik op dit forum een aantal negatieve reacties. Kan iemand mij misschien uitleggen wat zijn of haar negatieve ervaring is met hairplus medical cair of transhair. Positieve ervaring zijn natuurlijk ook welkom, ik probeer alleen een beetje een beeld te krijgen voor ik hier aan begin.
Bij mijn weten betreffen de negatieve ervaringen de tijd dat men bij die kliniek een lap huid uit je hoofd sneed om de haren daaruit te transplanteren .... en men je deed geloven dat dat ongeveer zoiets was als bij de tandarts binnenstappen voor tandsteen verwijderen

Dat viel dus vaak wel tegen en vooral het litteken van 25cm op het achterhoofd viel nog wel eens verkeerd.

Maar met een FUE behandeling door deze kliniek zijn nog niet heel veel ervaringen gedeeld.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2010, 19:00   #33
michael1988
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2010
Berichten: 11
Anthonie bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat jij een FUE behandeling bedoeld. Ik mag ook hopen dat dit tegenwoordig niet meer voorkomt op deze manier. Maar nu begin ik ook wel erg te twijfelen bij deze kliniek. Maar als zij vaker dit soort dingen doen hoe kan het dan dat zo'n kliniek nog steeds bestaat.
En is er misschien iemand die bij deze kliniek een FUE proefbehandeling heeft ondergaan? en zijn er misschien meer klinieken die gebruik maken van proefbehandelingen.

MVG
michael1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2010, 19:46   #34
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1988 Bekijk bericht
Anthonie bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat jij een FUE behandeling bedoeld. Ik mag ook hopen dat dit tegenwoordig niet meer voorkomt op deze manier. Maar nu begin ik ook wel erg te twijfelen bij deze kliniek. Maar als zij vaker dit soort dingen doen hoe kan het dan dat zo'n kliniek nog steeds bestaat.
En is er misschien iemand die bij deze kliniek een FUE proefbehandeling heeft ondergaan? en zijn er misschien meer klinieken die gebruik maken van proefbehandelingen.
Ik bedoelde dat ze vroeger met FUT (hier op HaarWeb) een niet zo heel erg beste naam hadden. Maar nu, met FUE, wordt dat misschien anders. De manier van uitnemen is voor de behandelaars van deze kliniek nieuw en daarom hebben ze een educatietarief. De mensen moeten worden opgeleid en in de tussentijd zullen ze langzamer werken waardoor je als klant langer in de stoel zit. Maar daar staat dus een laag tarief tegenover.

Voordeel bij een kliniek als deze is dat de behandelaars waarschijnlijk wel heel veel ervaring hebben in haren op een goede manier terugplanten. Want dat verschilt tussen FUT en FUE niet.

HSI hanteert ook een educatietarief, maar is zelfs daarmee toch nog wel aan de prijs. ProHair heeft het standaard tarief dat het laagste is in de Benelux. Het is (naast HSI) de enige kliniek die alleen FUE aanbiedt en ze zijn in die techniek waarschijnlijk ook het meest ervaren in deze contreien.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2010, 20:36   #35
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht

.............

HSI hanteert ook een educatietarief, maar is zelfs daarmee toch nog wel aan de prijs. ProHair heeft het standaard tarief dat het laagste is in de Benelux. Het is (naast HSI) de enige kliniek die alleen FUE aanbiedt en ze zijn in die techniek waarschijnlijk ook het meest ervaren in deze contreien.
Hai Anthonie,

Je vergeet http://www.aestheticclinics.com/prijslisten.htm nog.

Die staan hier op Haarweb ook goed bekend met hun FUE-behandelingen.

Dan heb je de top 3 [Benelux] redelijk compleet.

Gr Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 16 november 2010 om 20:41
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2010, 17:12   #36
michael1988
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2010
Berichten: 11
Is de FUE behandeling dan ook niet lang in gebruik als ik het goed begrijp. En wat betreft een educatietarief het is toch ook niet de bedoeling dat ik dan als proefpersoon wordt behandeld?
Het gaat bij hairplus om een proefbehandeling van 50 micro's, dit zijn relatief weinig micro's natuurlijk en ik voreg me af hoe groot stuk van mijn haar dan geschoren zou moeten worden. Dit zou dan toch ook maar een klein stuk moeten zijn. Maar raden jullie mij aan om geen gebruik te maken van de diensten van hairplus in verband met het verleden of zou de kliniek inmiddels wel een stuk betrouwbaarder zijn?

Bvd.
michael1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2010, 17:36   #37
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Dat weet niemand, zoals Anthonius zegt. Al die negatieve verhalen zijn van voorheen.

Ze zijn met een frisse start begonnen. Iedereen moet ergens beginnen. Je moet jezelf de vraag stellen of je idd als proefpersoon wilt fungeren. Hoewel het woord proefpersoon niet helemaal op zijn plaats is, het komt over alsof ze er helemaal geen kaas van gegeten hebben en dat lijkt me niet.

