Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback > Archief: afgehandelde Suggesties

 
 
Discussietools Weergave
Oud 21 juli 2004, 23:35   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Simpele overzichtelijke website over AGA.

Beste mensen,

Naar aanleiding van een idee dat onstaan is in een ander topic, open ik dit topic. Ik loop al een dag met het idee om een hele simpele, overzichtelijke en vooral Nederlandse website te maken over AGA. Nu denken jullie waarschijnlijk: zijn er daar nog niet genoeg van? Ja, maar dat zijn of Engelstalige (regrowth.com bijvoorbeeld) of wel Nederlands, maar dan zeer beperkt. Juist omdat wij hier op dit forum over veel kennis beschikken is het misschien handig om die kennis te bundelen in een website. Nieuwelingen kunnen op die manier ook gemakkelijk worden gewezen naar bepaalde delen van de website (onderdelen van de website moeten extern dus ook makkelijk te benaderen zijn). Op die manier krijgen we een statische verzameling, zodat alle informatie bij elkaar blijft en niet her en der wat rond slingert in diverse topics.

Je moet het echt heel simpel voorstellen. Niet echt een complete dynamische website, maar meer een simpele documentenverzameling. Ik zit er echter wel aan te denken om wel enige dynamiek erin toe te passen, waarbij iedereen in staat is om de website te veranderen. Dus niet alleen ik, maar iedereen (of een beperkt aantal personen) kan de website online bijwerken.

Een voorbeeld van een indeling:

- Algemene informatie over AGA (theoriëen).
- Remedies (ingedeeld na topical, intern enzovoort)
- Handige links (kunnen niet ontbreken natuurlijk )

Ideetje?
Haarmannetje is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:40   #2
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
goed plan, laten we ook eens kijken naar de FAQ's die UGH heeft gemaakt, daar kunnen we ook veel van gebruiken denk ik (met zijn goedvinden natuurlijk)
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:41   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
wat een toeval! ik loop hier ook al een tijdje mee te wandelen!! heb aardig wat ervaring met websites bouwen dus als me hulp nodig is hou ik me aanbevolen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:42   #4
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Goed idee, er is echt nood aan zoiets. Ik wil daar zeker ook bij helpen.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:43   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
nou we hebben al een leuke groep hard-core gebruikers bij elkaar, anders moeten we binnenkort maar ff een cybermeetinkje plannen om de zaak door te spreken!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:44   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
misschien is het handig ook ff contact op te nemen met de webmaster, misschien vindt hij het een idee om de boel te integreren ofzo.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:46   #7
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik was er een tijdje geleden al mee begonnen Maar al die info zelf uittikken duurt gewoon te lang.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:54   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Mooi dat er zoveel belangstelling voor is en zo te lezen zijn er al meer mensen die met de gedachte rondgewandeld hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik was er een tijdje geleden al mee begonnen Maar al die info zelf uittikken duurt gewoon te lang.
Ja, dat is inderdaad het vervelende. Daarom zie ik het als volgt. Een simpele dynamische structuur waarbij mensen zelf informatie kunnen toevoegen, aanpassen en verwijderen. Op die manier hoeft niet één persoon alles te typen. Het hoeft dus helemaal geen zware site te worden. Gewoon een simpel opzetje die gemakkelijk te onderhouden is.
Haarmannetje is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:55   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
misschien is het handig ook ff contact op te nemen met de webmaster, misschien vindt hij het een idee om de boel te integreren ofzo.
Ja, dat is een goed idee, Laurens. Gewoon iets als: www.haarweb.nl/informatie (ik noem maar iets).

Stel je wilt dan iemand iets laten weten over finasteride, dan kun je bijvoorbeeld verwijzen naar: www.haarweb.nl/informatie/middelen/finasteride
Haarmannetje is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:55   #10
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Question Verbaasd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
misschien is het handig ook ff contact op te nemen met de webmaster, misschien vindt hij het een idee om de boel te integreren ofzo.
Heel goed Laurensj,

Ik vind het zeer opmerkelijk dat er nauwelijks iemand op het idee komt ons een handje te helpen en een suggestie te doen in : http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=

HaarWeb is er nu juist voor bedoeld om dit soort projecten op te zetten : we willen voor elke rubriek een uitgebreide FAQ gaan ontwikkelen. Ugh heeft hier al een start mee gemaakt. Het enige wat nodig is dat wij hierin ondersteuning krijgen van jullie. Het is niet de bedoeling dat wij lotgenoten straks steevast moeten doorverwijzen naar andere nederlandstalige site's over haarproblemen.

Wij willen nu juist deze informatie integreren op HaarWeb, zoals Laurensj al terecht aangeeft. Je krijgt als lotgenoot hier alle mogelijkheden om aanvullingen te doen op onze FAQ's, dus wat let je?
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 21 december 2007 om 16:07
Webmaster is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:55   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik was er een tijdje geleden al mee begonnen Maar al die info zelf uittikken duurt gewoon te lang.
daarom moeten we de handen ineenslaan, in de stijd tegen AGA!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:58   #12
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Webmaster, een soort van popup die geopend kan worden vanuit deze site? Op zich hoeft het namelijk geen complete site te worden, gewoon een verzameling tekst.
Haarmannetje is offline  
Oud 21 juli 2004, 23:58   #13
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Kennis is macht!
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline  
Oud 22 juli 2004, 00:02   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster
Heel goed Laurensj,

Ik vind het zeer opmerkelijk dat er nauwelijks iemand op het idee komt ons een handje te helpen en een suggestie te doen in : http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=

HaarWeb is er nu juist voor bedoeld om dit soort projecten op te zetten : we willen voor elke rubriek een uitgebreide FAQ gaan ontwikkelen. Ugh heeft hier al een start mee gemaakt. Het enige wat nodig is dat wij hierin ondersteuning krijgen van jullie. Het is niet de bedoeling dat wij lotgenoten straks steevast moeten doorverwijzen naar andere nederlandstalige site's over haarproblemen.

Wij willen nu juist deze informatie integreren op HaarWeb, zoals Laurensj al terecht aangeeft. Je krijgt als lotgenoot hier alle mogelijkheden om aanvullingen te doen op onze FAQ's, dus wat let je?
ja het probleem hiermee is een beetje dat de layout die we kunnen toepassen in een thread wat aan de beperkte kant is. Het zou handiger zijn als we een site konden maken waarmee we met HTML en misschien zelfs PHP kunnen werken, zodat we menuutjes enzo kunnen maken om het wat overzichtelijker te doen. een popup, wat haarman voorstelt, is al een beter idee vind ik.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Webmaster; 21 december 2007 om 16:08
Tiuri is offline  
Oud 22 juli 2004, 00:04   #15
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster
Heel goed Laurensj,

Ik vind het zeer opmerkelijk dat er nauwelijks iemand op het idee komt ons een handje te helpen en een suggestie te doen in : http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=

HaarWeb is er nu juist voor bedoeld om dit soort projecten op te zetten : we willen voor elke rubriek een uitgebreide FAQ gaan ontwikkelen. Ugh heeft hier al een start mee gemaakt. Het enige wat nodig is dat wij hierin ondersteuning krijgen van jullie. Het is niet de bedoeling dat wij lotgenoten straks steevast moeten doorverwijzen naar andere nederlandstalige site's over haarproblemen.

Wij willen nu juist deze informatie integreren op HaarWeb, zoals Laurensj al terecht aangeeft. Je krijgt als lotgenoot hier alle mogelijkheden om aanvullingen te doen op onze FAQ's, dus wat let je?
Ik had een tijd terug voorgesteld om een website te maken voor haarweb, met de nodige informatie. Maar daar wou je helaas niet. Zoiets stel ik maar 1 keer voor.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel


Laatst gewijzigd door Webmaster; 21 december 2007 om 16:08
Jaapie is offline  
 

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De website Jaapie Suggesties en feedback 16 10 mei 2005 15:58
voortgang site mtv Archief: afgehandelde Suggesties 2 7 mei 2005 18:13
OCD Vriendenkring website is vernieuwd! Webmaster TTM - Algemeen 0 8 maart 2004 23:26
Bereikbaarheid website Webmaster Mededelingen 0 28 november 2003 12:43
website Robert18 AGA - Algemeen 3 13 februari 2002 23:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.