Toch..definitie van educatie = Het bewust en doelgericht scheppen van voorwaarden en organiseren activiteiten en leerprocessen gedurende enige tijd met het oog op het vermeerderen van kennis, het vergroten van inzicht, het verbeteren van meningen en opinies

Daarnaast heb je het over 50 micro's, dan vraag ik me wel af waar je aan gaat beginnen. Dat stelt niks voor. Ofwel je bent nauwelijks kalend, of je wilt het niet grootschalig aanpakken, of de kliniek kan niet meer aan.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2010, 19:29   #38
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
50 grafts komt overeen met ongeveer 1 cm2 in je haarlijn. Voor het uitnemen hoeven ze niet meer dan 5 tot 10 cm te millimeteren. Als dat de hele 'les' is, dan is het wel magertjes. Bij 600 grafts spreken we eigenlijk nog steeds van een kleine ingreep en pas als je zo tegen de 1500 komt gaan we mensen serieus nemen

De keuze voor een kliniek moet je helemaal zelf maken. Je kunt daarbij kijken naar zaken als prijs, ervaringen van anderen en je eigen ervaring bij het consult. Vooral van dat laatste kun je leren als je niet veel ervaringen van anderen tegenkomt. Was het gesprek sympathiek, hebben ze je veel informatie gegeven, weet je nu ook beter wat je in een verdere toekomst te wachten staat, is er over medicatie gesproken, is nog geprobeerd je richting FUT te sturen, etc, etc.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 18:55   #39
michael1988
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2010
Berichten: 11
50 gafts per cm2 is toch relatief lijkt me. Het lijkt mij dat iedereen een andere haardichtheid heeft. En ik zie vaak op sites dat de tarieven beginnen bij ongeveer 500 gafts. Nu snap ik dat minder gafts een kleine ingreep is, maar wat als je er bijvoorbeeld maar 250 nodig hebt?
michael1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 19:21   #40
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
haarcalculator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1988 Bekijk bericht
50 gafts per cm2 is toch relatief lijkt me. Het lijkt mij dat iedereen een andere haardichtheid heeft. En ik zie vaak op sites dat de tarieven beginnen bij ongeveer 500 gafts. Nu snap ik dat minder gafts een kleine ingreep is, maar wat als je er bijvoorbeeld maar 250 nodig hebt?
Deze haarcalculator http://www.hairlosslearningcenter.org/mm/calc.html geeft je misschien een idee van gewenste haardichtheid en het aantal benodigde grafts.

Succes !

Gr Roloff

ps. 50 of 100 grafts heeft echt geen zin [dat verschil zie je niet eens]
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 21 november 2010 om 19:23
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 19:44   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1988 Bekijk bericht
50 gafts per cm2 is toch relatief lijkt me. Het lijkt mij dat iedereen een andere haardichtheid heeft. En ik zie vaak op sites dat de tarieven beginnen bij ongeveer 500 gafts. Nu snap ik dat minder gafts een kleine ingreep is, maar wat als je er bijvoorbeeld maar 250 nodig hebt?
Minder dan 35 grafts per cm2 wordt vrij algemeen afgeraden. Dat oogt veel te dun en niemand zal daarmee uiteindelijk tevreden zijn.

Voor een duurzaam goede nieuwe haarlijn en kleinere inhammen zijn echt al snel 1000 grafts nodig en 50 grafts per cm2 is tenminste nog redelijk dekkend. Bedenk dat 50 grafts ongeveer de helft is van wat je van nature hebt ... jij hoopt kennelijk dat 15 grafts per cm2 erbij je kunnen helpen ... dat is ongeveer 1/8e van wat je oorspronkelijk had.

250 grafts is echt niks. Als je die ergens in je inhammen laat planten, dan vind je ze amper terug. Nou ja, na 2 jaar, dan vallen ze wel heel duidelijk op waarschijnlijk. Als die zielige sprietjes voor je terugtrekkende haarlijn.

Als je aan het shoppen bent voor een absoluut minimum (uit financiële overwegingen?) dan denk ik dat je beter nog een poos kunt wachten. Je moet een HT heel serieus benaderen en tientallen jaren vooruit durven kijken. De situatie bij jou is duidelijk nog niet serieus genoeg en het resultaat gaat je vrijwel zeker teleurstellen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2010, 22:24   #42
michael1988
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2010
Berichten: 11
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik ongeveer 600 grafts nodig heb. Dus dat is aanzienlijk meer dan ik in eerste instantie dacht.
DIt zou ongeveer 3000 euro gaan kosten? Ik twijfel tussen de volgende klinieken Eberson hair clinic, transhair, Dr Ferundi (hasselt geloof ik) en HSI in Amsterdam. Iemand misschien adviezen.

Bij voorbaat dank!
michael1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2010, 23:41   #43
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1988 Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik ongeveer 600 grafts nodig heb. Dus dat is aanzienlijk meer dan ik in eerste instantie dacht.
DIt zou ongeveer 3000 euro gaan kosten? Ik twijfel tussen de volgende klinieken Eberson hair clinic, transhair, Dr Ferundi (hasselt geloof ik) en HSI in Amsterdam. Iemand misschien adviezen.

Bij voorbaat dank!
Om je twijfel nog groter te maken: ProHair is zeker ook een goede kliniek!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2010, 12:14   #44
michael1988
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2010
Berichten: 11
Als ik 600 grafts nodig zou hebben en gebruik maak van de FUE techniek, is het dan noodzakelijk dat ik helemaal kaal geschoren word. Of bij hoevel grafts ligt de grens van totaal kaal of gedeeltelijk. Ik zou uiteraard het liefst gedeeltelijk kaalgeschoren worden.
michael1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2010, 12:29   #45
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Nee bij 1000 ligt zo'n beetje de grens. Hoewel dat misschien per kliniek ook verschilt. 600 zou geen punt moeten zijn, lijkt mij.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[laser] HairMax LaserComb Cloud Overige behandelingen 945 29 mei 2015 20:47
Misleidende postings door AJvdBerg (HairPlus) Tiuri Chirurgische behandelingen 19 15 september 2007 08:08
Ervaring The Care Indusrty/Instituut de Salon? hemense Hirsutisme - Behandelingen 1 1 september 2007 00:39
Haartransplantatie met Care Mediator - uitstekende ervaring Vankaalnaarhaar Chirurgische behandelingen 6 9 februari 2006 21:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.